تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796829770




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نکات مهمی که در طراحی و صفحه آرایی مجله باید رعایت کنید!


واضح آرشیو وب فارسی::

بعد از محتوای مفید و کاربردی، دومین موضوع مهم برای ارائه یک مجله پرمخاطب، طراحی و صفحه آرایی مجله است. طراحی و صفحه آرایی جذاب نقش مهمی در جذب مخاطب، درک بهتر محتوای متنی و بصری مجله و خوانایی بهتر آن دارد.

طراحی حرفه ای مجله نیاز به دانش و تجربه کافی دارد. برای اینکه بتوانید پروژه های مختلف صفحه آرایی مجلات را به ‌صورت حرفه ای و با ساختاربندی صحیح و اصولی انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مطلب قصد داریم نکات مهمی که باید برای طراحی و صفحه آرایی مجلات رعایت شود، با هم مرور کنیم.



 

 

طراحی و صفحه آرایی؛ عامل اصلی جذابیت مجله

اگر بخواهیم طراحی و صفحه آرایی مجله را خیلی کوتاه و ساده تعریف کنیم، باید بگوییم:

«صفحه آرایی و طراحی مجله عبارت است از ساماندهی و ایجاد ساختاری منطقی و منظم بین عناصر متنی بصری و فضاهای خالی صفحات مجله برای ایجاد جذابیت، زیبایی، خوانایی بهتر و اشتیاق در خواننده.»

طراحی و صفحه آرایی به محتوای مجله نظم و یکپارچگی می‌بخشد و مخاطب را ترغیب می‌کند که صفحات مختلف آن را ورق بزند و بخواند. انواع صفحه آرایی، اولین و مهم‌ترین عامل جذابیت گرافیکی صفحات داخلی مجله و یک تکنیک حرفه‌ای برای تبلیغ و بازاریابی آن محسوب ‌می‌شود. در بین ده‌ها مجله رنگارنگ در پیش‌خوان روزنامه‌فروشی‌ها، همیشه مجلاتی فروش بیشتر را تجربه می‌کنند که تصویرسازی پرزرق و برق و صفحه آرایی جذاب‌تری داشته باشند.



 

7 نکته طلایی برای طراحی و صفحه آرایی حرفه ای مجله

صفحه آرایی مجله مانند سایر پروژه های طراحی گرافیک دستورالعمل‌ها و قوانینی دارد که باید رعایت شوند. به طور کلی اجرای صحیح هر کدام از این دستورالعمل ها مستلزم رعایت نکاتی است که نتیجه کار را به بهترین شکل ممکن تغییر می‌دهد. در ادامه این نکات را با هم بررسی می‌کنیم:

  1. قالب ‌بندی کلی مجله را رعایت کنید

مجله هم مانند کتاب دارای یونیفرم، تمپلیت یا قالب‌بندی است. اصولاً هر نشریه‌ای که به ‌دنبال صفحه آرایی حرفه ای است، باید برای هویت‌بخشی و ایجاد ساختاری منظم در صفحات مجله، برای آن قالب‌بندی یا تمپلیت تعریف کند. قالب‌بندی تناسب میان مقدار محتوای متنی، مقدار تصاویر، فضاهای خالی و به طور کلی چیدمان و نحوه قرارگیری عناصر نوشتاری و بصری مجله را تعیین می‌کند. برای اینکه طراحی و صفحه آرایی مجله نسبت به سایر هم رده‌های خود متمایز باشد، باید قالب‌بندی درستی داشته ‌باشد. 

انتخاب نوع یونیفرم یا قالب مجله به جنس محتوای مجله بستگی دارد. به ‌عنوان ‌مثال اگر مجله در زمینه دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کند، بهتر است قالب‌بندی داشته ‌باشد که تصویر محور است یا براساس تصاویر بیشتر و محتوای کمتر سازماندهی شده‌ است. با توجه به اینکه مبحث تمپلیت موضوع مفصلی است، پیشنهاد می‌کنیم برای مطالعه بیشتر به لینک https://afragraphic.com/composition-in-page-layout/ مراجعه کنید.

  1. در طراحی جلد مجله خلاقیت به خرج دهید

اغراق نیست اگر بگوییم مخاطب ما از روی جلد تصمیم می‌گیرد که مجله را بخرد یا نه. طراحی جلد مجله یکی از اصلی ترین اجزای طراحی مجله است که مانند قلاب عمل می‌کند و می‌تواند در عرض 5 ثانیه روی ذهن مخاطب اثر بگذارد.

جلد مجله سریع‌ترین و آسان‌ترین روش برای به‌ دام انداختن مخاطب و ترغیب او برای ورق زدن مجله و در نهایت خرید آن است. پس هیچ ‌وقت طراحی جلد مجله را دست ‌کم نگیرید. برای طراحی جلد مجله باید به چند موضوع مهم دقت کنید:

  • رنگ‌بندی جذاب و خاص برای محتوای متنی و بصری
  • استفاده از تصاویر جذاب و منحصر به فرد
  • قرار دادن عناوین مهم در نقاط طلایی جلد مجله
  • به‌کارگیری عناوین و تیترهای وسوسه‌انگیز
  1. از تصاویر و اینفوگرافیک‌های جذاب استفاده ‌کنید

همان طور که احتمالاً می‌دانید، مخاطب امروزی مانند گذشته چندان علاقه‌ای به خواندن محتوای طولانی ندارد و بیشتر تمایل دارد محتوا را در قالب تصاویر، اینفوگرافیک، جدول، نمودار و هر محتوایی که در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابل ‌درک باشد، دریافت کند.

سعی کنید تا جایی‌ که امکان دارد بین استفاده از محتوای متنی و محتوای بصری مجله، تعادل را رعایت کنید. از طراحی صفحات فاقد تصویر، اینفوگرافیک یا المان های بصری خودداری کنید؛ این ‌گونه صفحات برای مخاطب خسته کننده هستند. اطلاعات مهم را در قالب نمودار، جدول و عکس ارائه کنید. حتی می‌توانید از عکس نوشته‌ها هم استفاده‌ کنید.

  1. از یک تم برای طراحی و صفحه آرایی مجله پیروی کنید

وقتی از یک تم مشخص استفاده ‌کنید، حتی اگر چیدمان صفحات مختلف با هم تفاوت داشته‌ باشند، همچنان پیرو یک ساختار مشخص هستند که مخاطب هم متوجه آن می‌شود. منظور از تم، هماهنگی در طراحی گرافیک، فونت‌ها، المان های بصری، رنگ‌بندی، جایگاه تیترها، شکل جدول‌ها و نمودارها، تنالیه رنگی تصاویر و مواردی از این دست است.

  1. برای پس ‌زمینه صفحات از رنگ سفید هم استفاده‌ کنید

رنگ سفید به استراحت ذهنی مخاطب، خوانایی بهتر محتوای متنی، رفع خستگی چشم‌ها و تمرکز بیشتر مخاطب کمک می‌کند، پس سعی کنید از این رنگ هم در بعضی صفحات استفاده‌ کنید. رنگ سفید برای پس ‌زمینه صفحات داخلی که مقدار محتوای متنی آنها بیش از حد استاندارد است، معجزه می‌کند. چون مانع از خستگی چشم‌ها می‌شود و فونت سیاه روی آن خوانایی بهتری دارد.

  1. فونت های خوانا و مینیمال را انتخاب کنید

شاید تصور کنید فونت‌های پیچیده و خاص جذاب هستند، ولی هیچ ‌وقت فراموش نکنید که در طراحی مجله و صفحه آرایی آن، اولویت اول راحتی خواننده و مخاطب ماست. پس باید به‌ دنبال فونت هایی باشیم که مینیمال و ساده بوده و همچنان از خوانایی بسیار خوبی هم برخوردار باشند.

  1. صفحه آرایی فهرست مجله را جدی بگیرید

فهرست یکی از صفحاتی است که به طراحی آن چندان اهمیت داده نمی‌شود، در حالی‌ که جزو بخش های استراتژیک مجله است و مخاطب براساس آن انتخاب می‌کند که مطالعه مجله را ادامه دهد یا خیر. پس به طراحی جذاب و مخاطب پسند این صفحه هم دقت کنید.

طراحی و صفحه آرایی مجله خود را به یک تیم حرفه ای بسپارید!

در این مطلب سعی کردیم شما را با نکات مهم مربوط به طراحی و صفحه آرایی مجلات آشنا کنیم. رعایت این نکات به شما کمک می‌کند که صفحه‌بندی مجله خود را متناسب با سلیقه مخاطبان انجام دهید. البته اگر می‌خواهید یک گام فراتر بروید و طراحی و صفحه آرایی مجله خود را در سطح حرفه‌ای‌تر و متمایز از رقبا اجرا کنید، پیشنهاد می‌کنیم این‌ کار را به یک تیم متخصص بسپارید.

اگر برای نشریه، مجله یا کتابچه‌های کسب و کار خود به ‌دنبال بهترین صفحه آرایی و صفحه‌بندی آنلاین هستید، ما گروه مشاورین افرا گرافیک را به شما پیشنهاد می‌کنیم. کارشناسان این مجموعه با تحلیل دقیق سلیقه مخاطبان و عملکرد رقبای شما در این زمینه، بهترین و حرفه‌ای‌ترین طرح‌ها را به شما ارائه می‌کنند. برای تماس با کارشناسان این مجموعه فقط کافی‌ست به نشانی afragraphic.com مراجعه کنید.

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1092]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن