تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817224374




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورق شادولاین چیست؟ قیمت ورق شادولاین و کاربرد آن


واضح آرشیو وب فارسی::

امروزه برای ایجاد سقف موقت و پوشاندن بخشی از ساختمان از ورقه های نازک فولادی استفاده می کنند. این ورقه ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آن ها در شرایط خاصی استفاده می شوند. ورق شادولاین یکی از این ورق های مهم است که در نوع خود بسیار کاربردی است.

ورق شادولاین نیز از جنس فولاد نازک است و ویژگی های خاصی در آن دیده می شود. در این مطلب قصد داریم تا به صورت ویژه آن را بررسی کنیم و از ویژگی های که در آن وجود دارد نهایت استفاده ممکن را ببریم.



خصوصیات بارز ورق شادولاین

در ورق شادولاین ویژگی‌هایی وجود دارد که آن را از سایر ورق های فلزی متمایز می کند. استفاده از این در کنار ساندویچ پانل دیواری و سقفی بسیار معمول است و می توان در محیط های مختلفی این موضوع را مشاهده کرد. با توجه به شرایط خاصی که در این بخش وجود دارد، به شما توصیه می کنیم که حتما از این ورق برای سازه های خود استفاده کنید. در ادامه به بررسی برخی از ویژگی های خاص شادولاین خواهیم پرداخت.

روی‌اندود بودن شادولاین (گالوانیزه بودن)

مهم ترین ویژگی که در این ورق فولادی دیده می شود روی اندود بودن است. ورق هایی که بر روی آن ها یک لایه روی قرار گرفته است گالوانیزه هم می‌گویند. فولاد در برابر رطوبت و عوامل خوردگی ضعیف است و به مرور زمان دچار آسیب های مختلفی می شود. قرار دادن یک لایه روی بر روی فولاد باعث می شود که رطوبت نتواند به آن آسیب وارد کند و مشکلاتی مانند زنگ زدگی به کمترین حد خود می رسد.

ورق شادولاین رنگی

یکی دیگر از ویژگی های خاصی که در ورق شادولاین وجود دارد رنگی بودن آن است. معمولا ساندویچ پانل در کنار شادولاین رنگی می تواند یک اثر فوق العاده را خلق کند که از دیدن آن نهایت لذت را خواهید برد. رنگ کاری بر روی این ورق در دو مرحله انجام می شود تا کیفیت رنگ در آن به خوبی مشخص شود.
در واقع رنگ کردن باعث زیبایی هر چه بیشتر شادولاین شده و چشم نوازی بیشتری در آن ایجاد خواهد کرد. به غیر از زیبایی، استفاده از رنگ باعث می شود تا یک لایه محافظ بر روی شادولاین قرار بگیرد. این لایه رنگی باعث می شود تا میزان آسیب پذیری شاولاین در برابر عوامل محیطی بیشتر شود.

موج دار بودن شادولاین

معمولا ساخت شادولاین به صورت موج دار انجام می شود و این ویژگی به صورت ویژه در اکثر آن ها دیده می شود. خم کاری در این ورق ها به شکل های مختلفی مثل ذوزنقه ای، سیونسی و کرکره ای انجام می شود که هر کدام از  آن ها در شرایط خاصی استفاده می‌شوند.
شادولاین ها معمولا برای سقف سوله ها و شیروانی استفاده می شوند و رنگ بندی های متنوعی برای آن وجود دارد. وجود موج در شادولاین باعث می شود تا انتقال آب باران و برف به راحتی انجام شود و رطوبت در سریع ترین زمان ممکن به سطح زمین برسد.



ویژگی های بارز ورق های شادولاین

  1. به علت کیفیت مواد اولیه در ساخت آن محصول نهایی در برابر تغییرات رنگی و شکلی بسیار مقاوم هستند
  2. به دلیل گالوانیزه بودن جنس آن ها از وزن بسیار کمتری نسبت به مابقی فولاد ها برخوردار هستند
  3. در برخی از موارد صنعتگران از آن ها به دلیل مقاوم بودن در برابر ضربه برای ساخت انباری های مهم استفاده میکنند.
  4. دارای طول عمری بالا هستند و با گذشت زمان دچار خوردگی و زنگ زدگی نمیشوند.

ابعاد ورق های شادولاین

با توجه به این نکته که این محصول به طور کلی به صورت سفارشی تولید میشود یعنی هر شخصی میتواند نسبت به فضای کاری خود اقدام به سفارش آن کند ولی به صورت کلی هم در اندازه های استاندارد و روتین نیز تولید میشوند که در ادامه به معرفی انها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید؛

  • عرض ورق شادولاین: قبل از اینکه ورق به سمت خم کاری رود و شکل بگیرد در اندازه های 100 تا 125 سانتی متری است و بعد از انجام عمل خم کاری از آن ها 10 سانت کم شده و به اندازه های 90 تا 115 سانتی تقسیم بندی میشوند.
  • طول ورق شادولاین: این ورق ها به صورت خطی تولید و رول تولید میشوند یعنی کارخانه تولیدی در هر اندازه ای که بخواهد میتواند رول را برش بزند پس شما میتوانید به متخصصین کارن پانل اندازه های خود را بدهید و منتظر دریافت ورق خود در ابعاد دلخواه باشید.
  • ضامت ورق شادولاین: در ضخامتی بین 3 میلیمتر تا 7 میلیمتر موجود هستند.
  • وزن ورق شاودولاین: با توجه به نوع سفارش مشتری وزن ورق متغییر است، افراد نسبت به ساندویچ پانل ساختمانی که سفارش می‌دهند و اندازه های مورد نیاز خود است. به طوری که نسبت به اندازه طول و ضخامت ورق وزن آن نیز تغییر می‌کند.

کاربردهای مختلف ورق شادولاین

در حال حاضر استفاده از ورق شادولاین در بسیاری از ساختمان ها انجام می شود. با توجه به ویژگی های مثبتی که در شادولاین وجود دارد، شما می توانید برای پوشش دهی قسمت های مختلف از آن استفاده کنید. در حال حاضر بیشترین کاربرد شادولاین مربوط به سقف شیروانی است که این مورد نشان دهنده کیفیت بی نظیر آن می باشد.
در ساخت کارگاه ها نیز از ورق شادولاین استفاده زیادی می شود. کاربرد مهم دیگر این ورق در پارکینگ ها است. زمانی که شما از این فلز برای پارکینگ ها استفاده می کنید،‌ باران و برف تاثیری بر روی ماشین نمی گذارند و آن را خیس نمی کنند.



از همین رو به شما توصیه می کنیم که برای ساخت سقف پارکینگ از ورق شادولاین نهایت استفاده ممکن را بکنید. برای پارتیشن بندی سالن‌ها می توان از شادولاین استفاده کرد. همچنین قابل ذکر است که برای اطلاع از قیمت ساندویچ پانل میتوانید از سایت کارن پانل دیدن فرمایید.

در واقع این سازه ها برای پارتیشن بندی سالن های کارگاهی و کارخانه ای بهینه سازی شده اند و کارایی مختلفی را در اختیار شما قرار خواهند داد. چنانچه می خواهید سقف یا دیوار کاذب بسازید،‌ مسلما استفاده از ورق شادولاین بهترین انتخاب ممکن برای شما خواهد بود.

در حال حاضر بعضی از خانه های پیش ساخته نیز با کمک ورق شادولاین ساخته می شوند و در اختیار مشتریان قرار می گیرند. با توجه به ویژگی های مثبتی که در این ورق وجود دارد، به شما توصیه می کنیم که برای خرید ورق شادولاین تمامی اقدامات لازم را انجام دهید.

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 904]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن