تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818769527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شناسایی 10 استان پرخطر نیازمند احداث مراکز ترک اعتیاد بیشتر


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: شناسایی 10 استان پرخطر نیازمند احداث مراکز ترک اعتیاد بیشتر
در کشور حدود 10 استان پرخطر در خصوص اعتیاد شناسایی شده است که به احداث مراکز ترک اعتیاد نیاز بیشتری دارند.
بنابر اظهارات رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، حدود 10 استان پرخطر در خصوص اعتیاد شناسایی شده است که به احداث مراکز ترک اعتیاد نیاز بیشتری دارند.


به گزارش ایسنا، فرید براتی در نشست با سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه پیشگیری از اعتیاد و معلولیت، اظهار کرد: عمده معلولیت‌ها در کشور ناشی از تصادفات رانندگی است.


وی با اشاره به اینکه 12 تا 13 هزار معلول کشور در حوادث رانندگی دچار آسیب جسمی شدند، افزود: نزدیک به 40 درصد معلولیت‌ها ناشی از عوامل ژنتیک است.


براتی در خصوص تعداد مراکز ترک اعتیاد در کشور تصریح کرد: حدود 2000 کلینیک سرپایی دارای مجوز از سازمان بهزیستی، 1200 مرکز اقامتی، 20 مرکز دراز مدت که اصطلاحا  TC نامیده می‌شود و 140 مرکز DIC برای معتادان پرخطر وجود دارد.


وی با اشاره به وجود 47 مرکز برای هشت تا9  هزار معتاد بی‌خانمان در کشور، بیان کرد: از این تعداد 10 تا 20 مرکز مربوط به زنان بی‌خانمان و معتاد است.


رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سالانه 60 تا 70 هزار مراجعه به تمام مراکز مذکور در کشور صورت می‌گیرد، ادامه داد: 18 تا 19 هزار مرکز مشاوره سازمان بهزیستی در سال گذشته به بیش از یک میلیون نفر خدمت رسانی کردند.


براتی خاطرنشان کرد: با کمبود وجود مراکز ترک اعتیاد مواجه هستیم و این امر نیازمند این است که در مناطق مختلف بر اساس نیاز و با توزیع عادلانه در شهرستان‌های گوناگون  اقدام به تاسیس مرکز شود.


وی در پایان گفت: در کشور حدود 10 استان پرخطر در خصوص اعتیاد شناسایی شده است که به احداث مراکز ترک اعتیاد نیاز بیشتری دارند.




تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - 04 August 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن