تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن كم خوراك است و منافق پرخور.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797062228




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجربه‌ی ما از Early Access بازی Mount & Blade II: Bannerlord


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:  

تجربه‌ی ما از Early Access بازی Mount & Blade II: Bannerlord "به قلم شهاب زارعی" این پیش‌نمایش براساس نسخه ارسالی سازندگان برای سایت پردیس‌گیم نوشته شده است. داستان‌های حماسی با نبردهای بزرگ میان هزاران سرباز، همیشه جذابیت زیادی برای من داشته‌اند. همین جذابیت من را به سوی بازی‌های استراتژی کشاند و باعث شد عناوینی مثل Age of Empires، Command & Conquer و Total War، در زمره‌ی بازی‌های مورد علاقه‌ی من قرار گیرند. با وجود اینکه این بازی‌ها به من اجازه می‌دادند سربازان زیادی را در میدان‌های نبرد هدایت کنم، اما در هیچ یک از آن‌ها ممکن نبود خودم هم پا به میدان نبرد بگذارم و در کنار سربازانم مبارزه کنم. من امیدی به تجربه‌ی چنین عنوانی نداشتم، تا آنکه با بازی Mount & Blade: Warband که توسط استودیوی ترکیه‌ای TaleWorlds ساخته شده بود، آشنا شدم. با اینکه این بازی یکی از بهترین و منحصربه‌فردترین عناوینی است که تجربه کرده‌ام اما حتی صدها mod موجود برای آن، از پس برخی ضعف‌های طراحی و محدودیت‌های موتور بازی برنیامده‌اند؛ از این رو چشم همه‌ی طرفداران این بازی به شماره‌ی دوم این بازی یعنی Bannerlord بود که اولین بار، در سال ۲۰۱۲ معرفی شده بود. بازی Bannerlord عنوان جاه‌طلبانه‌ای است که نه تنها قصد دارد فرمول پیشین این سری را از همه نظر بهبود دهد، بلکه می‌خواهد با افزودن مکانیک‌ها و ویژگی‌های متعدد، آن را پیچیده‌تر هم بکند. این مسئله می‌تواند هم نقطه‌ی قوتی برایش باشد و هم یک نقطه‌ی ضعف؛ چراکه این بازی در یک دنیای کاملاً شبیه‌سازی شده واقع است و کوچک‌ترین تغییرات می‌توانند نتایج غیرقابل منتظره‌ای را داشته باشند. همین مسئله باعث شده توسعه‌ی این عنوان ۸ سال زمان ببرد و حتی پس از گذشت این همه زمان، در نهایت به صورت Early Access عرضه شود. در ادامه خواهیم دید که TaleWorlds تا کنون چه حد در پیاده کردن ایده‌هایش موفق بوده و وضعیت کنونی بازی چگونه است. با ما همراه باشید.  

بازی Bannerlord در سرزمین خیالی Calradia—که بر اساس اروپا در قرون وسطی طراحی شده—واقع است و این دنیا را چند صد سال پیش از اتفاقات Warband، به تصویر می‌کشد. اینبار نه تنها وسعت بیشتری از این دنیا را شاهد هستیم، بلکه می‌توانیم از نزدیک شاهد تجزیه شدن امپراتوری کالرادیا (الهام گرفته از روم) به کشورهای بازی قبل باشیم. حتی طی مأموریت اصلی بازی، به شما این فرصت داده می‌شود که شکوه امپراتوری را دوباره برگردانید و یا یکبار برای همیشه، به دست خود آتش آن را خاموش کنید. البته این مأموریت به صورت خیلی کلی ارائه می‌شود و هیچ گونه اجباری برای پیروی از آن وجود ندارد. در عوض مانند قبل، از همان ابتدا در سندباکس بازی رها می‌شوید و آزادی کامل به شما داده می‌شود تا به عنوان تاجری ثروتمند، راهزنی بدنام، مزدوری طمع‌کار، سیاستمداری زیرک، پادشاهی قدرتمند و ده‌ها نقش دیگر، سرنوشت خود را در این دنیا رقم بزنید. این بازی به معنای واقعی یک عنوان سندباکس است که تقریباً تمام ساز و کار آن به صورت پویا طراحی شده و از این رو، به شما این امکان را می‌دهد که با روش‌های خلاقانه با مشکلات روبرو شوید. برای مثال، اقتصاد شهرهای بزرگ وابسته است به مواد خامی که روستاییان تولید کرده و می‌فروشند؛ در نتیجه با غارت روستاها و کشتن ساکنانش می‌توان به اقتصاد شهرها ضربه زده و توانایی استخدام سربازان قدرتمند را از صاحبان آن سلب کرد. البته چنین جنایت‌هایی برخلاف بازی‌های قبلی که تنها امتیاز شرف بازیکن را کاهش می‌دادند، بدون عواقب نیستند؛ چراکه هر کاروان و هر روستایی، زیر نظر یک “فرد قابل توجه” فعالیت می‌کند.  

افراد قابل توجه راه اصلی شما برای استخدام سرباز هستند. این افراد ممکن است یک تاجر شناخته شده، کدخدای یک روستا و یا حتی رهبر یک گروه جنایتکار باشند و بسته با رابطه‌ای که با هریک از آن‌ها دارید، می‌توانید سربازان بهتر و بیشتری تهیه کنید. طبیعتاً اگر کاروان این افراد را غارت کنید یا هم روستایی‌هایشان را بکشید، دیگر قادر نخواهید بود برای تجدید قوا روی آن‌ها حساب کنید. در عوض می‌توانید با انجام یک سری مأموریت از پیش تعیین شده رابطه‌ی خوبی با آن‌ها برقرار کنید و از مزیت‌های آن لذت ببرید. با وجود اینکه این مأموریت‌ها بهتر از عناوین قبل طراحی شده‌اند، اما بازهم پس از چندبار انجام دادن فوراً خسته کننده و تکراری می‌شوند؛ خصوصاً که انجام دادن این مأموریت‌ها در لحظات آغازین بازی، اهمیت بیشری دارد. با توجه به اینکه آزادی عمل این بازی شما را ترقیب می‌کند تا شخصیت‌های جدید بسازید و نقش‌های گوناگون را بر عهد بگیرید، مفرح بودن این لحظات ابتدایی از اهمیت دو چندان برخوردار است. خوشبختانه، این بازی در طراحی شخصیت‌تان بسیار قدرتمندتر از عناوین قبلی عمل کرده. هنگام شروع بازی، ابتدا ملیت خود را مشخص می‌کنید و بر اساس آن امتیازاتی مثل حرکت راحت‌تر در محیط‌های برفی یا توانایی استخدام کاروان‌های ارزان‌تر دریافت می‌کنید. لازم به ذکر است که تأثیر این انتخاب به این امتیازات جزیی محدود می‌شود و به هیچ وجه قدرت انتخاب شما را کاهش نمی‌دهد. پس از این مرحله، نوبت به طراحی ظاهر شخصیت‌تان می‌رسد که با اسلایدرهای متعدد به شما اجازه می‌دهد شخصیت دلخواه خود را خلق کنید. البته بهتر بود که برخی از این اسلایدرها تغییرات بیشتری ایجاد می‌کردند تا در طراحی چهره‌ها عملکرد موفق‌تری نشان می‌دادند. علاوه براین، بعضی از این اسلایدرها مانند گزینه‌ی تغییر وزن، در حال حاضر بخاطر باگ‌های بازی در دسترس نیستند.  

بعد از این مرحله نوبت به انتخاب داستان زندگی‌تان—از لحظه‌ی کودکی تا زمان حال—می‌رسد. این انتخاب‌ها نه تنها از نظر شخصیت‌پردازی ارزشمندند، بلکه به تأثیر مستقیمی بر توانایی‌ها و سلاح‌های آغازین شما دارند. برای مثال، اگر در کودکی به جمع‌آوری گیاهان دارویی در جنگل مشغول بوده‌اید، پزشک و ردیاب ماهرتری خواهید بود و توانای جسمانی بهتری خواهید داشت. پس از طراحی شخصیت و ورود به بازی در یک محوطه‌ی آموزشی قرار می‌گیرید که در آن می‌توانید خود را با مکانیک‌های مبارزه‌ی منحصربه‌فرد این بازی، آشنا کنید. این مبارزه‌ها به این صورت هستند که با حرکت دادن ماوس به چپ، راست، بالا و پایین، می‌توانید جهت حمله یا دفاع خود را مطابق با حرکات حریفتان، تعیین کنید. بخش مبارزه‌ی بازی با استفاده از محاسبات فیزیکی پیچیده بر اساس جنس و نوع سلاح، مهارت، سرعت ضربه، مکان اصابت و جنس زره، حتی عمیق‌تر هم شده و بدون شک گل سرسبد این عنوان است. انیمیشن‌های بازی نیز با نمایش راضی کننده‌ی دریافت و وارد کردن ضربات، توانسته در القای نیروی پشت ضربات بسیار عالی عمل کند که منجر به تجربه‌ای به یادماندی شده. همانطور که گفته شده، مهارت شخصیت شما نقش مهمی در مؤثر واقع شدن حملات شما دارد. بدست آوردن این مهارت‌ها از طریق سیستم نوآورانه‌ای امکان پذیر است که از تلفیق موفقیت‌آمیز چند سیستم شناخته شده بدست آورده شده. در این سیستم مهارتی شما هم باید Ability Point‌های خود را میان مهارت‌های مورد علاقه‌ی خود پخش کنید و هم باید در طول بازی از آن‌ها استفاده کنید؛ به این صورت که هنگام استفاده از مهارت‌هایی که AP بیشتری به آن‌ها اختصاص یافته، XP بیشتری برای آن کسب می‌کنید و زودتر به سطوح بالاتر می‌رسید. علاوه براین، با افزایش سطح هر مهارت، به یک سری Perk نیز دست پیدا می‌کنید که برتری‌های کوچکی مانند حرکت سریع‌تر در شب، پیدا می‌کنید. این سیستم توانسته بهترین‌های ۲ دنیا را جمع‌آوری کند و بدون شک پتانسیل بالایی دارد اما در حال حاضر به متعادل‌سازی و رفع باگ نیازمند است.  

پس از پشت سرگذاشتن محوطه‌ی آموزشی، نام قبیله و پرچم‌تان را انتخاب می‌کنید و پا به دنیای Calradia—با تمام شهرها، قلعه‌ها، روستاها، و همچنین گروه‌های مختلفی که در آن پراکنده شده‌اند، می‌گذارید. با اینکه وسعت بیشتری از این دنیا در اختیارتان قرار گرفته اما به نظر نمی‌رسد از نظر مساحت کلی تغییر چندانی کرده باشد؛ در عوض موانع طبیعی و مسیرهای صعب العبور جایگزین طراحی باز عناوین قبلی شده‌اند و از چیدمان متراکم‌تری استفاده شده. شبیه‌سازی بی‌نظیر بازی نیز در این قسمت اتفاق می‌افتد. کاروان‌های بیشماری بین شهرها سفر می‌کنند، کشورها به جان یکدیگر می‌افتند و راهزنان از بی‌امنی حاصل از جنگ سوء استفاده می‌کنند. هیچ چیز بدون حساب و منطق نیست و حتی عمل ناچیزی مثل حرکت کردن شبیه‌سازی‌های خاص خودش را دارد. برای مثال، سربازان سوارکار به سرعت حرکت گروه می‌افزایند و چهارپایان باربر اجازه‌ی حمل اجناس بیشتری را می‌دهند. علاوه براین، انسان و حیوان هر دو نیازمند آذوقه‌اند و سربازان ماهرتر حقوق بیشتری می‌گیرند که باعث شده مدیریت منابع نیز به قسمت مهمی از بازی تبدیل شود. در ابتدای بازی—به جز مأموریت‌های افراد قابل توجه—اصلی‌ترین راه کسب درآمد حمله به راهزنان و فروختن آیتم‌ها و زندانیانی است که از شکست دادن‌شان به دست آمده‌اند؛ خصوصاً که پیروزی در برابر دشمنان علاوه بر پاداش‌های مالی، منجر به افزایش “شهرت” و “نفوذ” شما نیز می‌شود. با جمع‌آوری شهرت، سطح قبیله‌تان بالا می‌رود و امکان معاشرت با خاندان‌های اشرافی برایتان فراهم می‌شود. در ابتدا تنها قادر خواهید بود به عنوان یک مزدور به یکی از کشورها ملحق شوید ولی در سطوح بالاتر می‌توانید در زمره‌ی خاندان‌های اشرافی قرار بگیرید، مالکیت شهرها و قلعه‌ها را بر عهده بگیرید و در نهایت حتی پادشاهی خود را بنا کنید! با ملحق شدن به یک کشور گزینه‌های پیش روی شما نیز به شدت افزایش می‌یابند؛ چراکه از این پس قادر خواهید بود در یکی از سودآورترین فعالیت‌های تاریخ بشر یعنی جنگ، شرکت کنید.  

به منظور سازماندهی بهتر نیروهای هر کشور هنگام جنگ، مکانیک “ارتش” به بازی اضافه شده. در این مکانیک، فرماندهان با مصرف “نفوذ” قادر هستند سایر هم پیمانان خود را زیر یک پرچم متحد کنند و مواضع کشور دشمن را هدف قرار دهند. علاوه براین، شما نیز این فرصت را خواهید داشت تا به هریک از این ارتش‌ها ملحق شوید و حتی در ساعات آغازین بازی، نبردهای هزار نفری را تجربه کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. پس از کسب پیروزی در میدان جنگ، بار دیگر “نفوذ” نقش کلیدی ایفا می‌کند؛ زیرا تصمیمات مهمی مثل انتخاب مالک فتوحات جدید و تعیین سیاست‌های کشور به رأی گذاشته می‌شوند و تمام قبیله‌ها قادرند با مصرف نفوذ بر نتیجه‌ی آن تأثیر بگذارند. آرای شما در چنین مواردی اغلب رضایت برخی قبیله‌ها و نارضایتی برخی دیگر را در پی دارد. با اینکه میزان رضایت قبیله‌ها در حال حاضر اثرات اندکی دارد اما سازندگان این بازی قول جنگ‌های داخلی و شورش‌ها را داده‌اند که می‌تواند سیستم سیاست عمیق‌تری در اختیارمان بگذارد. البته این نه پیچیدگی سیاست، بلکه نبردهای حماسی است که M&B را به عنوانی منحصربه‌فرد تبدیل کرده. نبردها را می‌توان به دو دسته‌ی نبردهای محاصره‌ای و میدانی تقسیم کرد. نبردهای محاصره‌ای هنگام تسخیر شهرها و قلعه‌ها روی می‌دهد و به دلیل مانورهای پیچیده‌ای که در چنین شرایطی نیاز است، هوش مصنوعی بازی هدایت تمام سربازان را برعهده می‌گیرد. مهاجمان غوچ‌سرها را برای شکستن دروازه هدایت می‌کنند و نردبان روی دیوارها می‌گذارند؛ درحالی که مدافعان کمانداران خود را روی دیوارها مستقر می‌کنند و سنگ بر سر مهاجمان می‌ریزند. اما در مبارزات میدانی سیستم فرمان دهی پیچیده‌ی بازی به شما اجازه می‌دهد شخصاً تاکتیک‌های پیشرفته نظامی را پیاده کنید. شما می‌توانید سربازان خود را به گروه‌های مختلف تقسیم کنید، فرمان حرکت و حمله بدهید و آن‌ها را با آرایش‌های نظامی متعددی مثل آرایش دایره‌ای و خطی مرتب کنید. در نبردهای میان ارتش‌ها نیز که از ادقام گروه‌های کوچک‌تر تشکیل شده‌اند، فرمانده‌ها به ترتیب درجه و زیر نظر فرمانده کل ارتش می‌توانند فرماندهی بخش‌های مختلف مانند سواره‌نظام یا پیاده‌نظام را بر عهده گیرند. اگر هم طرفدار قسمت استراتژی بازی نیستید و می‌خواهید صرفاً بر روی مبارزه‌ها تمرکز کنید، می‌توانید فرماندهی را به افسران‌تان واگذار کنید تا با صلاح دید خود تصمیم‌گیری کنند.  

هنگامی که از بخش تک‌نفره‌ی بازی خسته شدید و خواستید مهارتتان را در مقابل افراد واقعی بسنجید، می‌توانید بخش چندنفره‌ی بازی را امتحان کنید. این بخش در حال حاضر از ۳ حالت Siege، Skirmish و Captain Mode برخوردار است و درآینده قرار است حالت‌های بیشتری به آن اضافه شود. علاوه براین، طرفداران عنوان قبلی این مجموعه یعنی Warband، به طور منظم برنامه‌های متعددی برگزار می‌کردند که به شما اجازه می‌داد همزمان با ۲۰۰ بازیکن واقعی و به صورت سازماندهی شده، نبردهای حماسی را تجربه کنید و به فتح Calradia بپردازید. البته لازم به ذکر است که در شرایط کنونی بخش آنلاین زیاد پایدار نیست و تایم‌اوت شدن اتصال یا حتی کراش کردن سرورهای بازی اتفاقات معمولی هستند. از این رو سازندگان این عنوان باید بیشتر به باگ‌زدایی و پالیش این بخش بپردازند و شاید برگزاری چنین برنامه‌هایی فعلاً میسر نباشد. در حال حاضر، این حالت جدید Captain Mode است که ارزش تجربه‌ی بخش چندنفره را می‌دهد. در این حالت بازیکنان در تیم‌های شش نفره و در نقش کاپیتان چندین سرباز ظاهر می‌شوند و برای تصاحب نقشه یا انهدام کامل نیروهای حریف، با یکدیگر مبارزه می‌کنند. سربازان هر بازیکن نه تنها ابزاری قدرتمند به منظور کسب پیروزی هستند، بلکه حکم جان اضافی را هم ایفا می‌کنند؛ بطوری که در صورت کشته شدن شخصیتتان قادر هستید فوراً کنترل یکی از آن‌ها را برعهده بگیرید. در ابتدا ۳ پرچم در هر نقشه وجود دارد که تیم‌ها برای کسب برتری مقابل حریف می‌توانند آن‌ها را تسخیر کنند اما برای جلوگیری از فروکشیدن هیجان مبارزه، پس از چند دقیقه ۲ پرچم ناپدید می‌شوند و هر دو طرف برای تصاحب پرچم باقی‌مانده تلاش می‌کنند. در کل این حالت تجربه‌ی لذت بخشی است که به خوبی تمام قدرت‌های Bannerlord یعنی مبارزه و فرمان‌دهی را در قالب یک تجربه‌ی آنلاین ترکیب کرده و می‌تواند تا ساعت‌ها شما را سرگرم کند.  

در آخر باید گفت که Mount & Blade II: Bannerlord یک بازی وسیع و جاه‌طلبانه است و برای رسیدن به اوج، هنوز به زمان بیشتری نیاز دارد. پس از تجربه‌ی بیش از ۶۰ ساعت از این عنوان و ۳۰ ساعت از بتای چندنفره‌اش، واضح است که پتانسیل بالایی دارد ولی مشکلاتی مانند گلیچ‌های گرافیکی، ضعف مسیریابی هوش‌مصنوعی، متعادل نبودن بخشی از المان‌های گیم‌پلی، هنوز به وفور یافت می‌شوند. در چنین شرایطی TaleWorlds با پشتیبانی شبانه‌روزی خود و با آپدیت‌های تقریباً هر روزه، توانسته بهبودهای قابل توجهی را بر این عنوان اعمل کند و ثابت کرده که با جدیت تمام قصد ادامه‌ی توسعه‌ی این اثر را دارد. نسخه‌ی کنونی این بازی هنوز موفق نشده موقعیتی فراتر از نسخه‌ی بهبود یافته‌ی Warband برای خود تصاحب کند و مثل این عنوان هنوز از Modهای رنگارنگ برخوردار نیست، اما ثابت کرده است که با اندکی زمان می‌تواند انتظارات ما را برآورده کند. بازبینی تصویری:

  بخش شخصیت‌سازی گزینه‌های بسیاری در اختیارتان قرار می‌دهد

  آهنگری جزو ویژگی‌های جدید این بازی است

  شهرهای بازی وسیع هستند و از مکان‌های عمومی مختلفی برخوردارند

  استخدام سرباز از طریق “افراد قابل توجه” صورت می‌گیرد

  بخش Inventory از جمله قسمت‌هایی است که رابط کاربری بسیار بهتری دریافت کرده است.

  سیستم مهارت‌های بازی بسیار حالب پیاده شده.

  می‌توانید نبرد را از چشمان شخصیت خود تجربه کنید.

  ملیت‌های موجود در بازی از فرهنگ‌های مطرح دنیا الهام گرفته‌اند.

  به لطف مکانیک “ارتش” می‌توانید انتظار نبردهای بزرگی در این بازی داشته باشید.

  مهارت خود را در مسابقاتی که در شهرها برگزار می‌شوند بسنجید!



22 فروردين 1399





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن