محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1845750732
نقد و بررسی Divinity: Original Sin II
واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:
نقد و بررسی Divinity: Original Sin II "به قلم سید مهدی میرشاهدهی" Lucian بزرگ، نمایندهی هفت خداوندگار دنیا، مرده است. موجودات دگردنیایی به سرزمینها یورش آوردهاند و فرزند او، مقصر را افرادی میداند که منبع جادویی کهن میباشند. این داستان، روایت یکی از آن افراد است، روایت پروتاگونیستی که رشد و نمویش با شماست. به دنیای Divinity: Original Sin II خوش امدید. معمولا به پروتاگونیست در نقشآفرینیها که میرسیم دو گروه با دو عقیدهی متفاوت وجود دارد. گروهی ترجیح میدهند شخصیت آنها مانند سری The Elder Scrolls هیچگونه پیشزمینهی داستانی نداشته باشد تا بتوانند در ذهن خود برای پروتاگونیستِ بازی پیشزمینههای داستانی متفاوت متصور شوند؛ اما گروهی دیگر یک پروتاگونیست با نام و پیشزمینهی داستانی تعیین شده مانند سری The Witcher را ترجیح میدهند. استودیوی Larian در Divinity: Original Sin 2 هیچ یک از این دو گروه را فراموش نکرده است. اگر از گروه اول هستید، میتوانید به عنوان یک شخص از چهار نژاد انسان، Elf، Dwarf و Lizard (یا یک Undead از هر یک از این 4 نژاد) بازی کنید. اگر هم از گروه دوم هستید، میتوانید از 6 شخصیت با پیشزمینهی داستانی معین یکی را انتخاب کنید. در هر صورت، این شش شخصیت در دنیای بازی حضور داشته و میتوانند به گروه (Party) شما ملحق شوند. هر کدام از این 6 شخصیت یک خط داستانی مربوط به خود نیز دارند که در کنار خط داستانی اصلی روایت میشود. داستان و شخصیتپردازی این شخصیتها نیز جالب است و مشتاق خواهید بود که در کنار داستان اصلی، داستان آنها را نیز دنبال کنید. برای مثال یکی از آنها شاهزادهای است که به دلیل "ارتباط" با شیاطین تبعید شده و حال به دنبال به دست آوردن تاجوتختش و ملاقات با دختریست که تا به حال او را ندیده ولی دیوانهوار دوستش دارد. مشاهدهی غرور و خودخواهی او در ابتدای بازی و تغییرات رفتارش با شما در اواخر بازی (البته اگر با او رفتار خوبی داشته باشید) میتواند باعث شود که بعد از اتمام بازی دلتنگ همصحبتی با او شوید. دیگر همراهان شما نیز به همین منوال شخصیتپردازی خوبی دارند. اکثر شخصیتها و به طور کلیتر گروههای بازی نیز خاکستری هستند و به نظر من از دستاوردهای استودیوی Larian این است که داستانی که در ابتدا مقابلهی خیر و شر مطلق به نظر میرسد را اینگونه نوشته و بازیکن را سوپرایز میکند. پلات توییستهای (Plot Twist) بازی و خاکستری بودن اکثر شخصیتهای مهم باعث میشود Larian را تحسین کنید که آنها را صرفا به این دلیل خلق نکرده که نقش آدم بد داستان را بازی کنند.
نحوهی ساخت پروتاگونیست بازی اهمیت زیادی دارد نه تنها بر گیمپلی، بلکه بر نحوهی برخورد دیگر شخصیتها با شما و نیز داستان بازی؛ در بخش مربوط به گیمپلی 14 کلاس پیشفرض وجود دارد و علاوه بر این 14 کلاس امکان ساخت یک کلاس شخصیسازی شده را نیز خواهید داشت. این آزادی عملِ کمسابقه باعث شده که گیمپلی و مبارزات بازی تنوع فوقالعاده زیادی پیدا کند و ارزش تکرار بازی نیز بالا رود. میتوانید یک کماندار باشید که از جادوهای آتشین استفاده کرده و دشمنان را میسوزاند یا شوالیهای که دشمنان را به مرغ تبدیل کرده و مانند یک عنکبوت تار میبافد. تعداد زیادی ترکیب مختلف وجود دارد که میتواند باعث شود در صورت تکرار بازی، مبارزات برایتان به کلی تجربهی متفاوتی با دفعهی قبل داشته باشد. نکتهی جالب اینجاست که توانایی تعیین و تغییر کلاس همراهناتان نیز وجود دارد. دیگر لازم نیست با اینکه از شخصیتی خوشتان نمیآید، صرفا به دلیل تواناهاییهایش از او استفاده کنید یا بالعکس، با اینکه از شخصیتی خوشتان میآید، صرفا به دلیل اینکه در مبارزات کاربرد آنچنانی ندارد او را کنار بگذارید. در بخش مربوط به داستان و روابط شخصیتها نیز نژاد و دو تَگی (مانند بربر، سرباز، محقق و ...) که برای پروتاگونیست خود انتخاب میکنید تاثیر خواهند گذاشت. برای مثال Elfها میتوانند اعضای بدن مردگان را بخورند تا از خاطرات آنها اطلاع پیدا کنند و اگر Elf باشید اینگونه میتوانید مهارتهای (Ability) جدیدی یاد بگیرید و حتی ماموریتهای جدیدی تجربه کنید. تگها نیز به همین منوال تاثیرگذار هستند. به عنوان نمونه در یکی از ماموریتهای چند Magister در حال آتش زدن خانهای هستند تا شخصی که در زیرزمین آن پنهان شده را بکشند. شما میتوانید در قضیه دخالت کنید و به زیرزمین بروید. اینجا اگر تگ بربر را داشته باشید میتوانید شمشیر آن شخص را بدون کشتن او گرفته و به Magisterها نشان دهید تا باور کنند که او را کشتهاید و اینگونه بدون خونریزی ماموریت به پایان میرسد. البته در این ماموریت نیز مانند اکثر ماموریتهای بازی تنها یک راهحل وجود ندارد و اگر از راههای دیپلماتیک به نتیجه نرسیدید، میتوانید از خشونت استفاده کنید و آن شخص یا Magisterها (یا اگر دلتان خواست هر دو را) بکشید. در حقیقت در Divinity: Original Sin 2 میتوانید هر که را دیدید بکشید. البته بازی نیز این کار را برای شما آسان نکرده و مبارزات بازی چالشبرانگیزند و در آنها هم باید نقشآفرینی بودن بازی را در نظر بگیرید و هم استراتژی داشته باشید..
مبارزات بازی حالت نوبتی دارند. هر شخصیت در آغازِ هر نوبت میتواند حداکثر 6 اکشن پوینت (AP) داشته باشد (البته استثنا نیز وجود دارد). اکشن پوینت برای حرکت کردن، حمله به دشمنان و به طور کلی هر کاری در هنگام مبارزه مصرف میشود. توجه به نقشآفرینی بودن بازی واقعا مهم است. از شش Attribute شما، 3تای آنها (Strength، Finesse و Intelligence) مستقیما بر میزان خسارتی که با سلاح و جادوهای خود وارد میکنید (بسته به سلاح شما) تاثیر گذارند. نمیشود Intelligence را ارتقا دهید و انتظار داشته باشید با خنجر خسارت زیادی وارد کنید. از بین سه Attribute دیگر نیز Constitution بر میزان سلامتی، Memory بر تعداد اسپلهایی که میتوانید به خاطر بسپارید و Wits بر نوبت شما در مبارزات، شانس وارد کردن ضربههای Critical و توانایی شما در پیدا کردن تلهها، دربها و آیتمهای پنهان تاثیر دارند. رعایت تعادل در ارتقای Attributeها مهم است و در صورت عدم ارتقای درست آنها، ممکن است بازی بیمورد برایتان سخت شود. همچنین لول (Level) شما نیز اهمیت زیادی دارد. در این عنوان حتی برای شکست دادن دشمنانِ هم لول نیاز به استراتژی دارید. شکست دادن دشمنانی که بیشتر از 2-3 لول با شما فاصله دارند؟ حتی فکرش را هم نکنید! Original Sin 2 واقعا از لحاظ عمق، یک تجربهی کم نظیر را در حوزهی مبارزات به معرض نمایش میگذارد که تا ساعتها میتوان در ثنای آن سخن گفت. در کنار جزئیاتِ مبارزه و تاثیر نحوهی ارتقای مهارتهای کاراکتر که پیشتر گفته شد، توجه به محیط مبارزه و نحوهی قرارگیری شخصیتهایتان نیز فوقالعاده مهم است. یک بشکهی روغن یا مواد سمی میتواند نتیجهی مبارزه را عوض کند زیرا که در این بازی عناصر مختلف با یکدیگر واکنش میدهند. ممکن است در حال قلع و قمع دشمنان باشید ولی ناگهان کماندار دشمن تصمیم بگیرد به سمت روغنهایی که بر روی زمین زیر پایتان ریخته شده یک تیر آتیشن پرتاب کند تا کل آن منطقه آتش بگیرد. به همین منوال بقیهی عناصر نیز با یکدیگر واکنش نشان میدهند. برای مثال مقدار کمی سم در آب میتواند کل آن را سمی کند. با کمی هوشمندی میتوانید از این شرایط به نفع خود استفاده کنید.
به عنوان مثال پروتاگونیست من در بازی یک Undead Elf بود. میزان سلامتی Undeadها در بازی با سم بهبود مییابد و بالعکس با معجونها و جادوهای بهبود دهندهی سلامتی عادی کاهش پیدا میکند. من از اسپل (Spell) باران استفاده میکردم تا زمین خیس شود و سپس با کمی سم کل آن منطقه را سمی میکردم تا همزمان هم میزان سلامتی خودم و یکی دیگر از همراهانم که Undead بود بهبود پیدا کنند و هم دشمنان دمیج بخورند. البته سم در بازی محترق است و گاهی نیز این استراتژی برعکس جواب میداد. همچنین Friendly Fire نیز در بازی وجود دارد پس هنگامی که به آتش کشیدن دشمنان فکر میکنید حواستان به یاران خودی هم باشد. همهی این موارد دست به دست هم دادهاند تا مبارزات بازی چالش برانگیز، تاکتیکی و در عین حال لذتبخش باشند. در Original Sin 2 هر کار شما نتیجهای دارد و جستجو در محیط راهحلهای جدیدی جلوی پای شما گذاشته و به شما پاداش میدهد. قایمباشک بازی کردن با یک بچه میتواند شما را به سمت یک جنگجوی باستانی هدایت کند و کمک به آن جنگجو باعث میشود که او در ماموریتی دیگر به کمکتان بیاید. یا در یکی از ماموریتها با کوزهای روبرو میشوید که روح یک Necromancer در آن زندانیست. اگر آنجا روح او را نبلعید یا کوزه را نشکنید، در ماموریتی دیگر با Necromancerـی روبرو خواهید شد که هر چقدر او را بکشید دوباره زنده میشود. این ارتباط ماموریتهای مختلف با یکدیگر و مشاهدهی نتیجهی اعمالتان، باعث میشود که بیشتر در دنیای بازی و جهانی که ساخته غرق شوید و فکر نکنید ماموریتها صرفا منبعی هستند برای دریافت XP و لول آپ. شاید بتوان تنها ایراد بازی را یک مشکل خیلی خیلی کوچک در سیستم مسیریابی (Path-Finding) همراهان در خارج از مبارزات دانست. آن هم اینکه گاهی همراهان اگر از میان محیطی که به سلامتی آنها دمیج میزدند عبور کنید، خود به خود دنبال شما نمیآیند و باید دستی و یکی یکی آنها را عبور دهید. ولی این موضوع در مقابل دریای از نکات مثبت بازی هیچ است. بازبینی تصویری:
با قویترین Sourcerer جهان آشنا شوید...یک...خرچنگ. قابلیت سخن گفتن با حیوانات نیز در بازی وجود دارد.
مخفیکاری نیز در بازی وجود دارد و گاهی نیز لازم است از آن استفاده کنید تا قبل از شروع مبارزه در موقعیت مناسبی قرار گیرید. برنده شدن این مبارزه بدون مخفیکاری برای من ممکن نبود.
از طریق این آینه که از ابتدای ACT 2 بازی در دسترستان قرار میگیرد میتوانید بدون هیچ هزینهای خود و همراهانتان را respec کنید.
Skill Check... چیزی که متاسفانه در نقشآفرینیهای امروزی جای خالیاش بشدت حس میشود.
هر کدام از این ده Skill اسپلهای مربوط به خود را دارند... ریاضیاش با شما که میشود چند کلاس ترکیبی ساخت ... نکات مثبت مبارزات فوقالعاده که میتوان آنرا کاندیدای بهترین سیستم مبارزات تاریخ دانست شخصیتپردازی عالی همراهان داستان عالی بازی و پلات توییستهایش ارزش تکرار فوقالعاده بالای بازی؛ چه از لحاظ گیمپلی و چه از لحاظ داستانی ماموریتهای فرعی عالی و گاها به هم مرتبط سیستم تصمیم و تاوان (Choice & Consequence) عالی نکات منفی مشکلات جزئی در سیستم مسیریابی همراهان سخن آخر Divinity: Original Sin 2 یکی از جدیترین کاندیداهای بهترین نقشآفرینی نسل و حتی تاریخ است. همهچیز در بهترین حالت خود قرار دارد. مبارزات بازی فوقالعاده بوده و نیاز به استراتژی دارند. داستان بازی با پلات توییستهایش بازیکن را سوپرایز میکند و صرفا یک کلیشهی تقابل بین خیر و شر نیست. شخصیتها به بهترین نحو پرداخته شدهاند. برای اتمام ماموریتها راههای مختلف وجود داشته و اعمال بازیکن نیز نتیجه دارند. در کل، علاقهمندان به ژانر نقشآفرینی به هیچوجه نباید فرصت تجربهی Original Sin 2 را از دست بدهند و نقشآفرینیها و مخصوصا نقشآفرینیهای کامپیوتری (cRPG) در آینده کار سختی برای راضی کردن افرادی که Original Sin 2 را به اتمام رساندهاند در پیش خواهند داشت. Verdict Divinity: Original Sin 2 is a serious candidate for best RPG of the generation and even of all time. Everything’s done to perfection. The excellent combat is deep and rewarding. It’s got a plot full of twists and turns passing the cliches of good and evil. It builds characters in the finest form. The quests are extremely open ended and dependent on player choice. So RPG lovers shouldn’t miss Original Sin 2 and future RPGs have to go a long way to make those who finished Original Sin 2 satisfied. Score: 10
30 مهر 1396
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 270]
صفحات پیشنهادی
نمایش و نقد و بررسی مستند انتهای خیابان پاستور در مشهد
نمایش و نقد و بررسی مستند انتهای خیابان پاستور در مشهد مستند انتهای خیابان پاستور با حضور عوامل در پردیس هویزه مشهد نمایش و نقد و بررسی می شود عصرایران - نشست نقد و بررسی مستند انتهای خیابان پاستور به کارگردانی مشترک محسن خانجهانی و جعفر محمدی که در گروه هنر و تجربه اکران«فلسفه چیست؟» هایدگر نقد و بررسی می شود
با حضور داوری اردکانی فلسفه چیست هایدگر نقد و بررسی می شود شناسهٔ خبر 3966988 - دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳ ۳۸ دین و اندیشه > اندیشمندان jwplayer display inline-block; گفتگویی پیرامون رساله فلسفه چیست هایدگر با حضور اساتیدی چون رضا داوری اردکانی در دانشگاه تهرانبرگزاری نشست نقد و بررسی فیلم والدراما در خانه هنرمندان
برگزاری نشست نقد و بررسی فیلم والدراما در خانه هنرمندان نشست نقد و بررسی فیلم والدراما یکشنبه هشتم مرداد در خانه هنرمندان برگزار میشود به گزارش ایلنا «والدراما» اولین ساخته بلند عباس امینی یکشنبه هشتم مرداد ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان بر پرده میرود و پس از آننقد و بررسی Mario + Rabbids Kingdom Battle
نقد و بررسی Mario Rabbids Kingdom Battle به قلم سینا ربیعی اولین سورپرایز یوبیسافت در نمایشگاه E3 معرفی بازی Mario Rabbids Kingdom Battle بود عنوانی که با یک نمایش زیبا معرفی شد تا نشان دهد یوبیسافت قصد دارد به طور ویژه از کنسول Nintendo Switch حمایتنشست نقد و بررسی عملکرد رسانههای ایران در حوزه دین برگزار میشود
در کانون فرهنگی تبلیغی زیتون نشست نقد و بررسی عملکرد رسانههای ایران در حوزه دین برگزار میشود شناسهٔ خبر 3967622 - سهشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹ ۲۶ دین و اندیشه > اندیشکده ها jwplayer display inline-block; نشست نقد و بررسی عملکرد رسانههای ایران در حوزه دین با حضورکتاب «شبیه دیوارها» در نمایشگاه کتاب نقد و بررسی می شود
کتاب شبیه دیوارها در نمایشگاه کتاب نقد و بررسی می شود شناسهٔ خبر 3968166 - سهشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵ ۳۶ فرهنگ > کتاب jwplayer display inline-block; نشست نقد و بررسی کتاب شبیه دیوارها نوشته امیرمحمد عباس نژاد روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت در نمایشگاه کتاب تهران برگزارنشست نقد و بررسی کتاب «تحریر ایقاظ النائمین» برگزار می شود
در سرای اهل قلم نشست نقد و بررسی کتاب تحریر ایقاظ النائمین برگزار می شود شناسهٔ خبر 3965788 - یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱ ۵۴ دین و اندیشه > اندیشکده ها jwplayer display inline-block; نشست علمی نقد و بررسی کتاب تحریر ایقاظ النائمین اثر آیت الله جوادی آملی همزمان بانقد و بررسی قسمت اول Life is Strange: Before the Storm
نقد و بررسی قسمت اول Life is Strange Before the Storm به قلم علی رجبی زمانیکه Before the Storm معرفی شد خیلی دوستداشتم بدانم که این مجموعه بدون آن قدرتهای عجیب مکس و سفرهای مهیج زمانی چگونه خواهد بود خوشبختانه سرانجام با عرضه اولین قسمت فصل جنقد و بررسی Marvel vs. Capcom: Infinite
نقد و بررسی Marvel vs Capcom Infinite به قلم پرهام آقاخانی حتما شما هم با عبارتهایی همچون گرافیک چندان مهم نیست گیم پلی بازی مهمتر است در انجمنها و سایتهای مختلف برخورد کردهاید عدهی بسیاری بر این عقیدهاند که اگر یک بخش از بازی کیفنقد و بررسی"گذر موقت" در فرهنگسرای ارسباران
نقد و بررسی"گذر موقت" در فرهنگسرای ارسباران فیلم سینمایی گذر موقت به کارگردانی افشین هاشمی شنبه 11 شهریور ماه 1396 ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران با حضور عوامل اکران نقد و بررسی میشود به گزارش ایلنا در خلاصه داستان این فیلم سینمایی به قلم افشین هاشمی آمده است دو م-
علم و فناوری
پربازدیدترینها