تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817778190




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محتمل بودن قطعی آب در صورت کمک نکردن مردم | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: اگر مردم در مصرف مساعدت و مصارف غیرضروری را به ساعت غیرپیک منتقل کنند، مشکل خاصی در تامین آب در زمان پیک مصرف تابستان نخواهیم داشت در غیر اینصورت شبکه آب پاسخگو نیست چون ظرفیت تامین در شبانه روز مشخص است.

به گزارش تراز ، محمد پرورش با اشاره به اینکه 88 درصد مشترکان تهران را مشترکان خانگی و 12 درصد دیگر را غیرخانگی تشکیل می دهند ، افزود : 25 خرداد خروجی آب تصفیه خانه های شهرتهران به بیش از 52 مترمکعب در ثانیه رسید در حالیکه در زمان پیک مصرف سالانه میزان مصرف 37 تا 39 مترمکعب بود.
وی اضافه کرد : روزانه 4 و نیم میلیون متر مکعب آب در استان تهران یا حدود 52 متر مکعب بر ثانیه مصرف می شود که 38 متر مکعب بر ثانیه در شهر تهران و بقیه در شهرستانهای استان است.
پرورش گفت : حد فاصل مصرف در روزهای پیک و معمولی حدود 10 مترمکعب بر ثانیه است که این میزان می تواند مصرف سه تا 4 استان کشور باشد.
وی افزود : در سال های گذشته که میزان بارش نیز مناسب نبود با شورای تامین استان برنامه ریزی می کردیم و انشعاب های مشترکان پرمصرف به طور موقت چند ساعت قطع می شد.اصلاح قانون برای عدالت محور شدن پرداخت هزینه‌های آب
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اضافه کرد: در تابستان و پیک مصرف این شرکت وظیفه دارد به 13 و نیم میلیون نفر از شهروندان خدمات رسانی کند و حتی اگر هزینه تمام شده آب را به عنوان جریمه ، مشترکان پرمصرف پرداخت کنند مشکل حل نمی‌شود بنابراین باید عدالت محور کار باشد که البته این نیاز به قانون دارد.
پرورش گفت : روز یکشنبه در دفتر شورای تامین استان مجوزی برای آبفای استان و عواملی که این شرکت معرفی می کند در نظر گرفته شد و کارتی به عنوان حافظان آب صادر می کنند تا با مشترکانی که در سطح شهر مصرف درست را رعایت نکنند و به طور مثال به شستشوی پیاده رو بپردازند ، برخورد شود.
وی تاکید کرد : اگر مردم در مصرف مساعدت و مصارف غیرضروری را به ساعت غیرپیک منتقل کنند ، مشکل خاصی در تامین آب در زمان پیک مصرف تابستان نخواهیم داشت در غیر اینصورت شبکه آب پاسخگو نیست چون ظرفیت تامین در شبانه روز مشخص است و اگر این شرکت حتی منابع مالی لازم را داشته باشد اضافه کردن ظرفیت تولید آب ، اقتصادی نیست.نیاز به تغییر در فرهنگ مصرف آب
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه ظرفیت تامین خوبی در استان داریم و بارش های امسال نیز مناسب بوده است ، گفت : برای تامین آب در زمان پیک لحظه‌ای نباید چنین سرمایه گذاری صورت گیرد.
وی درباره مدیریت مصرف آب نیز گفت: این موضوع فقط مربوط به تابستان نیست بلکه فرهنگ مصرف آب باید تغییر کند که شامل اصلاح تاسیسات و نصب تجهیزات هم می شود.
پرورش با اشاره به اینکه در پیک لحظه ای نمی خواهیم شبکه افت فشار داشته باشد ، گفت : حدود 200 تا 250 هزار متر مکعب از نیاز مردم در شبانه روز در زمان پیک ممکن است با افت فشار مواجه شود که رقم بالایی نیست.با کاهش مصرف مردم مشکلی قطعی آب نداریم
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران به مصارف خانگی در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت : مصارف مشترکان خانگی در آشپزخانه 30 درصد ، سرویس بهداشتی 18 درصد ، استحمام 30 درصد و روشویی 6 درصد است که اگر هر مشترکی حدود 5 درصد صرفه جویی کند مشکل نخواهیم داشت.
وی درباره سرانه مصرف تهران گفت : مصرف آب به ازای هر نفر در هر شبانه روز 250 لیتر است که باید به 190 لیتر برسد.
پرورش با تاکید بر اینکه هنوز در روزهای بهار قرار داریم در حالی که اوج مصرف آب تیرماه تا 20 مرداد است ، افزود : پیک مصرف آب در روزهای معمولی سال بستگی به عواملی مانند مناسبت‌ها و برنامه‌های تلویزیونی دارد و در تابستان پیک مصرف ساعت 14 تا 15 است.
وی تاکید کرد : علاوه بر مصرف روزانه حدود 3 میلیون متر مکعب آب در مخازن ذخیره می کنیم تا در شرایطی که مصرف بیشتر از حد پیش بینی باشد از آن استفاده شود اما اگر این میزان افزایش مصرف به دو شبانه روز برسد ذخیره کاهش می یابد و شبکه دچار اختلاف خواهد شد.


منبع: تسنیم

رزرو هتل


تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf






زمانبندی انتشار: 30 خرداد 1396 - 10:24





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن