تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس بخواهد دعايش مستجاب شود، بايد كسب خود را حلال كند و حق مردم را بپردازد. دعاى ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817129872




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آنچه باید از کانکس و کانتینر بدانیم


واضح آرشیو وب فارسی::

 

آیا با کانکس و کانتینر آشنیایی دارید؟ آیا با شباهتها وتفاوتهای این دو رامیدانید؟

اکثر مردم این سازه را با هم یکی دانسته و از موارد کاربری آنها اطلاعات دقیقی ندارند به همین دلیل در تصمیم گرفتیم تا مختصرا شما را با این سازه های پیش ساخته پرکاربرد آشنا کرده و اطلاعات هرچند اندک ولی کاربردی تقدیم شما خوانندگان محترم نمائیم.

کانکس و کانتینر تا حدودی فقط از نظر ظاهری به هم شباهت داشته و از نظر فنی، ساختاری، متریال مصرفی و موارد استفاده تفاوتهای فراوانی با یکدیگر دارند، برای مقایسه بیشتر ابتدا باید با این دو سازه به اختصار آشنا شویم:

کانکس

کانکس سازه پیش ساخته سبکی میباشد که بیشتر مصارف مسکونی و ویلایی دارد، این سازه از متریال سبک ساخته شده و امروزه توانسته جای خود را در میان کاربران سازه های پیش ساخته سبک باز نماید. این سازه سبک، قیمت مناسبی داشته و سرعت تولید آن نیز بسیار بالا میباشد. بیشتر کسانی که فرصت کمی برای ساخت یک مکان مسکونی و یا ویلایی دارند و یا فرصت طی کردن مراحل اداری را ندارند به سمت کانکس روی می آورند، البته بیشتر مصرف کنندگان این سازه شرکتهای راهسازی و ساختمانی میباشند.

کانکسها قابلیت بارگیری، حمل و نصب آسان داشته و در انواع گوناگون ویلایی، مسکونی، کارگاهی، سرویسهای بهداشتی، نگهبانی، در سایزهای استاندارد و یا ابعاد سفارشی تولید میگردند.

کانکسها از نظر استحکام شاید از کانتینرها ضعیفتر باشند ولی میتوان آنها را به تجهیزاتی مانند برق کشی، سرویس بهداشتی، تهویه و سایر اقلام درخواستی مجهز نمود.

قیمت کانکس

قیمت کانکس نیز بر اساس کیفیت مواد مصرفی استفاده شده در تولید کانکس، تجربه و برند سازنده و طرح و ابعاد آن محاسبه میگردد.



 

کانتینر

کانتینر سازه پیش ساخته ای به شکل جعبه میباشد که به دوصورت مورد استفاده قرار میگیرد، از کانتینرها بیشتر جهت جابجایی کالاها و یا انبار استفاده میشود. بیشتر کانتینرهایی که جهت انبار استفاده میشوند دست دوم با سال ساخت قدیمی بوده و معمولا فاقد برگ سبز میباشند ولی کانتینرهایی که جهت حمل بار مورد استفاده قرارمیگیرند اکثرا نو بوده و یا سال ساخت جدیدتری دارند، ضمن اینکه برای حمل بار و جابجایی آن نیاز به برگ سبز میباشد.

کانتینرها در ابعاد و مدلهای مختلفی تولید میشوند ابعاد تمام کانتینرها 20 فوت ( 5/2*6) و یا 40 فوت ( 5/2*12) با ارتفاع 60/2 میباشند که البته 40 فوتها دارای یک مدل، ها ی کیوب ( high cube container ) میباشد که ارتفاع آن بلند بوده و به 90/2 میرسد، وزن تقریبی کانتینر 20 فوت حدود 800/1، کانتینر 40 فوت معمولی 800/3 و های کیوب 900/3 میباشد البته یادمان نرود که جهت حمل و جابجایی بار حتما کانتینرها باید برگ سبز داشته باشند که این برگه به نوعی شناسنامه آن محسوب میگردد.

از دلایل مهم استفاده از کانتینر در جابجایی این است که این جعبه محکم از ورقهایی به ضخامت 3 میل ساخته شده و تخته های کف آن از الوار به قطر زیاد و ضد آب میباشد، این جعبه محکم همچنین دارای یک درب دولنگه در عرض است که پس از بسته شدن و زدن قفل برروی آن براحتی باز نشده و حتی برای سفرهای طولانی مدت قابل اطمینان میباشد، 20 فوتها و 40 فوتهای فلزی بیشتر جهت جابجایی کالاهای خشک مانند دارو، ماشین الات و کالاهایی از این قبیل مورد استفاده قرار میگیرند. 

البته کانتینرها انواع دیگری نیز دارند که به طور مختصر به شرح آنها میپردازیم.

کانتینر آلومینیومی: این کانتینر از نظر وزنی بسیار سبکتر از کانتینرهای فلزی و از آلیاژ آلومینیوم با چگالی بالا جهت حمل و جابجایی کالا با هواپیما میباشد.

کانتینر یخچالی: دارای عایق حرارتی مناسب مانند دستگاه خنک کننده بوده و برای جابجایی مواد غذایی و فاسد شدنی مورد استفاده قرار میگیرد.

کانتینر چادری: سقف این مدل معمولا از چادر برزنتی بادوام بوده و ابتدا باری که ارتفاع بلندی دارد داخل آن قرار داده و سپس چادر سقف برروی آن نصب مینمایند.

کانتینر عایق دار: جهت حمل و نقل گوشت، مرغ و از این جنس خوراکیها که سریعا فاسد میشوند مور استفاه قرار میگیرد.

کانتینر تاشو: این مدل کانتینرها بدلیل تاشوبودن فضای کمتری را برای نگهداری نیاز دارد.

کانتینر حمل حیوانات: این مدل برای جابجایی حیوانات مورد استفاه قرار میگیرد و به همین دلیل اطراف آن دارای دریچه هایی برای جابجایی هوا، نظافت و تغذیه حیوانات نصب گردیده است.

قیمت کانتینر:

چون این کالا خارجی و تقریبا وارداتی میباشد قیمت آن تقریبا بر حسب قیمت دلار بوده و نرخ ثابتی ندارد ولی معمولا بر اساس سال ساخت و سالم بون آن قیمت گذاری میشود.



حال که تقریبا و به طور مختصر با کانکس و همچنین کانتینر آشنا شدیم متوجه میشویم که کانکسها بیشتر جهت سکونت بوده و آنها را میتوان به سفارش دلخواه و ابعاد درخواستی تولید نمود ولی کانتینرها ابعاد مشخصی دارند و دارای استحکام بیشتری بوده و در حمل کالا و انبار اجناس مورد استفاده قرار میگیرند هر چند که برخی از تولید کنندگان سازه های پیش ساخته با ایجاد تغییراتی در داخل کانتینر آن را بعنوان کانکس مسکونی با دوام به مشتریان خود پیشنهاد میدهند.

 

 

 

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1358]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن