تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818683885




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۵ واقعیتی که درباره مدیرعامل ایرانی شرکت «اوبر» نمی‌دانستید


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: ۵ واقعیتی که درباره مدیرعامل ایرانی شرکت «اوبر» نمی‌دانستید
خسروشاهی می‌نویسد: «او در نیویورک بزرگ شد به دانشگاه براون رفت و در آنجا در رشته مهندسی برق تحصیل کرد. او جزو اعضای هیئت‌مدیره نیویورک تایمز نیز بوده است و همچنین از اعضای هیئت مدیره سایت معروف تریپ ادوایزر است که در زمینه معرفی جاذبه‌های گردشگری فعالیت می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز : سرویس علم و فناوری- شرکت اوبر «دارا خسروشاهی» را به عنوان مدیر عامل جدید خود معرفی کرده است. انتصاب او دو ماه پس از کناره‌گیری «تراویس کلانیک» مدیر‌عامل قبلی اوبر خواهد بود که اعلام کرد از آن شرکت که در تاسیس‌اش نقش داشت به دلیل فشار وارده از سوی سهامداران کناره‌گیری می‌کند. 


به گزارش آفتاب‌نیوز، خسروشاهی از ۲۰۰۵ میلادی به این سو اکسپدیا را اداره کرده بود‌.  در اینجا به پنج موردی درباره خسروشاهی اشاره می‌کنیم که قرار است در نقش رهبری مهمترین شرکت نوپای فناوری دنیا قرار گیرد: 



۵ واقعیتی که درباره مدیرعامل ایرانی اوبر نمی‌دانستید



۱-او منتقد سیاست‌های ترامپ است 


خسروشاهی در میان مدیران اجرایی است که علیه دونالد ترامپ و سیاست‌های او صحبت کرده بود. در حالی که برخی از مدیران اجرایی عرصه فناوری تلاش کرده‌اند که نظرات سیاسی آشکاری را بیان نکنند. او به طور آشکار از ترامپ انتقاد کرده است. او علیه قانون ممنوعیت ورود مهاجران از کشورهای مسلمان سخن گفته بود. او همچنین از موضع ترامپ در قبال حوادث شارلوتزویل که به کشته و زخمی شدن چندین نفر انجامید نیز انتقاد کرده بود. 


او در نامه‌ای نوشته بود که حدود هزار نفر از مشتریان اکسپدیا به دلیل قانون ممنوعیت صدور ویزا برای افراد از کشورهای مسلمان تخت الشعاع قرار گرفته‌اند. 


۲-او در ایران متولد شده است 


خسروشاهی در سال ۱۹۶۹ میلای در ایران متولد شد. خانواده او در سال ۱۹۷۸ میلادی زمانی که او ۹ ساله بود، پیش از انقلاب ایران به امریکا مهاجرت کردند. چند سال بعد پدرش به ایران بازگشت و به دنبال پدربزرگش خسروشاهی رفت. براساس اطلاعات نشریه تک کرانچ پدرش برای مدت شش سال بازداشت شد. خسروشاهی به همراه مادر و دو برادرش در نیویورک بزرگ شد. 


۳-او فکر نمی‌کرد در وهله نخست مدیر‌عامل خوبی باشد 


در پروفایل خسروشاهی در سال ۲۰۱۳ میلادی که به عنوان کافرین برتر ارنست اند یانگ معرفی شده آمده است که او فکر می‌کرده در ابتدا مدیر‌عامل خوبی نخواهد بود. 


خسروشاهی گفته بوده که چشم‌انداز روشنی برای آینده شرکت نمی‌بیند. این در حالی بود که یکی از مهندسان آن شرکت به او گفت که او باید بگوید که شرکت در کدام جهت باید حرکت کند و کارکنان به او باور دارند. خسروشاهی می‌گوید: «این واقعا دیدگاه من را نسبت به عملکرد مدیرعامل تغییر داد. مدیر عامل یک شرکت جهانی چند‌ملیتی نمی‌توانست بگوید چه کار باید کرد او باید خود پرچم را در دست می‌گرفت». 


۴-او نزدیکی زیادی به ماردش دارد 


خسروشاهی می‌گوید که مادرش مجبور به بزرگ کردن سه کودک بدون پدرشان بود. او در گفت‌و‌گو با بلومبرگ گفته که موفقیت‌هایش را مدیون مادرش می‌باشد. 


۵-او یکی از مدیرعاملان پردرآمد در آمریکاست که حقوق خوبی کسب می‌کند 


طبق گزارش منتشر شده توسط اکوئیلار و اسوشیتدپرس در سال ۲۰۱۵ میلادی، خسروشاهی به عنوان مدیر ارشد با بالاترین حقوق و دستمزد در یک شرکت دولتی امریکایی رتبه‌بندی شد. میزان حقوق دریافتی این مدیرعامل در سال ۲۰۱۵ میلادی یک میلیون دلار بوده است و به همراه ۲.۸ میلیون دلار پاداش. 


روزنامه «لس انجلس تایمز» نیز در گزارشی درباره خسروشاهی می‌نویسد: «او در نیویورک بزرگ شد به دانشگاه براون رفت و در آنجا در رشته مهندسی برق تحصیل کرد. او جزو اعضای هیئت‌مدیره نیویورک تایمز نیز بوده است و همچنین از اعضای هیئت مدیره سایت معروف تریپ ادوایزر است که در زمینه معرفی جاذبه‌های گردشگری فعالیت می‌کند. حضور او در اکسپدیا به قدری مفید بوده که ارزش سهام آن شرکت پنج برابر افزایش یافته و از حدود ۲۴ دلار در سال ۲۰۰۵ میلادی به ۱۴۲.۹۰ دلار امروز رسیده است. 


اوبر (Uber) یک سرویس همسفری آنلاین مستقر در سان فرانسیسکو است. اپ موبایل تلفن هوشمند به طور خودکار، مسافرین را با نزدیکترین راننده مرتبط می‌سازد و موقعیت مسافر را به راننده می‌فرستد.


طی بررسی‌های که انجام شده بود، اوبر اولین استارت آپ در دنیا بود که بیشترین و گرانترین سهام را داشت.






۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن