تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798668341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوزادانی که مادر سیگاری دارند در معرض فلج مغزی هستند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: نوزادانی که مادر سیگاری دارند در معرض فلج مغزی هستند
تحقیقات نشان می‌دهد که سیگار کشیدن در دوران بارداری می‌تواند خطر فلج مغزی در نوزادان را افزایش دهد.
آفتاب‌‌نیوز : سیگار کشیدن در دوران بارداری می‌تواند برای مادر و نوزاد مضر باشد. در حال حاضر، یک مطالعه جدید شواهد بیشتری را نشان می‌دهد که سیگار کشیدن مادر یکی از عوامل خطر برای فلج مغزی در نوزاد است و در مورد مکانیزم‌هایی که در پس این اتفاق وجود دارد، توضیحاتی ارائه کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از مدیکال نیوز تودی، با توجه به "مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری" (CDC)، حدود 55 درصد از مادرانی که قبل از بارداری سیگار می‌کشند، عادت خود را در دوران بارداری ترک می‌کنند.

با این حال، حدود 10 درصد مادران باردار در ایالات متحده در 3 ماهه آخر بارداری سیگار می‌کشند.

سیگار کشیدن در دوران بارداری یک عامل خطر برای مشکلات بهداشتی متعدد در میان فرزندان از جمله زایمان زودرس ، نقص‌های زایمان مانند شکاف کام و یا شکاف قفسه سینه و سندرم مرگ ناگهانی نوزاد می‌شود.

در تحقیقات قبلی نیز محققان سیگار کشیدن مادران را با احتمال فلج مغزی در کودکان مرتبط دانسته‌اند، اما فرآیندهای مبتنی بر این ارتباط نامشخص بوده است.

محققان در این پژوهش جدید به رهبری دکتر هوی چن، از دانشگاه تکنولوژی سیدنی در استرالیا به روشنگری بیشتری در این زمینه پرداخته‌اند.

فلج مغزی یک اختلال حرکتی و تعادلی است که تخمین زده می‌شود در ایالات متحده آمریکا در هر 323 نفر بر یک نفر تاثیر می‌گذارد.

این وضعیت ناشی از آسیب به مغز در حال رشد بوده که ممکن است قبل از تولد، در طول تولد، در یک ماه پس از تولد، یا در سال‌های اولیه زندگی کودک رخ دهد.

یکی از علل فلج مغزی این است که مغز در رحم از خون غنی از اکسیژن محروم مانده که به این فرآیند(hypoxia-ischemic injury (HII می‌گویند.

تحقیقات جدید که اخیرا در مجله"Frontiers in Molecular Neuroscience" منتشر شده است، نشان می‌دهد که چگونه قرارگیری جنین در رحم در معرض دود سیگار، پاسخ به HII را بدتر کرده و موجب مرگ سلول‌های مغزی که با توانایی حرکتی و حافظه مرتبط هستند می‌شود.

محققان پژوهش خود را بر روی موش‌های متولد شده‌ای انجام دادند که مادران آنها قبل از دوران بارداری در معرض دود سیگار بودند.

این تیم مهارت‌های حرکتی نوزادان موش را آزمایش کرده و دریافتند که آنها مشکلات حرکتی شبیه به آنچه که در فلج مغزی رخ می‌دهد را از خود نشان می‌دهند.

دکتر چن می‌گوید: "ما در این پژوهش دریافتیم که نوزادانی که از مادران سیگاری متولد می‌شوند در سن نوجوانی بیشتر از حد معمول دست و پا چلفتی بوده و قدرت کمتری در اندام‌هایشان دارند. آنها همچنین اضطراب بیشتری داشته و عملکرد حافظه ضعیفی دارند که توانایی یادگیری آنها را تحت تاثیر قرار می دهد."

در تحقیقات بیشتر، این تیم دریافتند که مشکلات حرکتی که در بچه موش‌ها دیده می‌شود، به دلیل افزایش استرس اکسیداتیو بوده که به معنی عدم تعادل بین آنتی اکسیدان‌ها و مولکولهای مضر به نام رادیکال‌های آزاد است.

دکتر چن توضیح می‌دهد که HII ناشی از قرار گرفتن در معرض دود سیگار مانع از این می‌شود که میتوکندری(که نیروگاه سلول محسوب می‌شود) مقدار کافی آنتی اکسیدان‌ها را تولید کرده که این امر سبب تجمع رادیکال‌های آزاد و آسیب به سلول‌های مغزی می‌شود.

محققان معتقدند که این یافته‌ها دلیل دیگری است که مادران باردار از سیگار کشیدن خودداری کرده و پیشنهاد می‌کنند که عادت قدیمی سیگار کشیدن در هر زمانی متوقف شود برای مادر بهتر است.

دکتر چن می گوید: "آنچه که ما تاکنون مشاهده کردیم این است که برای جلوگیری از آسیب رسیدن به نوزاد، مادران باید چند ماه یا حتی یک سال قبل از بارداری سیگار را ترک کنند زیرا سیگار بر کیفیت تخمک‌ها حتی قبل از اینکه بارور شوند تاثیر می‌گذارد."



۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن