تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796882734




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولید لوله دوجداره کاروگیت و سپیتک تانک در ایران


واضح آرشیو وب فارسی::

 

لوله کاروگیت یکی از انواع لوله‌های بسیار پرکاربرد محسوب می‌شود. در تعریف دقیق لوله کاروگیت، باید گفت به لوله‌های پلی‌اتیلنی از نوع HDPE یا پلی‌اتیلنی با چگالی بالا که فرم ظاهری آنها خرطومی است و سطح داخلی آنها دارای رنگ روشن و صیقلی هستند گفته می‌شود که به دلیل مزایا و ویژگی‌های بسیار عالی از جمله قیمت لوله دوجداره کاروگیت نسبت به سایر لوله‌ها برای کاربردهای مختلف در اولویت قرار دارد.

برخی از شرکت‌های تولید کننده لوله کاروگیت آنها را همراه با پوشش الیافی تولید می کنند که به آنها لوله کاروگیت PVC می گویند با این حال نوع بدون پوشش یا آستر کاربردهای قابل استفاده بیشتری دارد. به طور کلی کاربردهایی که برای این نوع لوله‌ها در نظر گرفته‌اند از انتقال آب و فاضلاب تا محافظت از شیرآلات را شامل می‌شود که این همه کاربرد به خاطر دوام و ماندگاری بالا، قیمت عالی و وزن کم می‌باشد.

ساختار این لوله‌ها را با ظاهر شیاری یا کنگره‌ای سطح بیرونی می‌شناسند که البته با برخی لوله‌های دیگر مثل اسپیرال یا کورتیوب شباهت دارد. به طور کلی دلیل شیاردار و کنگره‌دار ساختن سطح خارجی لوله‌های کاروگیت این است که در اثر استفاده در داخل زمین، به‌خاطر فشار وارد شده از اطراف و نیروهای بالایی مثل خاک و عبور ماشین‌های سنگین ترک برنداشته و نشکند. جدار داخلی لوله کاروگیت را هم صاف و صیقلی می‌سازند تا هم در مواردی که کیلومترها لوله‌کشی نیاز است مایعات و سیالات داخل آن افت فشار پیدا نکنند و رسوب ایجاد نشود و در مواقعی که مایعات اسیدی، بازی و پساب صنعتی منتقل می‌شود زمان اصطکاک و واکنش با لوله به حداقل برسد. لوله‌های کاروگیت طبیعتا وقتی از مواد اولیه با کیفیت و مرغوب ساخته شده‌ باشند دوام و ماندگاری بالایی خواهند داشت. اما موردی که بعد از شرکت تولیدکننده لوله کاروگیت در طول عمر و ماندگاری آنها نقش دارد شرایط و نحوه نصب و جاگذاری است. با توجه به اینکه لوله‌های کاروگیت را داخل زمین دفن می کنند و فشارهای زیادی از جهات مختلف و بالاسری وارد می گردد، حالت شیاردار خارجی آنها سبب پخش شدن این فشار و افزایش بسیار زیاد تحمل فشار آنان می گردد اما این حالت در شرایطی رخ خواهد داد که خاک اطراف لوله کاروگیت هیچ سنگ و ریگ یا شئ نوک تیزی نداشته باشد و به همین دلیل کاملا بررسی می شوند در غیر این صورت سریعا آسیب خواهند دید. همچنین بسترسازی مناسب اطراف لوله مدفون در زیر خاک عامل بسیار مهمی جهت تحمل بارهای وارده بر آن است. مورد بعدی بررسی میزان عمق خاک گود برداری شده، لوله گذاری صحیح و استفاده از اتصالات مقاوم می باشد که دوام و ماندگاری لوله کاروگیت را پس از نصب تعیین می کنند چرا که انجام تعمیرات در درون زمین، بسیار زمان بر و با هزینه‌های زیاد هستند به همین دلیل باید کاملا حرفه ای جایگذاری گردند و در این شرایط می توان انتظار داشت که بین 50 تا 100 سال بدون مشکل کار کنند.

در کارخانه تولید لوله دوجداره پلی اتیلن علاوه بر تولید لوله کاروگیت، محصولات جانبی دیگری نیز تولید می شود که می توان به تولید سپتیک تانک و منهول کاروگیت و اتصالات کاروگیت اشاره کرد. سپتیک تانک، مخزنی مهندسی شده زیرزمینی است که متشکل از واحدهای منفرد یا چندگانه است. همراه با یک یا چند سیستم لوله کشی اتصال که در خاک های مناسب نصب شده و جریان آب فاضلاب را از یک یا چند محل اقامت یا ساختمان های عمومی دریافت می کند. فاضلاب قبل از تخلیه در سیستم تصفیه نهایی در سپتیک تانک پیش تصفیه می شود.



سپتیک تانک

سپتیک تانک از واحدهای اولیه فرآیند تصفیه فاضلاب پس از تولید آن می باشد که ایجاد شرایط مناسب برای ته نشینی و جمع آوری مواد جامد معلق به سمت پایین و شناورسازی مواد روغنی و کف به سمت سطح فاضلاب، مهمترین عملکرد آن می باشد. بر اساس نوع فاضلاب و میزان مجاز تصفیه، در کارخانه تولیدکننده سپتیک تانک این محصول را در ظرفیت های مختلف با اجزای متفاوتی می شود. بنابراین واحد های موجود در این مخزن می تواند شامل واحد ته نشینی، شناورسازی، تصفیه بی هوازی، تصفیه هوازی، هضم و جمع آوری لجن باشد.

مطابق شکل زیر سپتیک تانک از اجزای زیر تشکیل شده است:

1-سیستم ورودی فاضلاب: شامل لوله و بافل (میانگیر) ورودی است.
2-مخزن اولیه سپتیک تانک: که بیشترین حجم سپتیک تانک را به خود اختصاص داده و معمولا حجم کل سپتیک تانک مربوط به این بخش است.
3-دیواره جداکننده: که باعث جلوگیری از ورود لجن و چربی و روغن های شناورشده به مخزن زلال سازی می شود.
4-مخزن زلال سازی: این جزء مخزن تقریبا حجم کل سپتیک تانک را شامل شده و در آن فاضلاب عاری از مواد قابل ته نشینی و شناوری تجمع می یابد.
5-خروج بیو گاز (تهویه): از طریق این مجرا گازهای تولید شده ناشی از فرآیندهای بی هوازی تصفیه فاضلاب که عمدتا متان است از سپتیک تانک خارج می گردد.
6-سیستم خروجی فاضلاب: شامل بافل و لوله خروجی سپتیک تانک می باشد.

در کارخانجات تولید کننده سپتیک تانک باید تمام قسمت های مخزن ضد آب تولید شود. در صورت نشتی شیرابه فاضلاب وارد فضای خارجی مخزن و جذب بستر اطراف آن می شود. در نتیجه باعث آلوده شدن خاک و محیط زیست و در صورت بالا بودن آب های سطحی، باعث آلودگی سفره های آب زیرزمینی می شود. از مخزن نگهدارنده برای پیش تصفیه فاضلاب و موثرتر ساختن سیستم های تصفیه بعدی با ورود جریان مداوم به سیستم تصفیه استفاده می شود. سیستم های نفوذ زیرسطحی برای تصفیه غیرمتمرکز فاضلاب به طور ایده آل مناسب هستند زیرا در آنها دفن شده است. مخازن نسبتاً ارزان هستند و می توان آنها را در چندین مخزن نصب کرد. برای کارایی بیشتر سیستم مخزن نگهدارنده ، باید مخزن به صورت دوره ای پمپ شود. لجن در ته مخزن جمع می شود. مخزن نگهدارنده ای که به خوبی طراحی شده باشد ، نیاز به توجه محدود اپراتور دارد. نیازهای مدیریتی شامل پیگیری وضعیت سیستم ، آزمایش تجمع مواد جامد ، ارزیابی عملکرد پمپ و نظارت بر کنترل سیستم است. نظارت بر عملکرد واحدهای پیش تصفیه ، اجزای مکانیکی و سطح حوضچه های فاضلاب بالای سطح فیلتراسیون ضروری است. در صورت مشاهده عملکرد یا تغییر سطح ، اپراتور باید سیستم را مورد بازرسی قرار دهد تا تشخیص دهد آیا سرویس اضافی مورد نیاز است. سرویس دهی معمول مخزن نگهدارنده در صورت لزوم به بازرسی و نظافت سالانه یا شش ساله محدود می شود.



پس از تولید لوله کاروگیت در کارخانه تولید لوله دوجداره پلی اتیلن، با استفاده از درپوش های محدب تولید شده به روش پرینت سه بعدی در کارخانه نشاگسترپردیس، ابتدا و انتهای مخزن بسته شده و با استفاده از روش جوش اکستروژن مطابق استاندارد DVS 2207 و DVS2209 به صورت کاملا آب بند و مقاوم جوشکاری می شود.

شرکت نشاگستر پردیس بعنوان یکی از باسابقه ترین و اولین تولیدکننده های لوله کاروگیت و لوله دوجداره در ایران آماده ارائه خدمات و ارسال محصولات تولیدی به سراسر ایران میباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد محصولات و خدمات این شرکت از وبسایت شرکت نشاگستر با آدرس neshagostar.com دیدن فرمایید ویا برای دریافت مشاوره رایگان و تخصصی باشماره مستقیم 09127899920 تماس حاصل فرمایید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن