تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818111363




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بحرانی بزرگتر از بحران سال ۲۰۰۸ در انتظار نظام بانکی اروپاست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری تسنیم:
بحرانی بزرگتر از بحران سال ۲۰۰۸ در انتظار نظام بانکی اروپاست

کارشناسان هشدار دادند یک فروپاشی جدید در بخش بانکی اروپا محتمل است و این فروپاشی بدتر از بحران مالی سال ۲۰۰۸ خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، کارشناسان اندیشکده انستیتوی ترنس نشنال در آمستردام هلند در گزارشی فاش کردند، در طی سال های 2008 تا 2015 میلادی، کشورهای عضو اتحادیه اروپا 747 میلیارد یورو (792 میلیارد دلار) در قالب بسته های مختلف کمکی به بانک های این اتحادیه کمک کرده اند.
به علاوه، تا اکتبر 2016، حدود 213 میلیارد یورو (226 میلیارد دلار) از پول مالیات دهندگان اروپایی (که معادل کل تولید ناخالص داخلی فنلاند و لوکزامبورگ است) برای انجام کمک های اینچنینی به بانک ها به هدر رفته است.
نویسندگان این گزارش همچنین خاطر نشان ساخته اند که 4 شرکت بزرگ حسابرسی (ای وای، دلیویت، کی پی ام جی و پی دبلیو سی) در طراحی مهمترین بسته های کمک مالی به این بانک ها نقش داشته اند.
در بخشی از این گزارش آمده است: «در مواردی که موسسات مشورت دهنده در مورد این کمک ها، مشاوره های ضعیف یا غیردقیقی در مورد اخصاص کمک های دولتی ارائه کرده اند، این کمک ها نتایج چندانی در پی نداشته و حتی مواردی بوده در نتیجه این کمک ها، زیان دولت ها در واقع بیشتر نیز شده است. موسسات مشورت دهنده علیرغم اشتباهات مکررشان، اغلب قراردادهای جدید امضا می کردند.»
در ادامه گزارش می افزاید: «این 4 شرکت بزرگ حسابرسی، که مسئول اطمینان بخشی به سرمایه گذاران و رگولاتورها در مورد ثبات بانک های اروپایی بوده اند، به رغم اشتباهاتی که در ارزیابی هایشان از ریسک های وام دهی بخش بانکی اتحادیه اروپا داشته اند، همچنان نقش مسلط خود را در بازار حفظ کرده اند.»
به گفته مارک فردریش، اقتصاددان و نویسنده آلمانی، چنین وضعیتی یک رسوایی بی سابقه به شمار می رود.
وی در این باره گفت: «این 4 شرکت ...
[ مشاهده متن کامل بحرانی بزرگتر از بحران سال ۲۰۰۸ در انتظار نظام بانکی اروپاست در خبرگزاری تسنیم ]

شنبه ، ۳تیر۱۳۹۶


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری تسنیم]
[مشاهده در: www.tn.ai]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن