واضح آرشیو وب فارسی:الف: جشنواره نورنگار مداومت و کیفیت را مبنای کار خود قرار داده است/ باید ایران زیبای خود را به تصویر بکشیم
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۲
نشست خبری چهارمین جشنواره عکس نورنگار، صبح امروز در هتل بهار با حضور مسعود افشانی دبیر جشنواره برگزار شد.در ابتدای این مراسم از پوستر جشنواره عکس نورنگار رونمایی شد. به گزارش خبرنگار الف، مسعود افشانی، دبیر جشنواره عکاسی نورنگار با اشاره به دورههای گذشته برگزاری جشنواره گفت: به دلیل هزینههای سنگینی که برگزاری جشنوارههای عکاسی دارد، توسط سازمانهای دولتی حمایت و پس از مدتی فراموش میشود. جشنواره نورنگار مداومت و کیفیت را سرلوحه کار خود قرار داده است. در هر دوره برگزاری جشنواره، کتاب آثار راه یافته به جشنواره چاپ شد و در اختیار علاقه مندان قرار گرفت. وی افزود: در دوره چهارم برگزاری جشنواره عکس نورنگار، عکسهایی با موضوع «ایران من» در بخش اصلی و در بخش ویژه با موضوع بناهای باستانی و تاریخی دریافت میشود. داوران این دوره اسماعیل عباسی، محمد ستاری و ابراهیم حقیقی هستند. در این دوره در هر بخش سه برنده خواهیم داشت. سه دوربین عکاسی در بخش اصلی و سه دستگاه دوربین عکاسی هم در بخش ویژه اهدا خواهد شد. در این مراسم محمدخانی مدرس عکاسی، در خصوص جشنواره عکس نورنگار اظهار داشت: به پیشنهاد استاد حقیقی قرار شد، در چهارمین دوره جشنواره، مقالاتی در مجموعه مجلدی چاپ شود. دو میلیون عکس در ثانیه در صفحات مجازی به اشتراک گذاشته میشود *محمدخانی افزود: برای بالا بردن کیفیت آثار عکاسی کشور، کشف استعدادهای جوانان، معرفی مناطق نادیده ایران, دیدگاههای جدید عکاسی برپایه عکاسی شرقی جشنواره نورنگار برگزار می شود. حدود دو میلیون عکس در ثانیه در بین صفحات مجازی به اشتراک گذاشته می شود. در سال 68 هزار فارغ التحصیل عکاسی در سال داریم. بیش از دو میلیون نفر هستند که در اینستاگرام و یک میلیون نفر در توییتر عکس منتشر میکنند. مجبور شدیم برای برگزاری جشنواره نورنگار محدودیتی در نظر بگیریم تا عکس های افراد شرکت کننده، گزینش شود و عکس های بهتری در جشنواره شرکت کند. * در این مراسم، دکتر حقیقی یکی از عکاسان حرفهای در عرصه معماری و میراث فرهنگی گفت: عکاسی معماری یکی از سختترین موضوعات عکاسی است. غیرممکن است به مکانهایی مثل تخت جمشيد بروید و عکس خوب بگیرید. برای گرفتن چنین عکس هایی باید مطالعه داشت و باید چندین بار به آن مکان بروید. حضور کتابهایی با موضوع معماری برای افزایش دانش تمام ایرانیان است که به عکاسی علاقه دارند. در جشنواره نورنگار قصد داریم ورکشاپهای تخصصی برگزار کنیم. همچنین محمد فروغی مدیرعامل مجموعه نورنگار هم با اشاره به سیاهنمایی از ایران در جشنوارههای خارجی گفت: ما میتوانیم و باید بتوانیم حرکت کنیم و ایران زیبای خود را به تصویر بکشیم. امیدوارم روزی برسد که دهمین و پانزدهمین جشنواره نورنگار را برگزار کنیم. قبل از آنکه چهارمین دوره جشنواره نورنگار برگزار شود، کتاب عکاسی معماری منتشر می شود و در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد. افشانی دبیر این جشنواره در پایان در خصوص بین المللی شدن جشنواره نورنگار بیان کرد: جشنوارههای بینالمللی میخواهند در سطح گستردهتری خود را نشان دهند. وجوه مشترک ما با کشورهای دیگر یکی از الزامات بینالمللیشدن جشنواره است. بخش اصلی جشنواره در دورههای بعد «ایران من» خواهد بود و تنها بخش ویژه آن تغییر می کند. این جشنواره دارای دو بخش، اصلی و ویژه است. در بخش اصلی هر عکسی با هر موضوعی در هر ژانری امکان شرکت دارد. مانند عکس پرتره، طبیعت، منظره، هوایی، باستانشناسی، معماری، قومنگاری، مستند، خیابانی و … با رعایت این نکته که در ایران گرفته شده باشد. موضوع این دوره از بخش ویژه که موضوع آن در هر دوره از جشنواره تغییر خواهد کرد، به منظور جلب توجه و دقت عکاسان کشورمان، بناهای باستانی و تاریخی ایران، در نظر گرفته شده است. در این بخش فقط عکسهای بناهای باستانی و تاریخی ایران، اعم از نماهای بیرونی، داخلی و جزئیات، پذیرفته میشود.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: الف]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]