تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 23 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1829055445




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسی گزینه‌های احتمالی مایکروسافت که می‌توانند بحران بازی‌های انحصاری Xbox را برطرف کنند


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:

بررسی گزینه‌های احتمالی مایکروسافت که می‌توانند بحران بازی‌های انحصاری Xbox را برطرف کنند
"به قلم Colin Campbell از وبسایت Polygon" دیروز در مقاله‌ای مشکل انحصاری‌های مایکروسافت در Xbox One را مطرح کردیم و دلایلی را نام بردیم که خرید یک شرکت توسط مایکروسافت را توجیه می‌کرد. شایعاتی هم در مورد خرید شرکت‌هایی چون Electroinc Arts ،Valve و PUBG Corp وجود داشت که به آن‌ها اشاره شد. امروز ما تک‌تک این موارد را بررسی می‌کنیم و در مورد امکان خرید چنین شرکت‌هایی توسط مایکروسافت از زبان تحلیل‌گران شناخته‌شده صنعت می‌شنویم. در عین حال شرکت‌های دیگری را هم بررسی می‌کنیم که به نظرمان ممکن است در مشکل کمبود بازی‌های مایکروسافت به کمک فیل اسپنسر بیاید. سازندگان مستقل و گسترش‌یافته همیشه بیشتر از بقیه در معرض خریداری توسط شرکت‌های بزرگ هستند. از این شرکت‌ها می‌توان Double Fine Productive، CCP، Klei Entertainment، Telltale Games و IO Interactive را نام برد که تمامی این شرکت‌ها بازی‌ها و سازندگان خوبی را در اختیار دارند. اما این شرکت‌ها توسط رهبران مستقلی اداره می‌شوند که فرهنگ داخلی مخصوص به خودشان را دارند و بیشترشان بعید است که مایل به فروش باشند. در هر صورت هیچ‌کدام از شرکت‌های نام‌برده نمی‌توانند نقش به‌سزایی در ایجاد تغییر در وضعیت انحصاری‌های مایکروسافت در برابر سونی داشته باشند. در مورد EA باید گفت که این شرکت یکی از بزرگ‌ترین ناشران بازی‌های تِرد‌پارتی در دنیا است که دارای برندهایی چون Battlefield، Dead Space، Mass Effect، Dragon Age و Titanfall است. اما بیشتر ارزش این شرکت در مجوز آن‌ها برای ساخت بازی‌های Star Wars و NFL است، اسم‌ها و آی‌پی‌هایی که مایکروسافت برای انحصاری‌های خود به دنبال است. با این وجود هیچ‌کدام از چهار تحلیل‌گری که ما با آن‌ها صحبت کردیم چنین چیزی را یحتمل ندانستند. دیوید کول مالک DFC Intelligence می‌گوید: «گردش مالی EA چیزی در حدود ۳۵ میلیارد دلار است. اگر دنیا بفهمد که مایکروسافت علاقه‌مند به خرید آن‌ها است این قیمت سهام احتمالا بسیار بالاتر می‌رود. علاوه بر این باید با مشکلات عدم اطمینان احتمالی دست و پنجه نرم کنند که ممکن است زمان‌بر باشد. بنابراین هزینه این کار بسیار بالا است. خرید یک ناشر بزرگ سخت است. و اگر که شما حتی موفق به خرید هم بشوید ممکن است که افتضاح به بار بیاید. سابقه مایکروسافت در این باره هم چندان خوب نیست. آن‌ها موفقیت زیادی را با Bungie تجربه کردند اما بسیاری موارد دیگر چندان خوب پیش نرفت. این بار قرار است که چه کار متفاوتی انجام بدهند؟» مایکل پکتر از تحلیل‌گران Wedbush Securities هم به این قضیه بدبین است: « باید به این موضوع فکر کنید که نیمی از تجارت EA در حال حاظر در Playstation 4 جریان دارد. اگر این خرید مایکروسافت رخ دهد تمام این‌ تجارت به باد می‌رود که شامل تمام آن قراردادهایی می‌شود که طرف قرارداد اصرار به بودنشان در همه پلتفرم‌ها دارد. من که بعید می‌دانم چنین چیزی اتفاق بیفتد.»

در مورد موضوع Valve هم باید گفت که اگر چنین خریدی انجام شود قدرت عظیمی از بازی‌های PC که در اختیار استیم است به همراه برند‌های پرطرفدار گیمینگ مثل Counter-Strike و Dota 2 به دست مایکروسافت می‌افتد. مایکروسافت مشتاق دست یافتن به بازی‌هایی است که به مانند یک پلتفرم هستند، چیزی که Valve در آن استاد است. اما این گیب نِوِل ( یک کارمند سابق مایکروسافت) است که معروف به اشتیاقش به مستقل بودن است و هم‌چنین در گذشته هم انتقادهایش به استراتژی‌های مایکروسافت را نشان داده است. با این حال تحلیل‌گران ما بازهم به Valve به عنوان یک احتمال نگاه می‌کنند. آن‌ها می‌گویند که این خرید مطابق اشتیاق مایکروسافت در به اختیار گرفتن بازار گیمینگ PC و علاقه‌اش به Cloud است. به‌علاوه مالک برندهای ارزشمندی چون Half-Life، Portal، Team Fortress و Left 4 Dead می‌شود و بلیطی برای ورود به دنیای eSports است. کول می‌گوید: « PC و ویندوز به عنوان پلتفرم اصلی یک استراتژی است که ممکن است به جای بازار کنسولی ارزش دنبال کردن را داشته باشد. به همین جهت خرید Valve منطقی به نظر می‌رسد. زمانی که Windows 10 عرضه شد آن‌ها به گیمینگ PC برگشتند و اکنون شما به ابتکارهایی چون Cross-Play می‌توانید نگاه کنید. با توجه به این موارد اولویت‌های آن‌ها را می‌توان دید.» با وجود چیزهایی که در مورد نِول گفته شد، این امکان وجود دارد که او قصد تمرکز روی VR را به جای خرده‌فروشی دیجیتالی داشته باشد و ممکن است که مایل به واگذاری بخش‌هایی از Valve شود. اما حتی اگر که Valve هدف آن‌ها باشد سخت است که در کوتاه‌ مدت بتواند به کمک مشکل Xbox One مایکروسافت بیاید. پکتر می‌گوید: « تجارت Valve بسیار خوب با استراتژی Cross-Platform مایکروسافت سازگار است. اشاره هم نمی‌کنم که آن‌ها فقط ۱۰ مایل از هم‌دیگر فاصله دارند. من فکر نمی‌کنم که گیب چندان قصد فروش داشته باشد اما دور از ذهن هم نیست. آی‌پی‌های بزرگ و چیرگی گسترده در بازار خرده‌فروشی بازی‌های PC و همین‌طور یک سرمایه‌گذاری بزرگ در eSports؟ بسیار منطقی به نظر می‌رسد.» در آخر PUBG Corp باقی می‌ماند که با PlayerUnknown’s Battlegrounds رکوردها را شکست. جوست وَن دِرونِن رئیس SuperData Research می‌گوید: « از هر طرفی که نگاه کنید PUBG Corporation بهترین نامزد خرید است. اما من فکر می‌کنم که علاقه‌ای که به این شرکت وجود دارد جهانی است بنابراین تصور می‌کنم رقبای زیادی هم وجود داشته باشند.»

ما راحت می‌توانیم هر شرکتی در حوزه گیمینگ را به عنوان مثال احتمالی خرید مایکروسافت نام ببریم. اما به همین راحتی هم می‌توانیم موانع مختلف سر راه را هم لیست کنیم. با در نظر گرفتن این موضوع بیایید تا چند مورد را باهم بررسی کنیم. Square Enix شاید که به خاطر وجود اسم‌هایی چون Final Fantasy، Tomb Raider و Deus Ex وسوسه‌برانگیز باشد اما مایکروسافت پیش‌تر در ژاپن یک تجربه بد را داشت، جایی که این شرکت رقم بالایی را خرج بازی‌های مخصوص Xbox 360 کرد که با شکست روبرو شدند. این قضیه برای ناشران ژاپنی دیگر مثل Bandai Namco و Capcom هم صدق می‌کند، با این که هیچ‌کدام دارای برَندی نیستند که ارزش این ریسک را داشته باشد. Ubisoft می‌تواند برای مایکروسافت عالی باشد چرا که سری بازی‌هایی چون Assassin’s Creed، Tom Clancy و Far Cry را به همراه گروهی از استدیوهای بسیار با استعداد را دارد. اما این شرکت فرانسوی اثبات کرده که در برابر تصاحب خصمانه (Takeover) مقاومت نشان می‌دهد و در حال حاظر هم در حال نبرد با Vivendi است. رقم بالای Activision Blizzard و مانعی که رئیس آن بابی کاتیک باشد هم چنین خریدی را بسیار بعید می‌کند. Take-Two احتمالا بزرگ‌ترین سری بازی دنیا یعنی Grand Theft Auto را دارد. EA ده سال پیش سعی کرد که این شرکت را بخرد. اما بیشتر ارزش این شرکت مربوط به Rockstar Games می‌شود که با بازی‌هایی چون GTA و Red Dead Redemption شناخته می‌شوند. یک تصاحب خصمانه توسط مایکروسافت به سادگی ممکن است موجب خروج سازندگان ارشد این استدیو بشود. Rockstar دوست دارد که کارش را با سرعت مورد نیاز خودش انجام بدهد. Bethesda هم می‌تواند خرید خوبی باشد اما امکان ایجاد مشکلات احتمالی با شرکت مادر آن یعنی ZeniMax Media وجود دارد. وَن درونن می‌گوید: « راحت است که بگویید بله مایکروسافت نیاز به خرید چنین شرکتی دارد. اما در حقیقت انجام این کار بسیار پیچیده است. معمولا بستگی به این دارد که اعضای هیئت مدیره چه کسانی هستند و زندگی آن‌ها چگونه در جریان است. آیا افرادی در هیئت مدیره است که به دنبال فروش سهام خود باشند؟ یا از موقعیتی که دارند راضی هستند؟ این چیزی است که یا به انجام چنین خرید‌هایی کمک می‌کند و یا از آن پیش‌گیری می‌نماید.» به بیانی دیگر هدف مایکروسافت ممکن است فقط به قیمت و سهام بستگی نداشته باشد بلکه به زمان‌بندی درست هم مربوط است. پکتر می‌گوید: «این چیزی است که آن‌ها باید در ۲۰۱۰ انجام می‌دادند. آن‌ها دید لازم را ندارند و من فکر نمی‌کنم در حال حاظر چیزی برای فروش وجود داشته باشد. اگر بخواهند دست به کار هم بشوند مربوط به PC خواهد بود. من فکر می‌کنم که آن‌ها خودشان هم قبول کرده‌اند که در جایگاه دوم (در بازار کنسولی) قرار دارند. فکر نمی‌کنم که فیل اسپنسر به این خاطر در خطر از دست دادن شغلش باشد. مایکروسافت می‌خواهد که تجارت Xbox سود‌بخش باشد و احتمالا هم هست.» پکتر اضافه کرد که مایکروسافت احتمالا در پایان نسل با فروش ۶۰ یا ۷۰ میلیون کنسول به موفقیت خودش دست پیدا خواهد کرد و در عین حال ارتباط بین گیمینگ Xbox و PC را تقویت می‌بخشد.

پیِرز هاردینگ‌رولز رئیس بخش تحقیقات و تحلیل‌گری در IHS می‌گوید: « مطمئن هستم که مایکروسافت در مورد موارد احتمالی خرید در بازار گوش به زنگ است اما اعتقاد دارم که بعید است آن‌ها یکی از ناشران سنتی یا پلتفرم‌های بازی را خریداری کنند. من فکر می‌کنم آن‌ها به دنبال فرصت‌های خاص در مورد استدیوها یا بازی‌های خاص می‌مانند که موجب تاثیرگذاری در بازار می‌شود.» مایکروسافت قطعا هم پول لازم و هم انگیزه لازم را برای یک خرید بزرگ دارد. اما ما سر نخ‌هایی در مصاحبه‌ها با سران مایکروسافت دیده‌ایم که نشان می‌دهد این شرکت شاید یک راه بسیار سخت را در مورد خریدها و انحصاری‌های AAA بزرگ پیش بگیرد. فیل اسپنسر رئیس بخش بازی مایکروسافت پارسال در مصاحبه‌ای با The Guardian گفت که او مشتاق سرمایه‌گذاری در بازی‌هایی است که در در امر خدمات‌محوری ابتکار به خرج می‌دهند: «بگویید که ۱۰ نفر در یک گاراژ هستند و ایده‌ای در مورد یک بازی خدمات‌محور دارند. ایجاد زیرسازها برای ساخت چنین بازی چقدر کار دارد؟ ما چطور می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم؟» در تماسی که با سرمایه‌گذاران در اکتبر گرفته شد، رئیس مایکروسافت ساتیا نادلا گفت که او «در حال تغییر‌ِ تفکر‌ِ سنجش‌ِ پیشروی در حوزه گیمینگ» است که این موضوع را به ما پیشنهاد می‌دهد که آن‌ها از در اختیار گرفتن بازار کنسولی به عنوان یک هدف فاصله گرفته‌اند. در نهایت مایکروسافت در حال گسترش برنامه‌هایی چون Xbox Game Pass است که برای رشد این ابتکار پیشرو قرار است بازی‌های انحصاری خود را در زمان عرضه در آن منتشر کند. بازی‌های انحصاری که بعضی از آن‌ها پنج سال سرمایه‌گذاری سنگین رویشان شده است. هزینه‌ای که مایکروسافت آن را پذیرفته است. همانطور که می‌بینید، خرید شرکت‌ها و استودیوهای زیادی برای مایکروسافت ممکن است اما موارد پیش‌بینی‌ نشده‌ زیادی نظیر احتمال مقاومت شرکت در مقابل تهاجم خصمانه، خارج شدن اعضای کلیدی و ارشد تیم‌های بازی‌سازی، عدم اقبال بازار و توسعه‌دهندگان ژاپنی به مایکروسافت، مشکلات و شکاف نگرشی آشکار بین مدیران شرکت‌های مستقل با مایکروسافت و ... می‌تواند این فرآیند را بسیار دشوارتر از آنچه که در ظاهر است، نشان دهد.



1 ساعت پيش





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن