تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817784370




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وجود 134 هزار کودک بازمانده از تحصیل در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: وجود 134 هزار کودک بازمانده از تحصیل در کشور


معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان گفت: براساس مطالعات صورت گرفته 134 هزار و 396 نفر کودک بازمانده از تحصیل در سطح کشور شناسایی شده که سهم لرستان 4150 نفر اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، هاشم دالوند در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی لرستان، اظهار کرد: حجم ابلاغی استان برای سوادآموزی 17 هزار و 500 نفر است.

وی افزود: براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 تعداد 86 هزار نفر بی‎سواد در استان وجود دارد که باید برای آموزش سواد و مهارت‌های زندگی به این افراد برنامه‌ریزی کرد. افراد بازمانده از تحصیل نمی‌توانند به‌درستی در توسعه فراگیر و پایدار نقش ایفا کنند.

دالوند، آمار افراد محروم از نعمت سواد را در جهان 800 میلیون نفر عنوان و کرد و گفت: 500 میلیون نفر از این آمار در کشورهای آسیایی زندگی می‌کنند و سهم کشورمان هم هشت میلیون نفر است. دو سوم از افراد بیسواد کشور را زنان تشکیل می‌دهند و تردیدی وجود ندارد که این افراد از بسیاری از حقوق اجتماعی محروم هستند.

دالوند حجم ابلاغی استان را در سال 96 هفده هزار و پانصد نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد 9000 نفر در دوره سوادآموزی، 7000 نفر در دوره انتقال و 1500 نفر هم در دوره تحکیم آموزش داده می‌شوند.

وی، آمار باسوادی استان را در جامعه هدف 6 سال به بالا 83 درصد، ذکر و اظهار کرد: بالاترین درصد باسوادی استان مربوط به شهرستان خرم‌آباد با 87.1  و کمترین آمار باسوادی هم مربوط به شهرستان دوره‌چگنی با 74.3 درصد است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان به تحت پوشش قرار گرفتن 20 نفر از اتباع خارجی در شهرستان ازنا اشاره و تصریح کرد: این اتباع خارجی هم توسط آموزش‌دهندگان نهضت آموزش داده می‌شوند.

علی آشتاب، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان هم در این جلسه به برنامه ستاد اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: طرحی تحت‌عنوان «جلوگیری از نسلی شدن فقر» در حال اجراست  که در آن کودکان بازمانده از تحصیل مورد مطالعه دقیق قرار می‌گیرند.

وی به انجام طرح پژوهشی در کشور اشاره کرد و افزود: براساس این مطالعات 134 هزار و 396 نفر کودک بازمانده از تحصیل در سطح کشور شناسایی شده که سهم لرستان 4150 نفر اعلام شده است.

آشتاب، راستی‌آزمایی این آمار را از جمله برنامه‌های استان برشمرد و تاکید کرد: با 815 نفر از این بانک اطلاعاتی تماس حاصل شد تا علل بازماندن از تحصیل را از آنان جویا شوند. 72 نفر علت را معلولیت، 97 نفر فقر، 18 نفر زندگی در خارج از کشور، 45 نفر دوری از مدرسه و 286 نفر هم علت را بیماری، عدم علاقه یا کوچ‌نشینی عنوان کردند. آموزش و پرورش برای راستی‌آزمایی دقیق این آمار و مطابقت با سامانه سوادآموزی خود می‌تواند آمار را اخذ و با مؤلفه‌های خود تطبیق دهد.


تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - 15 August 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن