تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798544008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از کاشت ناخن تا خطر سرطان!


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: از کاشت ناخن تا خطر سرطان!
یک متخصص پوست نسبت به فراگیر شدن کاشت ناخن و رابطه نزدیک آن با قارچ‌های پوستی و نیز وجود ترکیبات سرطانزا در مواد کاشت ناخن هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر الیاس سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه کاشت ناخن صرفا جنبه زیبایی دارد، گفت: کاشت ناخن به هیچ وجه کاربرد پزشکی نداشته و بدلیل صدمات وارده به بافت ناخن و پوست اطراف آن توصیه نمی‌شود.

این متخصص پوست با اشاره به اینکه لایه سطحی ناخن لایه مهمی از ناخن بوده که در کاشت ناخن تراشیده می‌شود، اظهار کرد: تراشیده شدن سطح ناخن با وارد کردن آسیب‌های جبران‌ناپذیر به بافت آن همراه بوده و از بین رفتن تدریجی آن را به دنبال دارد.

وی افزود: همچنین تراشیده شدن سطح ناخن باعث ورود مواد شیمیایی و چسب‌های مورد استفاده در کاشت ناخن به داخل بافت آن شده و ناخن را مستعد ابتلا به انواع بیماری‌های عفونی می‌کند.

این متخصص پوست، ایجاد قارچ‌های پوستی در محل را از دیگر عوارض کاشت ناخن عنوان کرد و گفت: بدلیل عدم رعایت بهداشت ناخن‌ها و امکان انتقال و تکثیر باکتری‌ها در زیر ناخن کاشته شده و همچنین احتمال آلوده بودن وسایل کاشت ناخن، این افراد در معرض ابتلا به انواع قارچ‌های پوستی قرار می‌گیرند.

وی مواد مورد استفاده و چسب‌های کاشت ناخن را از دیگر عوامل پرخطر و دخیل در از بین رفتن بافت ناخن دانست و خاطرنشان کرد: این مواد شیمیایی با ایجاد حساسیت در ناخن‌ها و پوست اطراف آن نقش پررنگی در آسیب‌های وارد به پوست و ناخن ایفا می‌کنند.

سلیمی به صدمات کاشت ناخن در ناخن‌های پا نیز اشاره کرد و افزود: پاها بدلیل اینکه کمتر از دست‌ها در معرض هوای آزاد بوده و ممکن است ساعات زیادی در کفش باقی بمانند، بیشتر مستعد ابتلا به قارچ هستند که کاشت ناخن این احتمال را افزایش می‌دهد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مطالب موجود در زمینه فواید کاشت ناخن را نادرست دانست و عنوان کرد: کاشت ناخن در حوزه پزشکی هیچ کاربردی نداشته و هیچ یک از پزشکان پوست و مو این کار را تایید نمی‌کنند.

سلیمی به آسیب‌های مکانیکی وارده به ناخن‌های دست در پی شکسته شدن ناخن‌های کاشته شده اشاره کرد و افزود: چسب مورد استفاده در کاشت ناخن با چسبیدن لایه سطحی ناخن‌های دست تا حد زیادی از رشد مناسب آن جلوگیری کرده و آن را مستعد انواع آسیب‌های مکانیکی می‌کند.

وی با بیان اینکه این مواد تا مدت زیادی به روی ناخن‌های دست قرار می‌گیرند، گفت: بدلیل عدم تماس ناخن‌های دست با هوا، روی ناخن‌های دست پلاکی از جرم تشکیل شده که در درازمدت تغییر رنگ ناخن را در پی خواهد داشت. همچنین انواع قارچ‌ها و بیماری‌های عفونی که در نتیجه تراشیده شدن سطح ناخن ایجاد می‌شوند، در زرد شدن ناخن‌ها در درازمدت تاثیر دارند.

این متخصص پوست با تاکید مجدد بر مضر بودن کاشت ناخن، عنوان کرد: کاشت ناخن برای مادران باردار بدلیل حساسیت بیشتر آنها به مواد شیمیایی به هیج عنوان توصیه نمی‌شود.

وی در پایان بار دیگر نسبت به خطرات کاشت ناخن هشدار داد و افزود: مواد شیمیایی و چسب مورد استفاده بدین منظور در صورت استاندارد نبودن ممکن است حاوی ترکیبات شیمیایی سرطان‌زا نیز باشند.



۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن