تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797730288




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهمیت بازسازی دفتر اداری


واضح آرشیو وب فارسی::


امروزه صنعت معماری و طراحی داخلی جایگاه ویژه‌ای برای خود در بین مردم باز کرده‌ و به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در صنعت ساختمان ‌سازی شناخته می‌شود. همین امر توانسته اهمیت بازسازی دفتر اداری را بسیار بیشتر کند و همین ‌طور افراد، به بازسازی ساختمان و دفاتر اداری و دیگر موارد علاقه مند شده اند. 

نحوه بازسازی دفتر اداری

یک ویژگی بسیار مهم که می‌توان در یک دکوراسیون دفتر اداری یا شرکت آن را پیاده‌سازی کرد، نوسازی و مرمت ساختمان آن می‌باشد. زیرا توجه اغلب افراد به محیط‌های اداری می‌باشد و به دلیل این ‌که رفت ‌و آمد مردم در این شرکت‌ها و دفاتر بسیار زیاد است، نیاز دارند تا با محیطی مواجه شوند که در آن مدرنیته بودن حرف اول را بزند تا بتوانند به فعالیت‌های آن دفتر و اداره اعتماد کنند. در هنگام بازسازی دفتراداری، مدیر آن مجموعه که تمایل به این فعالیت را دارد، نیاز است در ابتدا سبک دلخواه خود را برای مجموعه معماری مد نظر تعیین کند. سپس مشخص کند که قصد انجام نوسازی و بازسازی دفتر را به‌ صورت کلی و یا جزئی دارد.

حتما می‌دانید، هنگامی‌که تصمیم به نوسازی یک محیط می‌گیرید، نیاز است تا تمامی ساختار آن ساختمان از ۰ تا ۱۰۰ تغییر کند و بر اساس نظریه شما مجدداً ساخته شود. اما این‌ موضوع می‌تواند شامل هزینه‌های بسیار زیادی برای کارفرما و صاحب کار باشد. برای این امر افراد می‌توانند از تغییرات جزئی در هنگام بازسازی دفتراداری استفاده کنند تا شرایط بودجه آن‌ها با هزینه‌های مد نظر نوسازی و بازسازی مطابقت داشته باشد.

هنگامی‌که سبک مد نظر خود را برای بازسازی دفتر اداری تعیین کرده باشید، با کمک گروه معماری بام می‌توانید از متریال درستی برای آن استفاده کنید و با یک چیدمان داخلی زیبا و محیط اداری سبب رونق بیشتری برای فعالیت‌های اداری خود شوید. همین‌طور با استفاده از مواردی همچون پارتیشن یا پاراوان برای بخش ‌بندی فضاهای مختلف دفتر خود، طرحی بسیار زیبا را به ارمغان می‌آورید.

بازسازی دفتر اداری یا ساختمان محل کار، به چند دسته بندی تقسیم می شود؟

ساختمان اداری محل کار که نیاز است بازسازی آن صورت بگیرد، بنا بر تغییراتی که نیاز است روی بازسازی دفتراداری انجام شود، به ۲ دسته‌بندی کلی و جزئی تقسیم شده است.

بازسازی دفتر اداری کلی

ساختار کلی ساختمان در هنگام بازسازی دفتراداری به ‌صورت کامل تغییر خواهد کرد. گروه های معماری بایستی با پراهمیت شمردن مواردی همچون زیرساخت‌های داخلی، دیوارهای غیر قابل ‌انتقال و تمامی دیوارها بر اساس یک نقشه حساب ‌شده و از قبل‌ تعیین ‌شده، به تخریب آن‌ها پرداخته و مجدداً فعالیت بازسازی دفتر اداری را آغاز کند. این نمونه از بازسازی دفتراداری در دسته ‌بندی بازسازی کلی قرار گرفته است.

بازسازی دفتر اداری جزئی

برای تعریف بازسازی دفتر اداری یا محل کار به ‌صورت جزئی باید بگوییم که هدف اصلی افراد از این بازسازی فقط بخشی از ساختمان و یا یک دفتر می‌باشد که در این موارد نیاز است تا فضای مد نظر، خالی از هر گونه وسیله و ابزاری باشد تا بر اساس نقشه‌ های از پیش ‌تعیین ‌شده، فعالیت‌های گروه ها برای بازسازی دفتر اداری به‌ صورت جزئی یا به مرحله اجرایی برسد. 

در این شرایط ممکن است مواردی همچون نورپردازی، تغییرات سقف و کف، دیوار گذاری، پارتیشن گذاری، و دیگر موارد برای یک محیط صورت بگیرد تا باعث زیبایی محیط شود و چهره‌ای کاملاً جدید را برای محیط به وجود بیاورد. به‌ غیر از تمامی مسائل ذکر شده، فواید و مزیت اصلی و مفیدی که برای بازسازی دفتراداری یا ساختمان اداری محل کار صورت می‌گیرد، این است که بر این اساس می‌توان میزان عمر مفید یک ساختمان را افزایش داد و کارآیی و کارآمدی بیشتری را از آن دریافت کرد.

 



تفاوت بازسازی دفتر اداری به‌ صورت کلی و جزئی در چه مواردی خلاصه می شود؟

هنگامی می‌توان بازسازی کلی برای دفتر اداری استفاده کرد که کارفرما قصد داشته باشد، در نقشه اصلی یک سازه تغییرات بسیاری به وجود بیاورد. به‌ عنوان نمونه قصد دارد تا اندازه یک اتاق را زیاد و یا کم کند.

اما برای این‌ که بتوانید تفاوت بازسازی کلی و جزئی را بهتر تشخیص بدهید، نیاز است تا از بازسازی دفتر اداری به ‌صورت جزئی نیز برای شما بگوییم. در این نوع از بازسازی، نیاز به تغییرات اساسی در نقشه سازه نمی‌باشد. بلکه کارفرما قصد دارد تا تغییرات بهینه‌ای را برای نوسازی و مدرن کردن محیط کار انجام بدهد. به‌ عنوان نمونه فقط می‌تواند به ترمیم دیوارها بپردازد و یا رنگ یا کاغذ دیواری های مربوط به دیوارها را تغییر دهد.

کاربری فضا

با توجه به این‌ که چه فعالیتی در یک ساختمان اداری قرار است انجام شود، نقشه‌های مختلفی برای انواع ساختمان‌ها طراحی می‌گردد که نیاز است در هنگام بازسازی دفتراداری به این نکته توجه شود. اگر ساختمان مربوطه برای کاربری آن فعالیت مناسب نباشد، نیاز است تا از بازسازی دفتراداری به‌ صورت کلی استفاده کرد. اما اگر فقط نیاز به تغییراتی داشته باشد و کاربری آن فضا برای فعالیت مربوطه مناسب باشد، می‌توان از بازسازی دفتراداری به‌ صورت جزئی بهره کافی را برد.

مجوزهای ساخت ‌و ساز

به دلایل مختلفی اعم از حفظ کردن حقوق شهروندان و دلایل مهندسی مختلف، به بعضی از ساختمان‌ها مجوزهای لازم برای ساخت ‌و ساز داده نمی‌شود و فقط می‌توانند ساخت ‌و سازهای محدودی را انجام بدهند. این نکته می‌تواند در تعیین کردن این ‌که از بازسازی کلی و یا جزئی استفاده کنید، تاثیر داشته باشد.

بحث ارتباط با مشتریان

در حالت کلی بازسازی دفتراداری باید به‌ گونه‌ای صورت بگیرد که هیچ‌گونه اختلالی در هنگام مراجعه مشتریان با سازمان و یا دفتر اداری مد نظر ایجاد نکند. اگر شرایط این ساختمان باعث اختلال برای مراجعه مشتریان باشد، نیاز به بازسازی کلی وجود دارد. اما در غیر این صورت کارفرما می‌تواند از بازسازی جزئی برای دفتر اداری خود استفاده کند.

راحتی فضا برای کارکنان

به دلیل این‌که ساعات بسیاری از روز کارمندان در این فضا می‌گذرد و مشغول به کار می‌باشند، این‌ که بتوانند در این فضا احساس راحتی بسیار داشته باشند، بسیار پراهمیت شناخته می‌شود. پس اگر شرایط محیط به گونه‌ای باشد که راحتی حال کارمندان را فراهم نکند، نیاز دارد تا بازسازی دفتراداری به‌ صورت کلی انجام بگیرد.

دسترسی ارگان‌های متعدد به دفتر اداری

همیشه بخش‌های مختلفی در هر ساختمان اداری وجود دارد که نیاز دارند تا با دیگر سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف ارتباط بگیرند. به ‌عنوان نمونه مهم‌ترین بخش‌های هر دفتر اداری، بخش فروش و حسابداری آن می‌باشد. بنابراین اگر ساختمان مد نظر فضای کافی را برای در کنار هم قرار دادن این دو بخش نداشته باشد، نیاز به بازسازی دفتراداری به ‌صورت کلی می‌باشد تا این دو بخش به یکدیگر نزدیک‌تر باشند و سرعت فعالیت‌های موجود در این اداره بالا رود.

کلام آخر

حال که با این ‌دست از مطالب از تفاوت بازسازی کلی و جزئی در هنگام انجام تغییرات مختلف بر دفتر اداری آشنا شدیم، دریافتیم که این دسته از موارد می‌تواند تعیین کند که فضای مربوطه از چه نوع بازسازی استفاده کند. 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1648]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن