تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797989055




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اطلاعات جامع در مورد یوپی اس، اجزا و کاربردهای آن


واضح آرشیو وب فارسی::



یو پی اس یا Uninterruptible Power Supply منبع تغذیه بدون وقفه است که وظیفه آن تأمین برق در مواقع اضطراری برای تجهیزات مصرف‌کننده است. عموماً تأمین انرژی وسایل برقی بسیار اهمیت داشته و در صورت قطع طولانی‌مدت برق می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را به بار آورد. یو پی اس در یک مدار، بین برق شهری و تجهیزات قرار گرفته و در صورت قطع جریان، بی‌درنگ وارد مدار می‌شود. این بیان را می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین کاربرد UPS قلمداد کرد.

UPS از چه اجزایی تشکیل شده است؟

شاخص‌ترین اجزای یو پی اس شامل سه بخش باتری، شارژر و مبدل می‌شود که هر یک نقش اساسی در عملکرد آن دارند. باتری‌ یو پی اس با توجه به توان دستگاه می‌تواند توان متفاوتی داشته باشد؛ بنابراین قادرند تا مدت‌زمان مشخصی سرویس‌دهی را انجام دهند.

 شارژر دستگاه UPS نیز وظیفه تبدیل جریان AC به DC را بر عهده دارد. احتمالاً بدانید که برق شهری از نوع جریان متناوب یا AC است، درصورتی‌که باتری‌ها اغلب از جریان مستقیم یا DC استفاده می‌کنند. شارژر به‌منظور ذخیره‌سازی انرژی در باتری، جریان AC را دریافت کرده، آن را تبدیل به DC می‌کند و اصطلاحاً باتری را شارژ می‌نماید.

 از طرفی مبدل که به آن Inverter نیز گفته می‌شود، در هنگام استفاده از دستگاه، جریان DC تولیدشده توسط باتری را تبدیل به جریان AC می‌کند. به‌این‌ترتیب انرژی موردنیاز تجهیزات متصل، در کوتاه‌ترین زمان ممکن (کسری از ثانیه) تأمین می‌شود.

یک نکته درباره ظرفیت و مدت‌زمان سرویس‌دهی یو پی اس وجود دارد. زمان سرویس‌دهی یک دستگاه یوپی اس وابسته به ظرفیت باتری آن است؛ اما اینکه دستگاه قادر است به‌طور هم‌زمان انرژی موردنیاز چند تجهیز را تأمین کند، مربوط به توان مبدل می‌شود.

راهنمای خرید باتری یو پی اس

برای خرید باتری UPS شاید بهتر باشد به شناختی هرچند سطحی از آن برسید. پی بردن به محدودیت‌هایی که برای باتری‌ها تعریف شده است، می‌تواند تا حدود زیادی در هنگام تهیه آن کمک‌کننده باشد.



معمولاً باتری‌های یوپی اس به دو گروه سرب اسیدی و نیکل تقسیم می‌شوند که بنا بر تجربه مدل سرب اسید عملکرد بهتری دارند. این مدل نیز خود شامل دو دسته درپوش تر و خشک می‌شوند که نوع درپوش خشک نیاز به نگهداری کمتری داشته و طول عمر بیشتری را نشان می‌دهند.

همان‌طور که قبلاً هم ذکر شد دمای محیط می‌تواند عاملی تأثیرگذار روی فروش باتری یوپی اس باشد. توجه کنید که باتری‌های نیکل کادمیوم می‌تواند عملکرد خوبی در دماهای بسیار بالا یا پایین داشته باشند. درواقع گستره وسیعی از دامنه حرارتی را شامل می‌شوند که به طبع آن قیمت به‌مراتب بالاتری نسبت سایر مدل‌های تولیدشده دارند.

اما نکته اساسی که می‌توان آن را مهم‌ترین خصیصه لازم برای باتری UPS دانست بازدهی شارژ و دشارژ آن است. در توضیح این ویژگی باید بیان شود که هرچه راندمان باتری در این زمینه بالاتر باشد امکان استفاده از آن در بلندمدت بیشتر خواهد. در غیر این صورت نیاز است که فواصل زمانی کوتاه‌تر نسبت به شارژ باتری اقدام شود.

عمر مفید باتری نیز می‌تواند از فاکتورهای مهم برای خرید باتری یوپی اس باشد. در مورد باتری‌های سرب اسید عمر آن‌ها بسته به شرایط نگهداری و سرویس‌دهی می‌تواند بین 5 تا 10 سال ذکر شود. لازم به ذکر است که این مدل باتری‌ها بهترین عملکرد را از این حیث دارا می‌باشند.

نکات ضروری خرید یو پی اس و نگهداری آن که باید بدانید

در هنگام خرید یو پی اس نکات ضروری مختلفی وجود دارد که باید آن‌ها را مدنظر قرار داد تا دستگاهی متناسب با نیاز خود تهیه نمایید.

ظرفیت دستگاه

به‌عنوان اولین عامل باید به ظرفیت دستگاه توجه کرد. با ارزیابی توان لازم برای لوازمی که قرار است به دستگاه متصل شوند و همچنین تعداد آن‌ها می‌توان این مورد را تعیین کرد. البته بهتر است برای مراقبت بیشتر و بهتر از یوپی اس، ظرفیت دستگاه بیشتر از مقدار نیاز باشد تا فشار کمتری به آن وارد شود.

اندازه یو پی اس

 نکته دیگری که وجود دارد ظرفیت باتری است که تأثیر مستقیمی بر ابعاد دستگاه دارد. درواقع هر چه توان باتری بیشتر باشد، یوپی اسی با اندازه بزرگ‌تر خواهیم داشت. مورد ذکرشده باعث می‌شود که توجه به ابعاد در فروش یوپی اس تأثیر بسزایی داشته باشد.

مکان قرارگیری UPS

محل قرارگیری نیز از موارد مهمی است که باید قبل از خرید یوپی اس به آن پرداخت. برای تعیین این مورد می‌توان به عواملی همچون فضایی که در اختیار دارید، مقدار رطوبت موجود در محیط، دما، میزان گردوغبار و خصوصیات فیزیکی دستگاه توجه کرد. از بین موارد ذکرشده دما می‌تواند عامل مهم‌تری باشد چراکه می‌تواند بر عملکرد باتری تأثیر قابل‌توجهی بگذارد. پروسه تولید انرژی در باتری توسط یک سری واکنش‌هایی شیمیایی انجام می‌شود و میزان حرارت موجود می‌تواند بر این واکنش‌ها تأثیر بگذارد؛ بنابراین توجه به استانداردهای تعیین‌شده در این زمینه بسیار ضروری است.

درنهایت نیز مانیتور کردن عملکرد دستگاه چه در حالت سرویس‌دهی و چه زمانی که از مدار خارج است و همچنین انجام سرویس‌های دوره‌ای توسط متخصصان امر می‌تواند به طول عمر UPS منجر شود.

کاربردهای یوپی اس

  • دیتاسنترها: ازآنجایی‌که حفظ اطلاعات در این نوع کسب‌وکارها بسیار حائز اهمیت است خاموشی سیستم می‌تواند خسارات فراوانی را به بار آورد. ازاین‌رو ازجمله اقدامات مهم در حین راه‌اندازی یک اتاق سرور پیاده‌سازی سیستم UPS مناسب است.



  • تجهیزات پزشکی: قطع برق در یک مرکز درمانی حتی برای مدت‌زمان کوتاه می‌تواند جان عده‌ زیادی از بیماران تحت درمان را به خطر بیندازد؛ بنابراین باید عملکرد بی‌وقفه تجهیزات پزشکی را با نصب یوپی اس‌های مناسب تضمین کرد.
  • بانک‌ها: معمولاً بانک‌ها به‌منظور برقراری ارتباط با شعب مختلف و بعضاً بانک‌های متفاوت از تجهیزات الکترونیکی متفاوتی استفاده می‌کنند. قطع جریان برق موجب اختلالاتی در سامانه‌های بانکی می‌شود و امکان خدمت‌رسانی مناسب را مختل می‌کند. درنتیجه اتصال دستگاه‌های بانکی به یک سیستم یوپی اس ضروری به نظر می‌رسد.
  • سیستم‌های امنیتی: اتصال دستگاه‌های امنیتی و دوربین‌های مداربسته جزو بدیهیاتی است که نیاز به هیچ‌گونه توضیحی ندارد. معمولاً سارقان و مجرمان برای اقدامات خود درصدد هستند تا سامانه‌های امنیتی را با قطع جریان برق از کار بیندازند. اتصال این تجهیزات به دستگاه یوپی اس می‌تواند امینت را به میزان قابل قبولی افزایش دهد.

لازم به ذکر است که UPS در موارد متعدد دیگری مانند مصارف صنعتی، خانگی، پکیج‌های خورشیدی و ادارات نیز کاربرد دارند.

به‌طورکلی فروش یوپی اس با پیشرفت فنّاوری و شناخت بیشتر اهمیت آن در زمینه‌های مختلف رو به افزایش است. با توجه به آنچه ذکر شد، خرید UPS می‌تواند تا حدود زیادی از خسارات مالی و جانی جلوگیری کند و همچنین باعث حفظ عملکرد مؤثر یک مجموعه شود. مجموعه ایولتکس در خدمت شما عزیزان می باشد تا بتوانید خریدی مطمئن داشته باشید و می توانید یو پی اس و انواع یاتری آن را از این تیم حرفه ای خریداری نمایید. 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن