تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798291352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یارانه‌نقدی، نمک روی زخم اقتصاد


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: یارانه‌نقدی، نمک روی زخم اقتصاد
خوشچهره اینطور توضیح می‌دهد:« اساس هدفمندی یارانه می‌توانست به ایجاد رفاه منجر شود، اما با شیوه «پول دستی پرداخت کردن»، اهداف این قانون زیر سوال رفت. »
پول نیوز- یارانه نقدی، میراثی که از دولت‌های نهم و دهم  به یادگار مانده، مانند زخمی کهنه بر تن اقتصاد  ایران نقش بسته و  هربار از یک گوشه سر باز می‌کند. نحوه پرداخت رقم 33 هزارو 500 تومن به 74 میلیون نفر یارانه بگیر، حالا بزرگترین درد سر دولت و مجلس است. عذاب این دردسر در فصل بودجه بیشتر شد و حالا نتیجه تصمیم‌گیریها لابه لای اعداد و ارقام گم شده است. 
 
 از زمان ارجای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها؛ از سال 89 تا کنون،  تقزیبا کل جمعیت 74 میلیونی کشور یارانه دریافت کرده‌اند. فعالیت دولت یازدهم که آغاز شد، همان ابتدا تیم اقتصادی کرد که به دلیل سیاست‌های نادرست اقتصادی در دولت‌های قبل، خزانه کشور  خالی شده با کسری شدید  بودجه مواجه هستیم .  
 
این در حالیست که با وجود آگاهی از شرایط سخت اقتصاد کشور در آن مقطع؛ دولت اعلام کرده یارانه پرداخت خواهد شد.  محمد خوش‌چهره؛ تحلیلگر اقتصادی در این باره به «پول‌نیوز» می‌گوید: « همه می‌دانستند شیوه پرداخت نقدی یارانه اشتباه است.اما دولت یازدهم برای آنکه پایگاه اجتماعی و محبوبیتی را که از زمان انتخاب 92 به دست آورده بود، از دست ندهد،  هیچ افدام جدی و عملی برای تغییر در نحوه پرداخت نقدی یارانه صورت نداد.» خوش‌چهره اینطور توضیح می‌دهد:« اساس هدفمندی یارانه می‌توانست به ایجاد رفاه منجر شود، اما با شیوه «پول دستی پرداخت کردن»،  اهداف این قانون زیر سوال رفت. » خوش‌چهره تاکید: «می‌کند در جایی که نساله اصلی معیشت و اقتصاد مردم است نباید با در نظر گرفتن منافع حزبی و جناحی، مصلحت اندیشی کرد. » 
 
همچنین مهدی پازوکی،  تحلیلگر اقتصادی هم در این باره به «پول‌نیوز»، توضیح می‌دهد: « من با اساس سیاست های اقتصادی آقای روحانی و تیم اقتصادی اش موافق هستم و انتقادهایی را هم در باره عملکرد او می‌پذیرم.» پازوکی صحبت‌های خود را اینطور ادامه می‌دهد: « تندروها همیشه بیشترین آسیب را به اقتصاد وارد کرده‌اند، واهمه دولت هم از رفتار تندورهای حامی احمدی‌نژاد بود؛ اما می‌پذیرم که در مورد یارانه نقدی دولت باید شهامت به خرج داده و از همان ابتدا تصمیم درست را که غربالگری یارانه بگیران بود، اجرایی می‌کرد.» او می‌گوید: «سال گذشته آقای طیب‌نیا، وزیر اقتصاد دولت یازدهم به صراحت اعلام کرد که برای جبران کسری نقدینگی یارانه‌ها، دولت 10 هزار میلیارد تومان از جیب گذاشته است. » 
 
با همه این اوصاف آنطور که سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است؛ دو روش برای اعطای یارانه‌های نقدی به افراد نیازمند وجود دارد. بر مبنای روش نخست، قطع یارانه پردرآمدها است که این روش در سال‌های اخیر با توجه به اعتراضات صورت گرفته به وزارت کار و همچنین نیاز به افشای حساب بانکی افراد با کندی روبه‌رو بوده و نهایتا ۳ تا ۴ میلیون نفر از دایره یارانه‌بگیران حذف شدند.
روش دوم، شناسایی افراد نیازمند است و اینکه یارانه به اشخاصی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، تعلق گیرد که در حال حاضر این کار توسط نهادهای ذی‌صلاح صورت گرفته است. البته بخشی از مردم، تحت پوشش این نهادها نبوده، ولی مشمول دریافت یارانه‌ها هستند که پس از بررسی، یارانه‌ها آنها برقرار می‌شود. 


تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - 12 December 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن