تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندان خود را به كسب سه خصلت تربيت كنيد: دوستى پيامبرتان و دوستى خاندانش و قرائت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797648287




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسی موسیقی شمال ایران، مازنی


واضح آرشیو وب فارسی::


بررسی موسیقی شمال ایران، مازنی

شمال هر کشوری، دارای آب و هوای مرطوب و معمولا شرجی است چرا که عموما در نزدیکی آب های شمالی آن کشور یا منطقه قرار دارد. شاید بتوان این نوع آب و هوا را عاملی تاثیر گذار بر خلق و خوی مردم آن ناحیه دانست. برای مثال اگر بخواهیم شمال کشور خودمان ایران را در نظر بگیریم، می توان گفت که مردمی بسیار مهربان و مهمان نواز و البته همیشه شاد و خندان در خطه شمال مشغول کار و زندگی هستند. همچنین اگر بخواهیم از نظر فرهنگی و موسیقیایی آن ها را توصیف کنیم، می توان گفت که همیشه نوعی عاشق پیشگی و شادی در فرهنگ و نیز موسیقی این خطه، توجه مخاطب را به خود جلب می کند.

موسیقی خطه شمال که از جمله موسیقی های محلی به حساب می آید، خود نیز دارای انواع مختلفی است. این انواع را بر اساس مناطق و شهرهای مختلف شمالی دسته بندی کرده اند و گویش هر منطقه باعث شده تا اشعار و موسیقی های آن منطقه با منطقه دیگری در همان ناحیه متفاوت باشد. موسیقی مازنی، گیلکی، رشتی و دیگر موسیقی هایی که مطمئنا شما از شنیدن آن ها حال و هوا و حس بسیار خوبی پیدا می کنید. جالب است بدانید که استان مازندران با مرکزیت شهر ساری، در قسمت جنوبی دریای مازندران واقع شده است. این استان که یکی از پر جمعیت ترین مناطق ایران محسوب میشود، تعجبی ندارد که هنرمندان زیادی را در خود جای داده باشد و نوعی سبک موسیقی منحصر به خودش را داشته باشد که البته در مقایسه با دیگر آهنگ های شمالی، کاملا می توان تفاوت آن را حس کرد.

 


بررسی موسیقی شمال ایران، مازنی

سبک شناسی آهنگ های مازندرانی

جالب است بدانید که مازندران به دلیل همسایگی با شهرها و استان های دیگر، از فرهنگ آنها تاثیر گرفته است و این رگه ها در موسیقی این منطقه جلوه پیدا کرده است. برای مثال مازندران از شرق با خراسان و ترکمن و از غرب با موسیقی گیلانی آمیخته شود. در مازندران هم مانند هر خطه دیگری زندگی مردم با موسیقی آمیخته شده است و آن ها در طول انجام فعالیت های روزانه در کوچه و بازار و سر شالیزارها از این موسیقی بهره می برند تا زندگی شاد تری داشته باشند. بنابراین جای هیچ تعجبی نیست که فرهنگ با موسیقی اجین شده باشد. شما می توانید انعکاس این موضوع را در انواع موسیقی مازندرانی ببینید. برای مثال مقام خوانی یکی از انواع مرسوم در این منطقه است.

امیری یکی از مقام های مهم مازندران است. آواز امیری به خودی خود دو نوع کوتاه و بلند دارد و از رایج ترین انواع اهنگ مازندرانی محلی محسوب میشود که در دشت و صحرا شنیده میشود. این نوه آهنگ های شمالی معمولا در جنوب مازندران رواج بیشتری دارند و در نواحی شمالی آن، بیشتر از آوازهای کتولی شنیده میشود. آوازهای کتولی بیشتر در وصف اخلاق و اعتقادات قومی خوانده میشوند. در ادامه انواع دیگری از آوازهای مازندرانی وجود دارند که شامل نوروز خوانی، چاووشی خوانی، تعزیه و دیگر موارد می شوند.

جالب است بدانید که مازندرانی ها دارای سازهای مختص به فرهنگ خودشان نیز هستند که در آهنگ های شاد مازندرانی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله این سازها می توان به دو تار، کمانچه، نقاره، سرنا و لَـلِـوا اشاره کرد که شاید نام ساز للوا در میان آنها کمتر به گوشتان خورده باشد. این ساز در واقع همان ساز ی است که در بین قشر چوپان ها و کوهستانی نشین بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد تا در هنگام چرا کردن گله اوقاتی را با آن سپری کنند. تمامی این ساز ها در موسیقی مازندرانی و در اهنگ های شمالی، معنی و کاربرد خاصی دارند. برای مثال ساز سرنا معمولا بسیار پر سر و صدا است و بیشتر برای خبر دادن مورد استفاده قرار می گیرد.

دانلود اهنگ جدید مازندرانی

عموما این روزها تمامی آهنگ های مازندرانی و گیلکی و غیره را در گروه آهنگ های شمالی قرار می دهند و معمولا هم همه اهنگ شمالی را به شاد بودن آن می شناسند. لهجه شیرین هموطنان شمالی همیشه یکی از لهجه های شیرینی بوده است که مورد استقبال تمامی هموطنان قرار می گیرد. حالا تصور کنید که این لهجه شیرین را در آهنگ های زیبای محلی بشنوید و در آثار ماندگاری از خواننده های به نام شهر ها و استان های مختلف شمالی مانند دانیال جوان، وحید مرادی، ولی قاسمی ، علیرضا جلال و دیگر خواننده های مطرح امروزی...

این روزها شاید بتوان یکی از ترند ترین آهنگ های شمالی را، آهنگ یار جنگی من از وحید مرادی دانست که هم خود آهنگ و هم ریمیکسش نظر بسیاری از موسیقی دوستان را به خود جلب کرده است. اگر شما هم به شنیدن اهنگ شمالی شاد علاقه مند هستید و یا دوست دارید گردشی در بین آهنگ های مختلف داشته باشید و خواننده های مختلف آن را بشناسید، به شما پیشنهاد می کنیم تا گلچین اهنگ مازندرانی که سایت های معتبری مانند موزیکیشو ارائه می کنند را از دست ندهید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1798]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن