تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796608541




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با درسمن آموزش پایتون را متفاوت تر یاد بگیرید


واضح آرشیو وب فارسی::


آموزش پایتون

 

در دنیای برنامه نویسی زبان های مختلفی وجود دارد و هرکدام از این زبان های برنامه نویسی کاربردهای مختلفی دارند و همچنین مزیا و معایاب با خود به همراه دارند.

موضع امروز ما در مورد یکی از زبان های برنامه نویسی می باشد که بسیار پرطرفدار و کاربردی است.

نام این زبان برنامه نویسی پایتون می باشد و حتما نام این زبان را بارها شنیده باشید اما چیزی در مورد پایتون  نمیدانید و می خواهید آموزش پایتون را شروع کنید ما اینجا هستیم که هرآنچه درمورد این زبان محبوب می دانیم در اختیار شما قرار دهیم.

 

آشنایی با پایتون یک زبان برنامه نویسی قدرتمند

پایتون یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و برای برنامه نویسی عمومی تفسیر شده است.

این زبان دارای سیستمی پویا و مدیریت خودکارحافظه می باشد و از الگو های چندگانه برنامه نویسی پشتیبانی می کند، مفسری که در زبان پایتون وجود دارد برای بسیاری از سیستم عامل ها در دسترس است.

از زبان برنامه نویسی پایتون به عنوان یک زبان اسکریپت نویسی در وب اپلیکیشن ها استفاده می شود.

مهم ترین ویژگی که در پایتون وجود دارد یادگیری ساده و آسان می باشد که این ویژگی پایتون می توانید یکی از بهترین گزینه هایی  باشد برای کسانی که می خواهند برای اولین بار برنامه نویسی را شروع کنند.

 از پایتون در زمینه هایی مانند: داده کاوی، یادگیری ماشین، طراحی وب، هوش مصنوعی ، واسط های برنامه نویسی و... به کارگرفته شده است.

اگرمی خواهید برای اولین بار برنامه نویسی را شروع کنید، کامل ترین آموزش پایتون را یک بار و برای همیشه رایگان مشاهده کنید.

 

زبان برنامه نویسی پایتون توسط چه کسی اختراع شد؟



پایتون در سال 1991 میلادی در هلند توسط شخصی به نام خیدوفان روسوم ساخته شده است. پایتون قابلیت های زیاد و شگفت انگیزی دارد از توسعه برنامه های وب تا بازی های کامیپوتری که باعث تحول زیادی در دنیای برنامه نویسی ایجاد کرده است. آقای رسوم قبل از اینکه زبان پایتون را توسعه دهد روی پروژه ABC کار می کرد که یک زبان برنامه نویسی همه منظوره و همه کاره بوده است. درواقع زبان پایتون تلاشی از طرف آقای روسوم به منظور بهبود ABC و برطرف کردن ضعف های آن بوده است.

در سال 2000 برای زبان پایتون تحولی بزرگ رخ داد و نسخه 2 پایتون ارائه شد که بسیاری از برنامه نویسان از آن استقبال کردند تغییر چشم گیری که در این نسخه به وجود آمده بود پشتیبانی از Unicode می باشد، Unicode  برای نمیاش کاراکترها از 16 بیت استفاده می کند در صورتی که ASCII با 8 گیگ کار می کند. بعد از به وجودآمدن این تغییر پایتون می توانست تا 65.536 کاراکتر را هم پشتیبانی کند. با وجود اینکه پایتون 2 خوب بود اما نیاز به بهبود و تغییرات داشت به همین دلیل در سال 2008 پایتون 3 معرفی شد که مشکلات نسخه 2 را حل کند و روش های قدیمی که در برنامه نویسی می باشد را حذف کند.

 

آموزش پایتون را با چه نسخه ای شروع کنیم؟

زمانی که تازه پایتون 3 معرفی شده بود برنامه نویسان از آن استقبال زیادی نکردند و از همان نسخه 2 استفاده می کردند شاید دلیل استقبال نکردن از این نسخه  تازگی و ترس از مهاجرت کردن به نسخه جدید است. کسانی که در آن زمان تصمیم داشتند آموزش پایتون را شروع کنند با سوالاتی روبه رو می شدند که کدام نسخه را انتخاب کنند، کدام یک بهترین هستند و برای شروع مناسب می باشد.

اگر شما هم می خواهید یادگیری پایتون را شروع کنید می بایست محیط برنامه نویسی آن را داشته باشید برای دانلود پایتون اینجا را کلیک کنید.

 

با ویژگی های پایتون این زبان دوست داشتنی آشنا شویم!

پایتون یک زبان برنامه نویسی چند منظوره، مفسری، سطح بالا و از برنامه نویسی ساختار یافته و شی گرایی کامل پشتیبانی می کند. از این زبان به طور گسترده در تمام دنیا استفاده می شود و فرقی نمی کند که هدف استفاده از آن توسعه وب اپلیکیشن و برنامه نویسی دکستاپ باشد.

پایتون یک زبان برنامه نویسی قدرتمند و قابل انعطاف است که دارای ساختاری منظم و کدنویسی در آن بسیار راحت و آسان می باشد. از روش های مختلف برنامه نویسی مانند شی گرایی، پروسه ای و تابعی پشتیبانی می کند که به همین دلیل از آن در پروژه های بزرگ و حساس استفاده می کنند.

همانطور که گفتیم یکی از ویژگی های پایتون مفسری بودن آن است، یعنی کدهای نوشته شده در پایتون  توسط مفسر خط به خط ترجمه می شود و مفسر پایتون برای سیستم عامل های مختلف وجود دارد.

وظیفه مفسر تبدیل کردن کدهای پایتون به زبان ماشین و بعداز آن اجرای کدها است. در لینوکس به طور پیشفرض پایتون و مفسر آن وجود دارد که شما بدون انجام هیچ گونه کاری می توانید در این سیستم عامل کدنویسی را شروع کنید.

در پایتون کتابخانه های زیادی وجود دارد و همین کتابخانه ها باعث محبوبیت این زبان و راه یابی  آن به حوزه های مختلف مانند طراحی سایت، طراحی اپلیکیشن، هوش مصنوعی و داده کاوی شده است.

 

مزیت های زبان برنامه نویسی پایتون را بدانید!



هر زبان برنامه نویسی دارای مزایا و معایبی هستند که در اینجا با مزیت های پایتون آشنا می شویم

1.کتابخانه های گسترده

پایتون دارای کتابخانه های استاندارد بزرگی است که شامل موضعات مختلف مثل عملیات رشته، پروتکل اینترنت، ابزارها و سرویس های وب و همچنین رابط های سیستم عامل است. بسیاری از کارهای پر کاربرد برنامه نویسی از قبل در کتابخانه ها نوشته شده که باعث می شود زمان کدنویسی کاهش یابد.

 

2.متن باز بودن

پایتون یک زبان منبع باز است، استفاده و توزیع این زبان آزاد می باشد و تحت مجوز OSI تایید شده است.

 

3.چند پلتفرم بودن این زبان

برنامه هایی که با زبان پایتون نوشته شده است بدون نیاز به تغییر یا با تغییراتی جزئی روی سیستم عامل های مختلف قابل اجرا هستند.

 

4.یکپارچگی

پایتون باعث یکپارچه سازی (Enterprise Application Integration) می شود و همینطور باعث توسعه  سرویس های وب با استفاده از فراخوانی مولفه های  COM  یا COBRA  می باشد.

پایتون توانایی کنترلی قوی دارد و همچنین می تواند زبان های نشانه گذاری مانند XML را پردازش کند.

 

معایب زبان پایتون چیست؟


معایب پایتون چیست

با اینکه پایتون دارای مزایای زیادی است و همین عوامل باعث محبوبیت آن می باشد، اما ممکن است هر زبان برنامه نویسی دارای مشکلات و محدودیت هایی باشد که در ادامه این محدودیت ها را به شما معرفی می کنیم.

  • دشواری در استفاده از سایر زبان‌ها
  • ضعیف در پردازش موبایل
  • کاهش سرعت
  • خطای زمان اجرا
  • لایه‌های دسترسی پایگاه داده توسعه نیافته

 

کلام آخر با شما:

در این مطلب شما کامل با زبان پایتون، ویژگی ها و کاربردهای آن آشنا شده اید. اگر می خواهید برنامه نویسی را شروع کنید و به دنبال یک زبان ساده و قدرتمند هستید آموزش پایتون انتخاب مناسبی برای شما می باشد. این زبان بازار کارخوبی در ایران دارد و شما می توانید با یادگیری آن  در حوزه های مختلفی که معرفی شد وارد شوید و به درآمد خوبی برسید.

اگر تصمیم خود را برای یادگیری گرفته اید و به دنبال یک منبع معتبر ویدئو های برنامه نویسی در این خصوص هستید وب سایت آموزشی آکادمی آنلاین درسمن را به شما معرفی می کنیم، در این وب سایت بستری برای شما فراهم شده است که از مبتدی تا متخصص شدن پیش بروید و وارد بازار کار شوید.

امیدواریم مطالبی که در اختیار شما گذاشته ایم برایتان مفید باشد و از آن استفاده کافی را برده باشید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 648]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن