تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797519251




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرق کوتر با لیزر در چیست ؟ ( مزایا و معایب )


واضح آرشیو وب فارسی::

ویژگی های کوتر

یکی از وسایلی که به عنوان ابزار جراحی در انجام انواع اقدامات تهاجمی پزشکی مورد استفاده قرار داده می شود، کوتر نام دارد. این وسیله برای ایجاد برش های جراحی و همچنین ایجاد فرایند انعقاد در خونریزی های عروقی، مورد استفاده قرار داده می شود. شکل به خصوص کوتر باعث می شود استفاده از آن برای بافت های حساس و دارای احتمال خونریزی بالا، بسیار آسان باشد. قابلیت ایجاد برش و انعقاد به صورت همزمان توانسته است، سرعت عمل جراحان برای انجام اقدامات جراحی را به صورت بسیار چشمگیری افزایش دهد. 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع دستگاه کوتر و خرید آن می توانید به لینک زیر مراجعه کنید. 

خرید کوتر



در ساخت الکتروکوتر های اولیه از انرژی الکتریکی برای ایجاد تخریب و برش های بافتی استفاده می شد. در حالی که امروزه از انرژی رادیوفرکانسی برای ایجاد برش استفاده می شود. این امر باعث شده است تا آسیب های احتمالی ناشی از عبور جریان الکتریکی از بافت ها به حداقل برسد. این تکنولوژی باعث شده است تا امکان ایجاد برش های بسیار ظریف تر در بافت های مختلف فراهم شود. در نتیجه با ایجاد یک برش ظریف و کوچک، ریسک تشکیل اسکارهای پس از جراحی نیز به حداقل خواهد رسید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دستگاه درما اف شاول میتوانید به لینک زیر مراجعه فرمایید. 

درما اف التراسونیک شاول

بد نیست بدانید نخستین بار یک پزشک در بیمارستان ماساچوست توانست از دستگاهی که تحت عنوان کوتر نامیده می شد، برای انجام جراحی استفاده کند. از آن زمان تا کنون cauter های مختلفی تولید شده اند که دیگر از انرژی الکتریکی استفاده نمی کنند. در نتیجه عوارض ناشی از استفاده از انرژی الکتریکی را ندارند. 

عملکرد کوتر

برقراری جریان بین دستگاه ژنراتور تامین کننده ی انرژی و بدن بیمار، اساس عملکرد یک کوتر را تشکیل می دهد. برای استفاده از cauter ابتدا باید یک پلیت رسانا را به بدن بیمار متصل کرد. این پلیت دارای یک کابل برای اتصال به دستگاه اصلی تامین کننده ی انرژی است. در واقع عملکرد اصلی پلیت متصل شده به بیمار این است که انرژی وارد شده به بدن را جمع آوری کرده و دوباره به دستگاه برگرداند.

 پس از ایجاد اتصال بین بیمار و دستگاه توسط پلیت، از قلم  cauter برای ایجاد برش یا انعقاد استفاده خواهد شد. این قلم دارای دو دکمه است و هر یک به منظور خاصی تعبیه شده اند. در اغلب cauter ها از دکمه ی زرد برای ایجاد برش و از دکمه ی آبی برای ایجاد انعقاد استفاده می شود. استفاده از این قلم که دارای نوک ظریف می باشد، باعث می شود جریان تولید شده با چگالی بسیار بالایی به بافت مورد نظر وارد شده و باعث ایجاد برش یا فرایند کواگولاسیون در محل مورد نظر شود. 



cauter

ژنراتور تولید کننده ی انرژی، اصلی ترین منبع تامین امواج مورد نیاز برای cauter است. این ژنراتور دارای محل های اتصال برای کابل قلم و پلیت cauter می باشد. ژنراتور این امکان را برای شما فراهم می کند تا بر اساس نیاز خود، مد مورد نظر برای cauter را انتخاب نمایید. سپس می توانید میزان جریان مورد نیاز را نیز تنظیم کنید تا بتوانید در بافت های مختلف بر اساس مقدار انرژی مورد نظر، اقدامات لازم را انجام دهید. 

لیزر

لیزر همان دستگاهی است که از تقویت نور به روش گسیل القایی برای تابش اشعه استفاده می کند. این دستگاه نور را به صورت یکسری پرتوهای موازی تولید کرده و به نقطه ی مورد نظر می تاباند. محفظه ی اصلی که تحت عنوان محفظه ی تشدید کننده ی نور شناخته می شود، منبع اصلی تولید پرتو به شمار می رود. ماهیت نوری لیزر با سایر انواع نور تفاوت ندارد. تنها عاملی که باعث ایجاد تفاوت بین لیزر و سایر نورها می شود، خاصیت فیزیکی آن است. 

پیشرفت های عظیمی در حوزه ی علوم پزشکی با استفاده از لیزر به دست آمده است. این خواص فیزیکی لیزر است که با داشتن هم دوسی، واگرایی کم، تک رنگی و موازی بودن پرتو ها توانسته است، جایگاه ویژه ای در حوزه ی پزشکی پیدا کند. همچنین انواع مختلفی از کاربردهای لیزر در پزشکی وجود دارند و می توانند مزایای بسیاری به دنبال داشته باشند. در ساختار یک لیزر از: دمنده، محیط تقویت کننده و یک تشدیدگر استفاده شده است. خروجی لیزر نیز می تواند به صورت پالسی یا پیوسته باشد. 

کاربردهای لیزر در پزشکی

وقتی یک عمل جراحی با استفاده از لیزر انجام می گیرد، برش جراحی ایجاد شده بسیار ظریف خواهد بود. در نتیجه میزان خونریزی آن نیز کمتر است. از طرفی در جراحی های لیزری، امکان ایجاد بی حسی موضعی برای بیمار وجود دارد و می تواند باعث کاهش درد بیمار، بدون نیاز به بیهوشی کامل باشد. پس از اتمام جراحی نیز امکان ترخیص بلافاصله ی بیمار وجود دارد.

فرق کوتر با لیزر

در ابتدا باید توجه داشت که هر کدام از این دو مورد می توانند برای کاربردهای بسیار متفاوتی مورد استفاده قرار داده شوند. ولی عامل اصلی تفاوت کوتر با لیزر در ساختار آنها است. همانگونه که پیشتر اشاره شد، کوتر از امواج رادیوفرکوئنسی با چگالی بالا برای برش یا انعقاد استفاده می کند. در حالی که لیزر از تابش نور برای همین منظور استفاده می کند. اما تفاوت های مهم تری نیز وجود دارد.

  • در لیزر می توان با ظرافت بسیار بیشتری عمل کرد. به صورتی که امکان برداشتن خال های بسیار ظریف درون ابرو یا کنار چشم نیز با لیزر امکان پذیر است. همچنین میزان گودی به جای مانده از لیزر نیز کمتر می باشد. همچنین این فرایند به نسبت سریع تر انجام می گیرد و دوره ی نقاهت کوتاه تری نیز دارد. 
  • این در حالی است که کوتر می تواند برای مواردی که نیاز به جنبه ی زیبایی شناختی کمتری دارند مورد استفاده قرار گیرد. دوره ی نقاهت پس از اقدام انجام شده با cauter کمی طولانی تر است و امکان ایجاد گودی در محل مورد نظر وجود دارد. 

 

  • جالب است بدانید بین هزینه ی پرداخت شده برای لیزر و cauter تفاوت چندانی وجود ندارد. بنابراین این عامل نمی تواند در انتخاب بین این دو وسیله موثر واقع شود. 

ولی به طور کلی، نمی توان تفاوت های بسیار زیادی بین این دو وسیله در نظر گرفت. زیرا عملکرد آنها تقریبا مشابه است. بنابراین بهتر است پیش از اقدام برای استفاده از هر یک از آنها، با متخصصین شاغل در این زمینه مشورت کرده و سپس بهترین تصمیم لازم را اتخاذ نمایید. 

قیمت دستگاه میکرونیدلینگ دکتر پن

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1011]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن