تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797572088




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش سرمایه‌گذاری به کودکان


واضح آرشیو وب فارسی::



در دنیای امروز پول اهمیت بسیاری دارد و همه‌ی ما دوست داریم فرزندانمان بیشتر قدر پول را بدانند و پس‌انداز و سرمایه‌گذاری را یاد بگیرند. کودکان مفهوم پول را به خوبی درک می‌کنند، اما چون برای به دست آوردن آن تلاشی نمی‌کنند قدر آن را نمی‌دانند. این وظیفه‌ی پدر و مادر است تا کودک را از سنین پایین با نظام سرمایه‌داری و پس‌انداز آشنا کند و به او بیاموزد که پول ارزشمند است و راحت به دست نمی‌آید. اگر فرزندمان از کودکی این آموزش‌ها را ببیند، در آینده می‌تواند در کسب و کار خود موفقیت‌های بیشتری کسب کند. اگر خود شما هم تا کنون به فکر سرمایه‌گذاری نبوده‌اید بهتر است برای آموزش فرزندانتان در دوره‌های آموزش بورس از صفر شرکت کنید. اما سرمایه‌گذاری برای کودکان علمی سخت است و ممکن است درک آن برایشان دشوار باشد. در این مقاله به شما یاد می‌دهیم چگونه به زبانی ساده سرمایه گذاری را به فرزندتان بیاموزید.

تقویت هوش مالی کودک

هوش مالی (Financial IQ) توانایی فرد برای حل مشکلات مالی است. کسی که هوش مالی بالایی داشته باشد می‌تواند مسائل مالی را به خوبی مدیریت کند. تقویت هوش مالی کودکان باعث می‌شود کودک به ارزش پول پی ببرد و آن را پس‌انداز کند. کودکی که هوش مالی خوبی دارد از خریدهای غیر ضروری خودداری می‌کند و سعی می‌کند از راهی کسب درآمد کند. سعی کنید مهارت‌های مدیریت مالی را در فرزندتان نهادینه کنید تا برایش تبدیل به عادت شوند. برای تقویت هوش مالی فرزندتان باید پس‌انداز کردن را به او بیاموزید. به او بگویید که با پس‌انداز می‌تواند به خواسته‌های بزرگش برسد.باهم به بانک بروید. روش‌های خرج کردن صحیح را به او یاد بدهید. باهم به خرید بروید و از او کمک بخواهید تا بین اجناس مشابه ارزان‌ترین را انتخاب کند. با کشف استعدادهای کودک به او کمک کنید تا با توانایی‌هایش کسب درآمد کند.او را با ارزهای دیجیتال آشنا کنید؛ کودکان امروز دنیای دیجیتال را دوست دارند. اگر می‌خواهید درباره ارزهای دیجیتال بدانید دوره‌های آموزش کریپتوکارنسی به کارتان می‌آید. تمام این کارها هوش مالی فرزندتان را تقویت خواهد کرد.

یادگیری مهارت‌های مالی در سنین مختلف





برای تقویت هوش مالی فرزندمان باید متناسب با سن کودک عمل کنیم.

  • 1-3 سالگی: دراین سن می‌توانید آموزش‌های ابتدایی مانند شمارش را به کودک بدهید. برای آشنایی او با ابزارهای مالی، تعدادی سکه را ضد عفونی کنید و به او یاد بدهید تا آنها را بشمارد و درون قلک بیاندازد.
  • 3-7 سالگی: در این سنین کودک با مفهوم خرید آشنا می‌شود. او خواندن اعداد را می‌آموزد. کودک را با خود به خرید ببرید. از او کمک بخواهید تا قیمت کالا را از روی قفسه بخواند. حتی به او چانه زدن را بیاموزید. کودک را با اسکناس‌ها آشنا کنید تا بتواند آنها را از هم تشخیص دهد. با کمک هم پول بشمارید و درون قلک بیاندازید. می‌توانید در بازی‌ها با کودک خرید و فروش کنید؛ مثلا اسباب بازی‌اش را از او بخرید و با او چانه بزنید.
  • 7-11 سالگی: در این سن به کودک پول تو جیبی بدهید. به او یاد بدهید تا آن را مدیریت کند و برای چیزهای کم اهمیت خرج نکند. هیچگاه رقم پول تو جیبی را کم و زیاد نکنید. اگر کودک درخواست پولی بیشتر کرد به او بگویید تا با پس‌انداز پول‌هایش می‌تواند پول کالاهای بهتری بخرد؛ همچنین با کمک هم کسب درآمد کنید تا کودک لذت پول درآوردن را بچشد. به عنوان مثال می‌توانید با کودک شیرینی درست کنید و بفروشید. در این سن می‌توانید مفاهیم بدهی و طلب را به کودک آموزش دهید. بازی روپولی یکی از بهترین روش‌ها برای آموزش مالی در این سن است.
  • 11-15 سالگی: در این سن باید برای کودک حساب بانکی باز کنید. ارزش زمانی پول را برایش توضیح دهید. مفاهیم وام، اقساط و ضامن را به او بیاموزید. با بازار سهام آشنایش کنید. برای شروع می‌توانید یک سبد سهام بسازید تا سهام‌هایی را که به آن علاقه‌مند است دنبال کند. سهام‌هایی مانند خودروها و هواپیماها برای پسر بچه‌ها جذاب اند. سهام والت دیزنی هم دختران را جذب می‌کند. کم کم می‌توانید برایش سهام بخرید و به او خرید و فروش را بیاموزید. بازار سهام اوراق قرضه بازاری کم خطر است و می‌توانید با آن شروع کنید.اگر در خرید و فروش اشتباه کرد سرزنشش نکنید. به او اشتباهش را بگویید و بخواهید دیگر آن را تکرار نکند. هیچگاه او را از ریسک کردن نترسانید. اگر از بازار بورس اطلاعات کافی ندارید بهتر است در کلاس‌های آموزش بورس در مشهد شرکت کنید.
  • 15-18 سالگی: در این سن فرزند شما باید مسئولیت پول خود را قبول کند. باید سعی کند در بازار سهام آگاهانه قدم بردارد. در این سن بهتر است برای آینده مالی خود برنامه‌ریزی کند. از او بخواهید یک ارز دیجیتال انتخاب کند و آن را برای آینده‌اش سرمایه‌گذاری کند. برایش توضیح دهید این یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است و با این کار ارزش پولش حفظ می‌شود. درباره‌ی مفهوم تورم با او صحبت کنید. با هم فیلم‌های انگیزشی ببینید و آن‌ها را نقد و بررسی کنید. از فرزندتان بخواهید که به استقلال مالی خود فکر کند.
  • 18 سالگی به بعد: از این سن به بعد فرزندتان در تلاش است استقلال مالی داشته باشد. برای تصمیم‌های او ارزش قائل شوید و بگذارید آزمون و خطا کند. برنامه‌ریزی مالی را به او یادآور شوید. او را با مفهوم مالیات و بیمه‌ها آشنا کنید. به او بگویید که کسب و کار چقدر اهمیت دارد و باید برای کسب درآمد کوشا باشد. درباره‌ی مدیریت هزینه‌ها با هم صحبت کنید. مفهوم اعتبار را برایش توضیح دهید. به او کتاب‌ها و فیلم‌هایی در رابطه با سرمایه‌داری و کسب و کار معرفی کنید.می‌توانید او را در کلاس‌های آموزش بورس از صفر ثبت‌نام کنید. در این سن باید به هر روشی او را به سمت کسب درآمد هول بدهید!

به یاد داشته باشید هرچه زودتر این آموزش‌ها را آغاز کنید، بهتر نتیجه می‌گیرید. 

کتاب‌ها و فیلم‌ها

اگر فرزند شما نوجوان است بهتر است از آموزش‌های غیر مستقیم مانند کتاب و فیلم کمک بگیرید. اگر به کتاب علاقه دارد بهتر است کتاب‌های زیر را برایش تهیه کنید و یا به او هدیه بدهید:

  • 7عادت نوجوانان موفق اثر شون کاوی
  • بیندیشید و ثروتمند شوید اثر ناپلئون هیل
  • شگفتی اثر آر جی پالاسیو
  • یک پیاده‌روی طولانی تا آب اثر لیندا سو پارک
  • کتاب باغ مخفی اثر فرنسس هاجسون برنت

این کتاب‌ها انگیزه‌ی فرزندتان را برای موفقیت افزایش می‌دهد و به او کمک می‌کند تا برای آینده‌ی خود بهتر تصمیم بگیرد.

کتاب‌های زیر را هم می‌توانید جهت آموزش سرمایه‌گذاری به فرزندتان مطالعه کنید:

  • راهنمای سرمایه‌گذاری برای کودکان و نوجوانان اثر امین رئوفی
  • آموزش کاربردی هوش مالی به کودکان اثر علی کمیجانی

این کتاب‌ها به شما کمک می‌کند به زبانی ساده سرمایه‌‌گذاری را به کودکان آموزش دهید و هوش مالی آنها را بهبود بخشید. اگر فرزندتان بزرگ‌تر است می‌تواند خودش هم این کتاب‌ها را بخواند.

اگر فرزندتان به انیمیشن و فیلم علاقه دارد بهتر است این فیلم‌ها را باهم ببینید:

  • انیمیشن زوتوپیا
  • انیمیشن رنگو
  • انیمیشن موش سرآشپز
  • فیلم سینمایی رکود بزرگ
  • فیلم سینمایی وال استریت
  • فیلم سینمایی درخواست نهایی

انیمیشن‌های زوتوپیا و موش سرآشپز به کودک می‌آموزد که هیچوقت دست از هدف خود نکشد و انگیزه‌ی خود را از دست ندهد.

انیمیشن رنگو نظام بانکداری را به زبانی ساده به کودک می‌آموزد.

فیلم‌های رکود بزرگ، وال استریت و درخواست نهایی نظام سرمایه‌داری را به تصویر می‌کشد. در این فیلم‌ها با سهام و دنیای بورس آشنا می‌شوند و یاد می‌گیرند چگونه مشکلات اقتصادی خود را حل کنند.

زندگی‌نامه افراد موفق

نگاه به زندگی افراد موفق می‌تواند آینده را برای فرزندتان روشن کند. وارن بافت که اکنون ثروتمندترین فرد جهان است با این که پدرش عضو کنگره‌ی آمریکا بود، از 6سالگی نوشابه‌ی کوکاکولا می‌فروخت. در نوجوانی برای گرفتن مالیات دوچرخه‌اش اعتراض کرد و موفق شد مالیات 35دلاری دوچرخه‌اش را حذف کند. او اولین سهام خود را در سن 11سالگی خرید. وی درباره‌ی آموزش سرمایه‌گذاری به کودکان می‌گوید: ((هرگز برای آموزش سرمایه‌گذاری به کودکان خیلی زود نیست.)) زندگینامه او را می‌توانید در اینترنت جستجو کنید.

والدین اولین الگوی کودکان

اینکه تمام آموزش‌های لازم را به فرزندتان بدهید مهم است، اما در آخر فرزند شما از خودتان الگو می‌گیرد. اگر شما فردی موفق در سرمایه‌داری باشید، او نیز به سرمایه‌گذاری جذب خواهد شد. از همین امروز سعی کنید مهارت‌های مالی خود را ارتقا دهید. وارد بازار سهام شوید و اطلاعات خود را درباره‌ی بورس و ارزهای دیجیتال کامل کنید. برای پیشرفت مالی فرزندتان سرمایه‌گذاری کنید. در دوره‌های آموزش کریپتوکارنسی شرکت کنید. شما می‌توانید در کلاس‌های آنلاین آموزش بورس در مشهد ثبت‌نام کنید. اگر فرزندتان بالای 18سال است می‌توانید باهم در این کلاس‌ها شرکت کنید.



سخن آخر

در این مقاله یاد گرفتیم چگونه هوش مالی فرزندانمان را در سنین مختلف تقویت کنیم و آن‌ها را برای ورود به سرمایه‌گذاری آماده کنیم. فیلم‌ها و انیمیشن‌های تاثیرگذار را معرفی کردیم و کتاب‌های انگیزشی مناسب نوجوانان را نام بردیم. آموختیم که والدین نقشی اثرگذار در آینده کودک دارند. والدین موفق فرزندان موفق دارند. اگر شما در سرمایه‌گذاری موفق باشید، فرزندتان هم در آن موفق است. کالج تی بورس به شما کمک می‌کند تا به زبان ساده سرمایه‌گذاری در بورس را به کودکان آموزش دهید. کالج تی بورس با سال‌ها تجربه‌ی موفق به شما یاد می‌دهد با سرمایه‌ای بسیار اندک وارد دنیای بازار سهام شوید. این موسسه بازارهای کم خطر را به شما معرفی می‌کند و تا حرفه‌ای شدنتان همگام با شما قدم برمی‌دارد تا شما بتوانید راه های صحیح معامله گری با ایمان صاحبدادی را بیاموزید.

نویسنده: آیدا خراسانی

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 801]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن