تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798442951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونه نزدیک‌ترین دفتر خدمات الکترونیک شهر را پیدا کنیم؟


واضح آرشیو وب فارسی::

 

 

دیگر زمان گذراندن وقت در صف‌های طویل و خسته‌کننده گذشته است. بسیاری از مردم به دلیل مشغله‌های کاری فراوان، نمی‌توانند برای وصول کارهای اداری خود به ادارات مراجعه کنند. در صورت مراجعه به ادارات علاوه بر اتلاف وقت، هزینه‌های زیادی بر فرد تحمیل می‌شود. این روزها با شیوع ویروس کرونا دیگر مردم علاقه ندارند که به صورت حضوری در ادارات حاضر شوند. از این رو دفاتر خدمات الکترونیک شهری در سطح شهر ایجاد شدند. ممکن است با خدمات این دفاتر آشنایی نداشته باشید. همچنین شاید ندانید این دفاتر در چه مناطقی قرار دارند. پس با ما در این مقاله همراه باشید.

چرا دفاتر خدمات الکترونیک شهری ایجاد شدند؟

شهرداری تهران دفاتر خدمات الکترونیک شهری را به منظور ارائهٔ خدمات سریع و با کیفیت به شهروندان ایجاد کرد. در واقع دولت با ساده‌سازی مراحل انجام کارهای اداری و خدماتی از سفرهای شهری متعدد، جلوگیری کرد. به طوری که از طریق دفاتر خدمات شهری می‌توان به صورت غیرحضوری به بسیاری از امور اداری و خدماتی رسید. هدف اصلی وجود دفاتر خدمات الکترونیک شهری، دسترسی آسان مردم به خدمات است. در بعضی مواقع روندهای اداری برای یک مسئلهٔ کوچک بسیار طولانی و طاقت‌فرسا می‌شود. از این رو دفاتر خدمات الکترونیک شهری از تشریفات اداری می‌کاهند و به سهل شدن امور می‌پردازند. اینگونه علاوه بر کاهش هزینه‌ها، شاهد بالا رفتن بهره‌وری در کارمندان و امور جاری شهری خواهیم بود. همچنین این روزها می‌توان با مراجعهٔ غیرحضوری به این دفاتر از شیوع و واگیری هرچه بیشتر ویروس کرونا، جلوگیری کرد.

خدمات دفاتر الکترونیک شهری چیست؟

بسیاری از مردم از خدماتی که این دفاتر الکترونیک ارائه می‌دهند،‌ آگاه نیستند. دفاتر خدمات الکترونیک به افرادی که در حوزهٔ ساخت‌وساز ساختمان‌ها فعالیت می‌کنند،‌ خدمات ارائه می‌دهند. به عبارتی مجوزهای تخریب و نوسازی،‌ احداث بنا، ‌افزایش طبقات،‌ تعمیرات اساسی و جزئی ساختمان، تغییر نقشه و کاربری، صدور پروانه و بسیاری از امور وابسته به ساخت‌وساز را می‌توان از دفاتر خدمات الکترونیک شهری دریافت  کرد. از دیگر خدمات این دفاتر می‌توان به ارائهٔ خدمات نظارت فنی اشاره کرد. خدمات نظارت فنی شامل گواهی پایان کار، گواهی قدمت بنا،‌ حفاری، شهرسازی و بسیاری از امور فنی می‌شود. کسانی که می‌خواهند پروانه کسب بگیرند، نیز می‌توانند از طریق دفاتر خدمات الکترونیک شهری اقدام کنند. پیگیری شکایت‌های شهروندان در مورد تخلف مجاورین،‌ اعلام خسارات، پرداخت عوارض،‌خدمات شهری،‌ درخواست برای طرح ترافیک و بسیاری از امور جزئی و اساسی در این حوزه‌ها را می‌توان از طریق دفاتر خدمات الکترونیک شهری دریافت کرد.

چگونه آدرس دفاتر خدمات الکترونیک شهری را پیدا کنیم؟

این روزها برای خرید یا اجارهٔ خانه علاوه بر دسترسی به حمل‌ونقل عمومی، نزدیکی به دفاتر خدماتی نیز مزیت محسوب می‌شود. اگر به املاک دیوار  سر بزنید، بسیاری از خانه‌ها موقعیت جغرافیایی خود را به طور دقیق بر روی نقشه مشخص کرده‌اند. از این رو می‌توانید به راحت‌ترین شکل نزدیک‌ترین دفتر خدمات الکترونیک شهری را پیدا کنید. البته نباید به نقشهٔ موجود در آگهی اکتفا کرد. بلکه از طریق اپلیکیشن رایا و سایت نقشهٔ تهران می‌توانید نزدیک‌ترین دفتر به محل زندگی خود را پیدا کنید. برای استفاده از سایت نقشه تهران، کافی است که در قسمت نوار جستجو گزینه خدمات الکترونیک شهری را انتخاب کنید. اینگونه تمامی دفاتر خدمات الکترونیک شهری بر روی نقشه به صورت نقاط قرمز رنگ مشخص می‌شوند. برای استفاده از اپلیکیشن رایا ابتدا باید این نرم‌افزار را نصب و در آن ثبت‌نام کنید. با استفاده از موقعیت مکانی شما می‌توانید نزدیک‌ترین دفتر خدمات الکترونیک شهری را پیدا کنید.



کلام آخر

انجام امور اداری و خدماتی برای بسیاری از مردم تبدیل به دغدغه‌ای بزرگ شده بود؛ تا اینکه شهرداری تهران اقدام به ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک شهری کرد. این دفاتر علاوه بر کاهش هزینه‌های رفت‌وآمد باعث بالا رفتن بهره‌وری و کیفیت خدمات شده‌اند. به طوری که متقاضیان بدون حضور فیزیکی در ادارات می‌توانند امورات جزیی و اساسی خود را در تمامی حوزه‌ها  پیگیری کنند. تنوع خدماتی که این دفاتر ارائه می‌دهند، سبب شده بسیاری از مردم خواهان سکونت در نزدیکی این دفاتر باشند. به همین منظور سایت نقشه تهران و اپلیکیشن رایا می‌تواند نزدیک‌ترین دفتر خدمات الکترونیک شهری را به متقاضیان نشان دهد. اگر از صف‌های طولانی و خسته‌کننده فراری هستید، حتما به نزدیک‌ترین دفتر خدمات الکترونیک شهری در محل زندگی خود مراجعه کنید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 721]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن