تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798662451




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهانگيري:تضعيف نهاد متولي فرهنگ موجب آسيب به فرهنگ كشور است/ اجراي اقتصاد مقاومتي جز با تبديل آن به گفتمان غالب جامعه شدني نيست


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



جهانگيري:تضعيف نهاد متولي فرهنگ موجب آسيب به فرهنگ كشور است/ اجراي اقتصاد مقاومتي جز با تبديل آن به گفتمان غالب جامعه شدني نيست
معاون اول رييس جمهور گفت: توسعه كشور اتفاق نمي افتد مگر با توسعه فرهنگي و اگر به سياست و اقتصاد خوب در كشور فكر مي كنيم بايد بدانيم كه سياست و اقتصادي موفق است كه جهت دهي آن توسط فرهنگ انجام شود.
روز نو : معاون اول رييس جمهور گفت: توسعه كشور اتفاق نمي افتد مگر با توسعه فرهنگي و اگر به سياست و اقتصاد خوب در كشور فكر مي كنيم بايد بدانيم كه سياست و اقتصادي موفق است كه جهت دهي آن توسط فرهنگ انجام شود.
تدكتر اسحاق جهانگيري در مراسم توديع و معارفه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كه در تالار وحدت برگزار شد، اظهار داشت: دكتر صالحي اميري در مدت كوتاه مسئوليت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خدمات ارزنده اي در حوزه فرهنگ و هنر داشته اند و حتماً از وجود ايشان در دولت استفاده خواهد شد.
 وي افزود: وزير سابق و جديد اين وزارتخانه دو همكار، دو دوست و دو همفكر با دغدغه ها و سلائق مشترك هستند كه مي توان با اطمينان گفت كه سياست گذاري ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در دوره جديد تغيير چنداني نخواهد داشت و اين وزارتخانه همچنان در مسير تحقق وعده هاي رييس جمهور حركت خواهد كرد.
معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه صيانت از فرهنگ و هويت در مرتبه نخست مستلزم اين است كه بازشناسي و باز آفريني دقيقي از مباني و جلوه هاي انديشه و ادب و هنر ايران اسلامي داشته باشيم، گفت: در مرحله دوم نيازمند آن هستيم كه با توجه به روند جهاني سازي، از گسست فرهنگي در جامعه پيشگيري كنيم و بار اين دو مسئوليت سنگين بيش از آنكه بر دوش نهادهاي رسمي كشور باشد بر دوش اصحاب فرهنگ، انديشه و هنر است. 
وي در ادامه با تاكيد بر اينكه بيش از هر گروهي اقتدار فرهنگي كشور در دست اصحاب فرهنگ و هنر است، خاطر نشان كرد: هر چه توليدات فرهنگي ما به ريشه هاي فكري ما نزديك تر باشد، قدرت فرهنگ در كشور بيشتر خواهد شد و بايد به دنبال فرهنگي باشيم كه قدرت جهت دهي و تأثير گذاري در ساير بخش ها را داشته باشد. 
دكتر جهانگيري افزود: وقتي از قدرت فرهنگ جامعه سخن مي گوييم لازمه آن اين است كه تشكيلات قدرتمندي در اداره امور فرهنگي داشته باشيم تا بتواند مسئوليت سنگين امور فرهنگي را به درستي به سرانجام برساند.
معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه همانطوري كه مي گويم اگر مي خواهيم توسعه صنعتي در كشور اتفاق بيفتد و اگر به صنعت قدرتمند فكر مي كنيم بايد نهادي قدرتمند و با اقتدار كامل مسئوليت سياست گذاري در بخش صنعت را بر عهده بگيرد به گونه اي كه همه بخش هاي مربوطه از آن تبعيت كند، در عرصه فرهنگ هم اينگونه هست. 
وي ادامه داد: البته موضوع صنعت در مقابل موضوع فرهنگ بسيار كم اهميت تر است چرا كه فرهنگ در همه شئون زندگي آحاد جامعه تاثير گذار است و نقش پر اهميت تري در كشور ايفا مي كند.
دكتر جهانگيري با تاكيد بر اينكه اگر به فرهنگ قوي در كشور مي انديشيم، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد به عنوان مرجعيت قانوني اين حوزه از اقتدار برخوردار باشد و اگر نهاد متولي فرهنگ ضعيف شد، حتماً فرهنگ كشور و جامعه ضعيف و دچار آسيب خواهد شد و حتي اقتصاد و سياست كشور نيز با مشكل مواجه مي شود.
معاون اول رييس جمهور تصريح كرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ضعيف نه به سود نظام و نه به سود جامعه است و ما بايد به وزارتخانه اي فكر كنيم كه مقتدر و قادر به سياست گذاري و جهت دهي باشد و قطعاً‌ نبايد مداخله گري در امور فرهنگي وجود داشته باشد بلكه وزارتخانه بايد داور و سياست گذار باشد.
وي اضافه كرد: تخريب فرهنگ از جايي شروع مي شود كه به جاي محوريت قانون، سليقه هاي شخصي و جهت گيري هاي سياسي حاكم شود.
دكتر جهانگيري در ادامه با اشاره به اينكه مردم امروز با چالش هاي فراواني روبرو هستند، گفت: زندگي و معيشت مردم و توسعه كشور با وجود رقباي منطقه اي از موضوعاتي است كه بايد با جديت به آن توجه كنيم و اين يعني كه ملت ايران در اين مقطع رسالت بزرگي بر دوش دارند.
معاون اول رييس جمهور يادآور شد اولويت نخست كشور كه نسبت به آن اتفاق نظر در ميان همگان وجود دارد در مقطع فعلي موضوع اقتصاد است اما اين موضوع بدان معنا نيست كه فرهنگ از اولويت خارج مي شود. 
وي با بيان اينكه موضوع اقتصاد مقاومتي بعنوان يك موضوع مهم و بعنوان يك نسخه براي نجات كشور مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: هر گاه مسائل پيچيده در جامعه به درستي براي اهالي فرهنگ و هنر مطرح شد و دغدغه ها را با آنها در ميان گذاشتيم، در حل مسائل موفق تر عمل كرديم.
دكتر جهانگيري افزود: وقتي كه مسائل زيست محيطي كشور به دغدغه اهالي فرهنگ و هنر تبديل شد، در حقيقت مردم كشور نيز نسبت به اين موضوع دغدغه پيدا كردند و به موضوعي ملي تبديل شد.
معاون اول رييس جمهور تصريح كرد: اجراي اقتصاد مقاومتي شدني نيست مگر اينكه اقتصاد مقاومتي به گفتمان غالب در جامعه تبديل شود و اين موضوع از عهده هيچ كس جز اهالي فرهنگ و هنر بر نمي آيد. 
وي با اشاره به يكي از موضوعات مورد تاكيد در اقتصاد مقاومتي مبني بر استفاده حداكثري از ظرفيت هاي دروني كشور،‌ تصريح كرد: هيچ بخشي به اندازه بخش فرهنگ و هنر مصداق استفاده از ظرفيت هاي داخلي نيست چرا كه توليدات فرهنگي بصورت كامل متكي به انديشه، خلاقيت و نوآوري در داخل كشور هستند.
دكتر جهانگيري افزود: توليد يك فيلم، كنسرت موسيقي، تابلوي نقاشي، مجسمه، تئاتر و .... به هر كدام كه نگاه مي كنيم توليداتي است كه بازگشت سرمايه در آنها قابل قياس با توليدات ساير بخش ها نيست و اميدوارم در دوره جديد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اين مسير باز شود كه توليدات هنري و فرهنگي كشور و آثار فاخر هنري بتواند به كشورهاي هدف قابل عرضه و ارائه باشد.
معاون اول رييس جمهور گفت: با اطمينان مي گويم كه با حضور دكتر صالحي وزير جديد در اين وزارتخانه كه فردي فرهيخته، متدين با باورهاي روشن و اعتماد كامل به جامعه هنري كشور است، گره هاي فراواني گشوده خواهد شد و قطعاً دولت در اجراي سياست هاي خوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از اين وزارتخانه حمايت خواهد كرد. 
وزراي سابق و جديد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هم در اين مراسم هر كدام در سخناني به طرح نظرات و ديدگاه هاي خود در خصوص فرهنگ و هنر جامعه پرداختند و ضرورت هاي توسعه فرهنگي در كشور را مطرح كردند.
حجت الاسلام والمسلمين دعائي مدير مسئول روزنامه اطلاعات و علي نصيريان از پيشكسوتان تئاتر و سينماي كشور و فريدون عموزاده خليلي از نويسندگان كشور نيز در اين مراسم بعنوان نمايندگان عرصه فرهنگ و هنر به بيان ديدگاه هاي خود پرداختند و از خدمات وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي قدرداني كردند.
در اين مراسم با حضور معاون اول رييس جمهور از وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي قدرداني و حكم رييس جمهور براي وزير جديد به وي اعطا شد. 




تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن