تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798424474




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

این اشتباه ها را در آموزش زبان انگلیسی انجام ندهید


واضح آرشیو وب فارسی::


طرز فکر اکثر آدم‌هایی که تاکنون یادگیری زبان انگلیسی را شروع نکرده‌اند این است که این مهارت بسیار سخت و طاقت فرسا هست در صورتی که هیچ وقت از خودشان نپرسیده‌اند شاید مشکل چیز دیگری باشد! اگر به اطرافتان نگاه کنید آدم‌های زیادی را می‌بینید که به غیر از زبان مادری به زبان دیگری هم تسلط دارند و اثبات می‌کنند این کار چندان دشوار نیست. تا به حال درباره اشتباهات بزرگ در آموزش زبان انگلیسی فکر کرده‌اید؟ به نظر شما مهم‌ترین اشتباه چیست؟

 

چقدر اشتباهات رایج در یادگیری زبان انگلیسی می‌توانند مسیر شما را تغییر دهند!

برای همه ما پیش آمده کار جدیدی را شروع کنیم اما اشتباهاتی که مانع از پیشرفتمان می‌شوند را نشناسیم و بخش زیادی از هزینه، زمان و انرژی‌مان را هدر دهیم! اگر قبل از شروع یک کار جدید از تجربیات دیگران کمک بگیریم، می‌توانیم از مشکلات احتمالی جلوگیری کنیم. رایج ترین اشتباهات در آموزش زبان انگلیسی عبارت‌اند از:

  1. "مقایسه مقایسه مقایسه" ممنوع

هر فردی با تکنیک، روش و سرعت متفاوتی یاد می‌گیرد پس دلیلی برای مقایسه خودمان با دیگران وجود ندارد. هیچ چیز مطلق و یکسانی در این زمینه نیست و میزان یادگیری شما با تمام آدم‌های جهان فرق می‌کند پس نباید با مقایسه کردن خودتان را ناامید کنید. اینکه بخواهید با زبان آموزان دیگر تعامل داشته باشید، درباره عواملی که باعث پیشرفتشان شده سؤال بپرسید و از تجربیاتشان استفاده کنید کاملاً طبیعی است اما دست از اندازه گیری و مقایسه خودتان با آن‌ها بردارید.

کمی فکر کنید. اگر به جای اینکه ۱۵ دقیقه از زمانتان را برای خبر گرفتن از میزان پیشرفت دوستتان در اینستاگرام یا واتساپ صرف کنید آن را به مطالعه خودتان اختصاص دهید قطعاً به نتیجه بهتری می‌رسید. شما باید بفهمید که چه چیزهایی برایتان مفیدتر است.



  1. شناسایی نکردن علاقه‌مندی‌ها

یکی از مهم‌ترین اشتباهاتی که نباید در یادگیری زبان انگلیسی مرتکب شویم «بی‌توجهی به علایقتان» است. همان‌طور که می‌دانید منابع آموزشی زبان انگلیسی تنوع بسیار زیادی دارند پس شما می‌توانید به جای ساعت‌ها مطالعه کتاب درسی که کمی خشک و خسته کننده است تمرکزتان را روی منابع صوتی و تصویری دیگر بگذارید. پیشنهاد می‌کنیم از امروز به بعد تماشای فیلم یا سریال، گوش دادن به موسیقی یا پادکست، مطالعه وب سایت‌های انگلیسی یا خواندن کتاب‌های غیردرسی را امتحان کنید. البته حواستان باشد که این کارها را به تناسب سلیقه شخصی‌تان انجام دهید.

اکثر انسان‌ها از اشتباه کردن می‌ترسند. این موضوع در یادگیری زبان یک پارامتر مهم است و شما باید از شر آن خلاص شوید. اگر از صحبت کردن به یک زبان جدید می‌ترسید ایرادی ندارد اما آگاه باشید که فقط با تلاش و تمرین می‌توانید این مشکل را حل کنید. از امروز به بعد با اعتماد به نفس بیشتری حرف بزنید.

  1. انتخاب اشتباه منابع آموزشی

انتخاب صحیح یک منبع آموزشی مانع از اشتباه در یادگیری زبان انگلیسی می‌شود. بیشتر زبان آموزان فکر می‌کنند «آموزشگاه‌ها و معلمان» مسئول موفقیت آن‌ها هستند در صورتی که مسئول موفقیت شما کسی جز خودتان نیست. یک معلم کمک می‌کند مسیر یادگیری را پیدا کنید اما مسئولیت آموزش با خودتان است. اگر دغدغه انتخاب یک منبع آموزشی قابل اعتماد را دارید به شما «پکیج‌های آموزشی زبان انگلیسی» را توصیه می‌کنیم. این پکیج‌ها در هر شرایط زمانی و مکانی قابل دسترسی هستند و به شما اجازه می‌دهند از تجربیات اساتید مطرح زبان انگلیسی مانند استاد مرتضی جاوید بهره‌مند شوید فقط حواستان به ۲ مورد زیر باشد:



  • تحت هر شرایطی تمرین کنید

یکی از بزرگترین اشتباهات در آموزش زبان انگلیسی تمرین نکردن است. برخی از زبان آموزان مطالبی که چند روز قبل خوانده‌اند را به‌سختی به یاد می‌آورند! این موضوع طبیعی است زیرا ما انسان هستیم و نمی‌توانیم مانند کامپیوتر اطلاعات را بدون نقص به یاد آوریم اما برای اینکه حافظه بهتری داشته باشید و مطالبی که قبلاً مطالعه کرده‌اید را راحت‌تر به یاد آورید باید به‌صورت منظم تمرین و مرور داشته باشید. «خواندن و گوش دادن» تمرین منفعلانه و «نوشتن یا صحبت کردن» تمرین فعالانه است. برای انجام این چهار تمرین منابع مختلفی پیش رویتان است.

  • تمرکزتان را بر یک بخش زبان نگذارید

زبان انگلیسی ۶ بخش خواندن، نوشتن، گوش دادن، صحبت کردن، لغت و گرامر دارد. اشتباهی که بیشتر زبان آموزان در فرایند یادگیری زبان مرتکب می‌شوند این است که تمرکزشان را روی یک یا چند بخش می‌گذارند و بقیه بخش‌ها را نادیده می‌گیرند به‌عنوان مثال:

  • فکر می‌کنند باید بیشتر زمانشان را روی تمرین‌های گرامری بگذارند در حالی که مهارت گوش دادن یا خواندن آن‌ها ضعیف‌تر است.
  • یا فکر می‌کنند باید مانند افراد بومی خیلی سریع صحبت کنند و این موضوع را نشانه مسلط بودن بر زبان انگلیسی می‌دانند. شاید تند صحبت کردن مسلط بودن را نشان دهد اما همیشه این‌طور نیست. اگر به سخنرانان انگلیسی نگاه کنید، می‌بینید که برخی از آن‌ها خیلی آرام و با مکث صحبت می‌کنند.

در نتیجه شما باید بین همه بخش‌ها تعادل ایجاد کنید پس صبر داشته باشید.



  • در فرایند آموزش زبان وقفه ایجاد نکنید

افرادی که یادگیری زبان را از سطح مبتدی شروع می‌کنند به دلیل علاقه و انگیزه خوبی که دارند تا یک سال یا بیشتر بدون وقفه در کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کنند اما برای ادامه مسیر و ورود به سطوح متوسط یا پیشرفته غیبت می‌کنند، تمرین نمی‌کنند یا یک کلاس را رها می‌کنند! این عوامل باعث می‌شود تا پیشرفت آن‌ها متوقف شود و به سطح قابل قبولی نرسند. پشتکار و تداوم دو اصل اساسی در یادگیری زبان است که نباید نادیده گرفته شود.

و در نهایت حواستان باشد که به دنبال دور زدن و راه‌های آسان یادگیری نباشید. برخی از زبان آموزان دائماً به دنبال راه‌های بی‌دردسر و کوتاه هستند به‌عنوان مثال می‌خواهند با گوش دادن به یک فایل صوتی به شکل معجزه آسایی صحبت کنند یا با چند هفته مطالعه یک سخنران حرفه‌ای شوند؛ در صورتی که زبان انگلیسی به ساعت‌ها مطالعه احتیاج دارد. با خودتان تعارف نکنید و روند یادگیری این مهارت را بپذیرید. برای خودتان هدف گذاری کنید و اهدافتان را دائماً به یاد آورید تا با آرامش و انگیزه بالا زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

https://www.mortezajavid.com/teaching-english/






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1383]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن