تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796910506




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علت داغ شدن گوشی سامسونگ چیست و چگونه می توان این مشکل را حل کرد؟


واضح آرشیو وب فارسی::

داغ شدن گوشی موبایل یکی از رایج‌ترین دغدغه‌های کاربران گوشی‌های هوشمند است که گاهاً موجب نگرانی برخی از آن‌ها می‌شود. تقریباً اکثر کاربران گوشی‌های هوشمند حداقل یک‌بار داغ شدن بیش از اندازه گوشی را تجربه کرده‌اند.

وقتی تلفن خیلی داغ می‌شود سرعت آن کاهش پیدا می کند. در برخی از موارد، ممکن است گوشی به صورت خودکار خاموش شود تا خنک شود. دربعضی مواقع علت این داغ شدن میتواند به سیستم فنی موبایل آسیب جدی وارد کند.

بنابراین داغ شدن گوشی رو به هر دلیل که باشه باید جدی گرفت و سریع اقدام به خنک کردنش کرد چون که اگر اینکار را نکنید قطعا نیاز به این پیدا میکنید که به یک مرکز تعمیرات موبایل سامسونگ مراجعه کنید.

 

علت داغ شدن حد گوشی سامسونگ چیست؟

 

اجرای همزمان چندین برنامه

 

یکی از علت های داغ شدن گوشی سامسونگ اجرا کردن چندین اپلیکیشن به صورت همزمان بر روی گوشی است. هر چقدر تعداد اپلیکیشن‌های در حال استفاده بر روی گوشی شما بیشتر باشدو  CPU یا همان پردازنده گوشی شما بیشتر درگیر می شود. چون CPU باید قدرت پردازش خود را بین تمام اپلیکیشن‌هایی که باز هستند تقسیم نماید به همین خاطر سرعت گوشی شما کند می‌شود و همین موضوع باعث داغ شدن گوشی سامسونگ می شود.

 

استفاده از اینترنت طولانی مدت مخصوصا استفاده از دیتای گوشی

 

اگر از آن دسته از افرادی هستید که ساعت‌های زیادی از روز را با اینترنت گوشی خود مخصوصا دیتای موبایل کار می‌کنید، پس نباید از داغ شدن گوشی سامسونگ خود متعجب شوید. اپلیکیشن‌های زیادی در پس زمینه گوشی شما دائما در حال فعالیت می باشند، به طوری که حتی اگر از گوشی هم استفاده نکنید آن‌ها در حال استفاده از اینترنت موبایل شما هستند. 

به همین علت است که اگر برای شما پیامی در یک پیام‌رسانی مثل واتساپ ارسال شود، گوشی به شما اطلاع می‌دهد. هرچقدر که مدت زمان بیشتری گوشی شما به اینترنت وصل باشد  و دائما در حال گشتن در اینستاگرام و فیسبوک باشید، گوشی شما بیشتر داغ می‌شود.

توجه کنید که استفاده از گوشی خود به عنوان هات اسپات وای فای هم می‌تواند انرژی بسیار زیادی از گوشی شما گرفته و در طولانی مدت باعث داغی بیش از حد گوشی شما شود.

 
استفاده از اینترنت طولانی مدت مخصوصا استفاده از دیتای گوشی

نصب بد افزار ها دلیل اصلی داغ شدن گوشی شما

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که با بالا رفتن دما گوشی، کندی و افت سرعت را نیز تجربه کنید. ممکن است این فرآیند به خاطر این باشد که پردازنده در حالت قفل شدن قرار بگیرد تا به‌عنوان یک احتیاط امنیتی تلفن شما را خنک کند.

احتمالاً یک بدافزار که در پس‌زمینه در اجرا می‌شود، دلیل این قفل شدن باشد؛ بنابراین به شما توصیه می‌کنیم تا گوشی خود را از نظر وجود بدافزار بررسی کنید. شما می توانید حل این مشکلات نرم افزاری در دوره های آموزش تعمیرات موبایل یاد بگیرید.

 

استفاده از قاب گوشی یکی از دلایل داغ شدن گوشی سامسونگ

قاب گوشی شما یک عامل گرمایی اصلی برای گوشی سامسونگ شما است که بسیاری از افراد از آن غافل هستند. خیلی از کیس‌ها از جنس پلاستیک ساخته شده اند و یا مقدار زیادی پلاستیک دارند. حتی آنهایی که با چرم ساخته شده اند نیز همین مشکل را دارند: تلفن عایق است و گرما را در داخل و خارج نگه می دارد. پس بهترین کار این است که در هنگام استفاده طولانی مدا گوشی را از قاب خارج کنید.

 

ویروسی شدن گوشی باعث داغ شدن گوشی سامسونگ

ویروس‌ها مهم‌ترین دلیل داغ شدن گوشی سامسونگ می باشند. اگر به تازگی از وب سایت‌های نامعتبر اپلیکیشنی دانلود و بر روی گوشی خود نصب کرده‌اید و پس از آن شاهد داغ شدن بیش از اندازه گوشی خود بوده‌اید مطمئن باشید که علت داغ شدن گوشی سامسونگ ویروسی شدن آن است.

شما می‌توانید با حذف نرم‌افزار ویروسی از روی گوشی خود و همچنین دانلود یک اپلیکیشن آنتی ویروس و نصب آن بر روی موبایل خود مشکل داغ شدن آن را برطرف کنید.

 
ویروسی شدن گوشی باعث داغ شدن گوشی سامسونگ

تابش نور مستقیم آفتاب و گرمای هوا

نور مستقیم خورشید و همینطور گرمای بیش از حد هوا قاتل موبایل شما  است. به طور مثال اگر هنگام رانندگی با خودرو گوشی‌تان را جلوی داشبورد در معرض نور خورشید بگذارید، به مرور زمان باعث داغ شدن گوشی سامسونگ می‌شود. 

اگر در هوای بیش از حد گرم بیرون گوشی را در دست بگیرید و مدت زمان زیادی از آن استفاده کنید هم با همین مشکل مواجه خواهید شد. تکرار این اتفاق به مرور زمان آسیب‌های جدی به سخت افزار گوشی شما خواهد رساند.

 

علت داغ شدن گوشی هنگام شارژ کردن 

یکی دیگر از مواردی که باید در نظر بگیرید وضعیت باتری و کابل شارژ شما است. اگر گوشی قدیمی‌تری دارید که بارها بیش از حد شارژ شده است (اگر می‌توانید هرگز نباید آن را تا 100 درصد شارژ کنید؛ برای سالم نگه داشتن باتری، به طور مرتب 80 تا 90 درصد شارژ کنید)، در این صورت ممکن است گوشی هوشمند داغ شود.

 گوشی ها نباید آنقدر داغ شوند که هنگام شارژ شدن مشکل ایجاد کنند. اگر این اتفاق می افتد، دلیل آن می تواند باتری آسیب دیده، کابل شارژ بی کیفیت یا مشکل در پورت باشد.

 


علت داغ شدن گوشی هنگام شارژ کردن 

 

خرابی باتری موبایل دلیل داغ شدن گوشی شما

 

یکی دیگر از دلایلی که موجب می‌شود گوشی شما بیش از اندازه داغ کند به ویژه زمانی که در حال شارژ شدن است، خرابی باتری آن می‌باشد. نشانه‌های خرابی باتری کاملاً واضح است. یکی از بارزترین نشانه‌های خرابی باتری موبایل این است که وقتی شارژ موبایل شما به یک عدد مشخصی می‌رسد موبایل شما ناگهان خاموش می‌شود و تا زمانی که آن را به شارژ نزنید روشن نخواهد شد.

از طرفی زمانی که باتری گوشی شما خراب باشد شارژ آن خیلی سریع خالی می‌شود به ویژه زمانی که به اینترنت متصل می‌شوید. در این حالت راهی جزء تعویض باتری گوشی وجود ندارد. پس اگر با این مورد مواجه شدید حتما به مرکز تعمیرات موبایل کرج مراجعه کنید تا سریع تر گوشی شما تعمیر شود.

 

سخن پایانی

تمامی موارد بالا که گفتیم علت داغ شدن گوشی سامسونگ شما هستند. اگر با رعایت نکات بالا همچنان مشکل شما پا برجا بود توصیه می کنیم که حتما به مرکز تعمیرات موبایل سامسونگ پارس ارتباط  لوتوس مراجعه کنید تا متخصصین حرفه ای و کار بلد گوشی شما را بررسی، عیب یابی و تعمیر نمایند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 705]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن