تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  انبر مناسب دستگاه تسمه کش اگر نگاهی به یک یخچال یا اجاق گازی که در کارتن است بیندازید، تسمه هایی د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798933600




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترامپ به‌دنبال سلب حق غنی‌سازی از ایران | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: پایگاه ویکلی‌استاندارد گزارش داده رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال توافقی دوباره با ایران است که اجازه غنی‌سازی را از ایران برای همیشه بگیرد.

به گزارش تراز ،یک رسانه آمریکایی در گزارشی به تازگی از طرح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای دائمی کردن محدودیت‌هایی در توافق هسته‌ای با ایران (برجام) خبر داده که پس از طی دوره‌ای مشخص به پایان می‌رسند.

این خبر قرار است در شماره آینده مجله ویکلی‌استاندارد مورخ 24 جولای به چاپ برسد، اما بخشی از آن روی وب‌سایت این پایگاه خبری منتشر شده است. ویکلی‌استاندارد نوشته ترامپ از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 متنفر است و به همین دلیل در خفا، مذاکراتی را برای عقد توافقی جدید آغاز کرده است.

باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا می‌گوید که رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا با وی در خصوص برجام رایزنی کرده است. وی می‌گوید: «من گفت‌وگوهای زیادی با تیلرسون در این مورد داشته‌ام. می‌دانم که هدف او این است که می‌خواهد به مرور زمان به توافقی دست پیدا کند که به ایران، هرگز اجازه غنی‌سازی نمی‌دهد.»

یک منبع کاخ سفید گفته که دولت آمریکا نه به دنبال پاره کردن توافق هسته‌ای است، و نه اصلاح آن. او، در عوض به دنبال توافقی جدید با مشارکت متحدان اروپایی آمریکا است.

ویکلی‌استاندار می‌نویسد: «توافق هسته‌ای ایران چگونه خواهد بود؟ به کلام کلی، این توافق نقائصی که دولت ترامپ آن را مرگبارترین اشتباه برجام می‌داند برطرف خواهد کرد: مفاد موسوم به 'غروب آفتاب' که برای محدودیت‌های موجود در بخش غنی‌سازی اورانیوم ایران، مدت انقضای مشخص در نظر می‌گیرند.»

در ادامه آمده است: «این توافق، همچنین تحریم‌های بیشتر و گسترده‌تری در بخش‌های غیرهسته‌ای وضع خواهد کرد و تدابیر اجرایی سخت‌گیرانه‌تری برای حالت امتناع ایران از اجرای توافق و پایبندی به آن در نظر خواهد گرفت.»

ویکلی‌استاندارد نوشته جزئیات بیشتر توافق جایگزین برجام هنوز مشخص نیست و قرار است تیمی از شورای امنیت ملی آمریکا که مسئول بازبینی سیاست آمریکا در قبال ایران و برجام است، مفاد آن را مشخص کند.

مارک دابوویتز، مدیر اجرایی «بنیاد دفاع از دموکراسی» که از جمله مشاوران بیرونی دولت آمریکا درباره برجام است گفته اروپایی‌ها از اضافه شدن مفاد اصلاحی که مفاد دارای تاریخ انقضا در این توافق را دائمی کنند، استقبال خواهند کرد.

دابوویتز می‌گوید: «اروپایی‌هایی که من با آنها محرمانه گفت‌وگو می‌کنم می‌گویند این با آنچه آنها می‌خواهند ببینند، سازگار است.»

به نوشته ویکلی‌استاندارد احتمال حصول توافقی بهتر باعث شده که دولت ترامپ تصمیم بگیرد برای بار دوم هم پایبندی ایران به این توافق را در گزارش سه‌ماهه به کنگره تأیید کند.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ایمیلی به ویکلی‌استاندارد گفت: «دولت ترامپ در حال انجام بررسی‌هایی جامع در خصوص سیاست‌هایش در قبال ایران است. هنگامی که نتایجمان در این حوزه را نهایی کنیم، چالش‌هایی که ایران ایجاد می‌کند را به نحوی روشن و مصمم مورد بررسی قرار خواهیم داد.»

وی اضافه کرد: «دولت ترامپ تصریح کرده که دست‌کم تا زمان اتمام این بررسی‌ها، ما به برجام پایبند خواهیم ماند و ضمانت خواهیم کرد که ایران، کاملاً درباره الزامات آن پاسخگو خواهد بود.»


منبع: تسنیم

اخبار اقتصادی


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf






زمانبندی انتشار: 25 تير 1396 - 12:36





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن