تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796824735




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه چیز از یک استعفا شروع شد/ از قرارگاه تا پاستور | آخرین اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: همه چیز از یک استعفا شروع شد/ از قرارگاه تا پاستور
شاید تا چندی پیش نامش آنقدر بر سر زبان‌ها نبود، اما به مرور نامش مطرح و مشهورتر شد.
شاید تا چندی پیش نامش آنقدر بر سر زبان‌ها نبود، اما به مرور نامش مطرح و مشهورتر شد تا جایی که به عنوان یکی از نامزدهای ریاست جمهوری سیزدهم بر سر زبان‌ها افتاد؛ شایعه‌ای که کم کم رنگ واقعیت به خود گرفت. همه چیز از یک استعفا شروع شد در تاریخ ۱۷ اسفند ۹۹ بود که سردار سرتیپ پاسدار سعید محمد رسما از فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا استعفا داد و پس از آن با حکم فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار سرتیپ دوم پاسدار سید حسین هوشی سادات به سمت فرمانده این قرارگاه منصوب شد. در متن استعفای سعید محمد خطاب به فرمانده سپاه آمده است که ضمن تشکر از حمایت‌های بی‌دریغ جنابعالی از اینجانب در پیشبرد ماموریت‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص)، از آنجا که احتمال دارد به دلیل حضور اینجانب در فضای انتخاباتی شائبه‌هایی متوجه نهاد مقدس سپاه پاسداران شود در راستای صیانت از سپاه و قرارگاه انقلابی- جهادی خاتم‌الانبیا، از سمت خود استعفا می‌دهم.  بلافاصله شایعاتی در فضای مجازی مطرح شد مبنی بر برکناری سردار محمد که توسط ستاد کل نیروهای مسلح قویا تکذیب شد. سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی درباره دلایل استعفای سردار سعید محمد از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: این رفت و آمدها امری معمول است و دلیل خاصی ندارد. او همچنین در پاسخ به اینکه آیا قرار است سردار سعید محمد در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم شرکت کند گفت: این موضوع را باید از خود او سوال کنید. سردار سعید محمد کیست؟ سعید محمد متولد سال ۱۳۴۷ است و مدرک دکترای مهندسی عمران از دانشگاه تربیت مدرس تهران دارد؛ از سال ۱۳۶۶ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و دارای سوابق مدیریتی و اجرایی متعددی در شرکت‌ها و مؤسسات زیرمجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و بنیاد تعاون سپاه پاسداران است؛ او از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۳ مدیرعامل گروه سپاسد وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) بود که مهم‌ترین پروژه‌های عظیم سدسازی، تونل سازی، نیروگاه‌های برق، سازه‌های بتونی بلند و... را در کشور اجرا می‌کند و سد مخزنی کرخه و سد گتوند از جمله پروژه‌های این نهاد است. مهرماه سال  ۱۳۹۷ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تغییر کرد و با حکم سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار سعید محمد جانشین سردار عبادالله عبداللهی شد. این انتصاب در سپاه با انتصاب‌های پیشین تفاوت‌هایی داشت. سعید محمد به عنوان چهره‌ای جوان و از نسل دوم سپاه به عنوان فرمانده ارشد بازوی مهندسی و عمرانی سپاه منصوب شده بود. درجه نظامی سعید محمد سرتیپ دوم پاسدار است؛ البته او کم‌تر با لباس نظامی در مجامع عمومی حاضر می‌شود.
روایت یک استعفا/ از قرارگاه تا پاستور
از سوابق علمی او هم می‌توان به عضویت در هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) از سال ۱۳۸۹ تاکنون و عضویت در نظام مهندسی استان تهران از سال ۱۳۷۵ تاکنون اشاره کرد. او در سال  ۲۰۱۴ موفق به کسب تندیس برنز جایزه بین‌المللی پروژه برتر در سطح مگاپروژه‌ها از انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه (IPMA) شد. همچنین کسب تندیس بلورین جایزه ملی پروژه برتر در سطح مگاپروژه‌ها از انجمن ملی مدیریت پروژه ایران در سال ۱۳۹۲؛ کسب لوح تقدیر جایزه تعالی منابع انسانی از انجمن ملی منابع انسانی ایران در سال ۱۳۹۳؛ کسب رتبه دوم در جایزه ملی مدیریت دانش (MAKE) در سال ۱۳۹۳؛ کسب لوح تقدیر حامیان زمین از اجلاس جهانی حامیان زمین سال ۱۳۹۲؛ کسب لوح تقدیر از وزیر نیرو در جشن خودکفایی صنعت سدسازی در سال ۱۳۹۱؛ برگزیده در همایش برترین مدیران جهادی در عرصه سازندگی کشور در سال ۱۳۹۴ دیگر جوایز و افتخارات کسب‌شده توسط سعید محمد است. از سوابق علمی و پژوهشی او می‌توان به تألیف کتاب‌های «تأثیر الیاف فولادی در کنترل ترک‌های کششی بتن»، «مدیریت طرح‌های عمرانی»، «طراحی و اجرای روسازی بلوکی بتنی»، «انتخاب، طراحی و اجرای خط با دال بتنی در خطوط قطار شهری» و «بهسازی خاک با نگرشی ویژه به سد‌های خاکی»؛ همچنین ترجمه دو کتاب «زمین‌شناسی مهندسی در کارست» و «کاربرد بتن غلطکی» اشاره کرد.
روایت یک استعفا
حال اما شاید بد نباشد که کمی بیشتر درباره دیدگاه‌های سردار سعید محمد بدانیم. مردم باید لذت و منفعت سازندگی را ببرند سعید محمد در سی و پنجمین جلسه علنی شورای عالی استان‌ها گفته بود که همه ما باید به دنبال ایجاد تمدن بزرگ اسلامی ایرانی باشیم و مدیران شهری باید به سمت الگوی مدرن شهر اسلامی بروند. علاوه براین او بیان کرده بود که مردم باید لذت و منفعت سازندگی را ببرند و  سازندگی نباید فاصله طبقاتی ایجاد کند.
روایت یک استعفا/ از قرارگاه تا پاستور
سعید محمد در دیدار با آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان یزد هم اظهار کرده بود که امروز که دشمن به واسطه تحریم و فشارهای ظالمانه خود سعی دارد در ایران بحران ایجاد کند، قرارگاه خاتم الانبیا(ص) با فعالیت‌های خود در حوزه‌های مختلف، زمینه رفع مشکلات بسیاری را فراهم کرده است. به دلیل خودباختگی که بین برخی مسئولان وجود داشت و احساس می‌کردند غیر خارجی نمی‌توانند بسیاری از کارها را انجام دهند، مشکلاتی وجود داشت ولی به حمدالله در هر عرصه‌ای که نیروهای دلداده نظام و انقلاب ورود کردند، موفقیت‌های بسیاری به دست آمد. فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) ادامه داد که در بحث تحریم بنزین، دشمن اقدامات بسیاری انجام داده بود که اگر به نتیجه می‌نشست قطعا کشور با مشکلات بسیار حادی روبه‌رو می‌شد؛ ولی با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی قراگاه خاتم‌الانبیا(ص)، تمام توطئه‌های دشمن نقش برآب شد. پس از این اظهارات که به نقل از خود وی منتشر شده بود حال شاید بد نباشد که به دلایل استعفای او و بررسی شایعه برکناری او هم نگاه کنیم. محمد حسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان احتمال برکناری سردار سعید محمد را رد کرد و گفت: متن استعفای او هم منتشر شده و گفته شده است که او صرفا به این دلیل که شائبه انتخاباتی پیش نیاید استعفا داده؛ اما به سبب تبلیغات انتخاباتی رقبا در تلاش هستند که استعفای او را به برکناری تفسیر کنند. او ادامه داد: او نامزد شده است و اولین سدی که باید بگذراند سد تایید صلاحیت شورای نگهبان است و در صورت تایید صلاحیت در مناظرات مشخص خواهد شد که چه کسی توانایی مدیریت کشور را دارد و مردم در این باره تصمیم خواهند گرفت.
روایت یک استعفا/ از قرارگاه تا پاستور
حمیدرضا ترقی هم در این باره بیان کرد: ما چندان اطلاعی درباره استعفای او نداریم و تاثیری هم ندارد؛ باید شورای نگهبان بررسی کند و فعلا نمی شود در این باره اظهار نظر کرد، اما به این دلیل که سپاهی بوده تا به حال درباره او در محافل اصولگرایان صحبتی نشده است. او  در بحث سازندگی توفیقات خوبی داشته، اما بحث اجرایی بحث دیگری است و بحث رجال مذهبی بودن هم بحثی است که باید شورای نگهبان در مورد آن تصمیم بگیرد. حال که عزم او برای ورود به انتخابات جدی شده و به شایعه برکناری او هم تا حد زیادی پاسخ داده شد یک سوال دیگر برجا می‌ماند. آیا از او حمایت خواهد شد؟ سوالی که مهدی چمران درباره آن گفته بود: نمی‌توان گفت که از او حمایت می‌شود یا خیر، ولی برداشت من این است که شناخت جامعه نسبت به او کم است و تا شناخت ایجاد شود زمان می‌برد. مردم شناخت عملیاتی می‌خواهند و اگر چهره‌های جوانی که توان و پشتوانه اجرایی و تجربه کاری دارند، وارد شوند ممکن است مورد حمایت جریان اصولگرا قرار گیرند و مردم هم به آنها توجه ‌کنند. عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: وقتی بحث جوانگرایی مطرح می‌شود منظور این نیست که یک جوان ۲۰ ساله وارد انتخابات ریاست‌جمهوری شود، حتی رئیس جمهوری ۳۰ ساله هم شاید برای این سمت مناسب نباشد؛ مگر اینکه یک نمونه عجیب، نخبه و خارق العاده‌ای پیدا شود، بنابراین نامزد جوان باید تجربیات خوب، بالا و ارزنده اجرایی داشته باشد.
روایت یک استعفا/ از قرارگاه تا پاستور
چمران درباره ورود نظامیان به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: دو نوع نظامی داریم، گروهی شغلشان نظامی‌گری است و نظامی حرفه‌ای هستند و گروه دیگر هم که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند، رشد کردند و فرمانده شدند و در مقطعی صلاح دیدند از فضای نظامی‌گری خارج شده و به مردم و جامعه خدمت کنند. این طیف با کسانی که از ابتدا وارد شغل نظامی‌گری شدند فرق دارند و نباید آنها را یکی بدانیم. این فعال سیاسی افزود: کسی زمان جنگ، دانشگاه یا تحصیل را رها کرده و به جبهه رفته و برای دفاع از کشور جنگیده و پس از آن وارد عرصه دیگری شده را نمی توان نظامی نامید. برداشت من این است کسی که نظامی‌ حرفه‌ای است اگر بخواهد وارد مسائل سیاسی شود مردم زیاد روی خوشی به او نشان نمی‌دهند. حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا در این باره به باشگاه خبرنگاران گفت:  من پیشنهادم این است که که اگر قرار باشد از افراد نظامی فردی وارد انتخابات شود بهترین گزینه سرلشکر محسن رضایی است، زیرا فرمانده تمام اینهاست و بهتر است که همه به او کمک کنند و به نفع او کنار بروند تا احترام فرمانده خود را هم داشته باشند؛ در عین حال که سردار محمد تا لحظه آخر بماند یا نماند یک تصمیم شخصی است. حال باید دید که در نهایت سعید محمد جوان به پاستور خواهد رسید یا خیر؛ فرضیه ای که پاسخ آن به زودی مشخص خواهد شد؛ فرضیه‌ای که با اما و اگرهای بسیاری آغاز شد و حداقل تا خرداد ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت. منبع: باشگاه خبرنگاران



شنبه, 23 اسفند 1399 ساعت 11:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن