تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، آن است كه قابل فهم و روشن و كوتاه باشد و خستگى نياورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816628112




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش سازمان ملل: بسیاری از داعشی ها حتی نماز هم بلد نیستند/ داعش چگونه تروریست جذب می کند؟


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: گزارش سازمان ملل: بسیاری از داعشی ها حتی نماز هم بلد نیستند/ داعش چگونه تروریست جذب می کند؟
دین این افراد نه بر اساس "معنویت" بلکه حول محور شکاف بین آنچه که عدالت و بی عدالتی می دانند، شکل گرفته است.
بر اساس یافته های یک گزارش "دفتر ضد تروریسم سازمان ملل"، بسیاری از ستیزه جویان داعش، سواد و شناخت درستی درباره اسلام ندارند.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان ترک، هفته گذشته دفترمبارزه با تروریسم سازمان ملل گزارشی مفصلی درباره گروهی از ستیزه جویان خارجی جذب شده به داعش و شرایط آنها منتشر کرد.

این گزارش حاصل مصاحبه دو تن از کارشناسان این دفتر با ستیزه جویان خارجی جذب شده به داعش در سوریه است. کارشناسان با 42 مرد و 1 زن ستیزه جوی داعشی که از 12 کشور مختلف خارج از سوریه جذب این گروه شده اند، در زندان مصاحبه کرده اند.

این گزارش نتیجه مصاحبه مستقیم پروفسور "حامد السعید" از دانشگاه منچستر و "ریچارد بارت" کارشناس بریتانیایی  تروریسم با 43 نفر است.

بر اساس این گزارش:

این افراد ادعا می کنند از مسلمانان دفاع می کنند، اما هیچ اطلاعی از بسیاری از مباحث پایه ای و احکام اسلامی از جمله جهاد ندارند؛ حتی یک دعای ساده و نماز خواندن هم بلد نیستند. هیچ کدام از این افراد – در دوران کودکی-  آموزش درستی ندیده و صاحب یک حرفه شناخته شده نبودند. دین این افراد نه بر اساس معنویت بلکه حول محور شکاف بین آنچه که عدالت و بی عدالتی می دانند، شکل گرفته است.


گزارش سازمان ملل: بسیاری از داعشی ها حتی نماز هم بلد نیستند/ داعش چگونه تروریست جذب می کند؟



از 43 تروریست مصاحبه شده 33 نفر از آنها مدتی پس از ورود به سوریه تصمیم به خروج از این کشور گرفتند و 10 نفر از آنها نیز پیش از ورود به سوریه از سوی نهادهای امنیتی ردیابی و بازداشت شده اند.

باورهای دینی این افراد نقش کمی در پیوستن آنها به داعش داشته است. در مقابل وعده‌های فریبنده اقتصادی از جمله دستمزد ماهانه بالا، مسکن و یا حتی ازدواج، از مهم ترین محرک های این 43 نفر برای پیوستن به داعش بوده است.

تمامی این افراد مصاحبه شده ادعا می کردند به قصد تروریست شدن وارد سوریه نشده اند و پس از بازگشت از سوریه نیز خود را ترویست محسوب نمی کنند بلکه تنها دستاورد سفر آنها به سوریه، دیدن آموزش های نظامی ساده از جمله کار با سلاح های آتشبار با تیرهای مشقی بوده است.

بر خلاف آنچه که بیشتر مردم فکر می کنند، " اینترنت" به طور مستقل تاثیر کمتری در جذب این افراد به داعش داشته است و این افراد  پس از آنکه تصمیم خود را می‌گرفتند برای تایید و تقویت تصمیم شان  از فضای مجازی و اینترنت استفاده می‌کردند. این افراد بیشتر در محفل های دوستانه از جمله در مساجد، زندان‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و محل کار جذب داعش شده و تصمیم به پیوستن به این گروه تروریستی گرفته اند.

بسیاری از این افراد بیکار، بی سواد، بزرگ شده در شرایط فقر و محرومیت، بدون شناخت درست از اسلام، مرد، بسیار جوان و حتی نوجوان، کودکان کار، معتقد به بی معنا بودن زندگی و در نهایت دارای کاستی های عمده ایدئولوژیک هستند.

بر اساس یافته های این گزارش: مدیریت نادرستی که توجهی به قانون ندارد، سیاست‌های تبعیض آمیز اجتماعی و محرومیت های سیاسی جوامع در کنار آزار و اذیت اعمال شده از سوی مقامات امنیتی می تواند به ایجاد حس ناامیدی، خشم و دشمنی با دولت بینجامد و زمینه ای برای پیوستن افراد به تروریست ها شود.



گزارش سازمان ملل: بسیاری از داعشی ها حتی نماز هم بلد نیستند/ داعش چگونه تروریست جذب می کند؟





تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - 10 August 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن