تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799018328




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بنزین ۱۵۰۰ تومانی خبر داغ اقتصادی


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: بنزین ۱۵۰۰ تومانی خبر داغ اقتصادی
افزایش نرخ بنزین به لیتری ۱۵۰۰ تومان و حذف ۳۴ میلیون یارانه‌بگیر دو خبر مهم اقتصادی امروز بود که از سوی پایگاه اطلاع رسانی دولت اعلام شد. البته این دو موضوع برای اجرای نهایی نیازمند تصویب مجلس شورای اسلامی هستند.
آفتاب‌‌نیوز :  افزایش قیمت بنزین به لیتری ۱۵۰۰ تومان که استارت آن از زمان ارائه لایحه بودجه ۹۷ به مجلس زده شد، طی چند روز اخیر با گمانه‌زنی ها و تایید و تکذیب هایی همراه بود تا بالاخره امروز دولت در پایگاه اطلاع‌رسانی خود، دلایل تصمیم دولت در بودجه ۹۷ برای افزایش قیمت بنزین و گازوئیل را بررسی و تصریح کرد که بر اساس بودجه ۹۷ قیمت بنزین لیتری ۱۵۰۰ و گازوئیل ۴۰۰ تومان می‌شود.


البته در خصوص نگرانی‌هایی که بابت اثرت روانی گرانی بنزین به وجود آمده، اینگونه اعلام شده که میزان تورم ناشی از این گرانی حدود یک درصد است و اگر افزایش قیمت بنزین و گازوئیل صرف اشتغالزایی شود، اثرات مثبتی در اقتصاد کشور دارد.


آب پاکی روی دست یارانه‌بگیران


همچنین امروز اعلام شد که حدود ۳۴ میلیون نفر از جمع یارانه‌بگیران حذف می شوند و مابقی حدود ۴۲ میلیون نفر یارانه خواهند گرفت. این در حالی است که پیش از این برخی مدیران ارشد دولت احتمال حذف ۳۰ میلیونی یارانه‌بگیران را با توجه به منابعی که در لایحه بودجه سال آینده تعیین شده بود، تایید نکردند اما امروز پایگاه اطلاع‌رسانی دولت این موضوع را اعلام کرد و آب پاکی را روی دست یارانه‌بگیران ریخت.


تاخت‌وتاز دوباره ایران‌خودرو


و اما ایران خودرو دوباره مشتریانش را غافلگیر کرد و در صورت گذشت یک ماه از افزایش قیمت قبلی، دوباره برخی خودروهای تولید این شرکت را گران کرد و قیمت برخی محصولات را  تا حدود دو میلیون تومان افزایش داد. بر این اساس پژو ۴۰۵ GLX معادل ۳۰ میلیون و ۷۰۹ هزار تومان، پژو پارس ۳۷ میلیون و ۹۷۵ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ معادل ۳۹ میلیون و ۱۳۵ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوق دار V۸ معادل ۳۹ میلیون و ۸۵۸ هزار تومان، سمند LX معادل ۳۱ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان، پژو ۲۰۷i اتومات جدید معادل ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و رانا LX معادل ۳۶ میلیون و ۶۷۳ هزار تومان قیمت گذاری شده است.


گوساله لاکچری هم آمد


موضوع دیگری که در سایت های خبری مورد توجه قرار گرفته، فروش گوشت لاکچری به قیمت کیلویی ۹۰۰ هزار تومانی است که ایسنا در گزارشی شرایط تولید این نوع گوشت را که گوشت گوساله ویل (گوشتی که گوساله آن تنها منبع تغذیه‌اش شیر باشد) است، از سوی تولیدکننده و وزارت جهاد کشاورزی مورد بررسی قرار داد. طبق این گزارش اعلام شده که تولیدکننده برای تولید هر کیلوگرم گوشت گوساله ۸۰۹ هزار تومان هزینه و ۱۰ درصد سود اعمال می‌کند، چراکه در این نوع تولید دام فقط از شیر تغذیه می‌کند و شرایط دیگری همچون موسیقی و ماساژ برای دام استفاده می‌شود که باعث نرمی و لطافت گوشت آن می‌شود. البته این محصول فعلا مشتری داخلی ندارد و برای واردات آن مذاکره می‌شود.


اقلام یلدایی از غافله عقب نماندند


گزارش‌های یلدایی هم در کنار اخبار اقتصادی روز، مورد توجه ایسنا قرار گرفته است. چراکه در شرایط دو روز مانده به شب یلدا و افزایش تقاضا برای خرید محصولات خاصی برای این شب، افزایش محسوسی در قیمت‌ها دیده می شود؛ به گونه‌ای که هندوانه که تا همین دو روز پیش کمتر از هزار تومان در میوه‌فروشی‌ها فروخته می شد و فراوانی تولید آن تاکید شده، یکباره قیمتش به طور متوسط در مغازه‌ها به دو برابر رسیده و کیلویی ۲۰۰۰ تومان فروخته می شود.


همچنین آجیل نیز با افزایش قیمت همراه شده که فروشندگانش می گویند به دلیل نوسانات نرخ ارز است و ربطی به شب یلدا و افزایش تقاضا ندارد بلکه وقتی قیمت پسته به کیلویی ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان رسیده تخمه ژاپنی هم ۱۵ هزار تومان باقی نمی‌ماند و قیمت آن هم حداقل ۲۵ هزار تومان می‌شود.


هویج‌های ۹۰ هزار تومانی اهل آمریکا یا ساوه؟!


داستان هویج آمریکایی با قیمت کیلویی ۹۰ هزار تومان که چند روز پس از انتشار خبرش، از فروشگاه‌های زنجیره‌ای جمع‌آوری شد، همچنان ادامه دارد. چراکه فروشگاه عرضه کننده مدعی تولید هویج‌های آمریکایی در روستایی در ساوه است ولی مدارک موجود نشان می‌دهد هویج‌ها در کالیفرنیا آمریکا تولید شده است که در این باره سازمان حفظ نباتات واکنش نشان داد و به ایسنا اعلام کرد که ایران خود صادرکننده هویج است و هیچ نیازی به این محصول نداریم که بخواهیم آن را وارد کنیم. همچنین طی ماه‌های گذشته این سازمان هیچ مجوزی برای واردات هویج آمریکایی صادر نکرده است. ضمن اینکه این محصول اگر آمریکایی باشد، قاچاق و اگر تولید داخل باشد، تقلب محسوب می‌شود که باید با آن برخورد کرد.


بازهم دلالی سپرده‌ها


در گزارش دیگری ایسنا سپرده‌های موسسات غیرمجاز را بررسی کرده که طبق آن این سپردها همچنان در چرخه دلالی قرار دارد و وجوه چند میلیاردی تا چند میلیونی سپرده‌گذاران به محلی برای سودآوری افرادی با هویت مشکوک و البته آگاه از جریان موسسات تبدیل شده است که باید گفت در این بین کسی نه نظارتی کرده و نه پیشگیری.


سکه و دلار دوباره راه صعود را پیش گرفتند


و اما بازار سکه و دلار که دیروز آرام گرفته بودند، امروز دوباره راه صعود را در پیش گرفتند و دلار آمریکا ۴۱۹۵ تومان و سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۳۹۴ هزار تومان فروخته شد. در بازار ارز هم یورو بیشتر از سایر ارزها گران شد و ۵۰۲۳ تومان فروخته می‌شود.


صنعت و معدن ۶۴ درصد سرمایه‌گذاری‌ خارجی را بلعید


همچنین ایسنا در گفت‌وگویی با وزیر صنعت، معدن و تجارت میزان سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت و معدن در دولت دوازدهم را اعلام کرده است. حدود ۲.۷ میلیارد دلار پروانه سرمایه‌گذاری خارجی تصویب و به سرمایه‌گذاران خارجی در بخش صنعت و معدن ابلاغ شده است که ۶۴ درصد کل سرمایه گذاری خارجی در این مدت را به خود اختصاص داده است که ایسنا در گزارشی بیشترین میزان جذب این سرمایه ها را بررسی کرده که نشان می‌دهد به ترتیب احداث چرخه کامل پنل فتوو لتاییک با حجم سرمایه‌گذاری ۷۲۰ میلیون و ۸۶۵ هزار دلار، استخراج و بهره‌برداری از معدن با ۴۶۶ میلیون و ۱۵۵ هزار دلار و تولید خودرو سواری با ۲۳۲ میلیون و ۵۵۱ هزار دلار بیشترین میزان سرمایه‌گذاری خارجی را در نیمه نخست امسال به خود اختصاص دادند.


ایسنا 




۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن