تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 3 دی 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1843191905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسی ابتدایی ما از Assassin’s Creed Origins


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:

نقد و بررسی اولیه‌ی Assassin’s Creed Origins "به قلم سینا ربیعی" در آخرین روزهای سال 2007 عنوانی عرضه شد که آغازگر یک جریان جدید در دنیای بازی بود؛ Assassin’s Creed در در ابتدای عصر گیم‎های HD تجلی همه چیزهایی شد که ما در آینده از یک گیم انتظارش را داشتیم و همین امر هم چنان جامعه‌ی طرفداران عظیمی را به طرفش کشاند که یوبی‌سافت عملا آنرا به یک موتور درآمدزایی و فرانچایز سالانه تبدیل کرد. اما تقریبا به مانند اکثریتِ قریب به اتفاق عناوین سالانه، Assassin’s Creed نیز در ورطه‌ی تکرار افتاد و این تکرار صرفا در ماهیت و درون‌مایه نبود، بلکه بازی ایرادات غیرقابل‌کتمانی در حوزه‌ی طراحی مراحل، روایت داستان و البته ابعاد فنی داشت. با تجربه‌ی Assassin’s Creed Unity و Assassin’s Creed Syndicate بیش از پیش به این نتیجه رسیدم که Assassin’s Creed برای احیا نیاز به بازآفرینی دارد، نیاز دارد تا ساختار خود را از سطحی‌ترین طبقاتش برچیده و یک ساختمان جدید را بر پا کند. اکنون با سیاستی بی‌سابقه، شرکت یوبی‌سافت نسخه‌ی جدید بزرگ‌ترین فرانچایز خود را پس از استراحتی بلندمدت روانه بازار کرده است. اما آیا Assassin’s Creed Origins توانسته که نقش همان بازآفرینی شکوهمندی که منتظرش بودیم را ایفا کند؟


در اولین تجربه‌ام از Assassin’s Creed Origins یک کلیدواژه بشدت در حسی که نسبت به بازی داشتم نمایان بود و آن هم "تغییر" است؛ Origins در عین اینکه کماکان هویت یک Assassin’s Creed را داراست اما بخوبی توانسته که ساختار بازی را همانطور که انتظار می‌رفت دگرگون کند و این تغییر در دو زمینه‌ی رویکرد استفاده از عناصر نقش‌آفرینی و تحولِ سیستم مبارزات نمایان شده است. Origins ادعا نمی‌کند یک بازی نقش آفرینی است اما به بهترین شکل عناصر نقش‌آفرینی را برای ارتقای تجربه‌ی ماجراجویانه خود بکار گرفته است. استفاده از عناصر نقش‌آفرینی در بازی تقریبا از نسخه‌ی Black Flag جلوه پررنگ‌تری به خود گرفت و اوج آنرا در Unity و Syndicate دیدیم اما نحوه بکارگیری این عناصر در بازی‌های پیشین، یک ساختار و کلیت واحد و هویت‌دار را شکل نداده بود. مثلا نمی‌توان ادعا کرد که Unity یک بازی هویت‌دار و حاوی عناصری کلاسیک و مختص به خود است، بلکه Unity بیشتر حس Assassin’s Creedــی را داشت که اِلِمان‌های نقش‌آفرینی بازی‌های دیگر را هم درونش گنجانده بود اما در سطحی پایین و نه چندان راضی‌کننده و به شکلی بی‌نظم.

نقطه‌ی تمایز Origins دقیقا در این است که بازی سعی کرده هویت Assassin’s Creedـی خود را حفظ کند و عناصر نقش‌آفرینی نظیر تاثیر Level کاراکتر بر گیم‌پلی، نحوه باز کردن مناطقِ جهان، نحوه‌ی ارتقای کاراکتر، شیوه‌ی ارتقای مهارت‌ها و ... را در راستای ارتقای این هویت بکار گیرد. رویکرد بازی در جهان‌باز بودن مثال‌زدنی است و لول‌دیزاین و طراحی کلاسیک جهان‌بازهای یوبی‌سافت را وارد سطح جدیدی کرده است؛ سطح و کیفیت ازادی عملی که شما برای کشف نقاط جدید جهان دارید را هیچ‌کدام از بازی‌های پیشین یوبی‌سافت حتی نزدیکش هم نشده‌اند. نکته‌ی ارزشمند رویکرد جهان‌بازِ بازی در دراماتیک بودن آن است. در بازی واقعا خود را در مصر باستان حس می‌کنید و از همان ابتدا بدلیل ترفندهای روایی و داستانی که لحاظ می‌شود، اکتشاف در این جهان ماهیتی دراماتیک و داستانی به خود می‌گیرد. شما در بازی نقش "بایِک" را به عهده دارید، یک جنگجوی بدقیافه اما در عین حال جذاب! یک قهرمان که با تمام قهرمانانی که تا به حال در این مجموعه دیده‌اید فرق دارد اما در عین حال شما را مجذوب خودش می‌کند! نکته جالب اینجاست که طراحان بازی بخوبی توانسته‌اند کاری کنند که شما خود را در کالبد بایک قرار دهید و آنطور که صلاح می‌دانید و آنطور که منطق تجربه شما حکم می‌کند مراحل را به پیش برده و جهان را مکاشفه کنید. بازی دارای دریایی از مراحل و ماموریت‌هاست، به طوری که گاهی اوقات بیشتر حس یک بازی نقش‌آفرینی وسیع به شما دست می‌دهد. مصر باستان، در دوره‌ی تاریخی که فرهنگ کهنش با فرهنگ یونانی آمیخته شده است محضر ماجراجویی شماست و اگر مثل من عاشق تاریخ و معماری باشید، Origins شما را بارها شگفت زده می‌کند. همچنین من شک ندارم طراح ارشد و کارگردان این بازی عاشق و شیفته‌ی تمدن مصر بوده‌اند! در آوردن چنین چیزی فقط از عهده کسانی بر می‌آید که با عشق اقدام به طراحی و شبیه‌سازی کرده‌اند. تجربه من در اولین ورود به شهر افسانه‌ای اسکندریه دقیقا چیزی بود که با خواندن چندین جلد از کتب مربوط به مصر باستان و عهد بطلمیوس در ذهنم تصور کرده بودم، همان شکوه و همان یونان‌زدگی فرهنگ مصری.


از این موارد فاصله بگیریم، نکته‌ی دیگر تحول (بله تحول!) سیستم مبارزات است. دیگر تصور نکنید که با Assassin’s Creedـی طرف هستید که ساده‌ترین کار در آن پشت سر گذاشتن دشمنان است. اول اینکه بازی درجه سختی دارد و با هر درجه‌ی سختی قدرت دشمنان بشدت تقویت می‌شوند. طراحی اسلحه‌ها نیز فوق‌العاده متنوع و جالب در آمده و صرفا از لحاظ ظاهری متفاوت نیستند و واقعا هر یک وزن خاص خود و تکنیک خاص خود را دارند. رویکرد مبارزه در بازی و البته شیوه‌ی استفاده از سپر و داج کردن مدل راحت‌شده و آرکید شده‌ی سیستم مبارزات در سری Souls است. جدای از تمامی این موارد، بحث Level هم در بازی بسیار مهم است. هم شما و هم دشمنان دارای Level هستید و در حدی بازی دشوار شده که از پای در آوردن دشمنانی که حتی یک Level از شما بالاتر هستند نیز بسیار سخت شده و من این تغییر جسورانه را بشدت به فال نیک می‌گیریم. متاسفانه بخش مبارزات با اینکه یکی از بخش‌های متحول شده‌ی بازی است، اما در طی تجربه‌ی‌ آن گاها شاهد مشکلات و تناقضاتی نیز هستید. مثلا مبارزات با کسانی که Level بالاتری از شما دارند بیش از اندازه‌ی منطقی دشوار است و در برخی از مناطق چینش دشمنان به صورتی است که شما نمی‌توانید بدرستی مخفی‌کاری کنید و ناچارا لو می‌روید اما وقتی وارد بخش اکشن می‌شوید بدلیل تعداد زیاد دشمنان عملا شانسی ندارید. کلا از دید من بازی رویکرد سخت‌گیرانه‌ای به مقوله‌ی Level دارد که تجربه آنرا گاهی اوقات غیرمنطقی و تلخ می‌کند. نکته‌ی دیگری که در مورد Origins باید بگویم این است که بازی شباهت بسیار زیادی به Horizon Zero Dawn دارد، از رویکردش به جهان‌باز بودن و طراحی مراحل بگیرید تا حتی طراحی رابط کاربری بازی و صفحه‌ی ارتقای مهارت‌ها. از نظر من گوریلا‌گیمز و یوبی‌سافت رویکردی را با بازی‌های خود در عناوین جهان‌باز ایجاد کرده‌اند که با مقداری بهبود و عمق بخشیدن می‌تواند به فرمول آینده‌ی بازی‌های این سبک بدل گردد، عناوینی که RPG و نقش‌آفرینی کلاسیک نیستند بلکه سعی می‌کنند یک حد تعادل را بین عناصر ژانر اکشن-ماجراجویی با ژانر نقش‌آفرینی برقرار کنند.


سخن آخر در مجموع فعلا بعد از سپری کردن حدود 17 ساعت از بازی باید اعتراف کنم که Assassin’s Creed Origins تاکنون غافلگیر‌کننده‌ترین بازی امسال برای من بوده است و بازی به قدری در جزئیات، متنوع و در کلیات متحول شده است که گویی سال‌هاست در حال ساخت بوده. البته Origins قطعا مشکلات و نقایصی بخصوص در حوزه‌ی هوش مصنوعی و سیستم Level‌محور جهان‌ِ بازی دارد که بهتر است با بررسی و تعمق بیشتر در نقد نهایی در مورد آن‌ها صحبت کنم؛ اما فعلا که دل کندن از این جهان‌ِ زیبا و قضاوت نهایی کار سختی است پس به من فرصت دهید تا ساعاتی دیگر را در مصر باستان سپری کنم، خودم را در نقش یک باستان‌شناس قرار دهم و به اعماق اهرام مصر بروم و وقتی که دیگر این جهان چیزی برای کاوشگر سمجی مثل من نداشت، با نقد نهایی و قضاوت نهایی‌ام همراه شما خواهم بود!. .... Review in Progress
So after 17 hours I have to say Assassin"s Creed Origins is for me this year"s most shocking game. It has changed so much and it"s so detailed and varied you think it"s been in developement for ages. There are problems with Origins and I need to dig deeper into AI and leveling system to talk about it. It"s incredibly engaging and a final verdict is hard right now so let me spend more hours in ancient Egypt, go to the pyramids and when there"s not much left, I"ll return to you with my final thoughts and verdict Score N/A






5 آبان 1396





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن