تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797556836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قطعات الکترونیکی استفاده شده در دستگاه های ماینینگ


واضح آرشیو وب فارسی::

 

یکی از مفاهیم نوین که دنیای امروز و آینده ما را به شدت تحت تاثیر قرار داده، ارز دیجیتال است. در کشور ما بازار ارز دیجیتال توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است و بسیاری به کسب درآمد از این طریق علاقه مند شده‌ اند. یکی از روش‌ های کسب درآمد در دنیای ارز دیجیتال، استفاده از دستگاه‌ ماینینگ است. امروزه با استفاده از نمونه‌ های مختلف دستگاه ماینینگ امکان استخراج ارزهای مختلف مانند بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال اثبات کار برای شما وجود خواهد داشت. البته قرار نیست در مورد ماینینگ صحبت کنیم، بلکه قصد ما صحبت در مورد قطعات الکترونیکی و کاربردهای طراحی برد مدار چاپی در دستگاه‌ های ماینینگ است. digighate اطلاعات مفیدی در این زمینه با شما به اشتراک خواهد گذاشت.



قطعات سخت افزاری استفاده شده در ماینر

برای استخراج ارز دیجیتال، به قطعات الکترونیکی و سخت افزارهای کامپیوتری خاصی نیاز داریم. استفاده از این سخت افزار‌ها به ما کمک می‌ کند تا بتوانیم فعالیت‌ های لازم برای استخراج ارز دیجیتال را انجام دهیم و پاداش مربوط به این کار را دریافت کنیم. هر ارز دیجیتال با استفاده از سخت افزار خاصی استخراج می‌ شود؛ از این رو برای استخراج ارزهای دیجیتال گوناگون به سخت افزارهای متنوع نیاز خواهیم داشت.

به عنوان مثال برای استخراج بیت کوین به تراشه شتاب دهنده گرافیکی و ASIC نیاز خواهیم داشت. بطور کلی برای استخراج انواع ارز دیجیتال به ۴ نوع سخت افزار یا تراشه نیاز داریم:

  • قطعات الکترونیکی و مدارهای مجتمع دارای کاربرد خاص ASIC
  • مدار مجتمع دیجیتال قابل برنامه ریزی FPGA
  • کارت گرافیک یا اصطلاحاً پردازنده گرافیکی GPU
  • پردازنده مرکزی یا اصلی CPU

وجود قطعات الکترونیکی خاص و طراحی برد مدار چاپی اختصاصی برای هر کدام از این سخت افزارها، نشان دهنده اهمیت دنیای مهندسی الکترونیک در دستگاه‌ های ماینینگ است.

مادربرد یا برد اصلی دستگاه‌ های ماینینگ (motherboard)

یکی از بخش بسیار مهم در تمامی سیستم‌ های رایانه‌ ای، مادربرد است که در تمامی دستگاه‌ های گوناگون مانند کامپیوتر، ماینر، ماژول آردوینو و… کاربرد دارد. به زبان ساده می‌ توانیم بگوییم که مادربرد یک برد پیچیده الکترونیکی اختصاصی سازی شده برای شرایط گوناگون است که در آن از فن طراحی برد مدار چاپی و قطعات الکترونیکی گوناگون استفاده شده است.

نوع مادربرد مورد استفاده برای دستگاه‌ های ماینینگ، باید تعداد درگاه PCIe بالایی داشته باشد. بالا بودن تعداد این درگاه‌ ها باعث می‌ شود تا محدودیت‌ هایی مانند عدم دسترسی به سیستم خنک کننده، یا عدم توانایی اضافه کردن کارت گرافیک و… را پشت سر بگذارید. به همین دلیل قبل از خرید مادربرد باید با افرادی که در این زمینه فعالیت حرفه‌ ای و تخصص کافی دارند، مشورت کنید.

حافظه اصلی دستگاه ماینینگ (RAM)

یکی از پارامترهایی که در زمان استخراج ارز دیجیتال می‌ تواند تاثیرات مثبت زیادی به همراه داشته باشد، میزان گنجایش حافظه اصلی است. بررسی‌ ها نشان داده که روند استخراج ارز دیجیتال تا حد زیادی به حافظه اصلی وابسته است، اما صرفاً با افزایش حافظه رم نمی‌ توانیم به عملکرد مناسبی دست پیدا کنیم. به همین دلیل باید سراغ افزایش حافظه VRAM یا حافظه ویدیویی بروید. بخش زیادی از عملیات بر عهده کارت های گرافیکی است و همین باعث شده تا نیاز به چنین حافظه‌ ای داشته باشیم.

بسته به اینکه سیستم عامل مورد نظر شما لینوکس یا ویندوز باشد، نوع رم استفاده شده متفاوت خواهد بود. در یک نگاه کلی روند کار به این صورت است که میزان رم مورد نیاز برای سیستم عامل لینوکس کمتر از سیستم عامل ویندوز است.

واحد پردازنده مرکزی یا CPU

سی پی یو از طراحی برد مدار چاپی بسیار پیشرفته و قطعات الکترونیکی خاصی بهره مند است. به کارگیری پردازنده مرکزی یا CPU در دستگاه‌ های استخراج ارز دیجیتال باعث می‌ شود تا روند محاسبه معادلات ریاضی سریع تر انجام شده و نرخ هر دریافتی افزایش یابد.

البته عده‌ ای به اشتباه تصور می‌ کنند که CPU بیشترین تاثیر را در زمان ماینینگ دارد. این در صورتی است که در اکثر اوقات واحد کارت گرافیک وظیفه حل معادلات ریاضی را بر عهده می‌ گیرد و وجود CPU باعث می‌ شود روند کارها با سرعت و کیفیت بیشتری انجام شوند. به همین دلیل برای خرید پردازنده پیشنهاد می‌ شود سراغ گزینه‌ های ارزان‌ تر که دارای سوکت مخصوص مادربرد هستند بروید و تمرکز سرمایه خود را روی قطعات الکترونیکی و تراشه‌ های شتاب دهنده گرافیکی بگذارید.



کارت گرافیک یا تراشه شتاب دهنده گرافیکی (GPU)

می‌ توان گفت اصلی‌ ترین قطعات الکترونیکی یا سخت افزار‌های استفاده شده در یک سیستم ماینینگ، کارت گرافیکی است. قدرتمند بودن تراشه شتاب دهنده گرافیکی به صورت مستقیم بر روی نرخ هش تاثیرگذار است. طراحی برد مدار چاپی برای انواع کارت گرافیک به شکلی است که پارامترهای مختلفی مانند فرکانس حافظه ویدیویی و میزان مصرف انرژی آنها متفاوت است. از همین رو در زمان خرید شما باید سراغ گزینه‌ های متناسب با نیاز خود بروید.

افراد فعال در حوزه ماینینگ دو محصول  RX 570 و RX 580  را به عنوان گزینه‌ های مناسب برای این کار پیشنهاد می‌ دهند. البته در بازار ایران که روند ماینینگ همواره با مشکلات مختلفی از سمت دولت، عرضه کننده‌ های قطعات الکترونیکی، ماژول آردوینو و… همراه است؛ باید برای خرید این سخت افزارها سراغ مراجع مطمئن بروید.

منبع تغذیه یا PSU

بخش منبع تغذیه باید عملکرد پیوسته داشته باشد و بدون هیچ مشکلی بتوانند انرژی مورد نیاز سیستم را به آن برساند، بنابراین در زمان خرید آن باید حتماً دقت کافی به خرج دهید تا به مشکل بر نخورید. منبع تغذیه از قطعات الکترونیکی مختلف تشکیل شده و کیفیت نهایی آن را قطعات استفاده شده مشخص خواهند کرد.

در نظر داشته باشید که تمامی ماینر‌های مورد استفاده در یک ریگ ماینینگ، باید هفت روز هفته به صورت ۲۴ ساعته توانایی کار کردن داشته باشند. از همین ‌رو منبع تغذیه از اهمیت بالایی برخوردار است و در زمان خرید آن باید حتماً به راندمان تولیدی آنها دقت کرد. معمولاً راندمان یا بهره‌ وری منابع تغذیه ماینینگ را با برچسب‌ های پلاتینیومی، طلایی، برنزی و… مشخص می‌ کنند. هر کدام از این محصولات در طولانی مدت عملکرد خاص خود را دارند و قطعاً نمونه‌ های باکیفیت‌ تر می‌ توانند در طولانی مدت بازده خوبی داشته باشند.

حافظه سخت افزاری

وجود هارد‌های ssd یا هارد‌های دیسک سخت، در سیستم‌ های ماینینگ بسیار ضروری است. البته در بسیاری از موارد که قصد استفاده از سیستم عامل لینوکس را داریم، می‌ توانیم به یک فلش مموری ۱۶ گیگابایتی نیز اتکا کنیم، اما پیشنهاد می‌ شود که در بیشتر موارد سراغ دیسک جامد با ظرفیت ۶۰ گیگابایت بروید تا علاوه بر داشتن فضای کافی، از نظر سرعت نیز هیچ مشکلی برای شما پیش نیاید. البته نباید فراموش کرد که امروزه برخی از نرم افزارهای استخراج ارز دیجیتال برای افزایش امنیت فایل‌ های به دست آمده را به شکل مستقیم بر روی GPU ذخیره سازی می‌ کنند.

سخن پایانی

طراحی برد مدار چاپی، امکان استفاده از ماژول آردوینو و سایر قطعات الکترونیکی در طول سال های متوالی توانسته راه خود را به سوی دنیای جدیدی به نام ارزهای دیجیتال و ماینینگ باز کند. وابستگی دنیای رمز ارزها یا ارزهای دیجیتال به الکترونیک غیر قابل انکار است و افرادی که قصد فعالیت در این عرصه را دارند، بهتر است بیشتر در این زمینه تحقیق داشته باشند.

از سوی دیگر پیشرفت پرشتاب دنیای ارز دیجیتال باعث شده تا این روزها افراد زیادی به دنبال سود وارد آن شوند. اما بهتر است قبل از همه چیز اولین و ساده‌ ترین اصل مربوط به این عرصه را مد نظر قرار دهید: "همیشه در حال آموزش دیدن و یادگیری باش!"






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2255]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن