تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798556552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روباهها خطر و تهدیدی برای مردم تهران؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: روباهها خطر و تهدیدی برای مردم تهران؟
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه روباهها هیچ خطر و تهدیدی برای مردم تهران محسوب نمی‌شوند، گفت: این حیوانات فایده‌های زیادی دارند که یکی از آنها کنترل جمعیت جوندگان کوچک است.
آفتاب‌‌نیوز : محمدحسین بازگیر درباره برخی تماسهای مردم تهران مبنی بر مشاهده روباه در بعضی نقاط استان تهران اظهار کرد: مردم گاهی اوقات  اعلام می‌کنند که در نزدیکی محل سکونت آنها روباه مشاهده شده و خواستار به تله انداختن این حیوان و رهاسازی آن در محل دیگر هستند.


وی ادامه داد: برخی از تماسهای مردم از سر دلسوزی و معدود تماسهایی نیز با رویکرد تهدید است که خواستار مقابله با این حیوان هستند؛ در حالی که باید گفت به خاطر اقلیم شهر تهران در ارتفاعات شمالی و نزدیک بودن پایتخت به زیستگاههای حیات وحش، ورود این حیوان جای تعجب زیادی ندارد.


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران تصریح کرد: به دفعات متعدد حیوان روباه در برخی نقاط پایتخت و به‌ویژه در شمال تهران و نقاطی که در گذشته خوش آب و هوا بوده مشاهده شده است که از آن جمله می‌توان به فرودگاه مهرآباد، ورزشگاه آزادی، برخی پادگانها و حتی بعضی سفارتخانه‌ها اشاره کرد؛ اما در هر صورت محلهای حضور روباه با زیستگاه این حیوان در ارتباط بوده است.


به گفته بازگیر، این گونه از حیوانات برای مردم هیچ آزاری ندارند و تا به امروز نیز هیچ شواهدی مبنی بر آزار و اذیت شهروندان نداشته‌اند که باید مردم در این خصوص هیچ نگرانی نداشته باشند.


وی با بیان اینکه روباهها از انسانها فراری هستند، افزود: ما به نوعی شاهد پیوستگی زیستگاهها با حیوانات هستیم که به همین سبب روباه در برخی نقاط مشاهده می‌شود؛ البته نمی‌توان همه مسیرها را مسدود کرد و یا تفکیک انجام داد.


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران خاطرنشان کرد: ورود برخی گونه‌ها به شهرها در بسیاری نقاط دنیا به رسمیت شناخته شده و بعضی گونه‌ها همزیستی مسالمت‌آمیز با انسان دارند و آسیبی نمی‌رسانند.


بازگیر با بیان اینکه برخی گونه‌ها همانند روباه خدماتی را در شهرها برای مردم دارند، اظهار کرد: روباهها در طبیعت مسئول کنترل جوندگان کوچک هستند؛ بنابراین روباهها جمعیت موشها و سایر جوندگان کوچک را کنترل می‌کنند.


وی تصریح کرد: نبود روباهها باعث از بین رفتن تعادل بخشی در طبیعت خواهد شد بنابراین مردم باید از گونه‌ها همانند روباه حمایت کنند و به آن آسیبی نرسانند.


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران توضیح داد: روباهها و یا سایر گونه‌هایی که آسیبی نمی‌رسانند بخشی از طبیعت و یا داشته‌های ما هستند و اگر حذف شوند شاید آسیبهای دیگری از جانب جوندگان همانند موش وارد شود؛ بنابراین باید به حفظ و حراست گونه‌ها دقت کرد.


منبع: تسنیم



۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن