تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندان خود را به كسب سه خصلت تربيت كنيد: دوستى پيامبرتان و دوستى خاندانش و قرائت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798709114




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قربانیان نهنگ آبی از هند تا روسیه


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: قربانیان "نهنگ آبی" از هند تا روسیه
"وایبهاو دِو" (Vaibhav Dev) دانشجوی ۲۰ ساله هندی که روز جمعه از پشت‌بام خانه‌اش در شهر "پنج‌کولا" به پایین پرید، احتمالا تازه‌ترین قربانی چالش آنلاین "نهنگ آبی" است.
آفتاب‌‌نیوز : در این چالش اینترنتی ۵۰ مرحله‌ای از مخاطبان عمدتا نوجوانان خواسته می‌شود روزانه تکلیف خود را انجام داده و در پایان، عکسی از خود را بفرستند تا بتوانند وارد مرحله بعد شوند.


مرحله نخست این چالش کشیدن یک نهنگ آبی روی دست است و پس از آن برای مثال از کاربر خواسته می‌شود تا لب خود را ببرد، روی دست خود با چاقو کلمه‌ای را حک کند و یا بالای یک ساختمان مرتفع با پاهای آویزان از خود عکس بیاندازد. این بازی مرگبار، چهار سال پیش برای اولین بار در روسیه و در شبکه اجتماعی محلی «وی کی» (VKontakte) معادل فیسبوک روسیه به راه افتاد.


سایت اینترنتی روزنامه هندوستان تایمز به نقل از یکی از اقوام وایبهاو گزارش کرده که وی در روزهای قبل از اقدام به خودکشی به دوستانش می‌گفته که به زودی پرواز خواهد کرد. از آنجایی که این دانشجوی هندی علاقه بسیاری به چالش‌های فضای مجازی داشته، پلیس احتمال ارتباط وی با چالش نهنگ آبی را منتفی نمی‌داند.






در حالی که وایبهاو از خودکشی، جان سالم به در برده و با دست و پای شکسته در بیمارستان بستری است، به گزارش برخی رسانه‌های محلی، یک دانشجوی دیگر هندی هم در همین روز در شهر "پودوچری" خود را از درخت حلق‌آویز کرد.


خودکشی یک نوجوان هندی در ماه گذشته میلادی، زنگ خطر چالش نهنگ آبی را برای مقام‌های این کشور به صدا درآورد. پدر و مادر آنکان، ۱۴ ساله جسد فرزندشان را در حمام خانه پیدا کردند. تحقیقات پلیس ارتباط این خودکشی با نهنگ آبی را اثبات کرد.


شیوع این بازی مرگبار در هند، آنچنان بالا است که دادگاه عالی دهلی‌ نو هفته گذشته از فیسبوک و گوگل خواست تا امکان دسترسی کاربران به چالش نهنگ آبی را مسدود کنند. در روزهای گذشته، نهنگ آبی پرجستجوترین واژه موتورهای جستجوگر اینترنتی در ۳۰ شهر هند بوده است. با این حال شهروندان این کشور تنها قربانی این مرگبار نیست.


محکومیت یکی از مغزهای متفکر این چالش مرگبار


بنابر گزارش یورونیوز، هفدهم ژوئیه، دادگاهی در استان "تیومن" روسیه، "فیلیپ بودیکین" ۲۲ ساله را به اتهام ترغیب دو نوجوان صرب در جریان چالش نهنگ آبی مجرم شناخت و به سه سال و چهار ماه زندان محکوم کرد. رسانه‌های روسی وی را که به "روباه" مشهور است، یکی از مغزهای متفکر این چالش مرگبار معرفی کردند.


به گزارش مسکو تایمز، فیلیپ بودیکین چند روز پیش از بازداشت در دفاع از خود گفته بود: من فقط به چند نفر توضیح دادم که بهتر است بمیرند. خودشان تصمیم گرفتند و هیچکس آن‌ها را مجبور نکرده بود.


پلیس روسیه در سال ۲۰۱۶ مدتی بودیکین را در محل زندگی مادرش در مسکو به اتهام ارتباط با قتل ۱۵ نوجوان روس در جریان چالش نهنگ آبی، بازداشت خانگی کرده بود. با این حال، وی سرانجام به مشارکت در قتل دو دختر نوجوان در صربستان محکوم شد.


هشدار نسبت به گسترش نهنگ آبی


به گزارش ایسنا، گویا نام "نهنگ آبی" از خودکشی گروهی و داوطلبانه نهنگ‌ها می‌آید. پس از انتشار خبر چند مورد خودکشی در میان نوجوانان روس، گرجستانی و سپس صرب در ماه مارس سال ۲۰۱۷، پلیس فرانسه نسبت به مشاهده نمونه‌هایی از این چالش در میان نوجوانان این کشور، ابراز نگرانی کرد. با این حال نهنگ آبی دست‌کم به مرگ یک نفر و زخمی‌شدن چندین نوجوان دیگر در فرانسه منجر شده است.








۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن