تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798724059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اروپایی‌ها در مورد تحریم ایران یا خروج از برجام با یکدیگر اختلاف دارند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: اروپایی‌ها در مورد تحریم ایران یا خروج از برجام با یکدیگر اختلاف دارند
مدیر کل شورای راهبردی روابط خارجی با بیان این‌که در درون اروپا برای این که ایران را تحریم کنند یا از برجام خارج شوند، اختلاف وجود دارد، گفت: اگر آمریکا از برجام خارج شود، اروپایی‌ها هم دنبال این باشند که با ایران بازی کنند، ممکن است ایران خروج از ان پی تی را در دستور کار قرار دهد.
آفتاب‌‌نیوز : عبدالرضا فرجی راد درباره خروج احتمالی آمریکا از برجام اظهار کرد: به طور قطعی تصور نمی‌کنم حتما ترامپ از برجام خارج می‌شود. درواقع احتمالش نسبت به دو سه ماه گذشته کمتر شده است. زیرا آمریکا حساب و کتاب خودش را دارد و می ‌داند اگر از برجام خارج شود، اروپایی‌ها خارج نمی‌شوند و آمریکا در انزوا قرار می‌گیرد.


وی افزود: بنابراین اگر آمریکا در انزوا قرار بگیرد و از برجام خارج شود،‌ با ایران دچار تنش بیش‌تری می‌شود و هرچه این تنش بیش‌تر شود آمریکا در منطقه درگیر خواهد شد. اما ترامپ نمی‌خواهد در منطقه درگیر شود، زیرا درگیر شدن پول و هزینه زیادی می خواهد و ترامپ مرد این هزینه کردن‌ها نیست. در حال حاضر هم آمریکا از جیب عربستان، امارات و قطر هزینه می‌کند اما این پول‌ها هم زمانی تمام می‌شود.


مدیر کل شورای راهبردی روابط خارجی همچنین بیان کرد: اگر آمریکا از برجام خارج شود، جمهوری اسلامی ایران در درجه اول منتظر می‌ماند ببیند اروپا خارج می‌شود یا  خیر. اما اگرآمریکا از برجام خارج شود ایران عجله ای ندارد که بلافاصله بگوید از برجام می‌رود بلکه نگاه می کند که اروپا در این زمینه چگونه بازی می‌کند.


فرجی راد در ادامه ابراز کرد: اما اگر بازی اروپا این باشد که برجام را بی خاصیت کند و بگوید فقط بخشی از آن را اجرا می‌کند و به نوعی اثرگذاری اقتصادی برای ایران نداشته باشد طبیعتا ایران به تدریج دنبال راهکارهایی می‌گردد که از برجام خارج شود.


وی ادامه داد: البته اگر اثرگذاری اقتصادی برای ایران داشته باشد، وضعیت باید بهتر از این باشد و  ایران از برجام خارج نمی‌شود و بهانه به دست غربی‌ها نمی‌دهد.


مدیر کل شورای راهبردی روابط خارجی درباره بحث خروج ایران از ان پی تی که اخیرا از سوی برخی مسئولان مطرح می‌شود، گفت: خروج از ان پی تی برای زمانی است که آمریکا از برجام خارج شود، اروپایی‌ها هم دنبال این باشند که با ایران بازی کنند و  برجام هیچ اثری نداشته باشد، ممکن است ایران خروج از ان پی تی را در دستور کار قرار دهد.


فرجی راد همچنین درباره دیدار رئیس جمهور فرانسه وصدراعظم آلمان با ترامپ و روشن شدن مواضع اروپایی‌ها اظهار کرد: به نظر می‌رسد در درون اروپا اختلاف وجود دارد و سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان یک موضع را داشته و معتقدند که باید به ایران فشار آورد تا در مباحث منطقه‌ای، موضوعات موشکی کوتاه بیاید.


وی تصریح کرد: اما دیگر کشورهای اروپایی مانند اتریش، اسپانیا، ایتالیا، سوئد و اروپای شرقی معتقدند که زیادی دخالت می‌کنیم و ایران خطری برای اروپا نیست، حامی تروریسم نیست بلکه با تروریسم می‌جنگد و اگر در عراق و سوریه حضور دارد به دعوت دولت‌های آن کشورها است، در یمن هم علیرغم تبلیغاتی که می‌شود ایران نقش چندانی ندارد.


مدیر کل شورای راهبردی روابط خارجی خاطرنشان کرد: بنابراین در درون اروپا اختلاف وجود دارد و آن‌ها نتوانستند در لوکزامبورگ به توافق برسند و ایران را تحریم کنند، در واقع سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان وارد لوکزامبورگ شدند اما موگرینی به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این اجازه را نداد و به عنوان نماینده جبهه مخالف تحریم ایران صحبت کرد.


فرجی راد در پایان اظهار کرد: در واقع در درون اروپا نوعی فروپاشی را خواهیم دید که سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان فشار می‌آورند که ایران را تحریم کنند یا از برجام خارج شوند.
ایسنا 





۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن