تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797935270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفی خدمات وب سایت دیوان عدالت اداری در تهران


واضح آرشیو وب فارسی::

دیوان عدالت اداری مطابق با اصل 173 قانون اساسی با هدف رسیدگی به اعتراضات و شکایات مردم علیه سازمان های دولتی، مامورین آن ها و یا آئین نامه های دولتی در سال 1363 تشکیل شد. این سازمان به منظور حمایت از حقوق مردم در برابر ارگان های دولتی و احقاق حق آن ها تاسیس شده است.


معرفی خدمات وب سایت دیوان عدالت اداری در تهران

 دیوان عدالت اداری  عالی ترین مرجع قضائی اداری در کشور است که احکام صادره از آن برای تمامی نهاد های دولتی لازم الاجرا می باشد. از سال 1397 تمامی ابلاغیه ها و پیگیری پرونده ها در سازمان های قضائی به صورت اینترنتی انجام می شود. دیوان عدالت اداری نیز از این قاعده مستثنی نیست و این سازمان به دلیل جلوگیری از ازدحام و شلوغی، به جای مراجعه حضوری، انجام و پیگیری امور را به شکل الکترونیکی تبدیل نموده است. افراد بهتر است برای انجام امور مربوط به تامین اجتماعی در دیوان عدالت از وکیل تامین اجتماعی در تهران بهره مند شوند.

خدمات دیوان عدالت اداری در وب سایت ساجد

روزانه  پرونده های بسیاری به دیوان عدالت اداری ارجاع می شود و مراجعه به صورت حضوری سبب ایجاد ازدحام و اذیت شدن افراد در این سازمان می گردد. از سوی دیگر این سازمان تنها دارای یک شعبه در تهران می باشد، لذا انجام امور مربوط به افرادی که در شهر های غیر از تهران ساکن هستند دشوار است. به همین خاطر دیوان عدالت اداری اقدام به ارائه خدمات به صورت الکترونیکی و راه اندازی یک سایت برای ارائه خدمات قضایی نموده است. این سایت، وب سایت ساجد نام دارد که افراد می توانند به جای حضور در صف های طولانی و آمدن از شهر های دور به تهران در این سامانه اقدام به ثبت درخواست خود در دیوان عدالت نموده و در همان جا دادخواست خود را پیگیری کنند. آدرس این وب سایت vakil-divan-edalat.com می باشد که خدمات ثبت و پیگیری دادخواست های افراد را را ارائه می دهد. در این وب سایت خدماتی ارائه می شود که در ادامه اورده شده است:

  • ثبت دادخواست تجدید نظر
  • ثبت درخواست رسیدگی به تعارض آرا شعب
  • ثبت درخواست ماده 79 (درخواست بررسی مجدد را شعبه توسط رئیس دیوان)
  • ثبت دادخواست اعاده دادرسی
  • ثبت دادخواست ورود ثالث
  • ثبت دادخواست اعتراض ثالث
  • مشاهده و پیگیری پرونده
  • ارسال لوایح و نامه ها

در این سامانه فعلا امکان ثبت دادخواست بدوی و درخواست ابطال مصوبه وجود ندارد و در حال حاضر این دو گزینه در سامانه غیر فعال می باشند. افراد برای ثبت دادخواست بدوی و تجدید نظر می توانند به درگاه "خدمات قضائی من" مراجعه کنند. در ادامه نحوه ثبت نام، ورود و پیگیری پرونده در سایت ساجد دیوان عدالت اداری را توضیح خواهیم داد. شما می توانید با مراجعه به وب سایت   /http://vakil-divan-edalat.com پاسخ سوالات خود را پیرامون ثبت دادخواست اینترنتی در دیوان دریافت کنید.

 

عکس 1 سامانه ساجد برای ارائه خدمات الکترونیکی در دیوان عدالت اداری ایجاد شده است

نحوه ثبت نام در سامانه ساجد

کاربران برای استفاده از سامانه ساجد و ثبت دادخواست دیوان عدالت اداری باید در این سایت ثبت نام کنند. قبل از اقدام به ثبت نام در سامانه ساجد، لازم است افراد در سامانه ثنا ثبت نام کنند. در واقع تا زمانی که کاربری در سامانه ثنا ثبت نام نکند، امکان ثبت نام در سامانه ساجد را نخواهد داشت. حال به نحوه ثبت نام در سامانه ساجد می پردازیم:

تمامی اشخاص حقیقی، حقوقی و وکلا باید برای ورود به این سامانه در آن ثبت نام کنند. ابتدا وارد لینک سامانه ساجد به آدرس sajed.divan-edalat.ir شوید و سپس گزینه ثبت نام را انتخاب کنید. در این مرحله کد ثنا و تاریخ تولد خود را به همراه کد امنیتی نمایش داده شده وارد کرده و بر روی گزینه بعدی کلیک کنید. پس از آن اطلاعات خواسته شده را وارد کنید تا ثبت نام شما تکمیل گردد. نام کاربری اشخاص حقیقی همان کد ملی آن ها خواهد بود و رمز عبور توسط خود افراد در این سامانه تعیین می شود.

 اشخاص حقوقی نیز که عبارتند از دستگاه ها و نهاد های دولتی و یا غیر دولتی، هم برای ثبت نام همین مراحل را طی می کنند. با این تفاوت که اشخاص حقوقی برای این کار، یک نماینده حقوقی تعیین می کنند که به آن مدیر حساب کاربری گفته می شود. مدیر حساب کاربری کد ملی خود را در صفحه ورود سامانه ساجد وارد کرده و بر روی گزینه بعدی کلیک می کند. نام کاربری اشخاص حقوقی شناسه ملی آن سازمان خواهد بود و مدیر حساب کاربری پس از وارد کردن اطلاعات مربوط به سازمان مورد نظر وتائید نهایی آن، یک پیامک دریافت می کند که حاوی یک رمز عبور خواهد بود.

روند ثبت نام وکلایی مانند وکیل کمیسیون ماده 99 هم در سامانه ساجد به همین ترتیب می باشد، با این تفاوت که این وکلا باید گزینه " وکیل می باشم." را فعال کنند. پس از آن باید تصویر صفحه اول پروانه وکالت خود را بارگزاری کرده و اطلاعات خواسته شده را وارد نموده و ثبت خود را تائید کنند. پس از 72 ساعت تائید و یا عدم تائید ثبت نام شما از طریق پیامک برایشان ارسال خواهد شد. نام کاربری وکلا کد ملی آن ها بوده و رمز عبور توسط خود وکلا در حین ثبت نام تعیین خواهد شد.

ارائه خدمات در بخش ویرایش موارد ثبت شده

کاربران می توانند دادخواست خود را در سامانه ساجد ویرایش کنند، اما توجه به یک نکته ضروری است که شما تا زمانی می توانید دادخواست های ثبت شده در سامانه ساجد را ویرایش کنید که هزینه مربوطه را پرداخت نکرده باشید. بنابراین پس از پرداخت هزینه، امکان ویرایش دادخواست های تجدید نظر، ورود ثالث، اعتراض ثالث و یا اعاده دادرسی وجود نخواهد داشت. علاوه بر این امکان ویرایش دادخواست، پس از ثبت درخواست رسیدگی به تعارض آرای شعب وجود ندارد.

در صورتی که پرونده افراد دارای نقص باشد و پرونده از طریق کارشناس دبیرخانه برای رفع نقص به آن ها بازگردانده شود، می توان دادخواست را ویرایش کرد. لازم به ذکر است اگر پرونده کاربران در مرحله «ارجاع به معاونت» قرار گرفته باشد، نمی توان دادخواست را ویرایش کرد و باید منتظر ماند تا پرونده به یکی از شعب ارسال شود. پس از آن از طریق درگاه «ارسال لوایح و نامه‌ها» اقدام به ارسال درخواست ویرایش نمایید، تا در صورت پذیرش شعبه ویرایش انجام شود.

 

عکس 2 انجام ویرایش در سامانه ساجد تا قبل از پرداخت هزینه امکان پذیر خواهد بود

خدمات ساجد در ارائه پشتیبانی

وب سایت های اینترنتی ممکن است گاهی با مشکل مواجه شوند و یا کاربران سوالاتی درباره آن ها داشته باشند. از این رو لازم است یک بخش پشتیبانی در این سامانه ها ایجاد شود. سامانه ساجد از یک بخش پشتیبانی برخوردار است که شماره تماس آن 021-51207535 می باشد. کارشناسان مجموعه پشتیبانی این سامانه، روز های شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 14:30 آماده پاسخ گویی به مشکلات احتمالی و ارائه خدمات می باشند. در سمت چپ پایین صفحه این سامانه نیز امکان گفت و گو (چت) وجو دارد و افراد می توانند مشکلات خود را در باکس مخصوص تایپ کنند و کارشناسان پاسخ را برای آن ها ارسال نمایند. کاربران در بخش سوالات متداول نیز می توانند پاسخ برخی سوالات خود را دریافت کنند.

سخن پایانی

سامانه ساجد با هدف جلوگیری از ازدحام و همچنین تسریع در امور رسیدگی به دادخواست ها در دیوان عدالت اداری ایجاد شده است. امکان ثبت دادخواست و ویرایش آن ها و همچنین پیگیری دادخواست ها در دیوان عدالت اداری از طریق این سامانه امکان پذیر می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون پیگیری شکایت در دیوان عدالت اداری و ثبت دادخواست در سامانه ساجد می توانید با مشاوران ما در گروه وکلای پایتخت تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2314]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن