تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797547475




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مفهوم، مزایا و معایب تری دی پانل


واضح آرشیو وب فارسی::


ساندویچ  تری دی پانل پلی اورتان، قطعاتی هستند که بعضی از سازندگان ساختمان در ساختن ساختمان‌های صنعتی از آن استفاده می‌کنند و یکی از مواد مصرفی در تولید عایق این پانل‌ها می‌باشد. این پانل ها p.u نام دارند. برای تولید این ماده میبایست از گاز فریان استفاده شود. با توجه به این که تولید پانل‌های p.u توسط سه کارخانه بزرگ و همچنین چندین کارگاه کوچک در کل کشور هر یال حدودا 1،500،000 متر مربع پانل تولید می‌شود که به تبع آن تقریبا 1500 تن گاز فریون وارد چرخه آلاینده‌های محیط زیستمان خواهد شد.

به علاوه موارد ذکر شده باید بگوییم در هنگام تولید این پانل‌ها و نیز پس از آن تهدید انسان‌ها، محیط زیست و همینطور جانداران به واسطه خطرات گاز سیانور ناشی شده از ماده‌های ایزوساینات آن‌ها ادامه خواهد داشت.

در صورت استفاده از ساندویچ پانل‌های پلی استایرن به جای پانل‌های p.u جهت درپوش دیوار و سقف سالن‌های سوله، علاوه بر حمایت از تولید داخلی، پرداخت هزینه کمتری نیز خواهیم داشت همچنین به دلیل وارداتی بودن تمامی متریال تولید این محصول، از خروج مقدار قابل توجهی ارز نیز جلوگیری خواهد شد. 

بنابر این در صورت استفاده از انواع پانل‌ها عایق‌ها جهت عایقکاری دیوارها و سقف‌های ساختمان به جای استفاده از آجر و مصالح دیگر در صنعت ساختمان، علاوه بر کاهش مصرف سوخت موجب کاهش دود آلاینده‌های بخاری آبگرمکن و شوفاژها می‌گردد.  

مواردی که بیان شد موجب کاهش آلودگی‌های ناشی از منطقه نیروگاه‌های گازی نیز کاهش یابد. همچنین موجب جلوگیری از نفوذ آلودگی صوتی شهرهای بزرگ به منازل شهروندان و آرام‌تر شدن محیط زندگی‌شان می‌گردد. پس میتوان گفت استفاده از  تری دی پانل‌ها از کلیه جهات مفید می‌باشد. اما برسیم به توضیحات  تری دی پانل‌ها و کاربردهای آن..

 به طور کل به کار گیری  تری دی پانل در صنعت ساختمان سازی، باعث کاهش هزینه‌ها تا میزان قابل توجهی می‌گردد.

پانل‌های ساندویچی در قطعات با عرض 1 متر و به طول 3 متر در کارخانه‌ها تولید شده و در محل مورد نظر قرار داده می‌شوند و به هم متصل می‌گردند.

در اصل  تری دی پانل صفحات منفردی است که لایه میانی آن پلی استایرن می‌باشد. کاربرد این صفحات در ساختمان سازی به‌عنوان دیوارهای باربر و جداکننده و همچنین سقف و کف به شکل دلخواه می‌باشد.



 

اجزاء  تری دی پانل

تری دی پانل‌ها متشکل می‌شوند از یک شبکه خرپایی و فضایی از میلگردهای ساده و به قطر کوچک ورق پلی استایرن و لایه بتن که در واقع نقش بتن پوشش دهی آن‌ها است. ورق ساخته شده از پلی استایرن با ضخامت 4 الی 9 سانتی متر در میان دو شبکه جوش شده از جنس فولاد قرار می‌گیرد. این ورق علاوه بر نقش قالب بندی، وظیفه عایق سرما و گرما را نیز تا حدودی ایفا می‌نماید.

نکته حائز اهمیت در ارتباط  با این ورق‌ها این است که سیسیتم بتن پاشی در دو سمت آن با بتن ریزدانه به ضخامت 4 الی 7 سانتی متر اجرا می‌شود. تری دی پانل با ضخامت‌های مختلف به جهت حکل برش و خمش در سقف‌ها و همچنین برای تحمل بار و برش عرضی در صفحه پانل، در بخش دیوارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

معمولا رفتار سازه‌ای ساختمان‌هایی که به وسیله  تری دی پانل احداث میشوند، به شکل جعبه‌ای است. در این مدل از ساختمان‌ها انتقال نیرو به شکل خطی اتفاق نمی‌افتد بلکه به شکل سطحی می‌باشد. اما در  تری دی وال ساختمان‌هایی که دیواره آن از سازه تیر و ستون تشکیل شده، شکل انتقال بار خطی می‌باشد؛  یعنی بار در هر طبقه توسط تیرها و ستون‌ به ستون و همچنین فونداسیون  منتقل می‌شود. 

مفهوم و موارد استفاده  تری دی پانل‌ها

در ساختمان‌هایی که متشکل از سازه تیر و ستون می‌باشد، هنگام وقوع زلزله با تخریب سازه‌ها هر یک از اجزاء مانند تیر و ستون به شکل کلی و ناگهانی دچار فروریختگی می‌شوند. ولی در ساختمان‌های متشکل شده از  تری دی پانل‌ها، اگر در قسمت اتصال یک دیوار یا سقف و یا کف آن خرابی ایجاد شود، اجزاء دیگر، بار وارده را تحمل کرده و از تخریب کلی ساختمان جلوگیری می‌کنند.

 

انواع تری دی پانل‌ها

 

انواع متفاوت  تری دی پانل‌ها عبارتنداز:

-دیواری

-سقفی

اما تولید کننده  تری دی پانل‌های دیواری خود شامل دو نوع یعنی باربر و غیر باربر می‌شود:

-پانل‌های دیواری غیر باربر: از این پانل‌ها جهت دیوارهای داخلی و خارجی تمامی ساختمان‌های با اسکلت فلزی و بتنی استفاده می‌شود و به دلیل سبکی و عایق بودن و هزاران ویژگی دیگر در برج‌ها نیز کاربردی هستند.

-پانل دیواری باربر: از این پانل‌ها برای دیوارهای سوله و همچنین ساختمان‌های صنعتی و تیز ساختمان‌های بلا استفاده متشکل از سازه‌های فلزی، دیوارهای محوطه و ... استفاده می‌شود.

تری دی پانل‌های سقفی نیز دارای عرض بین 80 الی 100 سانتی متر می‌باشند. ضخامت لایه پلی استایرنن یا همان یونولیت به کار برده شده در آن نیز بیت 10 الی 15 سانتی متر بوده و سقف به شکل تیرچه و پانل اجرا می‌گردد. ضخامت بتن پاشی 5 الی 7 سانتی متر و مابقی جزئیات نیز طبق نقشه محاسباتی مربوطه خواهد بود.



مزایا و معایب 3d پانل

-سبکی و به تبع ان کاهش وزن ساختمان

-آسانی و سرعت بالای حمل و نقل و بالا کشیدن آن در ساختمان‌های مرتفع

-مقاومت بالا در برابر نیروی برشی ناشی از زلزله به دلیل یکپارچگی سازه

-عایق صوتی و سرما و گرما

-مقاومت در برابر آتش به دلیل وجود قشرهای بتنی طرفین

-مقاومت ساختمان در برابر نفوذ حشرات

-آسان‌تر شدن حمل و نقل و به کارگیری در نواحی صعب العبور جهت احداث ساختمان

-کاهش وزن بتن و آهن مصرفی

-دستیابی به فضای بیشتر به جهت ضخامت کم تری دی وال‌ها

-آزادی عمل در اجرای طرح‌های گوناگون و هر مدل نماسازی داخلی و خارجی در سیستم‌های سینوسی و قوسی به علت انعطاف پذیری بالای  3d پانل

-صرفه جویی در هزینه شناژ و فونداسیون و اسکلت در ساختمان‌های بلند مرتبه 

-صرفه جویی در هزینه‌های مرتبط با تهویه مطبوع ساختمان در گرمای 50 درصد و یا در سرمای 80 درصد به علت جلوگیری از تبدیل سرما و گرما

-کاهش مصرف انرژی

-افزایش عمر مفید ساختمان و دستگاه‌های تاسیساتی آن در صورت استفاده از  3d پانل یا تری دی وال‌ها

-جلوگیری از نفوذ آلودگی‌های صوتی به داخل ساختمان و به تبع آن ایجاد آرامش برای ساکنین در شهرهای بزرگ

-بازگردانی سرمایه‌ گذاشته شده در امور ساختمنا سازی در کوتاه‌ترین زمان 

-عبور آسان لوله‌های آب و فاضلاب و همچنین تلفن و برق از زیر شبکه پانل و همچنین نصب چهارچوب درها و کلاف فلزی پنجره‌ها قبل از بتن پاشی و اجرای تاسیسات ساختمان

با توجه به گستردگی و همچنین بروزرسانی‌های مداوم علم و صنایع ساختمانی امیدواریم ارائه مطالب فوق در جهت کسب آگاهی لازم و رفع ابهامات در حیطه پانل‌های سه بعدی قدمی مثبت و مفید بوده باشد و رضایت شما عزیزان را در بر گرفته باشد.

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 858]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن