محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1829304318
نقد و بررسی عنوان WatchDogs Legion| بیداری لندن!
واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:
به نام خدا نقد و بررسی عنوان WatchDogs Legion به قلم محمد امین معتمد این نقد فاقد اسپویل میباشد و برای جلوگیری از آن بعضی از نکات ذکر نشده است. مقدمه سلام به همه دوستان عزیز پردیس گیمی امیدوارم که حالتون خوب باشه، در این نوشته بنده سعی میکنم که نظرات و تجربیات شخصی خودم را از آخرین نسخهی مجموعه بازی WatchDogs به شما عزیزان ارائه کنم. عنوانی که با معرفی آن انتظار میرفت شرکت یوبیسافت بعد از کمپانی راکستار در سبک بازیهای جهانباز خلاقیتی شگرف ایجاد کند. اما متاسفانه خروجی کار مطابق انتظار پیش نرفت. با این وجود نسخهی اول از داستانی قویتر به نسبت دو نسخهی بعدی بهره میبرد. پس از بازخوردهای مثبت و منفی که بر بازی وارد گشت کمپانی یوبیسافت از نسخهی دوم این مجموعه رونمایی کرد. عنوانی که سعی داشت با تمرکز بیشتر بر مکانیزمهای گیمپلی، همچنین اضافه کردن قابلیتهای جدیدی برای شخصیسازی کردن و تمرکز بر اشتباهات نسخهی قبل تجربهی بهتری را به کاربران ارائه نماید. اما باید دید که آیا سومین نسخه از این مجموعه توانسته مطابق تبلیغات و هایپ کردنهای همیشگی این کمپانی عمل کند یا خیر.
نسخهی سوم دارای چند فکشن و گروههای مختلف است که کنترل شهر لندن را به دست گرفتهاند، که اگر بخواهیم آنان رو به دو دسته مجاز و غیر مجاز تقسیمبندی کنیم در دستهی گروههای غیر مجاز Clan Kelly/Zero Day/404: و در دستهی مجاز:Metropolitan Police/Albion/SIRS قرار میگیرند که گروه Albion که یک تشکیلات شبهه نظامی مزدور است از خطرناکترین دستههای حاکم بر لندن میباشد. محیط و طراحی بازی
اولین چیزی که در بدو ورود به شهر لندن توجه من را به شدت به خود جلب کرد طراحی زیبای شهر لندن در این عنوان بود. گویی این بازی شما را به یک سفر مجازی به شهر لندن از پشت نمایشگر دعوت کرده باشد. زیباییهای این شهر که حال رنگ و بوی فناوری و مدرنیته به خود گرفته میتواند بسیار چشمنواز باشد. کمپانی یوبیسافت انصافاً همیشه در زمینهی طراحی محیط سنگ تمام گذاشته است، هرچند قبلا در عنوان AC: Syndicate شاهد به تصویر کشیدن لندن ویکتوریایی در اوج انقلاب صنعتی بودهایم که در جایگاه خود بسیار زیبا ارائه شد. منتهی حال که این شهر با گذشت زمان دستخوش تغییر شده است میتواند توجهات بسیاری را به خود جذب کند و از نقاط قوت این عنوان به حساب میرود.
علاوه بر این امر ما با یک محیط پویا روبرو هستیم و همینطور که بازیکن مشغول گشتوگذار و کشف نکاتی جدید است، در بازی حوادث گوناگون و زندگی جریان دارد که ما نمونههایی از آن را در اقصی نقاط شهر مشاهده میکنیم. از دعوای بین دو فرد گرفته، تا فردی که بر سر یادبود عزیز از دست رفته خود گریه میکند.
گیمپلی از لحاظ گیمپلی اول از همه ایدهی استفاده از تمامی NPCهای موجود در دنیای بازی بسیار انقلابی است چرا که باعث میشود شما بتوانید از تمام پتانسیلهای گنجانده شده در افراد مختلف استفاده نمایید، حتی دشمنان بازی را به کار بگیرید و با استفاده از یونیفرمهای آنان برای رسیدن به مناطق حفاظت شده راه خود را هموار نمایید و برای رسیدن به اهداف خود طرح ریزی کنید. این امر حال و هوای سری هیتمن را در بازی ایجاد میکند. این بار به شما گزینهای داده شده که بی گدار به آب نزنید و با نقشه وارد عمل شوید، مراحل را بسته بر انتخاب خودتان به صورت مخفیانه و یا پر سر و صدا به پایان برسانید. این شمایید که تصمیم میگیرید سرنوشت افراد را رقم بزنید، آنان را از پای در بیاورید و یا برای استخدام کردن آنان در آینده آسیب جدی به آنها وارد نکنید.
در ابتدا بازی به شما حق انتخاب میدهد که علاقه دارید درصورت کشته شدن شخصیت شما آن کرکتر برای همیشه از تیم و بازی شما حذف شود یا فقط مدتی را مجبور به صبر کردن شوید تا دوباره قادر به کنترل شخص مجروح و یا دستگیر شده باشید. البته باید در انتخاب این گزینه دقت کنید چرا که اگر همه شخصیتهای موجود در تیم خود را از دست دهید دیگر راهی برای جبران نیست و بازی به طور کامل ریست خواهد شد. هر فرد در دنیای بازی قابلیتها و تکنیکهای منحصر به فرد خود را دارد که در شرایط مختلف میتواند کاربردی باشد. گاهی قابلیت های دو یا چند NPC ممکن است با هم یکی باشد اما در بازی تنوع کرکترها بسیار زیاد بوده و به گونهای است که به شخصه دوتا کرکتر با صورت یکسان در بازی مشاهده نکردم.
برای انتخاب عضو جدید تیم خود تنها نیاز است که پروفایل NPC مورد نظر خودتان را اسکن کنید، لیست قابلیتهای آن شخص مورد نظر را مشاهده کنید، سپس با وی صحبت کنید. اکثراً به دلیل وجههی بدی که برای گروه DEDSEC درون دنیای بازی به وجود آمده کسی در همان ابتدا حاضر نمیشود که به عضویت گروه در بیاید و شما ناچار به انجام یک یا چند ماموریت فرعی برای به دست آوردن شخصیت مورد نظر خواهید شد. اما با یکسری اقدامات مثل نجات دادن افراد گرفتار شده در چنگال نیرو های امنیتی بازی میتوانید نظر آنان را برای پیوستن به تیم خود جلب کنید. همچنین نقشه بازی دارای چند منطقه است که شما میتوانید با انجام دادن 3 یا 4 ماموریت فرعی مشخص شده و در نهایت یک ماموریت اصلی برای هر منطقه اصطلاحاً آن ناحیه را فتح کنید، و به عنوان پاداش یک کرکتر متخصص دریافت کرده و از محل Tech Pointهای موجود در آن منطقه با خبر شوید.
در بازی سعی شده که ویژگی ها و قابلیت های متنوعی گنجانده شود، مثلا بعضی از افراد قابلیت استفاده از پهپادهای شخصی خود را دارند و یا یکسری Abilityهای اضافه در مبارزات تن به تن را ارائه میکنند. همچنین بعضی از شخصیتها دارای خودروی شخصی میباشند که البته این امر برای همه کرکترها وجود ندارد.
در بازی یکسری مینی گیمهایی مثل: پرتاب دارت و یا چالش روپایی زدن با توپ و همچنین ماموریتهای فرعی تعبیه شده تا بازیکن به هنگام گشت و گذار در فضای شهر لندن احساس خستگی نکند.
یکی از بزرگترین معایب بازی شیوهی روایت داستان آن است. خطوط داستانی کوتاه و بسیار تکراری میباشند و نهایتاً بعد از گذشت چند مرحله با حال و هوای تکراری شما به باسفایت خط داستانی مورد نظر میرسید که این امر در جای خود میتواند آزار دهنده باشد. و در آخر بازی شما را با یک پایانبندی سطحی و قابل پیشبینی روبرو میکند و به طور کلی مراحل بازی از هیجان کمی برخوردار میباشند. وجود عناصری مثل پهپادی که قابلیت ایستادن به روی آن و پرواز به سمت ساختمانهای بلند را به شما میدهد و یا متروهایی که برای Fast Travel کردن به کار میروند موجب شده تا بازیکن راحتی بیشتری را در گیم پلی احساس نماید، هرچند که دیگر مانند نسخه اول از متروهای قابل مشاهده و کنترل کردن خبری نیست.
سیستم هک بازی نسبت به نسخههای دوم و سوم بسیار روانتر بوده و آزادی عمل بیشتری در روند گیمپلی در اختیارتان میگذارد. دیگر خبری از Energy Bar برای هک کردن نیست و شما میتوانید هرچقدر که دوست دارید به هک کردن محیط بپردازید و تنها در یکسری شرایط مثلا هک کردن پهپادهای دشمن بعد از انجام هک مدت زمان اندکی اصطلاحا Cool Down خواهید داشت، که بعضی از شخصیتهایی که دارای ویژگی Fast Hack و سایر ویژگیهای مشابه هستند قادر خواهند بود همین مدت زمان هرچند کم را کوتاهتر نمایند.
همچنین در بازی یکسری معماهایی برای رسیدن به اهدافی مشخص وجود دارند که شما بسته به نوع ماموریت خود باید با بهره گیری مناسب از گجتها و یا ظرفیتهای موجود در محیط برای دستیابی به این اهداف تلاش کنید. معماهایی که گاه میتواند واقعاً اعصاب بازیکن را خورد کند.
برای اولین بار ما شاهد وجود خودروهای خودران بدون سرنشین در سراسر محیط بازی هستیم که درصورت نیاز به راحتی میتوانید سوار آنها شده و مشغول گشتوگذار در شهر لندن شوید. البته این امر شاید غیر منطقی به نظر برسد که ما شاهد خودروهایی بدون سرنشین و سرگردان در سطح شهر باشیم، گویی خودرو ها دارند خودسرانه به سر کار میروند همچنین اگر حوصله رانندگی هم ندارید میتوانید سیستم رانندگی خودکار را تنها با زدن یک دکمه فعال نمایید تا خودرو به سمت مقصد راه بیفتد.
از نقاط ضعف موجود در گیمپلی بازی نسبت به نسخههای پیشین عدم توجه مردم به جرم و جنایتهای درحال وقوع توسط بازیکن در سطح شهر میباشد. به عنوان مثال اگر شما در جایی که پلیس و یا پهپاد نظارتی وجود نداشته باشد خودرویی را از شخصی بدزدید و یا به چند تن از مردم آسیب برسانید برایتان دردسر نمیشود، درصورتی که در نسخههای قبل ما شاهد تماس NPCهای حاضر در صحنه جرم با پلیس بودیم که این یک پسرفت در نسخهی جدید به شمار میرود.
همچنین همانند سایر عناوین کمپانی یوبیسافت ما متاسفانه همچنان شاهد وجود باگهایی در بازی هستیم که بعضاً ممکن است آزاردهنده باشند ولی نمیتوان گفت که تجربهِ این عنوان را غیر قابل تحمل و آزاردهنده میکنند.
سیستم شخصیسازی و مهارتها اگر نسخهی دوم بازی را در نظر بگیریم در این زمینه توانسته بود موفقتر از نسخهی اول عمل کند و حالا که ما نسخهی سوم را در دست داریم شاهد یکسری تغییران نسبت به نسخه دوم هستیم. به عنوان مثال دیگر قادر به خرید خودروی شخصی و یا سلاح برای کارکتر مورد نظر خود نخواهید بود، اما در زمینه لباس بازی سعی کرده تنوع بالایی را در اختیار بازیکن قرار دهد، به گونه ای که تا ساعات پایانی بازی بنده همچنان برندهای جدیدی از فروشگاههای لباس را در سطح شهر پیدا میکردم و هر برند استایل مشخص و خاص خود را برای شخصیسازی ارائه میدهد تا دست بازیکن را برای شخصیسازی باز بگذارد. در سایر زمینهها شخصیسازی بازی محدود به انتخاب رنگ برای خودروهای شخصی و یا سلاحهای بعضی از شخصیتها میشود و این بار سلاحهای مرگبار نیز به صورت انحصاری بین بعضی از شخصیتها تقسیم شده و همه دارای سلاح نمیباشند. اما بازی یکسری سلاحهای غیر کشنده را برای همه شخصیتها به صورت یکسان ارائه میدهد که شما در منوی مربوط به هر شخصیت میتوانید برای استفاده از سلاح مورد نظرتان اقدام کنید.
در نسخهی سوم بر خلاف نسخهی اول و دوم ما با فروشگاههای لباسی که میتوان وارد آن ها شد و هر کدام در یک نقطه از شهر واقع شدهاند روبرو نیستیم و این بار فقط ماکتهایی از فروشگاهها وجود دارد که با رفتن به جلوی در هرکدام خرید خود را انجام میدهید. همچنین این بار سعی شده که فروشگاهها به صورت گسترده و کنار هم باشند و شکل یک بازار را تشکیل میدهند تا موجب صرفهجویی در وقت بازیکن شود و نیاز نباشد برای مراجعه به فقط یک فروشگاه تمام شهر را طی کنید.
وجود ماسکهای جذاب حس خوبی را در زمینه شخصی سازی ظاهر کرکترها به بازیکن القا خواهد کرد.
همچنین بازی علاوه بر Abilityهایی که برای هر شخصیت ارائه میدهد دارای یک درخت مهارت است که شما برای آسانتر کردن گیمپلی و مراحل به گرفتن هر مهارت نیازمند میباشید. برای این امر باید ابتدا Tech Pointهای گنجانده شده در نقشهی بازی را بدست آورید، سپس مهارت مورد نظر را باز یا به اصطلاح آنلاک کنید. این مهارتها میتواند دزدیدن پهپادها و تیربارهای هوشمند دشمن یا غیرفعال کردن آنان و حتی وا داشتن این گجتها برای مبارزه با دشمنان باشد، و یا ارائه سلاحهای غیر کشنده برای شخصیتها. بنظر من این بخش به خوبی در اختیار گیمپلی بازی قرار میگیرد و هر مهارت تاثیر مثبتی در روند بازی خواهد گذاشت.
سیستم مبارزات
سیستم مبارزات بازی به ویژه در نبردهای تنبهتن به زیبایی طراحی شده و برای هر شخصیت ابزارهای متفاوتی وجود دارد تا به وسیله آنها مبارزه کند. سبکهای مبارزه برای شخصیتها نیز با یکدیگر متفاوت است. طبیعی است که یک پیرزن 80 ساله مانند یک مرد ورزشکار 30 ساله قادر به مبارزه نخواهد بود اما این ابزارها هستند که سعی در بالانس کردن مبارزات دارند وسیلههایی مثل شوکر برای فرد مسن و یا چوب بیسبال و غیره برای استفاده کردن در نبردها و همچنین سلاحهای گرم که در بازی موجود هستند. اما این منطق بازیسازان است که تعیین کرده در دست کدام شخصیتها قرار داشته باشند.
علاوه بر این منطق خلاقانهای که در مبارزات وجود دارد این است که مطابق رفتار شما دشمنها نیز رفتار متقابل از خود نشان میدهند، به عنوان مثال اگر شما با دست خالی به مبارزه با دشمنان بروید آنان نیز با دست خالی دست به دفاع از خود میزنند و حالا اگر شما از سلاح استفاده کنید دشمنان پاسخ شما را با آتش خواهند داد. همچنین از نکات جالبی که در این بازی به چشم من خورد این است که اگر در یک درگیری به دشمن آسیب زده و او را روانهی بیمارستان کنید ممکن است بعدها در خیابان با آن فرد روبرو شده و او شما را بشناسد و مجدداً با شما درگیر شود، که این نشان دهندهی پویا بودن و به اصطلاح داینامیک بودن بازیست.
گرافیک و هوش مصنوعی
گرافیک بازی و تکسچرهای آن قابل قبول و چشم نواز میباشند، طراحی ساختمانها و محیط شهر لندن به ویژه در فضاهای بسته لذتبخش است. اما در مقایسه با سایر عناوین منتشر شده در نسل فعلی خارقالعاده نیست و هنوز حال و هوای نسل بعدی را به خود نگرفته است. از نظر هوش مصنوعی اگر بخواهم منصفانه نظر بدهم باید بگویم چون به شخصه تمرکز بر محیط بازی و عناصر گنجانده شده در آن را بیشتر مد نظر داشتم این عنوان را به روی درجه سختی normal تجربه کردم که شاهد هوش مصنوعی ضعیف دشمنان در این درجه سختی بودم.
سخن آخر:
آخرین نسخهی سری Watchdogs توانسته ایدههای خوبی را وارد دنیای سراسر فناوری و مدرنیتهی این بازی کند، منتهی هرچند که ایدهی تنوع در استفاده از کرکتر اصلی برای یک بازی انقلابی باشد اما همچنان فقدان یک کرکتر واحد با شخصیت پردازی قوی در بازی حس میشود. بزرگترین ضعف Legion شکل روایت داستان و خستهکننده بودن آن است و سعی شده بیشتر روی تنوع شخصیت ها و NPC ها تمرکز داشته باشد که این خود بیشترین ضربه را به این عنوان وارد کرده. شاید اگر ما شاهد یک داستان قوی با روایتی هیجان انگیز و دلپذیر بودیم میشد حتی نمرهای در حد 9 را به این بازی اختصاص داد زیرا سعی شده که اختیارات گستردهای برای تجربهی گیمپلی به بازیکن داده شود. این عنوان ارزش یکبار امتحان کردن را دارد منتهی ما در بازهی زمانی قرار داریم که عناوینی با انتظار عملکرد بهتر در راه هستند پس اگر اولویت در انتخاب بازی برای شما حائز اهمیت میباشد بهتر است اندکی صبر کنید؛ شاید گزینههای بهتری هم پیش روی شما قرار گیرد. و اگر از من میشنوید توجه به اعداد و ارقام را کنار گذاشته و از تجربهی محصولات صنعت گیم لذت ببرید زیرا گیم هم یک اثر هنریست و هرکس از دید خود به آن نگاه میکند و آن را مورد ارزیابی قرار میدهد. نقاط قوت: طراحی شهر لندن تنوع قابلیتهای شخصیتها تنوع شخصیتها سیستم مبارزات پویا بودن شهر لندن
نقاط ضعف: داستان و روایت داستانی ضعیف وجود باگها حذف یکسری از قابلیتهایی که در نسخههای قبلی وجود داشت
امتیاز پردیسگیم به این بازی امتیاز 7.5 از 10 میباشد. Verdict The latest version of the Watchdogs series has been able to bring good ideas into the world of technology and modernity of this game, but although the idea of variety in using the main character for a revolutionary game is still lacking a single character with strong characterization in the game. Legion"s biggest weakness is the storytelling and boring form, and it has tried to focus more on the variety of characters and NPCs, which has dealt the biggest blow to the title. Maybe if we saw a strong story with an exciting and pleasant narrative, we could even assign a score of 9 to this game because it has tried to give the player extensive authority to experience the gameplay. This title is worth a try, but we are in a time when titles are on the way to expect better performance, so if the priority in choosing a game is important to you, it is better to wait a while, maybe you will have better options. And if you want my opinion, put aside the numbers and enjoy the experience of the products of the game industry, because the game is also a work of art and everyone looks at it and evaluates it from their own point of view Final Score: 7.5 out of 10
19 آبان 1399
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]
-
علم و فناوری
پربازدیدترینها