تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بپرهيز از كارى كه موجب عذرخواهى می ‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797926193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه چیز درباره مجتمع فولاد گیلان از زبان رسول دانیال زاده مدیر کارخانه


واضح آرشیو وب فارسی::

در سال 98 کشور عزیزمان ایران با تلاش ها و کوشش های زیادی که  توسط شرکت های دولتی و خصوصی انجام داد، توانست در تولید و ساخت فولاد در جهان رتبه 10 را کسب کند و همین طورتوانست از کشور هایی مثل فرانسه و ایتالیا در این صنعت پیشی بگیرد. این پیشرفت چشمگیری برای ایران در آن سال بود که همگان به آن افتخار می کردند . حس غرور ارزشمندی به همه افراد دست داده بود.



برخلاف عده ای که گمان می کنند که به انتظار ظهور مشکلات برای تولیدات ایران در 98 نشسته بودند، ما در سال گذشته بیشتر از 23.5 میلیون تن تولید فولاد خام داشتیم که 5.9 درصد افزایش داشته است و همینطور محصولات فولادی به میزان 9 درصد رکوردی رشد داشتند.

بهتر است این نکته را نیز بدانید که مقدار قابل توجهی از این دستاورد با شکوه مدیون پشتکار تلاشگران موجود در بخش خصوصی این صنعت می باشد.

 

درباره مجتمع فولاد گیلان

یکی از بزرگترین  شرکتهای حوزه نورد، مجتمع فولاد گیلان می باشد که فعالیت آن تولید محصولات فولادی می باشد. این شرکت به مدیریت رسول دانیال زاده می باشد که از سال 1382  وارد عرصه تولید شد. کارخانه ی این مجموعه در شهرک صنعتی رشت واقع شده است. زمین این کارخانه 60هکتار می باشد. بهتر است بدانید که مجتمع فولاد گیلان دارای دو خط تولید نورد گرم و نورد سرد می باشد.

نکته ی قابل توجه این است که ظرفیت خط تولید نورد گرم در این مجموعه سالانه 20.5 میلیون تن و ظرفیت تولید در خط نورد سرد به بیشتر از 500 هزار تن در سال می رسد. همچنین طرح های مربوط به تولید انواع گوناگون ورق های گالوانیزه در این مجموعه نیز در حال اجراست و تا پایان امسال با ظرفیت 150هزار تن در سال، به عرصه ی تولید ایران اضافه خواهد شد.

 

ویژگی مجتمع فولاد گیلان

یکی ازاسای ترین ویژگی های مجتمع فولاد گیلان این است که از نظر استاندارد های بین المللی دارای سطح کیفی مناسبی  می باشد و همین طور در وضعیت سخت رقابتی و با وجود تحریم های بین المللی، توانسه که تامین کننده قسمت عمده ای از نیاز های صنعتگران و تولید کنندگان داخلی باشد. به گونه ای که بیشتر از 400 شرکت داخلی که صنایع پایین دستی زنجیره فولاد محسوب می شوند، مواد اولیه خود را از مجتمع فولاد گیلان دریافت می کنند.



نقاط قوت مجتمع فولاد گیلان

یکی از مهمترین نقاط قوت این مجموعه این است که با تکه بر دانش نیروهای حرفه ای، متعهد و کاربلد که متخصصین فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر ایران  هستند  را در کنار بهره گیری از تجهیزات مدرن می باشد. توجه داشته باشید که محصولات تولید شده توسط این کارخانه بعد از اینکه نیاز های بازار های داخلی کشور را رفع برطرف کردند توانایی صادرات به اقصی نقاط جهان را نیز دارند که خود یک ویژگی بسیار مهم درباره این مجموعه می باشد.

در داخل این مجموعه بزرگ بیش از 2 هزار نفر به شکل مستقیم مشغول به کار هستند و اشتغال حدود 20 هزار نفر به شکل غیر مستقیم به ادامه فعالیت این شرکت وابسته می باشد. بنابراین عملکرد و فعالیت این مجموعه بسیار حائز اهمیت است.



صحبتهای مدیر کارخانه رسول دانیال زاده

همچنین رسول دانیال زاده مدیر این شرکت افزود: من معتقدم که زمانی که ملتی در ایجاد تحول مصمم می شود و شرایط فکری و انگیزشی نیز فراهم باشد، به شرط وجود مدیریت صحیح، هیچگونه مشکل و کمبودی حتی تحریمهای ظالمانه، این امکان را ندارد که مسیر رشد و توسعه را سد کند. تکه بر نیروهای انسانی کارآمد به عنوان با ارزش ترین دارایی هر کشور یا شرکت همراه با مدیریت کارآمد، مهمترین محور توسعه و پیشرفت است.صحبت های بیشتر رو در سایت رسول دانیال زاده مشاهده کنید.

نقش صنعت فولاد در پیشرفت صنعتی کشور به حمایت جدی همه ارکان نظام بستگی دارد و نقشی بی دلیل و قابل اتکاست. در این بین توجه به خصوص به قسمت خصوصی و نقش آفرینی هدفمند آن، این امکان را به وجود آورده که نتیجه ی  قابل توجه را در پی  داشته باشد.

طبق مطالعات طرح جامع فولاد کشور، با وجود اینکه ایران و عربستان و همین طور امارات جزو کشور هایی هستند که بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در خاورمیانه محسوب می شوند، اما در مصرف فولاد نیز بالاترین آمار را به خود اختصاص داده اند. یعنی به همان میزان که تولید بالایی دارند مصرف آنها نیز بسیار بالا است.

طبق تحقیات انجام شده، آمار نشان می دهد که سه کشور ایران، عربستان و همین طور امارت بیشتر از 70 درصد مصرف فولاد را در منطقه به خود اختصاص داده اند که از این 70 درصد، 38 درصد را ایران به خود اختصاص داده، عربستان 21 درصد و امارات 15 درصد که این دو کشور بیشترین مصرف را دارند و رتبه ی بعدی عراق است که 6 درصد مصرف دارد. سایر کشور ها نیز در مجموع با 20 درصد قرار گرفته اند.

بنابراین طبق این امار پیش بینی شده است بر اساس سند چشم انداز 1404 کشور ایران حداقل 15 میلیون تن صادرات فولاد داشته باشد که به امید خدا این مقدار با همدلی و همکاری تولید کنندگان خصوصی و دولتی مثل مجتمع فولاد گیلان، انجام خواهد شد.

از طرف دیگر صنعت فولاد به تکمیل چرخه ی زنجیره خود احتیاج دارد. این به این معناست که همه ی جزئیات این زنجیزه از معدن تا کارخانجات تبدیلی و حتی خطوط حمل ونقل ریلی و جاده ای و بنادر نیز به اصلاح و بهینه سازی نیاز دارند، با توجه به اسناد بالا دستی مثل سند چشم انداز 1404 می باشند.

جناب رسول دانیال زاده در آخر به حمایت های پی در پی دولت در وضعیت تحریم که بیشتر از هر وقت دیگری ابزاری وموثر و کارآمد بود تاکید کردند و همین طور در ادامه اضافه کردند که در نظر گرفتن نظرات و پیشنهادات جلسه های مشورتی با اهالی موجود در این صنعت مهم و علاوه بر آن شنیدن مشکلات و تلاش برای رفع جدی موانع موجود در تولید، تاثیر بسیار زیادی در دستاآورد های این مجموعه داشت. این اقدامات می تواند ضمانت اجرایی را به دنبال داشته باشد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1253]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن