واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: فیلمنامه فیلشاه چگونه شکل گرفت+فیلم
«فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان و تهیهکنندگی حامد جعفری قرار است برای نخستین بار در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر به نمایش درآید. به گزارش ایلنا، هادی محمدیان درباره نگارش فیلمنامه انیمیشن سینمایی «فیلشاه» که قرار است در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر به نمایش درآید، گفت: نگارش فیلمنامه «فیلشاه» طی ۱۰ ماه در کارگاه فیلمنامه نویسی «هنر پویا» با مشورت از بهروز افخمی، هادی مقدم دوست، و وحید امیرخانی به پایان رسید. مدیر هنری گروه «هنرپویا» درخصوص مراحل شکل گیری فیلمنامه تازهترین اثر این مجموعه بیان داشت: پس از اکران «شاهزاده روم» براساس برنامه ریزیهای انجام شده، روند تشکیل کارگاه فیلمنامهنویسی گروه هنرپویا جدیتر پیگیری شد و بر همین اساس کارگاه فیلمنامه نویسی با حضور محمدباقر مفیدیکیا، محمدعلی رمضانپور و من ابتدا بر روی ایده و طرح اولیه «فیلشاه» کار کرد که نهایتا طرح اولیه «فیلشاه» در شورای محتوای گروه هنرپویا مورد تصویب قرار گرفت. اما با توجه به اهمیت فیلمنامه و تجربیاتی که گروه هنرپویا در اکران «شاهزاده روم» بدست آورده بود بنا شد تا طرح اولیه در کارگاه فیلمنامه نویسی مورد اصلاح و بازنویسی قرار گیرد. وی افزود: باتوجه به اینکه در حدود ۶ ماه بر روی نگارش طرح نهایی زمان صرف کردیم، کار نگارش فیلمنامه با سرعت بیشتری پیش رفت و ما موفق شدیم فیلمنامه را در مدت ۴ ماه به پایان برسانیم. وی در ادامه تصریح کرد: نوشتن فیلمنامه به صورت جمعی در ابتدا کار سختی بود. این تجربه را کمتر در ایران داریم. ما برای اینکه بتوانیم مخاطبان را به صورت حداکثری جذب کنیم، نیاز به این نوع کارگاهها برای فیلمنامه نویسی داریم. با این روش خطاها کاهش مییابد و اثرگذاری متن بیشتر میشود. کارگردان «فیلشاه» در مورد مخاطبان این انیمیشن سینمایی گفت: بر مبنای اهداف تشکیل گروه هنرپویا، فیلمنامه «فیلشاه» نیز همچون «شاهزاده روم» با هدف جذب مخاطبان کودک و نوجوان نوشته شد. بر همین اساس ساختار اصلی، شوخیها، دیالوگها، درام و موارد دیگر فیلمنامه مخصوص مخاطبان کودک و نوجوان است. از سویی روابط فیلمنامه «فیلشاه» براساس فضای ایران نوشته شده است تا فیلمنامه منطبق با فرهنگ ایرانی باشد و با استفاده از تکیه کلامها و ضربالمثلهای ایرانی تلاش شده تا فضایی امروزی و قابل درک برای کودکان به وجود بیاوریم. محمدیان در ادامه افزود: متاسفانه چون طی سالها در ایران انیمیشنهای سینمایی مخصوص کودک و نوجوان نداشتیم، ذائقه این مخاطبان توسط فیلمهای خارجی شکل گرفته و دیگر بکر و دست نخورده نیست. از طرفی هم همه انیمیشنهای سینمایی ایرانی گویا برای مخاطبان بزرگسال سینما ساخته میشود و «شاهزاده روم» با تمام کاستیهایش جزء اولین آثار انیمیشن سینمایی ویژه مخاطبان کودک و نوجوان بود. به همین دلیل ما نمیتوانیم در گامهای اولیه این ذائقه را تغییر دهیم و فیلمنامهای داشته باشیم که همه اسکلت بندی و جزئیاتش مخصوص فرهنگ ایرانی باشد. هرچند این حرف را هم خیلی قبول ندارم که فرهنگ قصهگویی ایرانی چیزی جدا از فرهنگ قصه گویی دنیا است. قصه گویی اصولی دارد که در همه جهان آن را رعایت میکنند. وی در مورد فیلمنامه «فیلشاه» گفت: ما در این اثر از الگو سفر قهرمان استفاده کردیم که یک الگوی جواب پس داده در دنیا است. قهرمان فیلم یک سفر را شروع میکند که در انتها راه به پختگی و خودباوری میرسد و سپس تمام اشتباهات و کاستیهایش در ابتدای فیلم را جبران میکند. ما این الگو را با تغییرات کوچکی در فیلمنامه استفاده کردیم. محمدیان در مورد مشورت گرفتن از مختصصان حوزه سینما نیز گفت: در طول نگارش فیلمنامه و طرح تلاش کردیم تا از نظر افراد شاخص سینما هم استفاده کنیم. افرادی همچون بهروز افخمی، هادی مقدم دوست، وحید امیرخانی و... طرح «فیلشاه» را خواندند و مشورت دادند. از سویی ما فیلمنامه را برای چند کودک هم پرزنت کردیم تا واکنش آنها به قصه را ببینیم. محمدیان در پایان افزود: مخاطب ما مخاطب خاصی است که با کسی شوخی ندارد. مخاطب کودک با تعارفهای مرسومی که در سینمای ایران وجود دارد و کیفیت فیلم را بر اساس نام کارگردان و عوامل آن میسنجند، بیگانه است. برای مخاطب فیلم ما جنبه سرگرمی اثر مهم است. مخاطب کودک به صورت صفر و یکی فیلم را میبیند. او اگر سرگرم شود، فیلم را دوست دارد ولی اگر این اتفاق نیافتد از فیلم فاصله میگیرد. برای همین فرصت خطا نداریم و کوچکترین خطا به معنای از دست دادن مخاطب است. «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان و تهیهکنندگی حامد جعفری، به عنوان محصول جدید گروه «هنرپویا» با سرمایهگذاری این گروه به عنوان یک کمپانی خصوصی، بنیاد سینمایی فارابی و موسسه تصویرشهر تولید شده است و قرار است برای نخستین بار در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر به نمایش درآید. حجم ویدئو: 7.59M | زمان ویدئو: 00:00:54 دانلود فایل ویدئویی
مدیریت دانلود گوشیهای اندرویدی امروزه اکثر کارهای مربوط به زندگی اجتماعی قرارهای کاری مسائل روزمره و برنامههای روزانه ما به نحوی با استفاده از گوشیهای هوشمند تلفن انجام میشوند و خیلی مواقع در صورتی که به آنها دسترسی نداشته باشیم دچار استرس و نگرانی زیادی میشویم اما
درس تفسیر قرآن آیتالله ضیاءآبادیچگونه مورد رحمت الهی قرار بگیریم تفاوت نماز واجب و مستحب آیتالله ضیاءآبادی در درس تفسیر سوره مبارکه اسراء با اشاره به تفاوتهای نماز واجب و مستحب ویژگی افرادی را که مورد رحمت الهی قرار میگیرند تشریح کرد خبرگزاری فارس- گروه فعالیتهای ق
در گفتوگو با ایلنا مطرح شد انتقاد کارگردان فیلم انزوا از سکوت سازمان اوج از ساخت فیلمنامههایش کارگردان فیلم انزوا با انتقاد از ارگانهای عمومی و دولتی از ساخت فیلمهای تازهاش عدم حمایت از فیم انزوا را سوالبرانگیز توصیف کرد مرتضی علی عباس میرزایی کارگردان فیلم «انزوا
کامبیز نوروزی دستگاههای دولتی به رای مجمع انجمن روزنامهنگاران تهران احترام بگذارند عدهای میخواهند دولت بر تشکل حرفهای روزنامهنگاری تفوق داشته باشد کامبیز نوروزی با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری روزنامهنگاران در مجمع عمومی و انتخابات انجمن صنفی روزنامهنگاران استان تهران اظ
فروش فیلمها در تابستان ۹۶ چگونه بود علی سرتیپی به بررسی عملکرد سینماها طی سه ماهه تابستان امسال در قیاس با سال گذشته پرداخت آفتابنیوز علی سرتیپی تهیهکننده و پخشکننده سینما با بررسی میزان فروش و استقبال مخاطب از فیلمهای سینمایی سه ماهه تابستان امسال نسبت به زمان مشابه سا
علی مالمیر در گفتگو با ایلنا خبر داد همدان میزبان دو رویداد بینالمللی گردشگری میشود اوراق خزانه مشکلآفرین است مدیرکل میراث فرهنگی همدان گفت سال 2018 همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا میزبان 33 کشور دنیا خواهد بود مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان همدان در گفت
کاریکاتوریست مشهور ایرانی آدمکهایش را چگونه خلق میکند حالا دیگر آنقدر با هم صمیمی شدهاند که اگر یک روز نباشد دل کاریکاتوریست برایش تنگ میشود و او را میکشد میگوید آدمکاش او را به جشنوارهها میبرد و اجارهخانهاش را میدهد عصر ایران - حسن ظهوری - یکی از بهترین کاریکاتو
م ر حساس چگونه تئاتر را به فساد و تباهی رهنمون شد غلامحسین دولتآبادی با اشاره به اجرای نمایش صعود مقاومتپذیر آقای م ر حساس در تالار محراب گفت این نمایش تمثیلی از شرایط هولناکی است که امروز بر تئاتر ما حاکم است موضوع این اثر تئاتر است و برمیگردد به اوضاع امروزمان و آن
مدیرکل ارشاد کرمانشاه در گفتوگو با ایلنا موسیقی مشکل ندارد حواشی آن دردسرساز است دیدگاههای شخصی نمیتواند جای قانون را بگیرد حجت الاسلام رحیم جعفری میگوید آقایانی که روی موسیقی معمولا اشکالات و مسائل و ایراداتی دارند بیشتر روی حواشی موسیقی نظر دارند تا خود موسیقی آن چیزی ک
نویسنده فیلمنامه اتوبوس شب مهمان کتاب باز میشود حبیب احمدزاده نویسنده رمان و فیلمنامههایی چون اتوبوس شب امشب در دهمین قسمت از کتاب باز مهمان این برنامه میشود به گزارش ایلنا حبیب احمدزاده نویسنده رمان و فیلمنامههای حوزه دفاع مقدس امشب اول مهر ماه ساعت 20 به برنا