تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817702552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اینجا خبری از طرح تحول سلامت نیست | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: اجرای طرح تحول سلامت، بیمارستان‌های خصوصی را از بیمار خالی کرده و حالا این بیمارستان‌ها برای تأمین هزینه‌ها، به انحای مختلف برای بیماران خود هزینه‌های اضافی می‌تراشند.

به گزارش تراز ، محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه نشست خبری به خبرنگاران گفته بود که اعتباربخشی بیمارستان‌ها برای یک هزار بیمارستان توسط متخصصان مجرب انجام شده است. اعتباربخشی بیمارستان‌ها در قالب کارنامه تدوین و برای 460 بیمارستان تا کنون به طور کامل انجام شده است که الباقی مراکز بهداشتی و درمانی تا پایان تیر ماه انجام و کارنامه آنها منتشر می‌شود. اعتباربخشی بیمارستان‌ها با هدف تکریم و رضایت بیماران انجام و سبب ایجاد انگیزه برای بیمارستان‌ها می‌شود تا برای رفع مشکلات و نواقص احتمالی با ارتقاء سطح و درجه خود بتوانند اعتبار بیشتری کسب کنند. اعتبارات سال نخست اجرای طرح تحول سلامت پنج هزار و 500 میلیارد تومان بود که در سال گذشته این میزان به یک هزار و 700 میلیارد تومان کاهش یافت که این امر منجر به مقروض شدن بیمارستان‌ها می‌شود. یکی از برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت حفظ دستاوردهاست که این موضوع با تغییر شرایط موجود با مشکلاتی روبه‌رو شده است اما وزارت بهداشت با استقرار اعتبارات پایدار برای طرح تحول، سعی در حفظ دستاوردها کرده و تعیین اعتبارات پایدار یکی از موضوعات مهم و با اهمیت این وزارتخانه محسوب می‌شود.خرید و فروش اجناس !
یکی از بیماران می‌گوید که برای ۶ شب بستری شدن در یکی از بیمارستان‌های خصوصی شهر تهران، حدود ۸۳میلیون ریال پرداخت کرده است. البته نکته قابل توجه این است که این بیمار می‌گوید؛ مبلغ پرداختی به بیمارستان مربوطه ۱۲۰ میلیون ریال بوده که بعد از اعتراض و سر و صدایی که بابت زیاد بودن هزینه‌ها به راه انداخته، مدیریت بیمارستان به او تخفیف داده و رقمی حدود ۸۳ میلیون ریال بابت ۶ شب بستری شدن و همینطور خدماتی که دریافت کرده است، از او دریافت کرده‌اند.
وقتی چنین تخفیفی در بیمارستان صورت می‌گیرد، به یکباره ذهن آدمی به سمت بازار خرید و فروش اجناس می‌رود! چون وقتی خدماتی ارائه شده است، چطور می‌توان بابت آن تخفیف گرفت آن هم حدود ۴ میلیون تومان. این خوش خدمتی به بیمار، می‌تواند نشان از ابهام در خدماتی باشد که بیمارستان به بیمار ارائه می‌دهد. زیرا، به گفته این بیمار، برخی اقدامات درمانی برای او در مدت بستری، به هیچ عنوان ضروری نبوده است. به‌طوری‌که او برای مشکل بی اشتهایی و احساس درد و ناراحتی در ناحیه معده و روده‌ها به بیمارستان ارجاع داده شده بود، اما از او اکوی قلب می‌گیرند و همچنین چند خدمت دیگر -که به نظر می‌رسد ضرورتی نداشته- انجام دهد.تحمیل هزینه‌ها به بیماران
بعد از اجرای طرح تحول سلامت در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی کشور، به یک‌باره سیل مراجعات مردم و بیماران به این دسته از مراکز درمانی، چند برابر و همین مساله باعث شد تا از حجم مراجعات بیماران به بخش خصوصی تا حدود زیادی کم شود. این وضعیت سبب می‌شود تا برخی بیمارستان‌های خصوصی برای سرپا ماندن و تأمین هزینه‌ها، به دنبال تحمیل هزینه‌هایی به بیماران باشند و بعضاً با خدمات غیرضروری و ساختگی، در صدد برآیند که این گونه، هزینه‌های خودشان را تأمین کنند. روایت یکی از همین بیماران که به تازگی گذرش به یکی از بیمارستان‌های خصوصی پایتخت افتاده، در نوع خودش جالب توجه است.
او می‌گوید برای انجام یک خدمت درمانی به خارج از بیمارستان هدایت شد. مرکز مربوطه چند صد قدم دورتر از بیمارستان بود و او را مجاب کردند با آمبولانس برود. در‌حالی‌که بیمار مدعی بود می‌تواند با پای خودش برود اما راننده آمبولانس عنوان داشته بود که اگر بخواهید پیاده هم بروید باید هزینه ۳۰۰ هزار تومانی آمبولانس را امضا کنید! این مورد تنها یکی از هزینه‌های غیرضروری است که در پرونده بیمار ثبت می‌شود و او هنگام ترخیص باید فاکتور بیمارستان را پرداخت کند.
انجام مشاوره برای بیماران با مبالغ کلان، در نوع خود جالب توجه است. ۲۲۰ هزار تومان حق ویزیت مشاوره که در طول مدت بستری بیمار، چند نوبت صورت می‌گیرد. آنچه مسلم است، هزینه‌های بیمارستانی به گونه‌ای است که تأمین آنها از جیب بیماران، با ابهاماتی همراه است. اینکه چه مقدار از خدماتی که بیماران در بخش خصوصی دریافت می‌کنند، ضروری و لازم است، سوالی است که متاسفانه بیماران این قبیل مراکز درمانی هرگز برای آن پاسخی نیافته‌اند.تأخیر ۹ تا ۱۰ ماهه بیمه‌ها در پرداخت مطالبات
این در حالی است که معاون درمان وزارت بهداشت می‌گوید: همکاران حوزه سلامت در سراسر کشور اعم از پرستاران، پزشکان و مدیران و رؤسای بیمارستان‌ها و مدیران ستاد دانشگاه‌های علوم پزشکی، به رغم مشکلات بسیار به ویژه تأخیر ۹ تا ۱۰ ماهه بیمه‌ها در پرداخت مطالبات با تلاش بسیار و شبانه‌روزی همچنان با تداوم طرح تحول نظام سلامت خدمات شایسته‌ای به مردم ارائه می‌کنند و از آنها صمیمانه سپاسگزاری می‌کند.
آقاجانی، از لغو نامه‌ای که یکی از دانشگاه‌های علوم‌پزشکی در خصوص مشکلات مالی بیمارستان‌ها ابلاغ کرده بود، خبر داد و افزود: کماکان برنامه‌های تحول سلامت با جدیت در آن استان ادامه دارد و تیم ویژه‌ای نیز به آن استان اعزام شد تا ضمن بررسی مشکلات از نزدیک، تصمیمات لازم را اتخاذ کرده و به اجراگذارند.
معاون درمان وزارت بهداشت در پایان گفت: انتظار وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این است که هر چه سریع‌تر مشکل بزرگ خلف وعده بیمه‌ها در پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها که اکنون به بیش از ۹ هزار میلیارد تومان رسیده است، مرتفع شود تا از فشار فوق‌العاده‌ای که به بیمارستان‌ها، پزشکان و پرستاران وارد می‌شود، کاسته‌شود. 



اخبار اقتصادی


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf






زمانبندی انتشار: 18 تير 1396 - 16:26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن