تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798310718




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترین ارقام نهال میوه برای سرمایه گذاری در شهرکرد کدامها هستند؟


واضح آرشیو وب فارسی::

شهرکرد مرکز استان چهارمحال بختیاری است. آب‌وهوای استان چهارمحال بختیاری معتدل و نیمه مرطوب است. این استان زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدلی دارد و به‌منظور پرورش میوه‌هایی نظیر بادام، گلابی و... بسیار مناسب است. اگر تمایل به احداث باغ میوه در این شهر را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا جهت خرید نهال میوه در شهرکرد، شما را راهنمایی کنیم و بهترین نهال میوه در شهرکرد را به شما معرفی نماییم. شما عزیزان می‌توانید برای خرید و اطلاع از قیمت نهال میوه در شهرکرد به سایت نهالستان مراجعه کنید.


خرید و فروش نهال گلابی در شهرکرد

ارتفاع از سطح دریای شهرکرد

ارتفاع از سطح دریا در شهرکرد حدود 2066 متر بوده و این شهر یکی از مرتفع‌ترین مراکز استان در ایران است؛ به همین علت استان چهارمحال بختیاری به بام ایران معروف شده است.

معرفی بهترین نهال میوه در شهرکرد

همانطور که گفته شد باتوجه‌ به شرایط اقلیمی استان چهارمحال بختیاری بهترین نهال میوه در شهرکرد جهت پرورش، نهال گردو است و پرورش این نهال سودآوری بالایی دارد. به‌جز میوه گردو نهال‌های بادام، هلو، گلابی، گیلاس و سیب هم برای کاشت در شهرکرد مناسب هستند.

نهال میوه هلو


بهترین نهال میوه در شهرکرد

هلو میوه‌ای است که از چین به ایران آمده و برای رشد به آب‌وهوایی معتدل نیاز دارد. بسیاری از ارقام هلو مانند رقم هلو فرانسه پیش‌رس برای رشد و باردهی نیاز به مناطق کوهستانی و سردسیر دارند. درخت هلو بسیار در برابر سرما مقاوم است، خرید این نهال برای سرمایه‌گذاری بسیار گزینه خوبی است.

 زمینی که برای کاشت نهال هلو استفاده می‌شود باید مسطح باشد و خاک آن با خاک‌برگ و شن ترکیب شود. هرکدام از ارقام هلو از سرعت رشد به‌خصوصی برخوردارند و این بسته به نوع نهال دارد. نهال هلو نیز مانند بادام در سال دوم پس از کاشت باردهی خود را آغاز می‌کند.

نهال میوه گلابی

هنگام خرید نهال میوه در شهرکرد یکی دیگر از نها‌ل‌های مناسب نهال میوه گلابی است. این نهال در مناطق سردسیر و معتدلی مثل شهرکرد رشد خوبی دارد. کاشت نهال میوه گلابی بسیار اقتصادی است و میوه آن نیز از بازار خوب و پرفروشی برخوردار است.

 نهال گلابی هم همانند سایر میوه‌ها ارقام گوناگونی دارد که شامل گلابی بیروتی، گلابی سیبی، گلابی شاه‌میوه، گلابی سیبری، گلابی مشو و... هستند. زمان باردهی نهال گلابی معمولاً از اواسط تابستان تا اوایل پاییز است. میوه گلابی بسته به نوع نهال آن طعم شیرین یا ترش دارد و گوشت آن یا سفت و ترد بوده و یا نرم و آبدار است. قدرت ماندگاری انواع سفت این میوه بسیار بالاتر است و می‌توان آن را تا سه ماه در سردخانه نگه‌داشت.

نهال میوه گیلاس

گیلاس از میوه‌های پرطرفدار و خوش‌طعمی است که درخت آن به‌صورت خوشه‌ای میوه می‌دهد و سوددهی بالایی دارد. نهال گیلاس یک نهال زودرس و خزان‌پذیر است که رشد عمودی دارد و خاک مناسب آن خالک لومی شنی است. بهترین روش آبیاری این نهال به روش قطره‌ای است و باید سه بار در هفته انجام شود. میوه‌های این نهال درشت و قرمز بوده طعمی شیرین دارد. باردهی درخت گیلاس معمولاً اواسط خردادماه شروع می‌شود. نهال این میوه در زمستان قادر است دمای منفی بیست و پنج درجه را تحمل کند؛ بنابراین کاشت آن در منطقه‌ای مانند شهرکرد که زمستان‌های سردی دارد، مناسب است.

نهال میوه سیب

نهال این میوه مناسب مناطق معتدل و سردسیری مثل شهرکرد است؛ سیب میوه‌ای بازارپسند با طعمی شیرین و گوشتی سفت است که تا سه ماه می‌توان آن را در سردخانه نگهداری کرد. نهال این میوه سه سال پس از کاشت شروع به باردهی می‌کند، باردهی درخت سیب، زیاد و اقتصادی است. ارقام سیب شامل: سیب اهر، سیب سیاه، سیب توسرخ، سیب سبز، سیب زرد، سیب لبنان، سیب گلاب و... هستند. زمان میوه دهی درخت سیب بسته به‌نوع نهال آن متفاوت است اما در اکثر مواقع این درخت از اواسط تابستان تا اواخر پاییز بار می‌دهد.  

خرید نهال بادام


خرید نهال بادام در شهرکرد

بادام یکی از میوه‌های دیر گلی است که در مناطق سردسیری به‌خوبی رشد می‌کند و ریشه و تنه آن محکم و مقاوم است. نهال این میوه دو سال پس از کاشت شروع به باردهی می‌کند و رشد متوسطی دارد. عمر مفید نهال بادام معمولاً بین بیست تا سی و پنج سال است و پس از آن از بین می‌رود.

ارقام متنوعی از نهال بادام وجود دارند که هرکدام خصوصیات خاص خود را دارند. از معروف‌ترین ارقام نهال بادام می‌توان به بادام سهند، کاغذی، شکوفه، شاهرودی، اسکندر، مامایی و شمشیری اشاره کرد. شما می‌توانید بر اساس سلیقه و شرایط محیطی یکی از ارقام نهال بادام را از سایت نهالستان تهیه کنید.

نهال میوه گردو

یکی دیگر از نهال‌های میوه که در شهرکرد می‌توان پرورش داد، نهال گردو است. بیشتر ارقام نهال گردو رشد بسیار خوبی در مناطق معتدل و سردسیر دارند. میوه این نهال در بازار به شکل‌های مختلف فروش می‌رسد و بسیار محبوب است. در نتیجه پرورش نهال آن بسیار اقتصادی و سودآور است. مقاومت درخت گردو بسیار بالا است و علاوه بر میوه آن، برگ و تنه گردو نیز در داروسازی و صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شرایط آب و هوایی و اقلیم استان جهت پرورش بهترین نهال میوه در شهرکرد:

خرید نهال میوه در شهرکرد باید بر اساس شرایط محیطی استان انجام شود. استان چهارمحال بختیاری در یکی از قسمت‌های کوهستانی فلات مرکزی ایران قرار دارد؛ بنابراین زمستان‌های سردی دارد. شرایط آب‌وهوایی و اقلیمی این استان کوهستانی است و همانطور که گفته شد مناسب پرورش میوه‌هایی است که مقاومت بالایی در دمای پایین دارند و مناسب مناطق سردسیر هستند. کاشت هر نوع نهالی بدون اطلاع از خصوصیات آن در این استان امکان‌پذیر نیست و بهتر است پیش از کاشت یک نهال حتماً با کارشناسان نهالستان میوه در شهرکرد، مشورت کنید.

بهترین نهال از نظر میزان رسیدگی و مراقبت از آن‌ها

اغلب نهال‌های میوه جهت رشد و میوه دهی به مراقبت و هزینه‌های بالایی نیازمندند؛ اما هستند نهال‌هایی که با کمترین میزان رسیدگی، محصولی عالی به شما ارائه دهند. نهال‌هایی مانند سیب، بادام، گیلاس و... از جمله نهال‌هایی هستند که نیاز به رسیدگی طولانی‌مدت ندارند و از نظر هزینه‌ای نیز به‌صرفه و اقتصادی‌اند.

شناخت مناطق آب و هوایی جهت کشت بهترین نهال میوه

همانطور که می‌دانید ایران کشوری چهارفصل است؛ بنابراین نمی‌توان هر نهالی را در هرکجای آن کاشت. بخش‌هایی از کشور آب‌وهوایی گرم و خشک دارند و برای نهال‌هایی مثل انگور مناسب‌اند اما قسمت‌هایی دیگر مانند شهرکرد سرد و معتدل‌اند.

شما عزیزان باید هنگام خرید نهال میوه علاوه‌بر دیر گل بودن یا زود گل بودن نهال، بزرگی درخت، زودرس بودن یا دیررس بودن نهال و ضخامت پوست میوه نهال به سازگاری آن با منطقه نیز توجه کنید.

جمع‌بندی نهایی دررابطه‌با خرید نهال میوه در شهرکرد

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با ویژگی‌های نهال‌های میوه مناسب شهرکرد و شرایط اقلیمی و آب هوایی این شهر آشنا کنیم. استان چهارمحال بختیاری به دلیلی ارتفاع زیاد و آب‌وهوای کوهستانی خود نمی‌تواند هر نهال میوه‌ای را در خود رشد دهد. تنها کاشت درختانی که دوستدار سرما هستند در این منطقه نتیجه‌بخش خواهد بود.

اگر قصد احداث باغ یا کاشت نهال میوه در این استان را دارید، می‌توانید جهت تهیه و خرید نهال میوه در شهرکرد با نهالستان پالیز نهال تماس بگیرید و از راهنمایی کارشناسان ما بهره‌مند شوید. همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت این نهالستان میوه در شهرکرد، بهترین نهال میوه در شهرکرد را تهیه کنید. قیمت نهال میوه در شهرکرد بسته به ارقام نهال میوه، میزان رسیدگی، کمیاب بودن، محبوبیت، مقاومت و باردهی نهال متغیر است.

هنگامی که قصد خرید نهال میوه برای استان چهارمحال بختیاری را دارید حتماً دقت کنید که نهال شما توسط جهاد کشاورزی تأیید شده باشد. نهالستان پالیز نهال کلیه سفارشات شما را ظرف دو تا سه روز کاری به‌همراه ضمانت مرجوع کالا و تأییدیه و گواهی قرنطینه جهاد کشاورزی برای شما ارسال می‌کند.

وب‌سایت تخصص نهالستان پالیز جهت خریدوفروش ارقام تجاری نهال گردو: palizgerdo.ir

وب‌سایت تخصصی جهت خریدوفروش انواع ارقام تجاری نهال میوه: paliznahal.ir

شماره تماس با ما: 09021832393 -  09141832393 - 09331832393

جناب آقای مهندس سعید قاسمی






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1673]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن