تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزوجل به موسى وحى كرد: اى موسى در هيچ حالى مرا فراموش نكن و به ثروت زياد شاد نش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797630214




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هر چیزی که در مورد عوارض خروج از کشور باید بدانید!


واضح آرشیو وب فارسی::

 

عوارض خروج از کشور از آن دسته هزینه‌هایی برای سفر است که چه بخواهید و چه نخواهید؛ باید قبل از خروج از کشور به مقصد هر کجای جهان آن را بپردازید. هر چند هستند مسافرانی که از پرداخت این هزینه معاف باشند و این قانون بیشتر شامل کسانی می‌شود که با خرید بلیط هواپیما خارجی قصد تجارت، زیارت و تفریح از کشور خارج دارند.

اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید یا در حال مهیا کردن مقدمات سفر خود هستید؛ در ادامه با ما همراه باشید زیرا قصد داریم تا در این مطلب هر چیزی که لازم است تا در مورد عوارض خروج از کشور باید بدانید را برایتان مورد بررسی قرار دهیم.



عوارض خروج از کشور چیست؟

عوارض خروج از کشور همان مالیات سفر است که مسافران به هنگام خروج از کشور آن را می‌پردازند. برای خیلی از افراد این سوال پیش می‌آید که آیا در تمام دنیا چنین مالیاتی از مسافران دریافت می‌شود یا خیر؟ در جواب باید بگوییم که هزینه‌ای تحت نام مالیات خروج از کشور دریافت نمی‌شود اما هزینه‌ای به عنوان عوارض پرواز از مسافران دریافت می‌شود.

نکته بسیار مهم و تغییر ناپذیری که در این زمینه وجود دارد این است که در هر صورت باید این مالیات را بپردازید. به همین خاطر، حتی اگر ویزا و بلیط هواپیما را حتی از مرجعی مطمئن مثل سایت فلای تودی تهیه کنید اما عوارض خروج از کشور را نپردازید؛ در نهایت اجازه خروج از کشور را نخواهید داشت.

کدام دسته از مسافران از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند؟

همه مسافرانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند باید هزینه عوارض را بپردازند اما در این میان هستند کسانی که بالکل از پرداخت این هزینه معاف هستند.

اولین گروه معاف از پرداخت عوارض خارج از کشور، خدمه پرواز و کشتی هستند که به واسطه نوع کار خود مجبور به سفر هستند. دیپلمات‌ها و افرادی که گذرنامه سیاسی دارند و در حین خدمت هستند نیز معاف از پراخت عوارض خروج از کشور هستند. همچنین که بیمارانی که از شورای پزشکی مجوز درمان در خارج از کشور دارند یا جانبازان جنگ تحمیلی هستند نیز مجبور به پرداخت هزینه عوارض نیستند. در ضمن، همراه بیمار هم در زمان پرداخت عوارض، نزدیک به ۴۰ تا ۶۰ درصد تخفیف می‌گیرند. با این کار تنها با پرداخت هزینه رزرو هتل های خارجی و خرید بلیط هواپیما از فلای تودی، هزینه‌های سفر خود را مدیریت کرده‌اید.

همچنین بالاتر اشاره کردیم که دانشجویانی که مجوز تحصیل در خارج از کشور را دارند، عوارضی برای خروج از کشور پرداخت نمی‌کنند البته این تنها به شرطی است که از آخرین بازگشتشان به کشور بیشتر از ۳ ماه گذشته باشد.

در آخر هم کسانی که در ایام اربعین برای زیارت عتبات عالیات به کشور عراق سفر می کنند نیز از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند.

مبلغ عوارض خروج از کشور در سال 1400 چقدر است؟

بر اساس مصوبات مجلس، مبلغ عوارض خروج از کشور در سال 1400، برای مسافران عادی و برای سفر اول 400 هزار تومان، برای سفر دوم 600 هزار تومان و برای سفرهای سوم به بعد، 800 هزار تومان است. مسافران حج تمتع و عمره نیز برای سفر اول، 200 هزار تومان برای سفر دوم 300 هزار تومان و برای سفر سوم، 400 هزار تومان باید پرداخت کنند.



عوارض خروج از کشور در سال 1401 چقدر است؟

در حال حاضر هنوز مبلغ نهایی عوارض خروج از کشور در سال 1401 اعلام نشده اما گمانه‌زنی‌های تایید نشده‌ای درباره میزان این مالیات منتشر شده که گاه تکذیب می‌شوند و گاه مجددا با قدرت به صدر اخبار باز می‌گردند.

به هر حال، طبق اطلاعات موجود و غیر رسمی، دولت مقرر کرده تا در سال 1400 در مجموع از محل عوارض خروج از کشور، 1500 میلیارد درآمد داشته باشد و بر این اساس، ممکن است تا عوارض خروج از کشور در سال 1401 به مبلغی معادل 5 میلیون و 200 هزار تومان افزایش پیدا کند.

روش‌ های پرداخت عوارض خروج از کشور

پرداخت عوارض خروج از کشور راه‌های مختلفی دارد:

پرداخت عوارض خروج از کشور در فرودگاه: در گذشته این روش برای پرداخت عوارض خروج از کشور، زمان زیادی را در فرودگاه از مسافران تلف می‌کرد اما حالا نسبت به گذشته، پرداخت عوارض سفر آسان شده است.

پرداخت عوارض خروج از کشور از طریق شعب بانک ملی ایران: از سال 97 به بعد، پرداخت عوارض خروج از کشور فقط در شعب مرزی بانک ملی ایران امکان‌پذیر است.

پرداخت عوارض خروج از کشور از طریقATM : دستگاه‌‌های خودپرداز GSS در واقع دستگاه‌های خودپرداز غیرنقدی (Cashless ATM) هستند که در فرودگاه امام خمینی و بسیاری از دیگر فرودگاه‌های کشور برای تسهیل فرایند پرداخت عوارض قرار داده شده‌اند.

پرداخت عوارض خروج از کشور به صورت آنلاین: از سال 95 به بعد، پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور از طریق سامانه آنلاین پرداخت عوارض خروج از کشور(سامانه پرداخت الکترونیکی سداد) به وجود آمد و امکان پرداخت اینترنتی عوارض خروج از کشور را برای مسافران فراهم آورد.

پرداخت عوارض خروج از کشور با کارتخوان پرداخت الکترونیک سداد: با توجه به اتصال دستگاه‌های کارتخوان به سامانه پلیس گذرنامه، امکان پرداخت هزینه خروج از کشور توسط دستگاه‌های کارتخوان سداد برای مسافران وجود دارد.

پرداخت عوارض خروج از کشور با اپلیکیشن ایوا: اپلیکیشن ایوا، اپلیکیشن پرداخت عوارض خروج از کشور است و امکان پرداخت عوارض از طریق موبایل را برای مسافران فراهم کرده است.

پرداخت عوارض خروج از کشور با استفاده از پیام رسان بله: روشی دیگر پرداخت عوارض قبل از سفر استفاده از پیام رسان بله است. مسافران با استفاده از این پیام رسان به راحتی می‌توانند عوارض سفر خود را پرداخت کنند.

مدت زمان اعتبار عوارض خروج از کشور

رسید پرداخت عوارض خروج از کشور تا پایان همان سال معتبر است. اگر مسافری در زمان واریز وجه عوارض خروج از کشور موفق به سفر نشد؛ می تواند رسید پرداختی و شماره پیگیری پرداخت عوارض خود را نگه دارد و در سفرهای بعدی از آن استفاده کند.

زمان پرداخت عوارض خروج از کشور حداقل 30 دقیقه پیش از سفر است.

مدارک لازم جهت پرداخت عوارض خروج از کشور

برای پرداخت عوارض خروج از کشور به مدرک خاصی نیاز نیست. هنگام پرداخت وجه، داشتن کارت بانکی و ورود مشخصات معتبر متقاضی کفایت می‌کند. لازم به ذکر است که، استفاده از رسید عوارض تنها برای شخصی که عوارض خروج به نام او پرداخت شده امکان پذیر است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1519]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن