تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 24 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1829357879




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

God of War؛ مثالی‌ عالی از تفاوت بین مایکروسافت و سونی


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:
God of war
God of War مثالی‌ عالی از تفاوت بین مایکروسافت و سونی "ترجمه شده از وبسایت kotaku" تقریبا یک سال پیش بود که Phil Spencer مدیر بخش Xbox با رسانه‌های مختلف درباره‌ی آینده‌ی قلمرو سبز دنیای بازی به گفتگو پرداخت. مشکل اساسی این بود که مدل تجاری توسعه بازی‌ها در حال تغییر بود و با اینکه بازی‌های تک نفره و داستان محور همچنان مهم بودند اما اختصاص بودجه برای ساخت این گونه بازی‌ها به سختی قابل توجیه بود. تا حدی می‌توان گفت Xbox Game Pass برای مقابله با این مشکل طراحی شده بود. با ارائه راهکار پرداخت به صورت اشتراک ماهانه، کاربران دیگر مجبور نبودند که هزینه‌ی یک بازی را به صورت کامل و مستقیم پرداخت کنند. در عوض مایکروسافت می‌توانست نه تنها بر روی بازی‌هایی همچون Forza و Sea of Thieves بلکه بر روی یک بازی تک‌نفره بزرگ دیگر نیز سرمایه‌گذاری کند. این ایده با عقل جور در می‌آید، مخصوصا از آن جهت که قبلا نیز مورد استفاده قرار گرفته است. شرکت‌‌هایی همچون HBO و Netflix سال‌هاست که از همچین برنامه‌ای استفاده می‌کنند و حتی خود اسپنسر نیز اشاره کرد که قصد دارد چیزی همانند‌ "Netflix برای بازی‌ها" را خلق کنند. اما توسعه‌ بازی‌های جدید مدتی طول می‌کشد. اکنون که یک سال از عرضه Xbox Game Pass می‌گذرد این برنامه هنوز هم مملو از بازی‌های Indie کوچک، بازی‌های بازسازی شده، بلاک‌ باستر‌های قدیمی مانند Rise of the Tomb Raider که سه سال پیش برای Xbox One عرضه شد، Sea of Thieves، مجموعه Halo Wars، عنوانی ضعیف همچون ReCore و البته بازی انحصاری Gears of War 4 می‌باشد. اما هیچ یک از این عناوین از آن دست "بازی های کوبنده و تکان دهنده" که باعث پیشرفت یک کنسول می‌شوند نیستند.  البته Sea of Thieves به تعداد زیادی از کاربران این اجازه را داد تا به جای پرداخت 70 دلار به صورت مستقیم با ثبت نام در برنامه اشتراک ماهانه به انجام این بازی بپردازند که برای آن دسته افرادی که تحمل کمبود محتوای بازی را دارند گزینه‌ی خوبی می‌باشد.   از سوی دیگر شرکت سونی را داریم که همچنان پیرو روش‌‌های سنتی می‌باشد. شرکتی که با عرضه سخت‌افزارهای جدید مانند PSVR ریسک می‌کند و سرمایه گذاری‌های سنگینی را بر روی بازی‌های تک ‌نفره‌ای می‌کند که شاید بیشتر مخاطبانش فقط یک یا دو بار به انجام آن‌ها بپردازند. بازی‌هایی که پرداخت درون برنامه‌ای ندارند و هیچ راهی برای تهیه سریع و ارزان DLC برای آن‌ها وجود ندارد. از لحاظ کسب‌ و کار می‌توان گفت سونی در جایگاهی بسیار پر ریسک قرار دارد.
Playstation 4
با توجه به سابقه‌ای که God of War داشت ریبوت کردن همچین عنوانی کاری بسیار پر ریسک بود. حقیقت این است که قصه زندگی کریتوس از جنس امثال نیتن دریک نبود و راه حل‌هایی که برای مشکلاتش وجود داشت، بیشتر باعث ایجاد مشکلات دیگری می‌شد. مانند خشم غیر قابل کنترلش که باعث مرگ خانواده‌اش، پدرش، آتنا و تمام ساکنین یونان بعد از غرق شدنش شد. به علاوه افراد زیادی وجود ندارند که به QTE) Quicktime Events) علاقه نشان دهند. با این حال God of War 3 نمونه‌ای کمیاب از استفاده‌ی درست از QTE ها بود. ولی استفاده از QTE چیزی نیست که گیمرها در سال 2018 به آن علاقه نشان دهند. آیا می‌توانید تصور کنید اگر God of War جدید با دوربین قفل شده ساخته می‌شد اینترنت چه واکنشی به آن نشان می‌داد؟ بنابراین بخش های زیادی بازی که در نسخه‌های قبلی سری وجود داشت باید تغییر می‌کرد. نتیجه نهایی بازی شد که مخلوطی از همه‌ چیز بود. بخشی از آن Last of Us، بخشی Witcher و حتی بخشی از مبارزات خود مانند جا خالی دادن‌ها را از Dark Souls به ارث برده است. ترکیب ایده‌های مختلف جوابگو است حتی اگر از بازی‌های دیگر گرفته شده باشند.
God of war
مسئله اصلی که می‌خواهیم در این مقاله راجع به آن صحبت کنیم این است که  چرا سونی روی این بازی‌های بزرگ جهان-باز و داستان محور سرمایه گذاری می‌کند؟ این سرمایه گذاری قطعا اتقاقی نیست. اگر ما استودیوی Naughty Dog را به عنوان یک مورد ویژه که هر ناشری علاقه به داشتن آن دارد فاکتور بگیریم باز هم می‌بینیم که سونی سرمایه گذاری‌های زیادی را بر روی تجربه‌های روایت محور تک نفره انجام داده است. به عنوان مثال بازی Detroit: Become Human ماه بعد عرضه خواهد شد.  بازی جدید Spider-Man نیز فوق العاده به نظر می‌رسد. داستان Kiryu نیز اخیرا با عرضه Yakuza 6 به پایان رسید. و با توجه به بازخورد‌هایی که عرضه دوباره Crash Bandicoot در سال گذشته داشت احتمال می‌رود عرضه دوباره‌ی سه‌گانه‌ی Spyro نیز با استقبال خوبی رو به رو شود. البته سونی به طور مستقیم بودجه همه‌ی این بازی‌ها را تامین نمی‌کند. با این حال بعد از گذشت پنج سال از شروع نسل فعلی و با عرضه‌ی کنسول‌های میان نسلی جالب است که ببینیم سیاست‌های دو شرکت هریک چه نتیجه‌ای داشته اند.
God of war
سونی همچنان در حال ریسک کردن است و بر روی ماجراجویی‌های بزرگی سرمایه گزاری می‌کند که شاید خوب از آب در نیایند. البته ساخت Crackdown 3 و Sea of Thieves ارزان نیست  اما این دو عنوان به لطف پرداخت های درون برنامه‌ای حتی اگر تعداد بازیکنان کمی (playerbase) هم داشته باشند باز هم از لحاظ اقتصادی مشکلی نخواهند داشت. به علاوه این بازی‌ها پلتفرمی برای مخاطبین خود ایجاد می‌کنند که می‌توانند بدون دخالت توسعه دهندگان برای خود محتوا ایجاد کنند و خود را سرگرم کنند. بخشی از مشکل مایکروسافت این است که از همان سال 2013 از رقابت عقب مانده و سعی بر این دارد که خود را به دیگر رقبا برساند. یک ضرب المثل معروف می‌گوید "موفقیت ، موفقیت ایجاد می‌کند". وقتی شما پول بیشتری داشته باشید این آزادی را دارید که روی چیزهای بیشتری که شاید حتی شانس موفقیت کمتری دارند ریسک کنید. البته نباید تعداد استودیوهای فرست پارتی سونی را فراموش کرد. به غیر از بخش XDev سونی که با دیگر توسعه دهندگان همکاری می‌کند سونی صاحب تیم‌ها و استودیو‌هایی از جمله Guerilla Games، Polyphony Digital، Naughty Dog، Santa Monica، SIE San Diego، Sucker Punch، SIE London Studio، تیم مخصوص VR در انگلستان، Media Molecule، Japan studio و Bend (سازنده‌ی بازی Days Gone) می‌باشد. در مقابل استودیو‌ها و آی‌پی های مایکروسافت شامل Mojang، Rare، استودیو 343 و بازی Haloشان ، The Coalition و بازی Gears of War و در نهایت Turn 10 و مجموعه بازی Forza می‌باشد. می‌توان گفت رقابت دو شرکت در این زمینه حتی نزدیک به هم نیست.
Sea Of Thieves
شما گاهی که در بخش نظرات می‌بینید که برخی به Xbox به دلیل نداشتن بازی‌های انحصاری به اندازه‌ی PS4 خرده می‌گیرند، اما این افراد یک واقعیت را نادیده می‌گیرند و آن این است که Xbox نمی‌تواند به اندازه‌ی PS4 بازی انحصاری داشته باشد. چون به اندازه‌ی کافی توسعه دهنده برای ساخت بازی انحصاری در اختیار ندارد. البته این مشکل اصلی نیست چون خیلی از افراد وقت ندارند تا هر بازی جدیدی که عرضه می‌شود را بازی‌ کنند و اگر به سه، چهار و پنج سال آینده بنگریم، استراتژی مورد استفاده مایکروسافت خیلی هوشمندانه‌تر به نظر می‌رسد. شخصی که Xbox دارد شاید در سال فقط یک بازی بخرد اما با پرداخت 10 دلار در ماه می‌تواند به هر بازی که دلش می‌خواهد دسترسی داشته باشد. ولی چیزی که فعلا برای گیمرها اهمیت دارد آن چند بازی هستند که باعث می‌شوند آن‌ها با خود بگویند "من این بازیو باید انجام بدم." هر چند وقت یک بار ممکن است این بازی یک بلاک باستر چند نفره باشد. چیزی که همه‌ی دوستانتان آن را بازی می کنند. بازی‌هایی مانند PUBG و Fortnite از این دست بازی‌ها هستند. دلیل محبوبیت Halo نیز دقیقا همین مساله است. اما اکثر مواقع این بازی‌ها، عناوین ماجراجویی بزرگی هستند که شما می‌توانید در داستان و دنیای آن‌ها غرق شوید. آن‌ها تجربیاتی هستند که شما قبلا نداشته‌اید. شما در این بازی‌ها نمی‌توانید تجربیات خود را خلق کنید، این بازی‌ها دنیای شخص دیگری هستند و این چیزی است که شما را از یک نواختی زندگی روزمره دور می‌کند. با اینکه ریسک بزرگی است اما سونی همچنان به حمایت از اینگونه بازی‌ها ادامه می‌دهد. تاوان پس دادن کریتوس به عنوان یک پدر، بازسازی رابطه‌ی بین دریک و سم و ثابت کردن الوی به قبیله اش...شما شاید این بازی‌ها را یک بار انجام دهید اما سال‌ها در خاطر شما باقی خواهند ماند. این بازی‌ها دلایل خرید کنسول توسط مردم هستند. با اینکه استراتژی مایکروسافت کاملا عقلانی به نظر می‌رسد اما خرید کنسول همیشه چیز عقلانی نیست. این خرید معمولا احساسی،‌ ناگهانی و همراه با احساس‌ نیاز برای پیروی از یک قهرمان است، شخصیتی که دوست دارید او را باور کنید و در یک سفر او را همرایی کنید... سفری مانند God of War. مترجم: فردین درویش



1 ساعت پيش





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن