محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1829480824
نقد و بررسی Star Wars: Battlefront II
واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:
نقد و بررسی Star Wars: Battlefront II "به قلم محمد تقوی" سقوط امپراتوری ستارگان همیشه وقتی با بازیهایی متعلق به فرنچایزهای مدیومهای دیگر مواجه میشوم به خصوص اگر متعلق به فرنچایز بزرگی مثل Star Wars باشد، پرسشی در ذهنم خطور میکند. حتی اگر بازی شاهکاری تاریخی نباشد، آیا استفاده از این اسم و رسم فایدهای برای بازی و حتی آن فرنچایز داشته است؟ و خب بعد از بسته شدن لوکاس آرتز، دیزنی که پیش از این به کل در صنعت بازیها شکست خورده، تصمیم میگیرد همکاری برای بسط دنیایش به تمام مدیومها از جمله بازیها بکند و EA، شرکتی با بودجه بسیار و قدرت تبلیغاتی فوقالعاده، انتخابی منطقی به نظر میرسد. دو غول دنیای سرگرمی همسو میشوند و در قدم اول، در بازسازی یکی از عناوین محبوبتر دنیای Star Wars یعنی Battlefront، با مقبولیت نصفهای روبرو میشود. با وجود انتقاداتی مثل نبود بخش داستانی و بخش چند نفرهی سطحی، فروش فوق العادهی بازی ساخت نسخهی دوم را هم تضمین میکند؛ جایی که منطقا باید با یک بازی پختهتر روبرو باشیم که مشکلات قبلی را میزداید و اثری در خور نام Star Wars تحویل میدهد. روی کاغذ همه چیز خوب به نظر میرسد. داستان توسط استودیوی Motive کار میشود که میخواهد داستانی غنی را در عین متصل کردن سه گانهی قدیمی و جدید روایت کند. در مقابل با DICEـی روبروییم که Battlefieldهایش همیشه ذکر خیر مولتیپلیربازها بوده و جزو استودیوهای قابل اعتنای EA است و خب جنگهای چند نفرهی Battlefront حتی در آن بازیهای قدیمی که توسط Pandemic ساخته شدند، ستون اصلی سری بوده و DICE پرتجربه میتواند با تیم خلاقش، یک تجربهی چند نفرهی درست حسابی عرضه کند. اما همهی این کاغذنویسیها را مچاله کنید، چون اوضاع Battlefront آشفتهتر از این حرفهاست.
از داستانی شروع میکنیم که قرار بود تجربهای متفاوت تحویل دهد. در شرایطی که بازیهای DICE فاقد بخش تکنفرهای جذاب و به یادماندنیاند، وظیفهی ساخت چنین بخشی برای استودیویی مثل Motive، استودیویی با نیروهای تازه و متخصص در ساخت کمپینهای تکنفره وجههای جذاب به پروژه میداد. اما در نگاه کلی و پس از به پایان رساندن داستان، حس کلیام را میتوانم در این خلاصه کنم که کمپین بازی چیزی شبیه Call of Dutyهای ضعیفتر مثل Ghost است، و حتی شاید از آن هم بدتر. باز هم با همان داستان کلیشهای خیر و شر و مجادلات خانوادگی روبروییم. باز هم با همان موسیقی که به همت "جان ویلیامز" ذرهای از عظمتش کم نمیشود اما هیچ عنصری به داستان اضافه نمیکند طرفیم. باز هم همان لوکیشنهایی که چندین دفعه در Star Wars دیدهایم و در موردشان خواندهایم، ماموریتهای عاری از خلاقیت و پایانی فراموش شدنی. داستان بازی حول شخصیتی جدید به اسم "آیدن ورسیو" (Iden Versio) میچرخد. آیدن عضو جوخهی آتش امپراتوری است و تلاش میکند پس از سقوط Death Star دوم، امپراتوری از هم پاشیده شده را نجات دهد تا جایی که سوالهای کلیشهای ظاهر میشوند، آیا امپراتوری کار درستی میکند؟ آیا او جبههی اشتباه را انتخاب نکرده؟ ایکاش این سوالها صرفا پرداخت میشدند، اما همگی در یک ثانیه ارائه و رها میشوند! به همین سادگی! هیچ کدام از شخصیتهای خلق شده پرداخت درست و حسابی ندارند و انگیزهی هیچ کدام مشخص نیست. هیچ خط داستانی برای بازی تعیین نشده و رخدادها بدون ترتیب خاصی جلو میروند. معتقدم 70% ماموریتهای بازی در یک اثر دیگر احتمالا حکم ماموریت فرعی پیدا میکردند و این مسئله به کل اهمیت پیشروی در کمپین را برای گیمر کمرنگ میکند. چرا؟ چون نقشه چند نفرهی این بخش ساخته شده و به دلیل وقت کم، فرصتی برای خلق محیطهای جدید نمانده و با صرف استفاده از نقشهی مولتیپلیر، بخش تکنفره را ساختهاند! انگار که بخش تکنفره همان آنلاین با تعدادی هوش مصنوعی است، همان کاری که DICE همیشه میکند و در اینجا با دستپخت Motive شاهدش هستیم.
مشکل اینجاست که این ماموریتها حتی طراحی هیجانانگیزی نیز ندارند. در همان Ghosts، میتوانم تعدادی از مراحل را به راحتی مثال بزنم که اگر نه بهترین اما به اندازهی کافی درگیر کننده بودند تا یک شمایی کلی از بازی در ذهنم ایجاد شود. اما اهداف و پیشروی که در کمپین Battlefront 2 میبینیم در مقابل شاهکارهای طراحی در شوترهای این چند وقت اخیر مثل Wolfenstein II و Titanfall 2 مثل صحبت از عظمت خورشید و زمین است! به جز دو مرحله که در انتهای بازی ظاهر میشوند، ماموریتهای بازی به راحتی به دو دستهی "برو آنجا و این چند نفر را بکش" یا "از این نقطه دفاع کن" (که عملا همان اولی است فقط محدودیتی برای تعداد دشمن نمیگذارد!) تقسیم میشوند و هیچ رخداد یا تغییر ماهیتی در آنها رخ نمیدهد. خبری از ستپیس و یا رخدادهای اسکریپت شدهتر هم نیست. در این میان تلاش برای تنوع دادن قابل تقدیر است اما ماهیت این تنوع مشکلی را حل نمیکند. مثلا تعدادی از مراحل به نبرد فضایی میگذرد که در کل هیجان انگیزترین بخشهای Battlefront 2 را تشکیل میدهد اما مسئلهی کشدار بودن این صحنهها و باز هم همان طراحی تکراری شور و اشتیاق این مراحل را کم میکند. یا چهار تا از مراحل شما را در نقش قهرمانانی مثل لوک اسکای واکر یا هان سولو میگذارد اما این فصول به قدری فن سرویس گون و بیذوق طراحی شدهاند که حال آدم را بهم میزنند، مشکلی که کل داستان را گرفته، نه فقط یکی دو مرحله. مشکل کنترل قهرمانان هم معظلی بزرگ است، مثلا لوک با شمشیر لیزریاش بیشتر شبیه شوترها کنترل میشود تا یک هک اند اسلش با کمبوهای مختلف، مشکلی که در نسخهی اصلی هم بود و برطرف نشده.
این مشکل کنترل بیفایدهی قهرمانان در بخش چند نفره هم به معضلی اساسی تبدیل میشود. بازی در نقش قهرمانان در یکی از مدهای بازی، Heroes & Villains عنصر لذت بخش و فانتزی جدال قهرمانان اعصار مختلف و دیدن رویاروییهای فانتزی مثل مجادلهی ری و دارث ویدر و یا نبرد لوک و دارث ماول را تبدیل به بدترین مود بازی میکند! تا جایی که ترجیح دادم به قهرمانان شوتر محورتری مثل "بوبا فت" پناه ببرم تا لااقل مفیدتر بازی کنم. از بین باقی مدهای Battlefront 2 هم مد نبردهای فضایی یا Starfighter Assault شاید تنها مد جذاب و متعادل بازی است که مشکل طراحی در آن کمتر به چشم میخورد؛ جایی که دو تیم 10 به 10 در شرایط حمله-دفاع روبروی هم قرار میگیرند. مود Blast یا همان Team Deathmatch نیز بیش از حد معمولی و بیروح ساخته شده و مدهای دیگر یعنی Galactic Assault و نسخهی کوچکترش Strike عملا ساختار ماموریت محور مشابهی دارند بدین شکل که چندین ماموریت به هر دو تیم داده میشود، ماموریتهایی مثل دفاع از یک نقطه و یا حمله به آن، جابجایی اطلاعات و چنین ماموریتهای روتینی که کم در بازیهایی مثل Battlefield ندیدهایم البته با کیفیت بسیار بهتر. اما تمام این مدها ذاتا از چند مشکل رنج میبرند که ارزشهای بخش مولتیپلیر را پایین آورده. یکی بحث تعادل است؛ اتفاقاتی مثل بازگشت روند بازی و پیروزی تیم بازنده و یا حوادث غیرقابلپیشبینی و دراماتیک خیلی کم اتفاق میافتد و من به راحتی میتوانستم برندهی بازی را از همان یکی دو دقیقهی ابتدایی حدس بزنم. نکتهی دوم اینکه استفاده از واحدهای مخصوص مثل قهرمانان نه تنها سخت است بلکه به شدت ناامیدکننده هم هست. بگذارید پروسهی انتخاب یک قهرمان را شرح دهم: هر عملی که شما در یک مسابقه انجام میدهید امتیازاتی برای شما خواهد داشت، وقتی این امتیاز به حد مورد نظر برسد، قابلیت استفاده از وسایل جنگی مثل انواع Starfighterها و یا قهرمانها باز میشود. مشکل اینجاست که میزان امتیاز مورد نیاز برای گرفتن یک قهرمان به حدی زیاد است که بعید است بازیکنان متوسط رو به پایین فرصت استفاده از آنها را داشته باشند. بدتر اینکه وقتی هم به آن برسند، احتمالا بازیکنان بهتر آن شخصیت را برداشته و قفل است؛ و خب اگر هم بتوانید قهرمان مورد علاقهتان را بردارید، کنترل سخت و خشکشان کاری میکند که قید آنها را بزنید! از آن طرف گانپلی و شوتینگ بازی که اتفاقا یکی از بخشهای خوب بازی است، در بلندمدت به شدت معمولی و خسته کننده میشود. دلیلش این است که کار با اسلحهها عموما بیش از حد تکراری میشوند و محدود بودنشان، واقعا جایی برای ارفاق نمیگذارد. این مشکلی است که نه فقط مولتیپلیر بلکه تمام بخشهای بازی را گرفته و حتی جریان بازی را خسته کننده میکند.
از آن طرف وقتی از مبارزه خارج میشویم سیستمی آشفته، شلوغ و در یک کلام افتضاح برای پیشرفت شخصیتها تدارک دیده شده که وابستگیاش به لوتباکسها را به شدت احمقانه و غیر قابل دفاع نشان میدهد. قضیه از این قرار است که هر شخصیت توسط کارتها قابل ارتقا است. حال این کارتها از دو طریق به دست میآیند، یا با خرید لوتباکسها و یا ساختنشان. حالا میزان پولی که برای خرید یک لوتباکس که شانس ارائهی یک کارت خوب را به شما بدهد 4000 تاست اما میزان پولی که از هر مسابقه به دست میآورید فارغ از برد و باخت، 200 تا! قضیه جایی بدتر میشود که تعدادی از قهرمانان قفلاند و از آن طرف کارتهایی مثل ایموت (انیمیشنهای مختلف و اضافی که حین نبرد قابل اجرا هستند) کاملا بیفایدهاند و به این ترتیب کارتهایی میگیرید برای شخصیتهایی که قفلاند و نمیتوانید استفاده کنید، کارتهای به درد نخوری میگیرید که هیچ تاثیری در گیم پلی ندارند و کارتهایی میگیرید که هیچ چیز را عوض نمیکنند!. با یک تخمین و با وجود حرکتهایی مثل کاهش میزان پول خرج کردن از سوی EA، حداقل 20 ساعت بازی خالص در بخش چند نفره نیاز است تا تمام قهرمانان باز شوند و ارتقایشان هم خدا داند! از طرفی میتوانید با واحد ساخت (تعداد واحدهای مورد استفاده در بازی به شدت زیادند و این خودش هم یک نکتهی منفی دیگر)، کارتها را بسازید اما گیر آوردن این واحد ساخت هم با لوتباکس است و میزان دریافتی از هر کدام بسیار کم. اشتباه این است که سیستم پیشرفت در بازی از بنیان مشکل دارد و تغییرات کوچک هیچ کمکی به به مخاطب ناراضی نمی کند. پولهای واقعی هم که در مقطعی قابل دسترسی بود هم صرفا به باز کردن بیشتر تعداد لوتباکسها کمک میکند و ممکن است باز هم کارتهای به درد نخور گیر گیمر بیاید! صرفا فرض کنید 100 دلار مازاد بر بازی خرج کرده باشید و هنوز شخصیت مورد علاقهتان کاملا ارتقا پیدا نکرده باشد! در مورد گرافیک هم با اینکه در نگاه اول شاهد جلوه چشمنوازی هستیم اما با تجربه بیشتر متوجه میشویم که بازی در بخش گرافیک نیز کمتر از انتظار ظاهر شده است. در کنار محیطهای خیرهکننده و پرجزئیات، طراحی بد برخی شخصیتها به خصوص لوک در کات سینها نافرم و عجیب است؛ گاهی تکسچری ضعیف ظاهر میشود و بعضی اوقات نورپردازی افت میکند اما به طور کلی تجربهی گرافیکی Battlefront 2 میتواند نکتهی مثبتی باشد در میان دریایی از منفیها. از آنسو صداگذاری مثل همیشه دقیق کار شده و موسیقی هم زحمتی به خود نمیدهد و همان نوای جادویی جان ویلیامز را اما با درخششی کمتر تکرار میکند. بازبینی تصویری
گرافیکی که گاه بسیار زشت مینماید!
قهرمانانی که بیفایده مبارزه میکنند!
شخصیتهایی که بیهیچ دلیلی حضور دارند!
محیطهایی که بزرگ مینمایند اما به هنگام خروج از مسیر بشدت خطی هشدار میدهند!
دشمنانی به راحتی و بدون هیچ هوشی در تیررس شما قرار میگیرند!
و لوتباکسهایی که معمولا هیچ پیامد ارزشمندی ندارند! نکات مثبت حالت Starfighter Assault گانپلی بازی سطح گرافیکی بازی قابل قبول است حس و حال جهانِ Star War گاهی اوقات زنده میشود نکات منفی بخش تکنفره و داستانی بشدت خسته کننده پرداخت ناکافی به داستان و روایت سرسری و عجولانه حالتهای آنلاین بازی فاقد جذابیت و بالانس هستند طراحی بسیار غیرمنطقی نیروهای مختلف سیستم پیشرفت فوق افتضاح کنترل نامناسب قهرمانان تمام جذابیت ظاهر شدن در نقششان را از بین میبرد لوتباکس، لوتباکس، لوتباکس! سخن آخر من هیچگاه نمیخواهم یک بازی بد ظاهر شود و یا ناموفق باشد اما Battlefront 2 شرمساری بزرگی است که نام Star Wars را برای فروش بیشتر یدک میکشد. حتی اگر طرفدار دوآتشهی Star Wars باشید، سمت Battlefront 2 نروید چراکه اثری است توخالی و خستهکننده که تنها برای سودآوری EA از یک فرنچایز بزرگ ساخته شده و هیچ سلیقه و درکی از دنیایی که میخواهد به تصویر بکشد ندارد. Verdict I honestly don’t want a game to turn out bad or anything but Battlefront 2 is a huge disappointment that carries the Star Wars brand just to sell more. Even if you’re a huge Star Wars fan, don’t go buying Battlefront 2 cause it’s an empty, shallow and boring experience made by people who can’t portray this world with style and substance made just to make EA profit from a big franchise Score: 4.5 - PS4 Version
12 آذر 1396
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]
صفحات پیشنهادی
با نقدها و نمرات Star Wars: Battlefront 2 همراه باشید: دنبالهای موفق یا اشتباهی تکراری؟ متا: 80
یکی از موردانتظارترین بازیهای امسال بدون شک عنوان Star Wars Battlefront 2 بود که چندی پیش برای دو پلتفرم PS4 و PC منتشر شده و در فاصله دو روز برای XOne منتشر خواهد شد به دنبال این اتفاق منتقدان نیز مشغول به تجربه و بررسی این عنوان شدهاند آیا طرفداران جهان Star Warsتریلر لو رفته Star Wars: Battlefront 2 جنگهای فضایی حماسی را نشان میدهد
پیش از اینکه EA بهطور رسمی Star Wars Battlefront II را در Gamescom 2017 نشان دهد تریلری از آن لو رفته است این تریلر جنگهای فضایی بازی را به نمایش میگذارند که یکی از مورد انتظارترین عناصر این عنوان به حساب میآیند به گزارش پردیس گیم و به نقل از Gamنسخه Pre-Alpha بازی Star Wars: Battlefront II با رزولوشن 1080p و نرخ فریم 60 برروی PS4 Pro اجرا میشود
Star Wars Battlefront II که توسط استودیوهای DICE Motive و Criterion در دست ساخت قرار دارد قطعا یکی از مورد انتظارترین بازیهایی است که طی فصل تعطیلات منتشر میشود این بازی تقریبا یک ماه قبل از Star Wars VIII The Last Jedi منتشر خواهد شد و قصد دارد مشکلات اStar Wars: Battlefront II از یک روایت قوی بهره میبرد + برآوردسازی تجربهای عمیقتر برای بازیکنان
به گزارش پردیس گیم و به نقل از Wccftech بنظر میرسد که باید انتظار تغییرات و پیشرفتهای بسیاری را در Star Wars Battlefront 2 داشته باشیم DICE و Criterion درحال بهینهسازی تجربه عنوان جدیدشان به شیوههای بسیاری هستند و بیشتر بخشهای جدید به شکل بهتری پیاطلاعاتی از بتای Star Wars Battlefront 2 لیک شد - مپها، مدها، حجم بتا و دیگر چیزها
کمتر از یکماه تا آغاز تست بتای Star Wars Battlefront 2 فاصله داریم کاربرانی که این عنوان را پیشخرید کردند میتوانند از تاریخ 12 مهر به انجام بازی بپردازند کاربران عادی نیز از تاریخ 14 تا 17 مهر به بتا دسترسی دارند اطلاعات زیادی در مورد این بتا نداریم اماتماشا کنید: مراحل توسعه عنوان Star Wars Battlefront 2 با موفقیت به اتمام رسید
شرکت Electronic Arts و استودیو DICE ساعاتی قبل اعلام کردند که مراحل توسعه عنوان Star Wars Battlefront 2 با موفقیت به اتمام رسیده و بازی برای تکثیر بر روی دیسک و عرضه در تاریخ 17 نوامبر 2017 جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ آماده شده است به مناسبت این موفقیت Electronic Arts نمایش هنگام عرضهنبردهای هوایی Star Wars: Battlefront 2 بطور عظیمی بهبود یافتهاند
همانطور که میدانید EA قرار است در مراسم Gamescom هفتهی آینده تریلری جدید از Star Wars Battlefront 2 را به نمایش بگذارد این تریلر مد جدیدی به نام Starfighter Assault را به نمایش میگذارد این مد چندمرحلهای شامل شخصیتها و سفینههایینقد و بررسی Forza Motorsport 7
نقد و بررسی Forza Motorsport 7 به قلم صدرا شریعتی سال ۲۰۰۵ که اولین Forza Motorsport عرضه شد کسی فکر نمیکرد مایکروسافت بتواند عنوانی را عرضه کند که حتی شایستگی رقابت با Gran Turismo را داشته باشد زمانی که بازی عرضه شد منتقدان و بازیکنان همگی بازی را مورد تمجید قرارسید احمد رهنمایی نقد و بررسی فلسفه تربیتی جان دیویی
سید احمد رهنمایینقد و بررسی فلسفه تربیتی جان دیویی به دلیل اختلاف برداشت ها و دیدگاه های دیویی در سه دوره متوالی زندگانی خویش بدیهی است باید با صرفنظر از دوره های اول و دوم زندگانی وی بر دوره سوم تمرکز یافت و آن را دیدگاه نهایی و اصلی دیویی برشمرد چکیده در این نوشتار تلاش شدهنقد و بررسی RUINER
نقد و بررسی RUINER به قلم پرهام آقاخانی اکنون سال 2091 میلادی است تکنولوژی پیشرفت شگرفی پیدا کرده و همین باعث شده تا بازی کردن با زندگی انسانها راحتتر و مفرحتر از قبل شود از بد روزگار تو هم یکی از آن عدهای هستی که با زندگیشان بازی شده است آن&zw-
علم و فناوری
پربازدیدترینها