تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798660957




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جام جم کلیک - آیا تله‌پورت انسان و سفر در زمان ممکن خواهد بود؟ + عکس


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: از دیر باز سفر در زمان و تله‌پورت آرزوی انسان‌ها بوده است و بر سر ممکن بودن این موضوع بحث‌های زیادی صورت گرفته است. حال دانشمندی که تخصص‌اش تحقیق درباره‌ی این است که آیا غیرممکن‌ها واقعاً غیرممکن هستند اصرار دارد که تله‌پورت انسان در آینده ممکن خواهد بود!



به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجی رو، از دیر باز سفر در زمان و تله‌پورت آرزوی انسان‌ها بوده است و بر سر ممکن بودن این موضوع بحث‌های زیادی صورت گرفته است. حال دانشمندی که تخصص‌اش تحقیق درباره‌ی این است که آیا غیرممکن‌ها واقعاً غیرممکن هستند اصرار دارد که تله‌پورت انسان در آینده ممکن خواهد بود!

پروفسور میچو کاکو از دانشگاه نیویورک معتقد است که فناوری لازم برای تله‌پورت یک شخص زنده به مکان دیگری در زمین و حتی فضا می‌تواند در چند ده سال یا حداقل قرن آینده در دسترس باشد. پروفسور کاکو که به خاطر ادعا‌های آینده‌نگرانه‌اش به آقای جهان‌های موازی معروف است، همچنین می‌گوید سفر واقعی در زمان و نامرئی شدن هم ممکن است. او چندین فناوری علمی تخیلی را که غیرممکن به نظر می‌رسیدند موردمطالعه قرار داده و نتیجه گرفته که بعضی از آن‌ها درنهایت اتفاق خواهند افتاد.


کارمندان در آینده به محل کار خود تله‌پورت می‌شوند او گفت: “خیلی از چیزهایی که در فیلم پیشتازان فضا می‌بینید در حقیقت ممکن خواهند شد، مثل تله‌پورت” “این حرف‌ها مرا هیجان‌زده می‌کند، قبلاً به این حرف‌ها می‌خندیدیم. ما فیزیک‌دانان عادت داشتیم وقتی کسی از تله‌پورت و نامرئی شدن صحبت می‌کرد می‌خندیدیم، اما دیگر نمی‌خندیم چون فهمیده‌ایم در این زمینه اشتباه می‌کردیم.” “تله‌پورت کوانتومی هم‌اکنون وجود دارد. در حقیقت ما یک گروه فیلم‌سازی را به دانشگاه مریلند بردیم و از تله‌پورت شدن یک اتم فیلم‌برداری کردیم. آن اتم با سرعت از اتاقی به اتاق دیگر رفت.” “پس در سطح اتمی ما آن را قبلاً انجام داده‌ایم. به این پدیده گیر انداختن کوانتومی می‌گویند.” این فرایندی است که اجازه می‌دهد بین اتم‌ها اتصالاتی (مثل بند ناف) شکل بگیرد و اطلاعات آن‌ها به اتم‌های دیگر که دور هستند مخابره شود. او گفت: ” من فکر می‌کنم در یک دهه آینده بتوانیم اولین مولکول را تله‌پورت کنیم.” او گفت فیزیک کوانتومی درباره‌ی عجایب و غیرممکن‌هاست—ناپدید شدن اشیا و ظاهر شدن آن‌ها در جای دیگر و بودن هم‌زمان در دو مکان. او اضافه کرد: “اما الکترون‌ها همیشه این کار را انجام می‌دهند، به آن ترانزیستور می‌گویند. نور این کار را انجام می‌دهد، به آن پرتوی لیزری می‌گویند.” او گفت همچنین نور نیز تا الآن تله‌پورت شده است. او اضافه کرد: ” بی‌بی‌سی ما را به اتریش و شهر وین برد. ما نور را در عرض دانوب به طول 500 متر تله‌پورت کردیم.” او ادعا می‌کند قدم بعدی تله‌پورت فوتون‌ها به ماه پس از سال 2020 خواهد بود، زمانی که انسان‌های پیشرو دوباره بر روی سطح ماه فرود می‌آیند. او به زمان اعتقاد دارد، سازگار کردن این فرایند با اشیای بزرگ‌تر و سپس موجودات زنده مثل حیوانات و حتی انسان، چیزی جر یک پروژه مهندسی پیچیده‌ی علمی نخواهد بود. او گفت “این مسئله احتمالاً در طول زمان حل شود”.

دانشمندان دیگر فکر می‌کنند همچین چیزی ممکن نیست عمده‌ی دانشمندان با ادعاهای او قانع نشده‌اند و اظهار می‌کنند تفاوت بین یک انسان و اتم به این معنی است که موفقیت در مقیاس کوچک را نمی‌توان به یک موجود زنده نسبت داد که باید تخریب شود در مکانی دیگر دوباره ساخته شود ، چه قبل از تله‌پورت زنده یا مرده باشد. مشکل این است که اساس تله‌پورت ترجمه‌ی موجودی فیزیکی به اطلاعات و فرستادن آن به‌جای دیگر و سرهم کردن دوباره‌ی آن است. عموماً حس می‌شود که سیستم گیر انداختن کوانتومی که برای تله‌پورت یک اتم استفاده می‌شود، در مورد زمان و زنده ماندن هر موجود زنده‌ای احتمالاً غیرممکن است. تریلیون ها اتم در بدن انسان وجود دارد، یعنی یک شخص باید قبل از اینکه هر اتم گیر بیافتد به اتم‌های جدا شکسته شود، خوانده شود، هضم شود و تله‌پورت شود، البته قبل از اینکه تمام این فرایند برای وارد شدن به مکانی جدید در جهت معکوس تکرار شود. دانشجویان دانشگاه لایسستر تخمین زده‌اند که اطلاعات یک موجود کوادریلیون (هزار هزار میلیارد) سال طول می‌کشد تا به‌جای دیگر تله‌پورت شود- در بعضی موارد بسته به فاصله ممکن است اگر پیاده برویم زودتر برسیم! بدتر اینکه هنوز راه شناخته‌شده‌ای وجود ندارد تا یک شخص از تجزیه به اتم‌ها و ساخته‌شدن دوباره جان سالم به درببرد. وقتی اتم‌ها تله‌پورت می‌شوند، آن‌ها تخریب می‌شوند و یک کپی از اطلاعات آن‌ها ساخته می‌شود، پس شما باید بمیرید و به زندگی بازگردانده شوید یا اینکه اصلاً اگر زنده بمانید همان شخصی هستید که به مقصد می‌رسد یا یک کلون جدید از شما؟ فیزیک‌دانان در موسسه‌ی فناوری کالیفرنیا اولین بار یک فوتون را در سال 1998 حدوداً 3 فوت تله‌پورت کردند. از آن به بعد فواصل زیاد شده اما هنوز بخش اعظم کار با فوتون‌ها است. نظر شما در مورد سفر و تله‌پورت چیست؟ آیا به نظر شما در آینده انسان‌ها می توانند از جایی به جای دیگر تله‌پورت شوند؟


پنج شنبه 21 اردیبهشت 1396 ساعت 10:41





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن