تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797991457




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رالی خانوادگی تهران را از دست ندهید


واضح آرشیو وب فارسی::

 


رالی خانوادگی تهران را از دست ندهید

مسابقه رالي از مهيج‌ترين مسابقات اتومبيل راني است كه همواره علاقه‌مندان خاص خود را داشته است. یکی از اشکال اين مسابقات، رالی شهری است كه علاوه برمهارت دررانندگي، شركت‌كنندگان بايستي ازدقت وهوش بالايي هم برخوردارباشند. طراحي اين مسابقات بر اساس مسافت‌های مجهول و نكات انحرافي است. نقشه خواني، مسيريابي و زمان سنجي همراه با ايمني و رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي ازخصوصيات اين گونه مسابقات محسوب می‌شود.

رالی خانوادگی تهران در حقیقت یک رویداد در جهت فرهنگسازی در چند زمینه مختلف است. این مسابقات توسط بخش همگانی سازمان ورزش و جوانان اجرا می‌شود، البته گاهی مجریان این تورها سازمان‌های خصوصی و مردم نهاد هستند. اگر از شهرهای دیگر در این رویداد شرکت می‌کنید، بد نیست با اجاره ویلا در کردان چند روزی را هم مشغول تفریح باشید.

این رویداد که به دفعات در تهران برگزار شده است، هر بار در مسیری از قبل مشخص شده و با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی و اسکورت گروهی موتور‌سوار از انجمن موتورسواری به جهت ایمنی بیشتر انجام می‌شود. خانواده‌ها از همه جای تهران و با همه نوع ماشین اعم از کلاسیک، مدرن، داخلی و خارجی در آن شرکت کرده و از یک روز پر هیجان لذت می‌برند. تعداد دفعات برگزاری این رویداد مشخص نیست اما کمی پیش از باز شدن ثبت نام مقصد معین خواهد شد.

اپر برای اقامت خود در تهران برای شرکت در مسابقه رالی خانوادگی نیاز به رزرو هتل یا اجاره ویلا اطراف تهران یا هر نوع اقامتگاهی را دارید به سایت علی بابا سر بزنید.

 

رالی خانوادگی

 

در حقیقت مسابقه رالی خانوادگی یک نسخه تغییر یافته از مسابقات رالی است. با این تفاوت که شرکت‌کنندگان این مسابقه خانواده‌هایی هستند که برای یک روز پرهیجان و پر از فراز و نشیب و رانندگی، از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی نموده‌اند. این خانواده‌های از مدتی قبل، در مسابقه ثبت نام کرده و خودشان را برای آن آماده خواهند نمود.

علاوه بر این که خانواده‌های مورد نظر باید پیش از مسابقه بر مهارت‌های رانندگی خود کار کنند، باید خودرو خود را از هر جهت آماده نمایند. خودرویی که قرار است در مسابقه رالی خانوادگی شرکت کند باید کاملا سالم بوده و معاینه فنی داشته باشد. همچنین ایمنی ماشین از جمله کمربند‌ها و ایربگ‌ها باید قبل از مسابقه کنترل شده و سلامت آن‌ها تایید شود.

 

اعضای هر گروه در مسابقه رالی

هر گروه در مسابقه رالی از اعضای زیر تشکیل می‌شود.

راننده

مهارت‌های رانندگی فردی که در رالی خانوادگی پشت فرمان می‌نشیند، باید به میزان کافی باشد. این شخص باید بتواند ماشین را به بهترین نحو ممکن کنترل نموده و همزمان به سخنان فرد نقشه‌خوان گوش فرا دهد. همچنین این فرد باید به خوبی قوانین را دانسته و دقیقا مطابق با قوانین و علائم عمل نماید. این شخص باید تمرکز و آمادگی لازم برای شرکت در مسابقه را داشته باشد.


رالی خانوادگی تهران را از دست ندهید

 

نقشه خوان

نقشه خوان که او را کمک راننده نیز می‌نامند، نقش بسیار تعیین‌ کننده‌ای در نتیجه مسابقه برای یک تیم دارد. این فرد اطلاعات مسیر را در اختیار راننده گذاشته و جهت مورد نظر را به وی نشان می‌دهد. این شخص باید قادر باشد در سرعت و هیجان بالا مسیر درست را تشخیص داده و به راننده کمک کند. نقشه خوان هم مثل راننده باید آرامش و تمرکز کافی داشته و به وظیفه خود اشراف کامل داشته باشد. در صورتی که نقش خوان، که در رالی خانواده یکی از اعضای یک خانواده است، نتواند مسیر درست را مشخص نموده و راننده را به سمت آن هدایت نماید تیم مورد نظر با هر میزان درایت راننده خود به مقصود مورد نظر دست نخواهد یافت.

 

سرنشینان

در رالی خانوادگی معمولا سرنشینان فرزندان یک خانواده هستند که باید در خصوص ایمنی آن‌ها پیش از شروع مسابقه مطمئن شد. همچنین سرنشینان باید توجیح شوند که مهم‌ترین عامل در برنده شدن خانواده حفظ آرامش و روحیه دادن به دو نقش اصلی است. پس نقش این افراد نیز در نوع خود ارزشمند است.

 

اهداف رالی خانوادگی

۱-ایجاد شور و نشاط اجتماعی

۲-توسعه سفرهای مسئولانه

۳-ترویج فرهنگ صحیح رانندگی

۴-کمک به کاهش تصادفات شهری و جاده‌ای

۵-تحکیم و تکریم کانون خانواده

 

این مطلب را هم بخوانید: قیمت بخشنامه های پروازهای خارجی ماهان ایر

 

قوانین رالی خانوادگی

همانطور که اشاره کردیم روال این مسابقه خانوادگی بدین ترتیب نیست که تنها سرعت و زودتر رسیدن به مقصد تعیین کننده برنده مسابقه باشد. بلکه شرکت‌کنندگان بر اساس کمترین میزان امتیاز منفی ثبت شده توسط داوران رتبه‌بندی خواهند شد. داوران مسابقه در ایستگاه‌های کنترل تعبیه شده در طول مسیر حضور داشته و حرکات رانندگان را زیر نظر خواهند داشت. رعایت کامل قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، سرعت مجاز، پرهیز از رفتارهای پر خطر و نقشه خوانی صحیح عواملی است که خانواده برنده را تعیین خواهد نمود.

 

 


رالی خانوادگی تهران را از دست ندهید

کلام آخر

تا همین سال‌های اخیر اتومبیل‌ رانی کشور تنها به برگزاری رقابت‌های قهرمانی خلاصه می‌شد، اما در حال حاضر رالی خانوادگی رنگی تازه به آن بخشیده است. برگزاری این نوع رالی نه تنها سبب شده است که خانواده‌های تهرانی نوعی تازه از هیجان را تجربه نمایند، بلکه باعث توسعه ورزش رالی خواهد شد. پس اگر شما هم به هیجان و مسابقات رالی علاقه‌مند هستید، لذت شرکت در این مسابقات را از خود و خانوادتان دریغ نکنید.

علی بابا که افتخار گردآوری این مقاله را داشته است، تمام خدمات سفر و اقامت را با بالاترین سطح کیفیت به شما عزیزان ارائه می‌دهد. از اجاره ویلا در کردان گرفته تا خرید بلیط هواپیمای تهران بندر عباس را می‌توانید از علی بابا بخواهید. به طور مثال کافی است عبارت اجاره ویلا در کردان را در سایت علی بابا جستجو نمایید تا در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانید از این خدمات بهره ببرید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2910]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن