تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799294504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس از سفر دولت به کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد ضرب‌الاجل کارساز یک وزیر در هیاهوی سفر دولت به کهگیلویه و بویراحمد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس از سفر دولت به کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهدضرب‌الاجل کارساز یک وزیر در هیاهوی سفر دولت به کهگیلویه و بویراحمد
خبرگزاری فارس: ضرب‌الاجل کارساز یک وزیر در هیاهوی سفر دولت به کهگیلویه و بویراحمد
سفر دولت به کهگیلویه و بویراحمد مصوبات بسیار خوبی برای توسعه استان داشت از جمله دستوری که یک وزیر برای رونق تولید و اشتغال در استان داد هر چند که در هیاهوی سفر، سر و صدای کمتری داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سفر هیأت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی به وقوع پیوست و تمام شد که مردم بسیار زودتر از این منتظر سفر دولت و رئیس‌جمهور به استان بودند. مردم اعتقاد داشته و دارند هر دولتی که در نظام جمهوری اسلامی بر سر کار می‌‌آید باید بیش از هر جایی مناطق محروم را در اولویت کاری خود قرار داده و قبل از سفر به مناطق برخوردار، راهی دیار محروم شوند تا آن‌ها نیز به مانند استان‌های برخوردار از مواهب نظام جمهوری اسلامی بیشتر برخوردار شوند. زیلایی و بشاگرد از محروم‌ترین مناطق کشور کهگیلویه و بویراحمد یکی از مناطق محروم کشور بشمار می‌رود که از گذشته‌ها این محرومیت را به همراه داشته و اکنون به برکت نظام جمهوری اسلامی تا حدود زیادی توانسته خود را از این چاه عمیق محرومیت بالا بکشد. به یاد داریم در سفری که بشارتی رئیس دفتر مناطق محروم ریاست‌جمهوری چند سال پیش به استان کهگیلویه و بویراحمد و منطقه زیلایی داشت از زیلایی در استان ما به همراه بشاگرد در استان هرمزگان و یکی دو منطقه دیگر به عنوان محروم‌ترین مناطق کشور یاد کرد که در محرومیت مضاعفی به سر می‌برند.

محرومیت بیخ گوش شهر یاسوج اما محرومیت‌ها تنها به یک منطقه مانند زیلایی خلاصه نمی‌شود بلکه در همین شهر یاسوج و در 10 تا 15 کیلومتری مرکز استان نقاطی وجود دارد که با زیلایی تفاوتی ندارند و محرومیت‌ها در این مناطق به خصوص در روستاها موج می‌زند. وقتی در مادوان و بلهزار مدرسه‌ای برای درس خواندن نیست در مهریان و بلهزار از حاشیه‌های شهر یاسوج مرکز استان و محرومیت‌های آن‌ها نباید به آسانی و سادگی گذشت در مناطقی چسبیده به شهر یاسوج که با داشتن 500 دانش‌‌آموز در یک منطقه مدرسه‌ای برای این بچه‌های مظلوم و مستضعف وجود ندارد. در دیشموک و لنده و قلعه‌رئیسی و بسیاری مناطق دیگر هم عمق محرومیت بسیار زیاد است که نام بردن از هر حوزه و هر منطقه و محرومیت‌های ‌آن‌ها به مثنوی صد من کاغذ نیاز دارد.

امروز مشکل اصلی استان به غیر از محرومیت در خدمات به مشکل بیکاری برمی‌گردد که رتبه اول کشور مربوط به کهگیلویه و بویراحمد است. در سفر رئیس‌جمهور به کهگیلویه و بویراحمد قول‌های خوبی برای اشتغال‌زایی و رونق تولید داده شد که اگر اجرایی و عملیاتی شوند تعداد بسیار زیادی از جوانان با این وعده‌های عملی شده به کار مشغول خواهد شد. اما یکی از مهم‌ترین دستاوردهایی که در این سفر از سوی یکی از وزرا برای اشتغال بیشتر و کمک به رونق تولید داده شد در سفر وزیر صنعت به منطقه مارگون بود. محمدرضا نعمت‌زاده در این سفر و با حضور در کارخانه سیمان مارگون و در مراسم افتتاح فاز اول ان از سرمایه‌گذار سیمان مارگون خواست تا فاز دوم آن را به هر طریقی که شده تا سه ماه آینده راه‌اندازی کند.

کارخانه سیمان مارگون با ظرفیت تولید روزانه 330 تن و سالانه یک میلیون تن سیمان خاکستری نقش بسیار مهمی در اشتغال‌زایی جوانان مارگونی دارد. این کارخانه اولین واحد تولیدی استان است که با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی ساخته شده و نعمت‌زاده با در نظر گرفتن توانی که سرمایه‌گذار دارد چنین ضرب‌الاجلی را برای راه‌اندازی فاز دوم آن داده است. بی‌شک با این دستور و در صورت عملیاتی شدن آن اشتغال بسیار خوبی در منطقه شاهد خواهیم بود و استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن دو کارخانه سیمان می‌تواند سهم بسزایی در تولید این محصول در کشور داشته باشد.

به گزارش فارس، معتقدیم که اگر وزرای دیگر نیز چنین دستوراتی را برای سایر واحدها صادر کنند در استان ظرف مدت کوتاهی شاهد اشتغال درصد بسیار بیشتری از جوانان بیکار خواهیم بود به شرطی که این دستورها عملی شود. انتهای پیام/2571/ر40/

95/05/26 :: 17:08





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن