تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ واعـظـى مـؤثرتر از نصيحت نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818250346




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کار کودکان کمتر از 15 سال ممنوع است


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: کار کودکان کمتر از 15 سال ممنوع است
در صورت فعالیت و کار کودکان در هر مکانی در سنین زیر 15 سال، اداره کار به محض شناسایی برخورد خواهد کرد و هر فرد و هر کارگاهی نمی‌تواند این کودکان را به کار وادارد.
آفتاب‌‌نیوز : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه کار کودکان کمتر از 15 سال ممنوع است، گفت: در صورت فعالیت و کار کودکان در هر مکانی در سنین زیر 15 سال، اداره کار به محض شناسایی برخورد خواهد کرد و هر فرد و هر کارگاهی نمی‌تواند این کودکان را به کار وادارد.


برهان صلواتی امروز (8 اردیبهشت) در همایش روز جهانی ایمنی و بهداشت کار، با اشاره به اینکه اشتغال و بیکاری مهمترین مسئله مورد بحث در خصوص اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، اظهار کرد: گرچه ایجاد اشتغال یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های دولت است اما تنها مسئولیت و دغدغه اداره کار نیست.


وی توجه به نیروی کار را تنها یکی از وظایف وزارت کار دانست و افزود: کارگری که کار می‌کند صاحب فکر و اندیشه، هنر و مهارت است و سرمایه‌ای برای کارگاه و جامعه محسوب می‌شود که در صورت بروز هر گونه آسیب برای این قشر نه تنها کارگاره بلکه جامعه نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان عنوان کرد: وظیفه ما بازرسی از واحدهای کارگری به جهت حفظ ایمنی کارگران و آموزش کارفرمایان است که اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی همواره وظیفه خود را در این زمینه انجام داده است.


وی کار کودکان را معضلی اجتماعی دانست و تصریح کرد: کودکی تعریف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خاصی دارد که باید مانع از ورود کودکان به عرصه کار شود اما متاسفانه گاها مشکلات اقتصادی خانواده‌ها، موجب ورود کودکان به عرصه کار و فعالیت در سنین پایین می‌شود که این امری پسندیده نیست.


صلواتی با اشاره به اینکه کار کودکان کمتر از 15 سال ممنوع است، گفت: در صورت فعالیت و کار کودکان در هر مکانی در سنین زیر 15 سال، اداره کار به محض شناسایی برخورد خواهد کرد و هر فرد و هر کارگاهی نمی‌تواند این کودکان را به کار وادارد.


وی در خصوص راهکار رفع و ریشه کن کردن این معضل، بیان کرد: دولت تنها یک ضلع حل این مشکل است و سازمان ها، نهادها، موسسات خیریه و مردم همه باید دست به دست هم داده و کار کودکان را به حداقل برسانند و در صورتی که کودکی هم کار می‌کند، باید در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور و مشارکت مردم در رفع این مشکل را تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: هیچ توسعه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جز با مشارکت و همراهی مردم ممکن نخواهد بود.


وی بر مصرف کالای ایرانی به منظور حمایت از کارگران ایرانی تاکید کرد و یادآور شد: کلید حل معمای مسئله اقتصادی ایران، مصرف کالای داخلی است و شرط استفاده مردم از کالای داخلی نیز افزایش کیفیت است.


منبع: ایسنا





۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن