تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797001317




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۵ مورد از خوش آب و هواترین ییلاقات اصفهان


واضح آرشیو وب فارسی::


شهر اصفهان که به جاذبه‌های دیدنی فراوان و شگفت انگیزش معروف است به خودی خود مقصدی مناسب برای گشت و گذار و تفریح چند روزه است. سفر به اصفهان بازدید از سی و سه پل، میدان نقش جهان، عمارت عالی قاپو، مسجد امام، پل خواجو، کاخ چهلستون، آرامگاه صائب تبریزی و موارد دیگر را شامل می‌شود اما در اطراف این شهر، ییلاقات فوق العاده دیدنی و جذاب دیگری هم وجود دارد که پس از گردش در خود شهر می‌توانید اوقاتی را هم به این مناطق سفر کنید و طعم بکر بودن طبیعت و اکسیژن موجود در هوا را بچشید. اگر برای تعطیلات تابستانی قصد سفر به اصفهان را دارید و می‌خواهید این سفر را بدون اذیت شدن در گرمای خورشید و در هوای خنکی بگذرانید ما به شما این ۵ ییلاق را برای گشت و گذار پیشنهاد می‌دهیم. این مناطق از زیباترین ییلاقات اطراف اصفهان هستند و قطعا با سفر به آن مکان‌ها حسابی از زیبایی بی نظیرشان شگفت زده خواهید شد. برای سفر به اصفهان می‌توانید بلیط هواپیمای خود را در سفرمارکت رزرو کنید. تهیه بلیط هواپیما اصفهان به صورت اینترنتی این امکان را به شما می‌دهد که بین شرکت‌های هواپیمایی موجود جستجو کنید و بهترین بلیط هواپیما اصفهان را از سفرمارکت برای خود و همراهانتان خریداری کنید و برخی از زیباترین اقامتگاه های بومگردی یا هتل های اصفهان را برای چند شب اقامت رزرو کنید.

  1. باغ بهادران اصفهان

هر چقدر که بیشتر با اصفهان زیبا آشنا می‌شویم بیشتر به این درک می‌رسیم که واقعا نصف جهان در این شهر قرار گرفته و با جاذبه‌های متعدد خود می‌تواند دل هر فردی را ببرد. باغ بهادران شهری کوچک در زرین شهر اصفهان است که با مرکز اصفهان حدود ۵۰ تا ۶۰ کیلوکتر فاصله دارد. نام این باغ در ابتدا باغ بابادران، باغ آذران، باغ بادران، باغ بدران، باغ وردان و به اسامی دیگری شناخته می‌شده که امروز آن را باغبادران و باغ بهادران می‌شناسند. بعضی از کارشناسان بر این عقیده‌اند که نام باغ باداران از سه کلمه (بغ) به معنی خدای بزرگ، کلمه (باد) به معنی نگهبان و کلمه (ران) به معنی محل تشکیل شده و در نهایت این معنی را می‌دهد که خدای بزرگ نگهبان محل است. این بهشت کوچک مکانی مناسب برای فرار از هوای گرم تابستان در اصفهان است که علاوه بر مناطق دیدنی جذاب خود سوغاتی‌ هم دارد که قطعا با آن آشنایی دارید. این سوغاتی پولکی است که به روش خاصی در این منطقه درست می‌شود. قلعه چار برج، بقایای قلعه کافر، روستای گردشگری مورکان، پارک طبیهی ساحل زاینده رود، زیارتگاه قرآن در روستای سعید آباد، مقبره شاهزاده ابراهیم در شهر باغبادران، کبوترخانه کرچگان، بقایای قلعه ترکی و موارد دیگر همگی از دیدنی‌های این منطقه هستند و نمی‌گذارند لحظه‌ای به شما بد بگذرد. در باغ بهادران ویلاهای زیادی هم وجود دارد که می‌توانید هم اکنون از سایت سفرمارکت برای اقامت خود رزرو کنید.

فاصله تا اصفهان: ۵۰ کیلومتری جنوب غربی



 2 منطقه گردشگری لادر

منطقه گردشگری لادر یکی دیگر از ییلاقی اصفهان است که در ۵ کیلومتری شهرستان خمینی شهر قرار گرفته و با زیبایی‌های بصری و مکان‌های گردشگری بی‌نظیر خود توانسته افراد زیادی را به سوی خود جذب کند. این منطقه را می‌توانید در جاده‌ای که خمینی شهر را به نجف آباد وصل می‌کند پیدا کنید، منطقه گردشگری لادر درست بعد از دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر واقع شده است. اگر به منطقه گردشگری لادر رفتید لازم است بدانید که فقط چشمه را برای گشت و گذار ندارید و مکان‌های دیدنی دیگری هم وجود دارد که می‌توانید برای یک سفر پر بار و مفرح به دیدن آن‌ها نیز بروید. این جاذبه‌های گردشگری عبارت‌اند از آبشار، چشم اندازهای بی نظیر اطراف چشمه، وجود درختان انجیر و گل‌های خود رو و دیگر مکان‌های دیدنی اطراف. در سفر به اصفهان حتما به منطقه گردشگری لادر بروید و حال و هوایتان را عوض کنید.

فاصله تا اصفهان: ۲۰ کیلومتری شمال غربی 

 

 3 پارک ساحلی زرین شهر

در مرکز شهرستان لنجان منطقه‌ای به نام زرین شهر وجود دارد که نام‌های دیگری مثل ریز و قلعه ریز هم دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در سفرنامه‌ها و مستندات تاریخی زرین شهر را به عنوان نخستین شهرها در سده‌های اسلامی اشاره شده است. زرین شهر را می‌توانید در کنار کارخانه ذوب‌آهن پیدا کنید. جمعیت این شهر بیشتر از ۵۵ هزار نفر گزارش شده که تمام ساکنین هم بومیان اصیل این منطقه هستند. در سفر به زرین شهر می‌توانید از جاهای دیدنی آن دیدن کنید. این جاذبه‌های گردشگری عبارت است از: مسجد رحیم خان، پل کله، کبوترخانه باغ برجی و آبشار شاه لرا.

همان‌طور که تا به اینجای این بخش متوجه شدیم؛ این شهر مناطق دیدنی زیادی دارد زیادی که پارک ساحلی زرین شهر از پربازدیدترین و محبوب‌ترین آن‌‌ها به شمار می‌رود. این پارک ساحلی به علت وجود رودخانه زاینده رود شکل گرفته و یکی از مراکز مهم ییلاقی اصفهان محسوب می‌شود. با رزرو هتل اصفهان از مسیر عبور این رودخانه از میان مناطق سرسبز و خوش آب و هوا که در نهایت برای گردشگران هوایی پاک و مطلوب را به ارمغان می‌آورد استفاده کنید. پارک ساحلی بزرگ زرین شهر حدودا ۲ هزار متر طول داشته و مساحت آن ۲۰۰ هزار متر مربع گزارش شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید رفتن به این پارک تنها به پیک نیک و استفاده از طبیعت محدود نشده و می‌توانید در آن از تفریح قایقرانی هم استفاده کنید. در پارک ساحلی زرین شهر دریاچه‌ای وجود دارد که با مساحت ۳۰۰ هزار متر مربع برای قایقرانی و پرورش ماهی مورد توجه قرار گرفته است.

فاصله تا اصفهان: ۳۵ کیلومتری جنوب غربی

 



 4مجموعه تفریحی سد خمیران

سد خمیران واقع در روستایی به همین نام در شهرستان تیران و کرون است. استان اصفهان شهرستان‌های زیادی دارد که هر کدام جاذبه‌های گردشگری زیادی را در خود جای داده است. این روستا با شهر اصفهان ۶۵ کیلومتر فاصله دارد ولی اگر به خمیران بروید از شرق به روستای جاجا و ورپشت، از سمت غرب به روستای جعفر آباد و محمود آباد و از جنوب غربی به روستای خیرآباد و روستای خرمنان و از شمال شرقی به روستای تندران و در آخر از شمال غربی به روستای محمدیه دسترسی خواهید داشت که این موضوع می‌تواند سفر شما را مفرح‌تر کرده و سفر به روستاهای اطراف را راحت‌تر کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در سفر به روستای خمیران و رفتن به سد آن می‌توانید از کلوپ ساحلی که در آن طراحی شده با قیمت خیلی مقرون به صرفه‌ای به تفریحات آبی بپردازید. در این سد امکان استفاده از شاتل، بنانا، غواصی، جت اسکی، واتربال، قایق سواری، دراگون بت، چهارچرخ، والیبال ساحلی و هر ورزش دیگری که در سواحل شمالی و جنوبی ایران با قیمت تقریبا بالایی موجود است در سد خمیران با کیفیت خوبی قابل دسترس است. البته خدماتی مانند وجود بوفه، دوش آب گرم، سرویس بهداشتی، آلاچیق و فضای سایبان از دیگر مواردی است که در سفر به سد خمیران اوقات بهتری را برایتان رقم می‌زند. وسایل بازی در سد خمیران همه ساعته باز نیست و باید قبل از مراجعه به آن مکان از فعالیت آن‌ها آگاه شوید. مورد دیگر این که این سد در محیط باز قرار گرفته و در شب ممکن حیواناتی در آن اطراف داشته باشد که موجب ناراحتی خاطرتان شود هر چند که خطری شما را تهدید نمی‌کند اما بهتر است ساعات روز را برای استفاده از تفریحات و بازدید از سد خمیران اختصاص دهید.

فاصله تا اصفهان: ۷۰ کیلومتری شمال غربی

 

5 روستای طامه

اگر با تور اصفهان همراهی نمی‌کنید، برای رفتن به روستای طامه که یکی از محبوب‌ترین ییلاقات اطراف اصفهان است باید به ۷ کیلومتری جنوب غربی شهر نطنز بروید و در حوالی شرقی کوه کرکس آن را پیدا کنید. طبیعتی که در روستای طامه انتظارتان را می‌کشد آب و هوایی مطلوب و کوهستانی است که به خاطر وجود چشمه و آبشار یکی از پر بازدیدترین مناطق شهرستان نطنز به شمار می‌رود. اگر به روستای طامه سفر کنید در سمت غربی این روستا ۲ دره مشاهده می‌کنید که دره اول را به نام دره پاپول می‌شناسند که در راستای کوچه باغ‌های طامه، شما را به سمت آبشار زیبایی می‌برد که می‌توانید از آن لذت ببرید. دره دومی که دره پاکدار نام گرفته، شما را به قله کرکس می‌برد. مسیر کوهنوردی این قله مقداری دشوار است اما در بین راه از مناطق سرسبز و زیبایی عبور می‌کنید که می‌تواند خستگی مسیر را از بین ببرد و حال و هوایتان را عوض کند.

فاصله تا اصفهان: ۱۲۰ کیلومتری شمال






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2095]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن